Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en wellicht dat er ook uitzonderingen zijn, maar naar mijn idee is dit de gang van zaken ipv dat de lieve staffords de uitzonderingen zijn. Maar goed het is maar hoe je het wilt zien denk ik zo
beatje schreef:Zulke mensen moeten er gewoon meer zijn.Want nu gaat het hier over stafachtige honden.Maar veeg de nieuwe rage niet uit van Turkse kangals ed honden die zijn minsten zogevaarlijk.
PinkPrincess schreef:beatje, dit type mensen heb ik dus in mijn woon-omgeving.![]()
Ik geef je ook gelijk, dat er een rage is van nieuwe sterke rassen. Echter zie je niet heel snel deze honden met mensen wie niet weten hoe deze dieren in controle te houden. Het is natuurlijk wel een verschil of 20 kilo of 60+ kilo.
Kangals zie je in nederland ook niet of amper. Dit zijn vaak geadopteerde honden welke niet bij dit soort mensen wie power willen uitstralen terecht komen. In het buitenland verzinnen ze trouwens de meest bizarre dingen.
PinkPrincess schreef:Bowen wij hebben op de boerderij in spanje 2 kangals gehad. Prima honden voor waar ze voor gefokt zijn. Mijn ervaring is dat deze honden super lief waren hoor, echter waren het niet de honden waarmee je lekker op de bank kon liggen. Zij wouden niet binnen slapen en kwamen maar heel zelden een knuffel halen.
Als de ''pikverlengers'' geen Pitt meer mogen maar wel een ander ras in huis halen ??
Of wat is je vraag precies?
Er is alleen 1 verschil. De meeste buitenwijken zijn meestal nu licht getinte tot getinte mensen. (niet racistisch bedoelt) Welke vaak een hond nemen om angst te wekken bij andere. Maar deze mensen zie ik nooit met een rottweiler. Alleen Staffs of Pitts. Kuggur schreef:Je gaat er dus van uit dat iedere hond bij geboorte een onbeschreven blad is?
Ik ben niet "in de staffords" of aanverwante rassen, maar waar ik wel iets van af weet zijn bordeercollies en hun werkvermogen. De verschillende aspecten daarvan waaronder ook temperament zijn sterk erfelijk.
Ik ga er van uit dat dit bij staffords óók zo is. En die erfelijke baggage kan voor problemen zorgen.

Kuggur schreef:Even over dat woord "pikverlenger", het impliceert dat het alleen mannen zijn die twijfelachtige honden om dit soort twijfelachtige redenen houden.
In mijn studietijd was er echter een mode aan de gang onder meestal geblondeerde jonge dames uit de buitenwijken van mijn studiestad, rottweilers te houden (bescherming?). niet aangenaam tegen te komen zo´n lichtgewicht op naaldhakjes met een hond van minstens hetzelfde gewicht, aan de lijn maar niet onder controle of appél...
Vertel eens dames hoe noem je de hond van zo´n eigenaresse...?
Bowen schreef:Kuggur schreef:Je gaat er dus van uit dat iedere hond bij geboorte een onbeschreven blad is?
Ik ben niet "in de staffords" of aanverwante rassen, maar waar ik wel iets van af weet zijn bordeercollies en hun werkvermogen. De verschillende aspecten daarvan waaronder ook temperament zijn sterk erfelijk.
Ik ga er van uit dat dit bij staffords óók zo is. En die erfelijke baggage kan voor problemen zorgen.
Euhm, nee, ik ga niet uit van onbeschreven bladeren. Je reageert zelfs op een tekst waarin wat staat over zaken die bij 2 rassen veel voorkomen
Maar aanleg is wat anders dan werkelijk problemen met dat gedrag hebben.Kuggur schreef:Even over dat woord "pikverlenger", het impliceert dat het alleen mannen zijn die twijfelachtige honden om dit soort twijfelachtige redenen houden.
In mijn studietijd was er echter een mode aan de gang onder meestal geblondeerde jonge dames uit de buitenwijken van mijn studiestad, rottweilers te houden (bescherming?). niet aangenaam tegen te komen zo´n lichtgewicht op naaldhakjes met een hond van minstens hetzelfde gewicht, aan de lijn maar niet onder controle of appél...
Vertel eens dames hoe noem je de hond van zo´n eigenaresse...?
Ik heb alleen maar een grappig woord geadopteerd die eerder in de discussie werd gebruikt, je tilt er veelste zwaar aan.
Kuggur schreef:Wat betreft dat eerste, als aanleg betekent aanleg voot vechtgedrag, dan zie ik niet in hoe dat niet een deel van het probleem is.
Wat betreft dat tweede, ik bedoelde het ook niet zo serieus, hoopte op grappige suggesties.