Eigen hond bijt mij..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dalmarieke

Re: Eigen hond bijt mij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:52

TS> zoals je je laatste update beschreef, zou je haast denken dat de hond iets heeft mee gemaakt met een persoon, gekoppeld ook aan jouw type auto, ook gezien zijn reactie nu weer, maar toch ook wel dat stukje respect voor jou om nu niet weer door te pakken.
Het is natuurlijk op afstand wat giswerk, maar ik ken ook gevallen die een trigger hadden op een bepaalde auto omdat ze dat ergens aan hebben gekoppelt, en dat gaat best snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:02

Ik heb zelf 2 Ridgeback dames, bewust voor teefjes gekozen omdat onze oudste voor mijn vriend de 1ste hond was en ik absoluut geen fouten met mijn hond wilde maken. Als je een "sterk" ras of een mix van bepaalde rassen koopt, dan moet je je verantwoordelijkheid nemen. Ik vind de lijst met gevaarlijke honden onzin, maar zo lang mensen zonder nadenken een hond kopen, zullen er ongevallen met honden gebeuren. Hebben zulke mensen het type hond dat op die lijst staat of daar een mix van is, dan zijn de gevolgen van hun fouten vele groter. Zelfs al doe je het als baasje goed, toch legt degenen die het niet goed doen extra druk op je schouders. En sorry, je kan dan ook van je eigen hond veel minder tollereren als je wil dat een ras van zijn stempel af geraakt. Net omdat mijn meiden Ridgeback zijn, zal ik extra allert zijn op hun lichaamstaal en worden de kleinste misstappen onmiddellijk afgeblokt. Somigen vinden dat ik mijn honden te kort houd, maar voor degenen die een hekel hebben aan dit ras is de Ridgeback al de pitbul van de rijken en ik wil absoluut niemand in dat malle idee bevestigen. Dus als bij mijn jongste de staart omhoog gaat en de kam recht, dan grijp ik al in ook al onderneemt ze verder niets.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:12

SandraVerl schreef:
Ik heb zelf 2 Ridgeback dames, bewust voor teefjes gekozen omdat onze oudste voor mijn vriend de 1ste hond was en ik absoluut geen fouten met mijn hond wilde maken. Als je een "sterk" ras of een mix van bepaalde rassen koopt, dan moet je je verantwoordelijkheid nemen. Ik vind de lijst met gevaarlijke honden onzin, maar zo lang mensen zonder nadenken een hond kopen, zullen er ongevallen met honden gebeuren. Hebben zulke mensen het type hond dat op die lijst staat of daar een mix van is, dan zijn de gevolgen van hun fouten vele groter. Zelfs al doe je het als baasje goed, toch legt degenen die het niet goed doen extra druk op je schouders. En sorry, je kan dan ook van je eigen hond veel minder tollereren als je wil dat een ras van zijn stempel af geraakt. Net omdat mijn meiden Ridgeback zijn, zal ik extra allert zijn op hun lichaamstaal en worden de kleinste misstappen onmiddellijk afgeblokt. Somigen vinden dat ik mijn honden te kort houd, maar voor degenen die een hekel hebben aan dit ras is de Ridgeback al de pitbul van de rijken en ik wil absoluut niemand in dat malle idee bevestigen. Dus als bij mijn jongste de staart omhoog gaat en de kam recht, dan grijp ik al in ook al onderneemt ze verder niets.

Dit is bij ons thuis precies het zelfde. Wij hebben 2 rottweiler kruizingen rondlopen. Het zijn beide echt geweldige en lieve honden, maar zit is ook echt zit en blijf is ook echt blijf. Het is voor de honden fijn om duidelijkheid te hebben en vaak krijgen we complimenten dat ze zo goed luisteren en mensen dat niet verwachten van zulke 'gevaarlijke' honden. Een honden ras is niet gevaarlijk, vaak is het zo dat het baasje gevaarlijk is. Het ligt 9/10x bij de opvoeding en niet bij het ras

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:31

SandraVerl schreef:
Ik heb zelf 2 Ridgeback dames, bewust voor teefjes gekozen omdat onze oudste voor mijn vriend de 1ste hond was en ik absoluut geen fouten met mijn hond wilde maken.

