Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Nagini schreef:Heb je toevallig Dick Staal honden training gebeld vandaag?
senna21 schreef:De meeste mensen die roepen dat een dier een eerlijke kans verdient, hebben ook geen oplossing voorhanden.
Er is iets veel fundamentelers mis, namelijk: het doorfokken van 'huisdieren' die niet de juiste eigenschappen hebben om huisdier te worden.
Vaak gaat het daar al mis, ook bij rasverenigingen.
pmarena schreef:Ik wil überhaupt geen hond (nu) maar daarom kan ik nog wel inschatten dat het schandalig is om dit volledig in het (verkeerde) diepe gegooide dier een spuitje te willen geven. Dat arme dier kan er ook niks aan doen dat ze totaal de weg kwijt is
Rij dan terug naar de fokker en laat het dier daar achter, waar ze vertrouwd is en hopelijk een betere match gezocht wordt nu de fokster weet dat dit dus niet werkt.
pmarena schreef:Ik wil überhaupt geen hond (nu) maar daarom kan ik nog wel inschatten dat het schandalig is om dit volledig in het (verkeerde) diepe gegooide dier een spuitje te willen geven. Dat arme dier kan er ook niks aan doen dat ze totaal de weg kwijt is
Rij dan terug naar de fokker en laat het dier daar achter, waar ze vertrouwd is en hopelijk een betere match gezocht wordt nu de fokster weet dat dit dus niet werkt.
Majabeestje schreef:pmarena schreef:Ik wil überhaupt geen hond (nu) maar daarom kan ik nog wel inschatten dat het schandalig is om dit volledig in het (verkeerde) diepe gegooide dier een spuitje te willen geven. Dat arme dier kan er ook niks aan doen dat ze totaal de weg kwijt is
Ja, zou mooi zijn als de fokker haar terug wil. Maar dat is nou toch het grote probleem..?![]()
Dat 'arme dier' is levensgevaarlijk. Natuurlijk wordt de hond de dupe van de actie van deze fokker. En straks komt deze hond in verkeerde handen en valt een keer uit naar een kind. Arme arme hond..
Voor dit soort honden zijn erg weinig geschikte eigenaren, met name eigenaren die de hond goed weten te trainen maar ook - nog veel belangrijker- verantwoordelijkheid nemen en zichzelf niet overschatten zodat er gevaarlijke situaties ontstaan.
De hond zo'n fijne baas geven zou top zijn. Kans dat die er is is nihil. Kans dat er met de hond 'gesleept' wordt en alleen maar meer verknipt is veel groter.
Een spuitje voelt het dier niet en is in een klap van alle ellende af. En de maatschappij van een potentiële moordmachine.
_Penotti schreef:Dat arme dier heeft zijn hele leven op dezelfde plek gezeten,veilig in zijn roedel.
Geen prikkels gehad en waren die er wel kon hij ze op laten lossen door zijn maatjes.
Nu komt hij in een huis waar hij zonder zijn roedel is, binnen opgesloten zit, waar hij katten ziet, waar een tv aanstaat, de stofzuiger aangaat, alles wat voor veel honden normaal is, maar niet voor een buitenhond.
Dat dier is helemaal zichzelf niet en eigenlijk blijft hij best braaf.
Natuurlijk gaat de bom een keer barsten hier. Daar kun je op wachten.
Maar afspuiten nee, zo laf. Prima bij honden die bewezen hebbend at niets werkt, bij deze werkt alleen binnen zijn niet.
Ik weet bijna zeker als deze op een groot erf komt, waar hij niet de binnenprikkels heeft, dat dit gedrag weg is. Zou er ook nog eens een oudere reu bijzin is het zeker weg.
Nagini schreef:senna21 schreef:De meeste mensen die roepen dat een dier een eerlijke kans verdient, hebben ook geen oplossing voorhanden.
Er is iets veel fundamentelers mis, namelijk: het doorfokken van 'huisdieren' die niet de juiste eigenschappen hebben om huisdier te worden.
Vaak gaat het daar al mis, ook bij rasverenigingen.
Deze hond is geen huishond en had nooit zo verkocht mogen worden.
Het feit dat in dit topic niemand de hond zal willen wil niet zeggen dat er geen vraag naar is.
Je moet alleen kijken naar een andere groep mensen. Beetje zoals van de recreatieve ruiter afstappen en naar de serieuze wedstrijd ruiter gaan.
Overigens ben ik hard op zoek naar iemand in mijn professionele trainers kringen die wellicht de hond een goede plek kan geven.
Kuggur schreef:Mijn ervaring is dat mensen zich vaak niet goed beseffen wat de eisen zijn die aan werkhonden worden gesteld.
De redenering is vaak ras x is gefokt voor een bepaald soort werk, dus alle honden van ras x zijn geschikt voor dat soort werk.
Dit is bepaald niet het geval.
Nicje87 schreef:Nagini schreef:Deze hond is geen huishond en had nooit zo verkocht mogen worden.
Het feit dat in dit topic niemand de hond zal willen wil niet zeggen dat er geen vraag naar is.
Je moet alleen kijken naar een andere groep mensen. Beetje zoals van de recreatieve ruiter afstappen en naar de serieuze wedstrijd ruiter gaan.
Overigens ben ik hard op zoek naar iemand in mijn professionele trainers kringen die wellicht de hond een goede plek kan geven.
Ja alleen moet het paard dan wel aanleg hebben voor het hogere werk en dat heeft deze hond niet...