Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:19

Onze honden gaan alleen mee op terrassen strandpaviljoen's of een eetcafé bij het bos.Verder wachten ze op ons of thuis of in de auto.
Ik snap niet dat mensen vinden dat honden overal bij moeten zijn.Als de honden zijn opgevoed en je merkt niet dat er een hond is heb ik er geen problemen mee.Maar de meeste honden in een restaurant zijn van die kleine hondjes die mee op schoot of op een stoel moeten om dan mee aan tafel te zitten en het liefst dan nog flink uit hun stekker gaan als een andere hond passeert.

Maar goed ik begrijp ook de mensen niet die in winkels en winkelcentra's met honden moeten lopen.Dan denk ik mens ga er mee naar het bos of park,heeft die hond nog eens lol.

Bij ons in het winkelcentrum staat ook duidelijk een bord,verboden voor honden en dan toch met een buggy vol honden er gaan lopen hè of zo'n chi in een tasje ook zo verschrikkelijk,arm dier denk ik dan.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 21:20

minikatje schreef:
Uhm nee, ik reageerde niet persoonlijk op jou maar in het algemeen :)
No hard feelings :D

Ok, excuus dan, al kan ik me niet herinneren ook maar van iemand gelezen te hebben dat ze niet rekening wilde houden met de plek dat ze gaan zitten. Maar goed, no harm done.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:05

Nens77 schreef:
Voor mij een don't.
Als ik kies voor een HUISdier, wil ik daar niemand mee tot last zijn.
Mijn hond blijft dus op zo een moment thuis, net als ik mijn katten op eigen terrein hou (hoewel mijn hond echt een scheet is en veel mensen en kinderen op haar af komen, maar een restaurant is om een hapje te eten, niet om mijn hond te vermaken, daar hebben we andere bezigheden voor :D)
En mijn IPad meeneem als we met de kinders uit eten gaan.
Dan weet ik ook zeker dat mijn drie kids niemand tot last zijn.
Want ik erger mij ook aan andermans kinderen die door een restaurant rennen en gillen.
Dus het is vanuit mijn eigen fatsoen dat ik anderen niet lastig wil vallen met mijn hobby's.
Anderzijds zou ik er geen probleem van maken als een ander zijn/haar welopgevoede hond meeneemt (dus rustig onder de tafel blijft, niet stinkt of blaft).

En daar ligt dus het verschil: voor jou is je hond je hobby of je huisdier. Voor mij is het mijn maatje dat ik het liefst altijd om me heen heb. Zoals jij je kinderen meeneemt naar het restaurant omdat ze erbij horen, zo is mijn gezin niet compleet zonder mijn hond.

xLoki: langs iemand galopperen is wel degelijk verboden. Je hoort mensen altijd in stap te passeren.

MarlindeRooz

Re: Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:08

Ik doe het alleen zomers, dan kan je buiten zitten. Binnen vind ik gewoon niet fris en daarbij stalkt ze alle mensen die zitten te eten als wij 1 seconde niet opletten. _O-
TJa, het is een halve labrador he. :=

Ik doe het trouwens wel bij bepaalde restaurants hier in de buurt, die staan bekend om dat honden welkom zijn. Daar krijgt ze altijd een koekje van de bediening en is er een speciale drinkbak. _O-

O.a Jip, Tante pos en De Nieuwe Brug in Ommen. _O-

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:08

minikatje schreef:
Dat staat toch ook nergens :)
Alleen dat sommige mensen erg last hebben van hun allergie als er een hond is en dat ze daarom honden in restaurants vermijden of minder prettig vinden.

Dat mogen ze toch vinden ofniet? ;)

Er wordt wel degelijk gezegd dat een hond meenemen naar een restaurant asociaal is. Ook als het er is toegestaan.

