Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:...knip...
Mijn reu ging vroeger altijd mee naar voetbal wedstrijden. Ook al heeft hij niks met mensen, hij vond meegaan beter dan thuisblijven en vond het met mij wel gewoon heel leuk. Ik woon dan in een boerendorp, maar voor losloopgebied moet ik met de auto. In het dorp heb je kleine grasvelden als uitlaat plaats, maar je loopt verder alleen over de stoep of weg. Dus we doen alleen heen en weer naar veldje en verder pakken we de auto. Denk dat een hoop steden betere uitlaatplekken hebbenHet is gewoon netjes naast me lopen tot het veld en daar mag hij snuffelen wat hij wil.
Het is wel eens balen hoor, want ook die veldjes verdwijnen steeds meer. Vroeger stond ik binnen een minuut in de polder op rustige weg met alleen maar velden (geen akkers of weiland en je mocht erop) en kwam je al 3 of 4 grasvelden tegen op weg daar naartoe. Nu heb ik er dus 1 aan het einde van de straat en voor de rest bebouwing of de hondenvelden zijn speeltuinen geworden. Heel irritant, er waren al veel speeltuinen en nu moet elk grasveld een speelveld voor kinderen worden.
MyWishMax schreef:Wij hebben als klein boerendorp dus 0 losloopplekken. Ja, buiten de bebouwde kom mag het. Op de landweggetjes van 1,5 auto breed, geen fietspad of stoep en beide kanten minder dan 50 cm berm voordat er diepe sloot is. Waar ze 60km/h mogen en vaak harder gaan
Of een druk fietspad langs weilanden waar schapen staan en je verrot gescholden wordt door de boer. Hij wil niet dat honden daar loslopen. Rechts de dijk met gras wat 30 meter breed is, dan fietspad en weer 20 meter gras, diepe sloot van 2 meter en dan weiland met schapen.
Eigenlijk de enige plek waar ze dus veilig los kunnen, maar je dus gezeur hebt met de boer, zelfs als je op de dijk loopt. En daar zitten vaak vissers, dus ook niet ideaal.
Niet eens die kleine omheinde veldjeswe hebben ooit geprobeerd een speelveldje te krijgen met allerlei dingen als tunnels enzo voor de honden. Afgewezen en speeltuin nummer tig voor kinderen aangelegd. Daardoor heb je ongeveer elke 100 meter een speeltuin.
Anders moet ik met de auto al en minimaal 15 minuten rijden voor echt losloopgebied. Korter voor braakliggend terrein in buitengebied of afgelegen aanlijngebied.
Ratties4life schreef:Heel erg bedankt voor de tips!
@Sandra_H Een muilkorf omdoen had helaas het tegenovergestelde effect. Ik quote: ,,Dan kan ze in ieder geval niet bijten, dan kunnen ze nu spelen." En nog andere idiote reacties.
Wij komen al een paar jaar niet meer in losloopgebieden voor honden, maar de afgelopen tijd lopen er ook steeds meer honden los in de wijk waar wij wonen (midden in de stad).
Susanne schreef:Heb je al eens een goede gedragstherapeut bij je hond gehad? Natuurlijk is het vervelend wanneer je mensen tegenkomt in een aanlijngebied met een losse hond, maar dat heb je niet zelf in de hand en het gedrag van jouw hond wel. Een fijne gedragsdeskundige kijkt en loopt met je mee en kan je tips geven hoe je er het beste mee om kunt gaan.
DiantaM schreef:Echt balen.. als je je hond los gooit in een aanlijngebied hoort hij gewoon echt onder appel te staan.
*knip*
idylle schreef:Susanne schreef:Heb je al eens een goede gedragstherapeut bij je hond gehad? Natuurlijk is het vervelend wanneer je mensen tegenkomt in een aanlijngebied met een losse hond, maar dat heb je niet zelf in de hand en het gedrag van jouw hond wel. Een fijne gedragsdeskundige kijkt en loopt met je mee en kan je tips geven hoe je er het beste mee om kunt gaan.
Ja en nee, ik heb wel eens meegedaan aan een examen voor gedragstherapeut dat m'n hond en ik de examenopdracht waren. Daar heb ik wel wat tips uit gekregen en sommige dingen helpen ook wel. En ik ben lid bij de van Maanen Loca club waar ik ook veel tips vandaan haal. Maar een gedragscoach aan huis om mee te kijken nog niet. De rede is heel eerlijk dat ik het best prijzig vind. Als het echt helpt is het me absoluut waard. Maar om het zo even te proberen vind ik het te duur. Daarbij vind ik het moeilijk om te bepalen of een trainingsmethode me aanspreekt of niet.
Susanne schreef:Heb je al eens een goede gedragstherapeut bij je hond gehad? Natuurlijk is het vervelend wanneer je mensen tegenkomt in een aanlijngebied met een losse hond, maar dat heb je niet zelf in de hand en het gedrag van jouw hond wel. Een fijne gedragsdeskundige kijkt en loopt met je mee en kan je tips geven hoe je er het beste mee om kunt gaan.
Lugea schreef:Het zou zo fijn zijn als mensen eens wat meer rekening met elkaar houden en zich aan de geldende regels houden. Je hond hoort niet los in een woonwijk of aanlijngebied. Als mensen al eens beginnen zich daaraan te houden zijn we denk ik ook al een stuk verder.