Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Diablo schreef:PortRoyal schreef:De mijne waren zo vrij als een vogeltje en zijn 13,16,17 en 22 jaar oud geworden. Alle overleden door ziekte of ouderdom, dus een buitenkat kan absoluut stokoud worden!
En mijn oma rookte als een ketter en is ook oud geworden. Is natuurlijk niet representatief voor rokers.
maralyn schreef:Duiventeler zend zn duiven uit die zelf weer naar t hok vliegen en binnen blijven.
Dit doen ze één x per dag.
Diablo schreef:Het gevaar bestaat ook nog dat ze dingen eten die niet goed voor ze zijn. Wat te denken van een kat die een muis op eet die gif heeft gehad. Ik heb het gezien en ik kan je vertellen dat dat geen prettige dood is voor een kat.
PortRoyal schreef:De mijne waren zo vrij als een vogeltje en zijn 13,16,17 en 22 jaar oud geworden. Alle overleden door ziekte of ouderdom, dus een buitenkat kan absoluut stokoud worden!
Sheran schreef:<KNIP>De stalkatten (niet van mij) soms dan weer wat minder, juist op die buitenwegen rijden ze soms erg hard. Het lijkt wel alsof ze óf geen jaar oud worden, óf heel oud. Misschien hebben ze dan leren uitkijken en omgaan met verkeer?
Jodie_ schreef:Ik denk persoonlijk dat een minder energieke kat/een kat of ras met een rustig karakter niet eens echt relevant is. Als een kat niet anders kent en nooit los buiten is geweest zullen ze echt niet tegen de muren op lopen, mits in hun behoeften wordt voorzien door bijvoorbeeld veel speel/krab/verstopplekjes, een stuk waarop ze veilig naar buiten kunnen zoals in een afgezette tuin, een ren of aan een tuigje, etc etc.
De enige keren dat ik het argument hoor of hier voorbij heb zien komen van katten 'die echt niet binnen konden worden gehouden', waren volgens mij altijd katten die het buitenleven al kenden. Tja dat lijkt me lastiger, maar als ze niet anders kennen geloof ik niet echt dat sommige katten niet binnen kunnen blijven.