Beatje: mijn hond gaat mee naar het bos, soms mee naar het winkelcentrum, mee naar stal, mee op bezoek, en een enkele keer zelfs mee naar mijn werk. Oftewel mee naar alles waar ze mee kan. Het is niet zo dat ze wordt uitgelaten in het winkelcentrum hè. Ik hou er niet van om haar om elk wissewasje thuis te laten, daar heb ik geen hond voor.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:15

Nikass schreef:
Nens77 schreef:
Voor mij een don't.
Mijn hond blijft dus op zo een moment thuis, net als ik mijn katten op eigen terrein hou (hoewel mijn hond echt een scheet is en veel mensen en kinderen op haar af komen, maar een restaurant is om een hapje te eten, niet om mijn hond te vermaken, daar hebben we andere bezigheden voor :D)
Want ik erger mij ook aan andermans kinderen die door een restaurant rennen en gillen.
Dus het is vanuit mijn eigen fatsoen dat ik anderen niet lastig wil vallen met mijn hobby's.
Anderzijds zou ik er geen probleem van maken als een ander zijn/haar welopgevoede hond meeneemt (dus rustig onder de tafel blijft, niet stinkt of blaft).

En daar ligt dus het verschil: voor jou is je hond je hobby of je huisdier. Voor mij is het mijn maatje dat ik het liefst altijd om me heen heb. Zoals jij je kinderen meeneemt naar het restaurant omdat ze erbij horen, zo is mijn gezin niet compleet zonder mijn hond.

xLoki: langs iemand galopperen is wel degelijk verboden. Je hoort mensen altijd in stap te passeren.

Dit dus van beide kanten. Het wordt een welles-nietes spelletje, omdat iedereen andere waarden en normen heeft.

Ik vind het bijvoorbeeld erg raar dat mensen met een allergie naar een restaurant zouden moeten bellen, om te vragen of er honden mogen komen/zijn geweest ivm hun allergie. Maar er zijn dus blijkbaar mensen die dat wel normaal vinden...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:16

Ik eet geen vlees en daarom bel ik ook altijd van te voren of het mogelijk is... kleine moeite die veel gezeur bespaard...

Ps. 3 van de 5 eten bij ons geen vlees.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:17

Kuzznathalie: dat is net zo normaal als vragen of ergens bepaalde ingrediënten in worden gebruikt waar je niet tegen kan of die je uit principe niet wil eten.

MarlindeRooz dat wilde ik dus ook zeggen ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:19

Niemand gaat spontaan uit eten hier? :P

@nikass, nee het wordt asociaal als je geen gehoor geeft aan een hulpvraag en stug je eigen ding blijft doen :)
Laatst bijgewerkt door minikatje op 18-01-15 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:20

Dan ga ik altijd naar een pizzaria omdat ik weinig lust en dus ook geen vlees eet.

Maar met onverwachts uit eten gaan maak je mij echt niet blij. :o

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:21

@Nikass Ja, dat vind ik inderdaad wel normaal. Ik ken het allergenen verhaal, maar bellen voor een hond, als je zelf allergisch bent? Nee, dat vind ik niet normaal en zoiets heb ik ook nog nooit gehoord. Maar dat bedoel ik te zeggen, welles-nietes, normen en waarden...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:24

kuzznathalie schreef:
@Nikass Ja, dat vind ik inderdaad wel normaal. Ik ken het allergenen verhaal, maar bellen voor een hond, als je zelf allergisch bent? Nee, dat vind ik niet normaal en zoiets heb ik ook nog nooit gehoord. Maar dat bedoel ik te zeggen, welles-nietes, normen en waarden...

Als honden toegestaan zijn dan moet je een restaurant zoeken waar ze niet toegestaan zijn.

