Hond aan de lijn in losloopgebied

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 02:04

Nikass schreef:
Ja ik woon ook in zo'n regio en zelfs hier hèb je losloopgebieden en de reeën blijven echt wel in het overige deel van het bos.
Maar prima, het is jouw norm. Laat jij je honden toch nooit los? Niet mijn probleem, ik vind het alleen net zoiets als een paard 24 uur op stal laten staan. Maar ja mensen willen koste wat kost een dier, of het dier het nou leuk vind of niet.

Geen hond met scherp jacht instinct. Maar wel hond intolerantie. Daarom komt hij ook in het bos hier niet los. Je kan stellen, bijna nooit. Is mijn hond daardoor ongelukkiger, volgens jou ? Vind het een beetje een rare vergelijking. Daar mijn hond wel uitdaging en beweging krijgt en dat paard niet ;).

Daarnaast is alles wat een hond leuk vind, nou eenmaal niet mogelijk

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:44

Nikass schreef:
En is je hond minder sociaal en kan hij moeilijker overal mee naartoe dan "moet" (geldt alleen voor mezelf hoor - voordat weer iemand zich aangevallen voelt)) je wat meer moeite doen om de juiste uitlaatplek te vinden. En de juiste trainer.

Vertel mij niet over jagen... Mijn Husky x Rottweiler, uit het asiel gehaald, was niet te vertrouwen met katten, schapen, hazen en paarden (ik denk ook niet met reeën maar heb haar daar nooit mee geconfronteerd).
Met Gaus samen het paarden probleem aangepakt vanwege de ruiters in het bos (dit was niet eenvoudig want ze zag een paard als prooi, maar haar toch zover gekregen dat ze een paard los kon passeren en het met rust laten - maar je had haar nooit zonder toezicht bij paarden kunnen laten) en mijn meisje heeft tien jaar lang dagelijks twee uur of meer losgelopen in het bos. Geen hond kon daar meer van genieten dan zij. En overlast bezorgde ze niemand. (De enige wie ze met vier poten bovenop sprong was ikzelf :D )

Ik heb nooit overwogen haar terug te brengen naar het asiel. Maar haar nooit meer los laten lopen was voor mij ook geen optie.

ik pik hem er toch even uit.
Niet elke hond is het zelfde.
Niet elke hond kan los.
Dat je voor jezelf vind dat je dan maar meer moeite moet doen dat is natuurlijk fijn, echter zal ook met meer moeite niet elke hond los kunnen of goed afgetraind worden. Soms moet men zich erbij neerleggen dat niet alles haalbaar of mogelijk is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:35

Weet niet of je t hele topic al meeleeft maar daar heb ik pagina's terug al iets over gezegd.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:39

Nikass schreef:
Alke Peer: dat klopt. Ik heb gezegd dat IK VIND dat het een basisbehoefte is. Mijn norm, mijn mening dus. Bij sommige honden kun je daar helaas niet aan voldoen omdat ze te "verknipt" zijn geworden door allerlei omstandigheden. Maar bij de meeste valt er wel een mouw aan te passen.

Ik zal mezelf toch nog maar ff quoten dan, voor de duidelijkheid. ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:50

Heeft niks met verknipt te maken .maar vaak met ras karakter en of ze slechte ervaringen mee gemaakt hebben
Nikass schreef:
Nikass schreef:
Alke Peer: dat klopt. Ik heb gezegd dat IK VIND dat het een basisbehoefte is. Mijn norm, mijn mening dus. Bij sommige honden kun je daar helaas niet aan voldoen omdat ze te "verknipt" zijn geworden door allerlei omstandigheden. Maar bij de meeste valt er wel een mouw aan te passen.

Machie

Re: Hond aan de lijn in losloopgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:55

Het is gewoon nogal wat om honden van anderen verknipt te noemen omdat ze niet los kunnen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:08

Nikass schreef:
Nikass schreef:

Ik had het al gelezen. En vind jou kijk hierop wat vreemd.
Niet elke hond die aangelijnd is, is verknipt.
Niet elke hond zit aangelijnd omdat het dier vals is, ook hier is al veel over gezegd.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:58

Pfff met jullie valt geen normaal gesprek te voeren. Staat toch tussen aanhalingstekens of niet? Je wilt t begrijpen of niet hoor :roll:

Waxmeltsenzo wat een conclusies trek JIJ, ik heb dat niet gezegd dus schuif mij dat ook niet in de schoenen svp -:(- en ja er is al veel over gezegd, ook door mij, wat jij blijkbaar niet (goed) leest.

