Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Biebz schreef:bruintje123 schreef:Magda jij gebruikt de zoekterm kat bij mij verbind daar conclusies aan en zegt dan dat ik persoonlijk ben?
Echt?
Het is dat ik tegen het principe temmen ben.
Maar ik laat je onzinnige uitlatingen en rare denkwijze in dit topic nu links liggen.
Nee.
Dat asiel /db zit fout.
En zou mooi zijn dat ook toe te geven.
En ja anders zou ik zeggen succes met plaatsen. gaat ze nooit lukken. Lieve katjes zit het al vol mee.
En dan heel stoer zeggen pluk wel een gratis kat van mp.
Kijken wat ze dan zeggen.
Waarom wordt gelijk geroepen dat ze fout zijn?
Ze krijgen oproep voor een zwerfkat (is de melding! Mensen zeiden dat hij geen eigenaar had)
Dus ze vangen hem. Kunnen misschien niet direct chip checken (redenen zijn al genoemd)
Wie weet dezelfde dag of dag later alsnog! TS heeft nergens genoemd hoelang de kat daar al is.
Zonder dit te weten kan jij niet zeggen of ze fout zitten.
Deze mensen doen gewoon hun werk
gekvanfleur schreef:Biebz schreef:
Ze krijgen oproep voor een zwerfkat (is de melding! Mensen zeiden dat hij geen eigenaar had)
Dus ze vangen hem. Kunnen misschien niet direct chip checken (redenen zijn al genoemd)
Wie weet dezelfde dag of dag later alsnog! TS heeft nergens genoemd hoelang de kat daar al is.
Maar daar hoeft een ander (de eigenaar notabene) niet voor te betalen als die niets verkeerd heeft gedaan.
magda_90 schreef:Ik zeg alleen maar dat ik je vaker in katgerelateerde topics zie, welke conclusies jij daar nu van maakt?
Het probleem van zwerfkatten is al meermalen in het nieuws geweest, je weet dat er maatregelen genomen worden, daar hoort de DB bij. Wil je dat risico niet lopen, neem je maatregelen.
Zonder het verhaal van de DB ben je wel heel overtuigd van hun schuld. Zelfs als de TS niet alles vermeld.
bruintje123 schreef:Dat ze die kat meenemen is niet perse fout.
Er geld voor willen wel.
En dat is toch aan de orde.
Baasje heeft al extra werk omdat die haar kat al ergens op moet zien te halen.
magda_90 schreef:Er is al meerdere keren uitgelegd dat je door een vangkooi heen niet de chip kunt aflezen, daar zullen ze tot in het asiel mee hebben gewacht.
Biebz schreef:bruintje123 schreef:
Nee.
Dat asiel /db zit fout.
En zou mooi zijn dat ook toe te geven.
Marie_Anne schreef:Biebz schreef:
Omdat ze van te voren hadden moeten onderzoeken of de kat een eigenaar had. Zoals andere asiels ook doen.
magda_90 schreef:Jij wilt bij iedere gevangen kat langs alle deuren? In de perfecte gelegenheid graag, maar die mankracht is er niet.
bruintje123 schreef:In het buitengebied staan meestal niet zoveel huizen.
Hij is zelfs gevangen tegenover haar huis.
Even bij de paar huizen aanbellen was zelfs sneller geweest dan vangen.
Ook wat minder stressvol voor het diertje.