Ik woon dus in Ommen, dat is een gemeente die rijk is aan wandelroutes en bossen. Daar gaan dus veel hondenbezitters heen op vakantie. Die mogen dan allemaal geen hond mee nemen omdat mensen met een allergie niet hoeven te bellen? :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 22:26

minikatje schreef:
@nikass, nee het wordt asociaal als je geen gehoor geeft aan een hulpvraag en stug je eigen ding blijft doen :)

Ik wil mijn uiterste best doen om een oplossing te vinden dat niemand last heeft van de ander, en desnoods midden in mijn maaltijd naar een andere tafel te gaan. Maar het gaat me te ver om te verwachten dat openbare plekken helemaal vermeden worden met je hond. Ik vind het heel sneu dat mensen allergisch zijn, en zoals ik aangeef, wil ik er met alle liefde rekening mee houden en proberen het probleem zo klein mogelijk te maken, maar meer dan mijn best kan ik niet doen en als dat niet genoeg is, is het in mijn ogen je eigen verantwoordelijkheid om dan een andere keuze te maken.

En ja, als ik echt zo allergisch zou zijn, dat ik last zou hebben van 1 hond die in dezelfde ruimte een aantal tafels verderop rustig stil ligt onder een tafel, dan zou ik er voor zorgen dat ik gewoon alleen in restaurants en andere gelegenheden zou komen waar honden niet zijn toegestaan.

Blijft overeind staan dat je rekening hoort te houden met elkaar, je je best voor elkaar kan doen, maar niet dat een ander maar weg moet of weg moet blijven, omdat jij er een probleem mee hebt.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:28

MarlindeRooz schreef:
kuzznathalie schreef:

Als honden toegestaan zijn dan moet je een restaurant zoeken waar ze niet toegestaan zijn.

Ik woon dus in Ommen, dat is een gemeente die rijk is aan wandelroutes en bossen. Daar gaan dus veel hondenbezitters heen op vakantie. Die mogen dan allemaal geen hond mee nemen omdat mensen met een allergie niet hoeven te bellen? :+

Ohhh... dat vind ik altijd zo irritant, mensen woorden in de mond leggen die niet gezegd zijn. :+ Ik zeg toch niet dat mensen dan geen hond mee mogen nemen?

Ik zeg alleen dat ik het raar vind dat mensen met een allergie naar een restaurant moeten bellen om te vragen of er honden zijn geweest of mogen komen en dat ik zoiets ook nog nooit gehoord heb. En ik ga vaak uit eten, maar zoiets nog nooit over gehad of over horen praten.

En ik zeg ook helemaal niet dat ik het erg vind, mensen mogen van mij hun hele roedel meenemen, als ik er maar geen last van heb. Ik zou persoonlijk alleen mijn twee honden of een van de twee nooit meenemen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:31

Maar dan is het toch ook geen probleem?
Er wordt niemand asociaal genoemd behalve in de extreme situaties dat er van beide kanten geen poot wordt uitgestoken. Het als-dan verhaal.

Tja, als je een fietstochtje maakt en op een terrasje gaat zitten dan kan het verkeren dat er een hond bijkomt. Dat is geen probleem toch? Zolang beide partijen maar openstaan voor suggesties en oplossingen.

Ben ik nu de enige die het niet zo moeilijk ziet en alles best vind als er maar communicatie is? :)

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:37

Nikass schreef:
Nens77 schreef:
Voor mij een don't.

Mijn kinderen zijn niet mijn hobby of huisdier, die horen bij mijn gezin (de hond en katten overigens ook hoor, maar overal mee naar toe, zeker als er voor de hond niets aan is gaat me te ver), maar ook met hen wil ik niemand tot last zijn, vandaar een iPad oid mee ! En als ze wel anderen tot last zijn, ben ik snel weer thuis.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 22:49

minikatje schreef:
Maar dan is het toch ook geen probleem?
Er wordt niemand asociaal genoemd behalve in de extreme situaties dat er van beide kanten geen poot wordt uitgestoken. Het als-dan verhaal.

Tja, als je een fietstochtje maakt en op een terrasje gaat zitten dan kan het verkeren dat er een hond bijkomt. Dat is geen probleem toch? Zolang beide partijen maar openstaan voor suggesties en oplossingen.

Ben ik nu de enige die het niet zo moeilijk ziet en alles best vind als er maar communicatie is? :)

Nee hoor, zo zie ik het ook.