Goh Keona ik heb het over allerlei omstandigheden en jij begrijpt niet dat het dan om ervaringen gaat... echt op welk nivo praten we hier?

Machie met jou ben ik allang uitgepraat. Jij legt alles uit in je eigen straatje. En past het aan zoals het jou uitkomt. Je spreekt jezelf tegen...

En overall gaat dit al eindeloos lang off topic.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:08

Maar het is heel simpel, los lopen is geen basisbehoefte.
Zoals ook al eerder gezegd, zijn er ook honden die volgens de Nederlandse wet niet eens los MOGEN lopen.

Ik vergeef het mijzelf nooit als ik mijn hond los laat lopen en er gebeurt iets, en dan hoeft het niet eens mijn hond te zijn die iets veroorzaakt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:18

Apart iedereen snapt het behalven jij geloof ik.maar goed
Nikass schreef:
Pfff met jullie valt geen normaal gesprek te voeren. Staat toch tussen aanhalingstekens of niet? Je wilt t begrijpen of niet hoor :roll:

Waxmeltsenzo wat een conclusies trek JIJ, ik heb dat niet gezegd dus schuif mij dat ook niet in de schoenen svp -:(- en ja er is al veel over gezegd, ook door mij, wat jij blijkbaar niet (goed) leest.

Goh Keona ik heb het over allerlei omstandigheden en jij begrijpt niet dat het dan om ervaringen gaat... echt op welk nivo praten we hier?

Machie met jou ben ik allang uitgepraat. Jij legt alles uit in je eigen straatje. En past het aan zoals het jou uitkomt. Je spreekt jezelf tegen...

En overall gaat dit al eindeloos lang off topic.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:35

Ik praat helemaal niks in mijn straatje. Ik vind het gewoon nogal wat om honden die om welke reden niet los kunnen verknipt te noemen. Of dat nu tussen aanhalingstekens staat of niet. Misschien omschrijf je je wel heel onhandig.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:38

Tuurlijk Keona wat jij wil. Een hond die door allerlei omstandigheden niet los kan is totaal iets anders dan een hond die door bepaalde ervaringen niet los kan.

Kiwiwitje je kunt het je misschien moeilijk voorstellen maar mensen hebben wel eens een andere mening dan jij.

En ook de wet is niet altijd heilig (oa gezien het dierenleed wat in Nederland is toegestaan)
Ik heb van huis mee gekregen zelf na te denken en niet klakkeloos een bevel op te volgen.

Machie laatste keer: :evaw:

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:48

Jeetje Nikass wat heb jij een nare manier van reageren zeg.

Hier wordt het niet loslopen ruimschoots gecompenseerd met het sporten, wedstrijden, hersenwerkjes etc etc. Wat is dan nog een basis behoefte aan loslopen?
Mijn honden worden bijvoorbeeld een stuk blijer van andere dingen, wandelen en loslopen is voor hun niet zo bijzonder.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:57

Nikass schreef:
Tuurlijk Keona wat jij wil. Een hond die door allerlei omstandigheden niet los kan is totaal iets anders dan een hond die door bepaalde ervaringen niet los kan.

Kiwiwitje je kunt het je misschien moeilijk voorstellen maar mensen hebben wel eens een andere mening dan jij.

En ook de wet is niet altijd heilig (oa gezien het dierenleed wat in Nederland is toegestaan)
Ik heb van huis mee gekregen zelf na te denken en niet klakkeloos een bevel op te volgen.

