Likmatten en voerpuzzels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 09:35

Nyaleti schreef:
Het gaat slecht met Max en hij krijgt nu zware medicatie. Helaas daardoor minder eetlust. Heel gek, Max is normaal echt een kliko en alles wat je hem aanbiedt gaat er in.
Gelukkig ging het vlees er al beter in dan de brokjes!

Smoothie aardbei, pompoen wortel soepje, stukjes van een beef stick, kvv konijn en Prins zalm hamburgers
[ [url=m/zYkkr9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij begon zelfs vandaag weer met de smoothie <3

Wat rot dat het zo slecht gaat :knuffel: veel beterschap..
Wat een mooie, diverse maaltijd!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 12:19

Oh dit is echt een topic naar mijn hart! Waarom heb ik dit niet eerder gezien?? Ik heb nu 100 tabs open in mijn browser van al het leuks dat voorbij komt hahaha :D

Ik heb een actieve schotse herder korthaar die 4x per week mee naar werk is (hondendagopvang) en dan zeer actief loopt te herderen :Y) . Ik voer per dag ongeveer 600g aan vers eten in om en nabij deze samenstelling:

200 spiervlees (1 x per week vis, meestal zalm)
100 pens
75 orgaan (hart/lever/nier vaak)
100 groente/fruit (meer groente dan fruit) met kurkuma en peper
60-80 bot
aanvullen met een (vette) kvv.

Als ze niet actief is krijgt ze geen kvv. Ze is in werkweken lastig op gewicht te houden, maar in vakanties komt ze makkelijk aan. Dus dat heeft echt te maken met de hoeveelheid activiteit.

Als ik geen vers voor haar heb of niet kan maken ofzo dan heb ik nog butternut in de vriezer liggen of gewoon een rol kvv of een zak brokken (prima dog active).

Supplementen: jodiumpoeder en palamountains
Toppers: kefir, geitenmelk, eitje, lepel kwark. Ik maak ook wel ijsblokjes van kefir met bosbessen ofzo.

Ik zal eens wat foto's maken. We voeren vooral uit een keramieken slowfeeder. Op werkdagen krijgt ze soms ook wel gewoon uit een bakje, dan is ze al moe zat haha.

Ok, nu ga ik eens kijken naar al dat leuks van jullie! <3

Hhilde

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 13:28

Ach Nyaleti, arme Max :(:) Hopelijk voelt hij zich snel weer wat beter. Aan zijn maaltijden zal het niet liggen, dat ziet er heel goed uit!

Mlies, ook als brokvoerder is er een hoop te variëren. Inderdaad eens een kuipje houdbaar als afwisseling, maar ook groente, fruit, snacks, smoothies, een visje, etc. Rond pagina 5 staat een lijst van producten waarmee je kunt afwisselen om de maaltijden leuker te maken. Deze voerbak wil ik ook nog graag :D

Flux, welkom! Klinkt alsof je hier helemaal past :D

Wij hebben de nieuwe slowfeeder Four Seasons onderweg := Vond ‘m toch te leuk.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 16:56

Wat een leuk topic dit! Ik heb een gladharige standaard teckel teefje, dat makkelijk een beetje chubby wordt (ondanks dat ze echt wel genoeg beweging krijgt) en eigenlijk gewoon echt wel wat te dik was. Ik voer sinds een tijdje Butternut in de ochtend (veel minder dan de door BN aanbevolen hoeveelheid!) en dieet-brokjes in de avond en ze heeft nu mooi een langzaam dalende trend te pakken - je kunt alweer bijna zien dat ze echt wel een gespierd en fit hondje is.
Dat beetje eten wat ze krijgt heeft ze natuurlijk in 3 happen op en dan is ze nauwelijks voldaan/tevreden. Het is geen enorme schrokker, maar wel een echte teckel en dus een doelgerichte doorzetter :D Dus ik probeer ook met slowfeeders, likmatten etc. haar een beetje te vertragen en te laten "werken" en dat gaat heel goed, ze lijkt het ook echt leuk te vinden en is daarna heel tevreden. Ik wil niet zomaar allerlei extra's geven - want dieet - maar wat extra groente, magere yoghurt en afentoe een eitje weet ze goed raad mee en de Butternut is natuurlijk ook prima geschikt om ergens in te prakken.

Nou zat ik te kijken naar een Sodapup - The Wave (voor de brokjes vooral) en daar staat bij "Geschikt voor medium en grote honden, met name voor lang snuitige honden." - Medium of groot zou ik haar niet noemen, maar lang snuitig zeker wel! Een Lickimat Yoggie Pot krijgt ze zonder problemen tot op de bodem leeg, dan zal dat toch ook wel gaan?

Filmpje (ik zag dat het ging over of er rotzooi gemaakt wordt - dat ruimt ze zelf keurig op):
https://youtube.com/shorts/q5O8My02AkU?feature=share

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:01

Zo, die eet rustig en netjes !!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:27

Volgens mij moet dat gaan Margreet :j En als het toch frustratie oplevert gaan die bakken nog goed op Marktplaats :j

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 22:55

Ja hè, dat dacht ik ook wel - dank voor de bevestiging! Oh ja, Marktplaats… Daar zeg je wat…

Schattig hè zo netjes eten Ze is echt het zachtste hondje dat ik ken, ze bijt bijvoorbeeld ook niet hard genoeg om een piepbeest te laten piepen… (Totdat ze wild ruikt, dan wordt er een heel ander programma geactiveerd!!)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 23:03

Wat voor toppers adviseren jullie voor gewrichten / spieren?