Overigens is het woord asociaal voor het meenemen van een hond wel gevallen, maar dat is inmiddels alweer een pagina of 4 geleden en lijkt me niet zo nuttig om met inmiddels vrijwel andere gesprekspartners in de discussie op door te blijven gaan in mijn ogen.

Ik denk dat jij en ik er niet eens zo gek verschillend over denken minikatje.

Leven en laten leven, en samen je best doen en een beetje water bij de wijn willen doen zodat iedereen een leuk uitje heeft.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:54

Fact of the matter is, er zijn meer restaurants die géén honden toelaten dan restaurants die wél honden binnenlaten.

Moet je dan echt, als niet-hondenliefhebber of persoon die allergisch is, naar een restaurant gaan dat wél honden toelaat? Nee, je kunt ook best naar een ander restaurant gaan, als je er echt zo'n last van hebt. Niet ook nog eens de mensen die naar een restaurant gaan waar het wel mag, gaan veroordelen.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:56

Neem mijn chi ook vrijwel niet mee. Wel bij 1 net restaurant neem ik hem mee omdat meerdere dit doen is de drempel lager. Ik ben zo ordinair om hem naast me in de stoel te zetten neem dan wel kleedje mee.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:58

Valt het alleen mij op dat het dus alleen om de 'leuk' gaat? De invloed die een hond op iemand kan hebben (bijv. honden die een kalmerende werking op mensen met anxiety hebben), of de gezondheid van de hond zelf? Niet iedereen heeft een hond die je met 3 x 30 minuten wandelen en z'n portie brokken blij maakt. Die mensen hebben voor mijn gevoel net zoveel recht op een dinertje uit huis als iemand met een allergie.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:00

Bij dat soort mensen vind ik het al hélemaal een must dat de hond meegaat, dan is het de allergie tegen de stoornis, maar degene met de stoornis kán niet ergens anders heen en wel een leuke tijd hebben. Degene met de allergie wel.

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:04

Mijn hond gaat bijna altijd mee uiteten. Ze gaat ook mee in de bus, trein, en metro wanneer we geen auto tot onze beschikking hebben. Een van de weinige honden die op Utrecht centraal gelopen heeft denk ik :P Met kerst kon ze bijvoorbeeld niet mee omdat de familie het restaurant geboekt had dan moet je toch rekening houden dat je op tijd weer naar huis gaat. Daarbij miste ik de hond natuurlijk wel :D
Wij hebben het onze hond vanaf kleine pup aangeleerd dat ze overal mee naartoe gaat. Wel vind ik wanneer je naar een restaurantje bij het bos gaat met mooi weer dat er een hoop slecht opgevoede honden zijn, dat is jammer en slecht voor het imago van de hond.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:55

Zoals ik al eerder zei neem ik mijn hond niet mee naar een restaurant ten eerste omdat ik dit vies vind (rondvliegende haren etc.).
Ten tweede neem ik mijn hond niet mee naar plekken waar ik veel mensen tegen kom omdat ik er niet goed van word dat mensen aan mijn hond willen zitten.
Helaas is mijn border collie enorm mens gericht en dit gedrag wordt ook nog eens beloond door haar aandacht te geven.
Vreselijk!
Ik kan me er zo aan ergeren dat mensen zonder te vragen mijn hond aaien, als ze het vragen dan zeg ik altijd dat ik het liever niet wil hebben.
Alleen snapt 99% van de mensen dat niet.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:56

Snooki schreef:
j1988 schreef:
Ik vind het vies. Zie het idd wel vaker. Zou het niet erg vinden als er dezelfde regels zouden gelden als bij een supermarkt.

idd ik vind het ook vies. Geleidenhond vind ik dan iets anders

Want een geleidehond is minder vies dan een 'gewone' hond? :') Beetje rare uitspraak hier. :+

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:57

Een geleidehond heeft een speciale functie en ook ontheffing. (Of hoe dat heet bij honden :P )