Ik heb zelf Hollandse herders, zowel reuen als teven gehad en ik ben van mening dat teven een stuk makkelijker in hun opvoeding zijn dan reuen. Natuurlijk kan een teef ook een echte bitch zijn. Maar met mijn teven heb ik nog nooit geen problemen gehad wtb rangorde. Reuen daar in tegen proberen toch altijd een plekje op de rangorde te stijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:46

Veel succes en sterkte vandaag TS! :)
Ik hoop dat jullie duidelijkheid krijgen. :(:)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:59

Ik kijk me er toch de ogen van uit hoe jij je moet verantwoorden naar lezers toe om te zorgen dat men stopt met blaten en persoonlijk beledigd zijn. (De mensen die hier niet toe behoren weten dat zelf wel :) ) TS, volgens mij zou je het niet beter kunnen doen en had ik het hetzelfde gedaan.
Chapeau voor al je inspanningen om het voor iedereen incl hond zo veilig en prettig mogelijk te maken.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:24

Ik lees al vanaf het begin mee en ik wil je heel veel succes wensen bij de da vanmiddag.
Ook neem ik mijn petje af voor je, ondanks de niet altijd even leuke reacties, blijf jij netjes en reageer je respectvol!

Ik hoop dat jullie duidelijkheid krijgen,voor jullie zelf en ook voor Bruce.

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:28

Veel succes vanmiddag bij de DA.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:55

Jemig wat een adviezen en reacties hier.......half bokt is gedragstherapeut zo te lezen...

TS als eerste heel veel sterkte, dat is niet niks. Hebben het zelf ooit eens meegemaakt en deze hond had een medisch probleem. De één reageert hier sterker op als de ander.

Het klinkt alsof de hond niet beseft heeft wat hij deed daar hij zo sterk op jou verdediging reageert. Maar dat kan van alles als oorzaak hebben en is zonder het te zien helemaal niet over te oordelen.

Inslapen hoeft geen slechte optie te zijn maar ik zou dat ook niet doen zonder te weten waarom hij zo reageert.

Goed dat je naar de dierenarts gaat en luister niet teveel naar de adviezen hier. Verbaas me echt over een aantal reacties....

Heel veel sterkte

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:32

Succes zo!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:55

Ik wens je ook veel sterkte!!! Lijkt mij niet makkelijk.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:55

Veel sterkte en wijsheid straks :(:)

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:00

Onze hond had dus een tumor en viel alleen mijn vader aan...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:36

Ik duim voor jullie ts, succes vanmiddag

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:39

wij hebben zelf een Presa de canario op het erf lopen. Die presa met haar 45 kilo vloert mij als ze dat wil.
Kunnen ook link zijn. Mocht die ook maar 1 keer mij of mijn man wat doen dan is het gedaan met haar want die kunnen serieus je strot af bijten als ze willen. Daarom zijn zulke rassen wel even andere koek dan een bijdehante JR of Chihuahua die hier meermalen als voorbeeld genomen worden geen lieverdjes te zijn.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:45

Heftig verhaal! Ik ben benieuwd of er wat uit gaat komen vanmiddag, succes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:24

Sterkte TS.
Wat de uitkomst ook zal zijn: er staat jullie de aankomende weken vast een zware tijd te wachten.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:26

vergeet niet een da is geen gedragsterapeut ze krijgen ooit in de opleiding een lesje erover maar meer ook niet, en ook gedragsterapeuten zul je verbaasd over staan hoeveel beunhazen daar in dat beroep rondrennen, er zijn zelfs cursussen waarbij ze niet eens een levende hond in handen krijgen.....

