Viooltjes, wilde aardbeien en ooievaarsbekjes trekken ook bijtjes aan. Ooievaarsbekjes moet je wel snoeien om ze in bedwang te houden maar hebben zulke schattige bloemetjes.
Ja die komt hier ook nog, mn gladiolen willen maar geen bloemen maken dus die gaan verhuizen en daar komt dan het ooievaarsbekje in. Vind die bloemetjes zo ontzettend schattig! Mijn tuin wordt nu wel druk bezocht maar er staat ook een hoop in bloei wat ze lekker vinden. Zelfs mn mini vijver wordt druk bezocht door wespen die komen drinken. Ik vind het zo mooi dat ik op deze manier toch iets kan betekenen voor de natuur!
Hier ook een tuin bomvol bloemen en bijen. Ik kan er zo van genieten als ik de deur uit stap en ik van alles hoor zoemen en de vele vlinders zie rond vliegen. Ik had eerst goudsbloem staan aan de rand van de tuin maar dat groeit een beetje wild en ziet er onverzorgd uit. Nu oogt het mooier.
Mijn oregano is doorgeschoten, maar dat vinden de bijtjes totaal niet erg. Ook de bramenstruik vinden ze leuk. In april of mei zag ik veel bijen druk metselen in mijn bijenhotel. In het najaar ga ik een tweede ophangen.
Maar wat er nu rondvliegt, zijn van die gezellige, pluizige bijtjes (meer zwart dan geel). Heel anders dan die bijtjes die gebruik maken van het hotel.
Vanmiddag eentje rustig staan observeren terwijl hij of zij druk bezig was bij de bloemen van de bramenstruik. Zo grappig, heeft een soort van gele, zachte kussentjes op het achterlijfje/bij de achterpootjes
onpaard
Geplaatst: 03-08-21 00:19
Mijn tuin is niet alleen geliefd bij de insecten ik heb 2 egeltjes op bezoek Mijn dochter zag ze toen ze thuis kwam.
Jenny21
Geplaatst: 02-03-22 22:39
Nou mijn bijtjes zijn er weer hoor!
Vorig jaar de volle bijenhotels in de garage gezet zodat ze vogels de hotels niet zouden leegpikken (was jaar ervoor gebeurt ) Maak ik vandaag de garage open komen me een paar bijtjes tegemoet Direct de hotels op de plek IN de zon en daar kwam de een naar de ander te voorschijn Echt voorjaarsgevoel
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 02-03-22 22:41
Ik zag er ook een paar vliegen vanmiddag tussen de sneeuwklokjes (bijtjes dan he )
onpaard
Geplaatst: 29-03-23 19:19
Het is lente Vandaag allemaal bijtjes bij het bijenhotel. Zo leuk om te zien
Wij hadden 2 weken geleden ook de eerste 2 metselbijtjes En vandaag ook heel veel hommels gezien!
Pandora2
Geplaatst: 30-03-23 09:18
Hommels hier nog maar een paar. Maar metselbijtjes, echt een hele kolonie De meesten palmen de muur van het huis in en een enkeling heeft weer mijn tuinstoel uitgekozen Gisteren die muur eens van dichterbij bekeken en moet zeggen, het lijkt wel kaas met gaatjes
onpaard
Geplaatst: 23-06-23 11:18
Hoe is het in jullie tuin met de bijen? De laatste weken amper bijen gezien. Ook weinig vlinders.
Ik had vorige week voor het eerst een grote wolbij in de tuin! Wist eerst niet wat ik zag Lijkt op een kruising tussen een bij en een wesp
Marcella
Geplaatst: 23-06-23 17:13
De hommel in de hommel pot achter de schuur was vandaag een beetje boos op mij. Ik had met maaien zijn dakje eraf gegooid. Maar snel weer terug geplaatst na een boze bbzz.