En waar kopen jullie gevriesdroogd fruit?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:07

Voor mobiliteit zou ik eens kijken naar een Chondroitine/MSM/Glucosamine supplement. Pharmahorse.nl heeft fijne kwaliteit voor nog een beetje normaal geld, ook voor honden en zonder suiker. Glucopro poeder bijvoorbeeld.

Ik heb de slowcooker aanstaan voor Moro's wortelsoep. Ze knaagt graag een rauw peentje, dit zal er ook wel in gaan en lijkt me handig om als ijsblokjes in de vriezer te hebben liggen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:56

Century schreef:
Wat voor toppers adviseren jullie voor gewrichten / spieren?

Geen topper maar mijn vorige hond kreeg voor haar gewrichten Flexadin Advanced.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 11:12

Ik geef dit erbij

Afbeelding

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 11:19

Wat Anca geeft is een top combinatie maar dat zou ik pas geven als er daadwerkelijk problemen zijn.
Voor ondersteuning geef ik Excellent dog mobility. Werkt goed.

Mocht er hier iemand uit de omgeving van Tilburg of Breda komen, ik heb wat toppers (zeewier, komijn, fenegriek, rundvlees meel) en een zak sprotjes waar ik vanaf wil. Evt nog wat eenden snacks.
Terug sturen schiet niet op ivm de verzendkosten die erbij komen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:42

Mooi kleurtje!

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:14

Flashy genoeg! Wortel of pompoen ?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:29

Wortel - het is Moro's wortelsoep

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:29

Dat is een heerlijk kleurtje! :D

Voor een pup hoef je nog niet echt aan supplementen te denken als er geen problemen zijn verder. Zorg voor voldoende eiwitten in de basis voeding, lekker af en toe wat cottage cheese bij en 1 of 2 keer een eitje.
Blauwe besjes zijn een hele mooie aanvulling en een bottenbouillon zo nu en dan.

Toen Fitz met 6,5 maand ging revalideren na een gebroken poot heb ik hem wel met een spiersupplement ondersteund.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 18:00

Ziet er goed uit die soep!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:25

Het was even een beetje geklieder om het in die zakjes te krijgen (een trechter hielp), maar die ijsblokjes zijn wel top nu!

Vanavond eens de droge brokjes in de Yoggie Pot gedaan, ik dacht dat ze die wel om zou gooien, maar ze heeft zeker 5 minuten doodkalm staan pielen tot het laatste brokje eruit was en het potje stond nog keurig rechtop.

En omdat ik er zelf ook helemaal zen van wordt nog een filmpje van haar keurige tafelmanieren: https://youtube.com/shorts/wYtahouszRM

Alleen die lange flappers van oren hingen wel in de yoghurt :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:46

Nohh dat is echt heel zoet <3

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:53

Wat ontzettend lief! Kan ze die van mij niet ook wat tafelmanieren bijbrengen? :D Hier vliegt de kvv me soms om de oren :=

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 20:02

hahaha ja kan me voorstellen dat je dan eigenlijk er een spatschermpje bij wilt :D

Ik had van een vriendin wat puzzels geleend met van die schuifjes - dat was dus geen succes. Zodra het ook maar een heel klein beetje weerstand heeft stopt ze met duwen, dat vind ik zielig!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 20:08

Farmfood gestoomd vlees (pens), kefir, kippenpoot, schapenvet, mango granulaat, zeewier poeder, paar bramen en wat banaan

Afbeelding

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 20:50

Tribunals wat een mooie likmat is dat geworden!

Wij zijn weer terug van ons weekendje Limburg dus weer langzaam de switch aan het maken naar volledig KVV. Op ‘vakantie’ hebben we het simpel gehouden maar vandaag kon ik weer lekker aan de slag
Afbeelding

Vandaag dus (in een nieuwe slow feeder)
Gestoomde worst
KVV
Pompoen planeet
2 gedroogde haringen
Probiotica
Blauwe bes en framboos

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 21:08

Leo schreef:
Voor een pup hoef je nog niet echt aan supplementen te denken als er geen problemen zijn verder. Zorg voor voldoende eiwitten in de basis voeding, lekker af en toe wat cottage cheese bij en 1 of 2 keer een eitje.

Dan houd ik het daar bij. :) Meeko heeft geen problemen verder, maar ik dacht, wat zou ik als leuk extra kunnen toevoegen dat hem ook kan helpen?

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 21:25

Century schreef:
Leo schreef:

Dan houd ik het daar bij. :) Meeko heeft geen problemen verder, maar ik dacht, wat zou ik als leuk extra kunnen toevoegen dat hem ook kan helpen?

Bij pups niet teveel calcium, hun lijfjes kunnen dat niet reguleren! Ze nemen alles op en dat is niet verstandig in de groei.