Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nens77 schreef:Voor mij een don't.
Als ik kies voor een HUISdier, wil ik daar niemand mee tot last zijn.
Mijn hond blijft dus op zo een moment thuis, net als ik mijn katten op eigen terrein hou (hoewel mijn hond echt een scheet is en veel mensen en kinderen op haar af komen, maar een restaurant is om een hapje te eten, niet om mijn hond te vermaken, daar hebben we andere bezigheden voor)
En mijn IPad meeneem als we met de kinders uit eten gaan.
Dan weet ik ook zeker dat mijn drie kids niemand tot last zijn.
Want ik erger mij ook aan andermans kinderen die door een restaurant rennen en gillen.
Dus het is vanuit mijn eigen fatsoen dat ik anderen niet lastig wil vallen met mijn hobby's.
Anderzijds zou ik er geen probleem van maken als een ander zijn/haar welopgevoede hond meeneemt (dus rustig onder de tafel blijft, niet stinkt of blaft).

minikatje schreef:Dat staat toch ook nergens
Alleen dat sommige mensen erg last hebben van hun allergie als er een hond is en dat ze daarom honden in restaurants vermijden of minder prettig vinden.
Dat mogen ze toch vinden ofniet?
Nikass schreef:Nens77 schreef:Voor mij een don't.
Mijn hond blijft dus op zo een moment thuis, net als ik mijn katten op eigen terrein hou (hoewel mijn hond echt een scheet is en veel mensen en kinderen op haar af komen, maar een restaurant is om een hapje te eten, niet om mijn hond te vermaken, daar hebben we andere bezigheden voor)
Want ik erger mij ook aan andermans kinderen die door een restaurant rennen en gillen.
Dus het is vanuit mijn eigen fatsoen dat ik anderen niet lastig wil vallen met mijn hobby's.
Anderzijds zou ik er geen probleem van maken als een ander zijn/haar welopgevoede hond meeneemt (dus rustig onder de tafel blijft, niet stinkt of blaft).
En daar ligt dus het verschil: voor jou is je hond je hobby of je huisdier. Voor mij is het mijn maatje dat ik het liefst altijd om me heen heb. Zoals jij je kinderen meeneemt naar het restaurant omdat ze erbij horen, zo is mijn gezin niet compleet zonder mijn hond.
xLoki: langs iemand galopperen is wel degelijk verboden. Je hoort mensen altijd in stap te passeren.
kuzznathalie schreef:@Nikass Ja, dat vind ik inderdaad wel normaal. Ik ken het allergenen verhaal, maar bellen voor een hond, als je zelf allergisch bent? Nee, dat vind ik niet normaal en zoiets heb ik ook nog nooit gehoord. Maar dat bedoel ik te zeggen, welles-nietes, normen en waarden...
minikatje schreef:@nikass, nee het wordt asociaal als je geen gehoor geeft aan een hulpvraag en stug je eigen ding blijft doen
MarlindeRooz schreef:kuzznathalie schreef:@Nikass Ja, dat vind ik inderdaad wel normaal. Ik ken het allergenen verhaal, maar bellen voor een hond, als je zelf allergisch bent? Nee, dat vind ik niet normaal en zoiets heb ik ook nog nooit gehoord. Maar dat bedoel ik te zeggen, welles-nietes, normen en waarden...
Als honden toegestaan zijn dan moet je een restaurant zoeken waar ze niet toegestaan zijn.
Ik woon dus in Ommen, dat is een gemeente die rijk is aan wandelroutes en bossen. Daar gaan dus veel hondenbezitters heen op vakantie. Die mogen dan allemaal geen hond mee nemen omdat mensen met een allergie niet hoeven te bellen?
Ik zeg toch niet dat mensen dan geen hond mee mogen nemen?
Nikass schreef:Nens77 schreef:Voor mij een don't.
En daar ligt dus het verschil: voor jou is je hond je hobby of je huisdier. Voor mij is het mijn maatje dat ik het liefst altijd om me heen heb. Zoals jij je kinderen meeneemt naar het restaurant omdat ze erbij horen, zo is mijn gezin niet compleet zonder mijn hond.
xLoki: langs iemand galopperen is wel degelijk verboden. Je hoort mensen altijd in stap te passeren.
minikatje schreef:Maar dan is het toch ook geen probleem?
Er wordt niemand asociaal genoemd behalve in de extreme situaties dat er van beide kanten geen poot wordt uitgestoken. Het als-dan verhaal.
Tja, als je een fietstochtje maakt en op een terrasje gaat zitten dan kan het verkeren dat er een hond bijkomt. Dat is geen probleem toch? Zolang beide partijen maar openstaan voor suggesties en oplossingen.
Ben ik nu de enige die het niet zo moeilijk ziet en alles best vind als er maar communicatie is?
Met kerst kon ze bijvoorbeeld niet mee omdat de familie het restaurant geboekt had dan moet je toch rekening houden dat je op tijd weer naar huis gaat. Daarbij miste ik de hond natuurlijk wel
Snooki schreef:j1988 schreef:Ik vind het vies. Zie het idd wel vaker. Zou het niet erg vinden als er dezelfde regels zouden gelden als bij een supermarkt.
idd ik vind het ook vies. Geleidenhond vind ik dan iets anders
Beetje rare uitspraak hier.
)