Volgens mij had onze Stoffel ook een madagasca kleur.
Fotsy
Geplaatst: 06-03-15 21:56
Stoffel wat een super leuke naam voor een nijn, onze rammelaar noemt vlekje en de moeren Snuf en Pluis, heel origineel maar ja de dochter heeft dit gekozen.
Bij ons nog 4 naamloos en enkele van het nest van bizzy heb ik nog moeite mee om hun naam te onthouden....schaam schaam hopelijk is hier begrip voor....
Mizora
Geplaatst: 06-03-15 22:10
Haha, konijnennamen zijn nogal eens voorspelbaar. Ons eerste konijn was Snuf, tweede konijn was Peter Rabbit (maar meestal gewoon Nijn). De huidige konijnen heb ik wel bewuster gekozen, dat zijn Shalom en Salam, peace united. Shalom (Hebreeuws) en Salam (Arabisch) betekenen namelijk beide zowel "hallo" als "vrede".
Begrijpelijk hoor R.X.
R.X.
Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-15 22:25
Twee weet ik er niet meer.
Toen kwam ons Roosje
Toen Stoffel en Gizmo
Toen Mickey, Smokey, Rizzel, Dotje.
Dan al de namen die bij de foto's van de jongen van bizzy.
En dan moeten we er dus nog 4 namen bij.
Anoniem
Geplaatst: 06-03-15 22:28
Fotsy schreef:
wat een schatjes
oh even ter vergelijking, dit is madagascar
[ [url=m/rLNczD.jpg]Afbeelding[/url] ]
weet ik heb meerdere opgevangen ermee , mooie kleur
R.X.
Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-15 00:37
Net smokey en rizzel voor het eerst sinds de castratie samen los laten lopen in de kamer. Helaas ging dat niet goed en zijn ze gaan vechten. Wat kan ik nu het beste doen? Smokey heeft tot aan de castratie in de groep gezeten. Gizmo de oudere gecastreerde ram zat wel eens achter hem aan maar we hebben ze nooit zien vechten. Echter wisten we dus niet dat smokey niet geholpen was en heeft toen ook in de tussentijd twee voedsters gedekt. Ik vermoed dat dit ook meespeelde. Rizzel heeft een rijd apart gezeten omdat hij nog gecastreerd moest worden. Zou dit nog goed komen of zou er 1 geherplaatst moeten worden.
Fotsy
Geplaatst: 07-03-15 09:05
oh ik vrees ervoor, het kikt of het klikt niet. Mijn rammelaar is een heel makkelijke, die loopt rond in de stallen en op het erf en volgt me al eens bij de jongen. Nog nooit gevochten maar heb een jong apart zitten omdat hij begon te vechten met zijn broers.
Mizora
Geplaatst: 07-03-15 09:39
In principe gaan 2 rammen alleen samen niet goed, maar de kans is best aanwezig dat als je straks minimaal 1 voedsters per ram heb en alles in een grote ren dat het wel gewoon goed gaat. Dat was tenminste de ervaring van het praktijkcentrum waar ik een week gelopen heb.
Ik was er ook al bang voor. We hebben nu natuurlijk heel veel konijnen en nu zag ik een advertentie die mij heeel erg aansprak en nu heb diegene gecontacteerd. Wil een rustige groep natuurlijk en diegene zoekt een gecastreerde jonge ram voor bij drie voedsters. Is een volwassene en komt in een ren. Ook komt ze goed over.
Fotsy
Geplaatst: 07-03-15 11:35
doen zou ik zeggen, je kan ze nu eenmaal niet allemaal houden en je doet er vast iemand anders een plezier mee, veel succes.
Dagmar80
Geplaatst: 07-03-15 13:22
Al was het dan niet de bedoeling, ze zijn wel errug schattig! Leuk al die verschillende kleurtjes.
Eén van mijn konijnen komt ook uit een nest van 4 en ondanks dat ze 3 weken jonger is dan mijn andere twee hangoortjes was ze net zo groot met 8 weken als de jongere hangoortjes. De andere 2 komen uit een nest van 7, waren wel de dikste twee van het nest :p
Zou het erg leuk vinden een nestje bij één van mijn voedsters, maar ja, krijgen ze een goed tehuis? Helaas geen plek om ze zelf allemaal te houden dus dan maar geen nest. Inderdaad al konijnen genoeg die een goed thuis zoeken.
R.X.
Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-15 19:57
Heel erg bedankt voor de fijne en lieve berichtjes!!! Ik voelde me namelijk best wat slecht dat ik mogelijk een konijn herplaats. ik heb nog geen bericht van die vrouw helaas ontvangen. mogelijk heeft ze het nog niet gezien.
Inderdaad ik zou er ook niet voor kiezen om een nest te fokken omdat er zovelen zijn die nog een thuis nodig hebben. En je moet de ruimte, tijd en financiele middelen maar hebben. We gaan ons best doen. Ook al is het wel heel leuk als alles goed gaat om mee te maken hoor. We genieten er nu ook van hoor. Duimen jullie voor ons mee voor de verkoop van de woning ha ha.
Deugenietje
Geplaatst: 07-03-15 20:52
Waarom moet je je schuldig voelen als je een konijntje wil plaatsen?
Er is maar 1 iemand die zich heel en heel schuldig moet voelen en dat is die dierenarts.
Dankje voor je bericht. Omdat bijna elk konijn niet goed gehouden word. Ons voornemen was om altijd elk konijn te houden tot het eind. Ik vind het heel erg hoe de desbetreffende da reageerd. Het vergeten door te geven heeft grote gevolgen die niet zo hoorden maar ook daarna siert het niet hoe ze reageerden juist niet reageerd.
Ik vermoed dat die vrouw geen konijn meer wil. Ik krijg namelijk geen bericht van haar twerijl het wel gelezen is.
Fotsy
Geplaatst: 10-03-15 22:06
Oh wat jammer, is toch ongelooflijk met mensen.
R.X.
Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-15 01:51
Tja erg jammer.
We liggen net pas in ons nest. Het jongste nest begint al met de ogen te openen. De grootste heeft ze open de meest witte ook al wat. De twee donkere niet of nauwelijks, ook lopen ze al. En ze piepte al wat door het gaas. Dus spoed verhuizing. Bizzy en haar kroost bij in de ren bij Gizmo (de oudere gecastreerde ram) en met Mickey. Ppfff wat een onrust voor Mickey. Maar ik vertrouwde het in die mate dat ik naar binnen durfde. We zijn er heel lang bij gebleven en ze stonden in de verblijven al lange tijd naast elkaar. Ondanks de kou toch de minst kwade gekozen en de opening naar buiten open gezet. Ivm de ruimte. Was bang dat ze anders nog slechter met elkaar omgingen. Ik hoop er het beste van!