Hoe werkt een hondenshow?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ChefsSpecial

Re: Hoe werkt een hondenshow?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 09:45

Ik hoop vooral dat het droog blijft, dan hoef ik m’n tent niet op te zetten :D

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 09:52

ik neem met een buitenshow altijd een tent mee, juist voor wat schaduw

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 10:15

Ik heb een tent voor Lotje, zo’n pety tentje, dus voor haar is er schaduw. Maar de tent voor mezelf is echt een onding om alleen op te zetten, dus die laat ik thuis als het even kan

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 11:11

Ik zei laatst al tegen mijn man, we houden totaal niet van kamperen, maar met zo’n buitenshow lijkt het er toch verdacht veel op. Tent, tafel, stoelen alle benches die we mee moeten nemen. Zeker als we met vier of vijf honden gaan gaan er veel spullen mee.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 11:16

haha dat heb ik precies het zelfde, nog nooit gekampeerd maar met een show gaat heel de zooi mee! Vind het dan echt wel wat hebben die gezelligheid allemaal bij elkaar.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 11:56

Ja precies, je hele hebben en houden mee.
Vind ik totaal niet erg hoor. Maar die onwijs fijne tent is alleen lastig opzetten en afbreken. Als hij eenmaal staat, heerlijk!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 12:37

Ik twijfel, moet die dag namelijk wel werken, statistieken staan wel online alleen niet hoe de klasses verdeeld zijn :')

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 14:01

Drico schreef:
Ik twijfel, moet die dag namelijk wel werken, statistieken staan wel online alleen niet hoe de klasses verdeeld zijn :')

Op deze manier heb je echt helemaal niks aan de statistieken.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 14:03

Nou precies dat dus hahah :+

Zijn er toevallig hier mensen die het plan hebben om naar Oostenrijk te gaan? De show in Klagenfurt?

Ik zoek eventueel een reismaatje :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 14:38

Ik ben nog opzoek naar een fijne tent die makkelijk in mijn eentje op te zetten is en af te breken. Waar 2 XL benches in passen en waar 2 personen in kunnen zitten. En liefst niet te duur.

Ook onmogelijk _O-

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 21:15

Uiteindelijk hij decathlon geslaagd en mega makkelijk op te zetten. Vandaag meteen gebruik van gemaakt op een fun show. Traditioneel Japans gekeurd. 3.5 uur rijden enkele reis en niet eens de prijs van langste afstand gewonnen. De vraag naar zo’n shows is dus enorm toegenomen gelukkig!

Mijn jongste eerste plaats in de youchiken ( jongste honden ) klassen met enorm positief commentaar. Ze vonden hem al echt enorm Japans zichzelf presenteren met heel veel rust en vriendelijkheid.

En mijn altijd idiote gintora won onverwachts ook haar klassen. Met de woorden ‘ kijk hoe deze hond al die tijd rustig en vol zelfvertrouwen staat!’ Richting het publiek vanuit de keurmeester. Mensen die vaak showen hier zullen mij echt wel eens voorbij hebben zien komen met mijn vlieger/stuiterbal van een hond. Dus zo’n commentaar is dan wel echt geweldig om te horen!

Lizeeetjr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 21:16

Deze week twee shows gehad. Maandag de Pinkstershow gehad. Ging netjes altijd verbeterpunten maar ze is nog jong en de tweede puberteit zit er zeker aan te komen. Toch onze laaste jeugdpunt weten te bemachtigen!! Dus nu is de jonge dame oficeel jeugd kampioen!
Afbeelding

Zaterdag de nationale gehad. We hadden voor de verandering een groot aantal wetters. Het was bloedje heet en daar hadden we allebei erg last van. Toch hebben een rozet mee naar huis kunnen mee nemen. Helaas konden we het voor de beste jeugd niet winnen van sofie haar knappe broer dus die mochten de erenring in. Afbeelding

We hebben nu nog 1 show op de planning staan.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 21:29

Gefeliciteerd! Wetters blijven hele leuke honden om te zien en mee te werken. Welke show staat nog op je planning?

Hier staat Aarau op de planning, wellicht nog de German winner, Luik hondenshow, Luxemburg, club show, maastricht, Japanse show in Polen, Dortmund _O-

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 21:35

Gefeliciteerd!

Welke tent heb je gekocht Romy?

Lizeeetjr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 21:47

Hoogeveen de turf trofee! Iets wat eindelijk een 'beetje' dichtbij is. We twijfelen heel erg over Maastricht. Dan moeten we er echt een weekend weg van gaan maken want 3+ op en neer is een beetje veel van het goede .

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 21:51

ChefsSpecial schreef:
Gefeliciteerd!

Welke tent heb je gekocht Romy?

Quechua schuiltent voor 6 personen. Passen makkelijk 3 grote benches in en dan nog alle ruimte om met twee personen in de tent te zitten met tafeltje.

Maastricht is voor mij op loopafstand. Ik heb dan vaak vrienden over de vloer met hun honden. Op die manier kan ik in hun ‘ thuis stad ‘ weer een weekend verblijven en showen zonder veel reizen en hoge hotelkosten. Hele goede deal op die manier.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 23:00

Die Quechua hebben wij ook al een een aantal jaar. Heel tevreden over.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 23:04