Machie laatste keer: :evaw:

Jeetje wat een rare reactie zeg, waar in godsnaam komt dat nou weer vandaan. Waarom zou IK mij dat moeilijk voor kunnen stellen? Zou je dat niet eerder bij jezelf moeten zoeken?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:08

Weet je het gaat hier al twee pagina's off topic omdat ik een mening heb gegeven waar blijkbaar iedereen over valt, te beginnen bij de cynische opmerking van Machie op pg 14. Mijn woorden worden elke keer verdraaid en er worden conclusies getrokken waar het nergens op slaat.
Als mensen niet in staat zijn te lezen of te accepteren dat ik een andere mening heb dan ben ik hier wel uitgepraat.
En dan reageer ik raar? >;)

Nb Kiwiwitje: ik vind loslopen een basisbehoefte. Jij stelt dat dit niet zo IS (feit)
Dan valt er dus niet te discussiëren, door te stellen dat het een feit is diskwalificeer jij mijn mening.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:14

Nikass schreef:
Weet je het gaat hier al twee pagina's off topic omdat ik een mening heb gegeven waar blijkbaar iedereen over valt, te beginnen bij de cynische opmerking van Machie op pg 14. Mijn woorden worden elke keer verdraaid en er worden conclusies getrokken waar het nergens op slaat.
Als mensen niet in staat zijn te lezen of te accepteren dat ik een andere mening heb dan ben ik hier wel uitgepraat.
En dan reageer ik raar? >;)

Nb Kiwiwitje: ik vind loslopen een basisbehoefte. Jij stelt dat dit niet zo IS (feit)
Dan valt er dus niet te discussiëren, door te stellen dat het een feit is diskwalificeer jij mijn mening.

Machie gaf helemaal geen cynische opmerking. Haar berichtje was een terechte reactie op jouw mening. De manier waarop jij daar op afvloog vind ik wel raar ja :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:24

Een mening hoeft geen waarheid te zijn. Daarnaast zoals hier onder te lezen bijv. Heeft dat loslopen echt niet altijd meerwaarde.
En wat je verder zegt over mij moet je zelf weten maar wa je zei over mijn berichtje pure onzin en het zou je sieren als je jouw mening eens op een normale manier uit zou spreken. Misschien dat mensen dan een normale discussie met je willen voeren. Maar het grootste probleem hier ligt op het stuk van jouw formulering. Maar ja die mening mag ik zeker niet geven.
mirriejj schreef:
Jeetje Nikass wat heb jij een nare manier van reageren zeg.

Hier wordt het niet loslopen ruimschoots gecompenseerd met het sporten, wedstrijden, hersenwerkjes etc etc. Wat is dan nog een basis behoefte aan loslopen?
Mijn honden worden bijvoorbeeld een stuk blijer van andere dingen, wandelen en loslopen is voor hun niet zo bijzonder.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:44

Jij mag alles vinden Kiwiwitje maar je begint al met een opmerking... "een mening hoeft geen waarheid te zijn", idd dat zeg ik dus voortdurend. Jij bent echter degene die het als feit/waarheid presenteert, niet ik.

En als je niet met mij in discussie wil moet je t niet doen. Staat je vrij. Zo maak ik ook mijn keuzes met wie ik wel of niet in gesprek ga :)

En Mirriejj: de opmerking van Machie niet cynisch? Serieus? Nou daar ga ik maar niet verder op in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:11

Ik ben het in dit topic niet steeds eens met Nikass, maar ze heeft al meerdere keren aangegeven dat ze gewoon zegt wat zij denkt en daar vind ik dan weer niets mis mee. Dit topic staat vol met meningen die ik niet deel, omdat ik, vanuit mijn situatie met mijn honden, mijn visie heb over hond wel of niet aanlijnen in losloopzone. Denk ook dat dit de insteek van dit topic is, mensen die hun visie delen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:20

Nikass schreef:
Jij mag alles vinden Kiwiwitje maar je begint al met een opmerking... "een mening hoeft geen waarheid te zijn", idd dat zeg ik dus voortdurend. Jij bent echter degene die het als feit/waarheid presenteert, niet ik.

En als je niet met mij in discussie wil moet je t niet doen. Staat je vrij. Zo maak ik ook mijn keuzes met wie ik wel of niet in gesprek ga :)

En Mirriejj: de opmerking van Machie niet cynisch? Serieus? Nou daar ga ik maar niet verder op in.

