Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maeve schreef:Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt? Dus echt flinke agressie, en of dat weer goed kwam of juist niet?
Maeve schreef:Ja ik begrijp ook dat het iets instinctiefs is, en niet persoonlijk. Maar het ging met zo’n felheid, ik ben niet bang voor haar maar je weet dus dat dit weer kan gebeuren.
Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt? Dus echt flinke agressie, en of dat weer goed kwam of juist niet? Bijvoorbeeld na een operatie of bij een zieke kat? Een nichtje van mijn vriend heeft een gedragstherapeut bij haar kat gehad, die had last van redirectie-agressie, wilde de kat achter het raam aanvallen maar viel in plaats daarvan haar baasje aan. Maar die aanval was niet zo heftig als deze en hier was ook geen andere kat in de buurt op dat moment.
Maeve schreef:Ja ik begrijp ook dat het iets instinctiefs is, en niet persoonlijk. Maar het ging met zo’n felheid, ik ben niet bang voor haar maar je weet dus dat dit weer kan gebeuren.
Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt? Dus echt flinke agressie, en of dat weer goed kwam of juist niet? Bijvoorbeeld na een operatie of bij een zieke kat? Een nichtje van mijn vriend heeft een gedragstherapeut bij haar kat gehad, die had last van redirectie-agressie, wilde de kat achter het raam aanvallen maar viel in plaats daarvan haar baasje aan. Maar die aanval was niet zo heftig als deze en hier was ook geen andere kat in de buurt op dat moment.
AvHdG schreef:Hier ook een kat gehad, eerste nestje vroeggeboorte en kittens overleden. 2e nestje gezonde kittens maar kwa gedrag nooit meer de oude geworden. Was altijd een lieve kat, maar bleef hierna chagerijnig. Lichamelijk helemaal onderzocht, niks gevonden. Enige wat hier hielp was tijd en rust, hoewel ze nooit meer de oude is geworden werd ze wel elk jaar weer wat milder. Denk toch dat het verliezen van de kittens psychisch veel met de kat heeft gedaan