vraag naar referenties, ervaring en bewijs daarvan, doe onderzoek voordat je met zo iemand in zee gaat, je wil niet een hele lange weg afleggen met hoop en dergelijke met iemand die je totaal de boot in helpt. Succes en sterkte, denk er eerst over na en laat je geen diagnose in de maag splitsen zonder duidelijk bewijs en overtuiging.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:52

miesnaom schreef:
Jaa je zei dat het een moeilijk ras is. wn het is niet persoonlijk. Ik zei dat het ras er niks mee te maken had. En ja helaas hebben ze meer bijtkracht maar dat wil niet zeggen dat ze daarom ook maar gelijk gevaarlijker zijn. Vaak zijn grote honden liever dan de kleintjes

Hier moet ik toch op reageren..
Het feit dat sommige kleintjes feller zijn. Doet niets af aan het feit dat grotere honden toch echt gevaarlijker zijn. Dat kan niemand ontkennen. Kleine hondjes kunnen geen schade aanrichten.
Ze hebben zich ook te gedragen hoor en ze moeten ook gewoon opgevoed worden maar ook al zijn ze nog zo vals ze zullen nooit gevaarlijk zijn. En dat is wel anders bij grotere honden van welk ras dan ook.
Ik ken hele gemene goldenretrievers ;)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:54

Ben je wijzer geworden bij de dierenarts Ts?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:56

Ik volg dit topic al een tijdje en wilde toch even reageren.

TS, ik heb echt ongelooflijk veel respect voor jou. Je blijft ondanks alle nare, negatieve reacties respectvol naar andere bokkers en je komt op mij als iemand over die goed nadenkt over haar keuzes. Mijn complimenten. Ik weet niet of ik in zo'n situatie net zo netjes als jij had kunnen reageren.

Jullie zijn waarschijnlijk al terug van de dierenarts, maar ik wil je alsnog heel veel sterkte en wijsheid toewensen voor de komende weken. Ik ga voor jullie duimen dat alles goedkomt.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:47

Weet je al meer ts? Sterkte!

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:21

Het is vaak jammer dat grote honden als agressief en gevaarlijk worden afgeschilderd. Ik snap dat ze meer schade aan kunnen richten. Maar vaak komt dit toch door de mens (niet tegen jou t's!) en ja er zijn uitzonderlijke gevallen waarbij ze n kronkel hebben. Maar meestal is dit niet zo. En nu heb ik het idee dat het omdat het een grote hond betreft en een bepaald ras dat mensen gelijk roepen zie je wel levens gevaarlijk. Maar miss vat ik het verkeerd op.
Even off-topic; ik las bv een site over Staffords of pitbulls. En zo als de site ze zo leuk noemde ; gevechtshonden.... Die mensen van die site raadde andere mensen aan om naar de over kant te rennen zo hard mogelijk weg te rennen en niet op visite bij mensen te gaan die zulk soort honden hadden. Dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:28

Al nieuws ts??

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:54

Je kunt lang over grote en kleine honden en de mate van schade die ze toe kunnen brengen praten, feit is dat ik dan toch liever met een tashondje dan met een joekel van 40 kilo te maken heb. Een kennis van ons fokt dobermans. Hij had een nest en verkocht een reu naar mensen die al twintig jaar dobermans hadden gehad. Anderhalf jaar later kwam er een reu terug, het dier was agressief en niet zo'n klein beetje ook, zaak was geëscaleerd en de eigenaar heeft bijna vier weken in het ziekenhuis gelegen. Om zijn gezin te beschermen heeft hij de hond in het nekvel gepakt en na 10 minuten zat werkelijk waar de kamer helemaal onder het bloed, van de man wel te verstaan. Man heeft het gered om in een andere kamer te komen en is door een ambu opgehaald. Fokker had altijd goed contact met deze mensen en heeft de hond gehaald, eerst verdoofd met voer en toen direct naar de da. Dier bleek een aangeboren hersenafwijking te hebben en is direct ingeslapen. Fokker heeft op zijn kosten alle dieren uit het nest laten testen en deze ene bleek een foutje van de natuur maar de man heeft er een trauma en heel veel littekens aan overgehouden. Was met een schoothondje toch iets minder erg afgelopen.