Omdat het toch ook gewoon geen basisbehoefte is. Jij hebt als eigen standaard voor je eigen honden dat het een basisbehoefte is. Een basisbehoefte zoals jij hier schetst is gewoon geen basisbehoefte voor iedere hond. Dus ja ik zeg het inderdaad als feit.

Het gaat er niet om of iemand of ik wel of geen discussie met je aan willen gaan, maar het is de toon die de muziek maakt, en jouw toon in veel berichten komt helaas niet bepaald positief /vriendelijk over. En die toon maakt dat andere daar net zo op reageren, daar reageer jij weer op en dan komt t niet meer goed wel?

Maar lekker uitzoeken, ik heb hier helemaal geen zin in. Meningen zijn prima maar ergens houd t op.

2001345

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:43

als iedereen elkaar nou eens met rust laat, zou vast een stuk gezelliger zijn. ieder heeft zijn eigen mening. is een ander het er niet mee eens, vraag of overleg het normaal. blijft de ander zn mening behouden.. deal with it... lijkt soms meer een kleuterklas als een groep mensen met 1gezamelijke hobby

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:59

Nikass schreef:
Oh nu wordt de openbare weg erbij gehaald. Lekker steeds mijn woorden verdraaien. :roll:
Iedereen moet zelf weten wat ie doet. Ik vind het een basisbehoefte dat een hond los kan lopen. Nogmaals MIJN mening. Dat een aantal mensen hier zich zo aangevallen voelt zegt mij genoeg.

Dat vind ik ook hoor.
Mijn beide honden hebben vanaf dat ze hier met 8 weken oud kwamen, altijd los gelopen.
Natuurlijk geleidelijk opgebouwd, en op plekken waar auto's kunnen komen gaan ze aan de lijn.
Maar elke dag gaan we naar het bos of het water.
Geregeld met m'n vriendin samen met haar hond.
Als je dan ziet hoe de honden samen rennen, spelen, stoeien, met elkaar bezig zijn.
Dat zou nooit aan een lijn kunnen.
Voor mijn honden vind ik het ook een basisbehoefte. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:03

Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek om het ontopic en fatsoenlijk naar elkaar te houden. Persoonlijk worden is nergens voor nodig. Iedereen heeft een eigen mening en je behoort die ten alle tijden met respect te behandelen. Alvast bedankt.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:23

De meningen over basisbehoeften zijn duidelijk verdeeld, laat dat duidelijk zijn. Basisbehoefte is volgens sommigen hier, eten, drinken en een dak boven het hoofd.
Ik bied mijn honden graag meer dan dat alleen, al zouden ze zonder die basisbehoeften inderdaad dood gaan en en gaat een hond dat van niet los kunnen rennen, spelen en snuffelen inderdaad niet dood.
Ook voor mijzelf is het overigens een behoefte hoor, heerlijk met je laarzen aan door het bos en park sjouwen met de honden. Ik kan vreselijk genieten van hun hun vrolijkheid en enthousiasme daarin. Ik heb ook bewust voor een bepaald type hond gekozen en zou dus ook zelf niet snel kiezen voor honden die er om bekend zijn lastig los te kunnen of sneller hondagressie vertonen en waarbij je steeds op je hoede moet zijn tijdens het lopen. Ik vind het ook wel een groot verschil of je met een hond die niet los kan om welke reden dan ook, verder wel voldoende onderneemt. Geestelijke uitdaging en bijvoorbeeld fietsen en training vind ik persoonlijk dan wel éxtra belangrijk. Alleen een blokje om aan de riem is misschien voldoende om zijn basisbehoefte van plassen en poepen te voldoen, maar niet voldoende voor een gelukkige hond in mijn ogen. Ik zie bij mij in de buurt serieus een vrouw met haar bull mastif alleen naar de overkant lopen waar de hond zijn behoefte doet in de bosjes (ligt daar ook vol stront) en dan weer oversteekt terug naar huis...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:45

Dat zullen mensen bij ons ook denken, dbin. Alleen aangelijnd naar veldje 's ochtends en 's avonds en weer naar huis. Maar ze zien niet wat we daarnaast doen. ;)