Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SandraVerl schreef:Ik heb zelf 2 Ridgeback dames, bewust voor teefjes gekozen omdat onze oudste voor mijn vriend de 1ste hond was en ik absoluut geen fouten met mijn hond wilde maken. Als je een "sterk" ras of een mix van bepaalde rassen koopt, dan moet je je verantwoordelijkheid nemen. Ik vind de lijst met gevaarlijke honden onzin, maar zo lang mensen zonder nadenken een hond kopen, zullen er ongevallen met honden gebeuren. Hebben zulke mensen het type hond dat op die lijst staat of daar een mix van is, dan zijn de gevolgen van hun fouten vele groter. Zelfs al doe je het als baasje goed, toch legt degenen die het niet goed doen extra druk op je schouders. En sorry, je kan dan ook van je eigen hond veel minder tollereren als je wil dat een ras van zijn stempel af geraakt. Net omdat mijn meiden Ridgeback zijn, zal ik extra allert zijn op hun lichaamstaal en worden de kleinste misstappen onmiddellijk afgeblokt. Somigen vinden dat ik mijn honden te kort houd, maar voor degenen die een hekel hebben aan dit ras is de Ridgeback al de pitbul van de rijken en ik wil absoluut niemand in dat malle idee bevestigen. Dus als bij mijn jongste de staart omhoog gaat en de kam recht, dan grijp ik al in ook al onderneemt ze verder niets.
SandraVerl schreef:Ik heb zelf 2 Ridgeback dames, bewust voor teefjes gekozen omdat onze oudste voor mijn vriend de 1ste hond was en ik absoluut geen fouten met mijn hond wilde maken.
miesnaom schreef:Jaa je zei dat het een moeilijk ras is. wn het is niet persoonlijk. Ik zei dat het ras er niks mee te maken had. En ja helaas hebben ze meer bijtkracht maar dat wil niet zeggen dat ze daarom ook maar gelijk gevaarlijker zijn. Vaak zijn grote honden liever dan de kleintjes