Zelfreinigende kattenbak - ervaringen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Zelfreinigende kattenbak - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 13:31

Dat is de officiele poopy site of bedoel je iets anders.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 13:32

ja, die inderdaad, het ziet er een beetje uit als een dropshipper site, dus vandaar even een dubbele check.

Ik ga denk ik een poopy bestellen, als jullie zeggen dat dit een van de betere is in deze prijsklasse?

Die goedkopere op bol zijn zonder echt merk, dus wellicht moeilijker. Alleen twijfel ik over die open kattenbakken, of die wellicht interessanter zijn? (mijn kater is 6 kilo)

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 13:37

Zonnetje81 schreef:
Wat ervaar jij als verschil met de nano 2 en de nano 3?

Een heel stuk stiller :D
Verder vind ik vooral het nieuwe klepje top, die blijft nu mooi dicht zitten. Het opvangbakje in het onderstel is ook erg fijn.
Bij de Nano 3 krijg je 2 soorten ‘zeefjes’. Degene met de kleinere gaatjes heb ik niet als handig ervaren, het grit krijgt niet voldoende tijd om er doorheen te vallen dus mijn halve zak aan nieuw grit verdween zo het afval zakje in :’). De ander werkt wel goed

@Duhelo,
Ik heb zelf ook een kat van ruim 6 kilo rond lopen, die gaat prima in de Poopy.
Met de spullen die je bij de Poopy krijgt en de garantie (waar ze echt niet moeilijk over doen) is het geld wel waard vind ik

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 15:34

Ik heb 4 kattenbakken van zedar staan en eentje gooit veel los schoon grit in de afvalbak. Iemand ervaring mee en wat is de oplossing? Die andere 3 doen dat niet.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 17:06

Zonnetje81 schreef:
Ik heb 4 kattenbakken van zedar staan en eentje gooit veel los schoon grit in de afvalbak. Iemand ervaring mee en wat is de oplossing? Die andere 3 doen dat niet.

Dan zit ie te vol. Minder grit erin doen. Was hier ook zo.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 17:15

Gnome schreef:
Zonnetje81 schreef:

Dan zit ie te vol. Minder grit erin doen. Was hier ook zo.

Hm zal eens kijken want er zit niet meer in dan de anderen. Althans als het goed is. Ik ga het checken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 17:44

Je kunt ff schoonmaken en dan handmatig laten draaien om te zien of ie er dan nog steeds grit uit gooit. En bij welke hoeveelheid ie dat niet meer doet door dat te blijven herhalen.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 17:45

Ik heb de poopy nano 3 besteld, maar kan niet echt vinden wel grit geschikt is. Ik heb zelf heel fijn klonterend grit. Welke is geschikt hiervoor?

Lexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 18:05

Weet hier iemand of dit ook werkt als je een kat hebt die niet zo goed is in alles netjes begraven? Ik ben bang dat het tegen de wanden omhoog zit als ie gelijk erna gaat draaien :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 18:06

Chickyy schreef:
Ik heb de poopy nano 3 besteld, maar kan niet echt vinden wel grit geschikt is. Ik heb zelf heel fijn klonterend grit. Welke is geschikt hiervoor?

Ik heb hem van de week gesproken, hij zei dat dat bij de nieuwe wel kan. De nano 2 kan niet mijn fijn grit. Maar ik zie hem woensdag. Dan vraag ik het nog wel eens extra na als je wil.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 18:15

Zonnetje81 schreef:
Chickyy schreef:

Ik heb hem van de week gesproken, hij zei dat dat bij de nieuwe wel kan. De nano 2 kan niet mijn fijn grit. Maar ik zie hem woensdag. Dan vraag ik het nog wel eens extra na als je wil.

Nou ik zie net bij de nano 3 ook staan dat het met alle soorten grit kan, heb nog een halve zak van deze staan, dus probeer hem wel gewoon. Las hier ook iets over 2 zeefjes die erbij zitten.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 20:04

Lexis schreef:
Weet hier iemand of dit ook werkt als je een kat hebt die niet zo goed is in alles netjes begraven? Ik ben bang dat het tegen de wanden omhoog zit als ie gelijk erna gaat draaien :')

Bij de meeste modellen kun je de tijd instellen dat je wil dat-ie na gebruik gaat draaien.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 21:18

Wat is jullie ervaring met oudere katten en een automatische kattenbak? Onze kat word deze
zomer alweer 9 en is gewend aan een peewee met houtkorrels. Zou dat te oud zijn om nog te switchen?

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 21:53

Mijn katten zijn beiden 12 en ik wil er nog een automatische neerzetten. Mijn doel is niet om te switchen maar om toe te voegen. Nu nog wat stress door een verbouwing dus ik wacht nog even op meer rust voordat ik iets nieuws introduceer.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 22:09

Hier is alles 10 plus en gebruikt iedereen de automaat.

Echt ideaal 1x pw de zak verwisselen en verder geen omkijken naar (ok af en toe even een sopje, maar dat is te overzien)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 07:08

Mijn oudste is dus 14 en gaat niet op de elektrische, alleen op de gewone bakken.
De kleintjes pakken hem ook niet maar ik denk dat die er nog wel op zouden gaan als er geen andere keus was.
Maar ik ben bang dat de oudste ernaast gaat plassen...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 07:36

Nanna schreef:
Wat is jullie ervaring met oudere katten en een automatische kattenbak? Onze kat word deze
zomer alweer 9 en is gewend aan een peewee met houtkorrels. Zou dat te oud zijn om nog te switchen?

De mijne is 13 en geen problemen gehad. Wel de oude weg moeten halen voordat ie zich eraan waagde.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 07:56

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 16:55

Nou de bak staat, nu wachten wanneer ie erop gaat. Hij vond de eerst reiniging, even testen, wel mega interessant :') Maar nog niet genoeg om erin te gaan.. :+

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 21:10

Hij ging erin zonder wat te doen, daarna ging dat ding natuurlijk wel reinigen. Hij zit er nog steeds voor om te kijken wat er gebeurde :')

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:39

Ik ben onwijs blij me de poopy Nano 3. Veel beter schoon te maken dan de Nano 2.

Helaas heb ik een kat die precies bij de ingang plast en dus lekkage veroorzaakt.

Eigenaar van poopy gesproken en dit komt tot nu toe bij 6 gevallen voor. Heb ik weer.

Ik mag hem retour doen maarja dan ben ik terug bij af. Maar die urine in het opvang bakje gaat snel stinken.

Hmm.. hoe kan ik zorgen dat mn kat zich eerst even omdraait

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:38

Dat is lastig zeg. :\
Ik zou hier echt geen oplossing voor weten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:01

Ik heb de poopy nog niet maar watvoor opvangbakje is dat dan?