Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Snollygoster schreef:Wisten jullie dat de meeste bijtincidenten met Golden Retrievers en Labradors gebeurd? Ik heb op school een aantal jaren terug hier eens een artikel over gelezen, deze twee rassen stonden beiden op nummer 1. Pitbulls en Staffords stonden pas op plaats 8 en 9.
Toch wel heel vreemd dat als er iets met een Golden Retriever of Labrador gebeurd dat dit niet zo snel in de media komt, want dan zou deze hond immers zijn "goed" imago verliezen. Ik heb een kennis die zelf ooit een incident heeft geweten met een Labrador die een Yorkshire had doodgebeten, waarna er een artikel in de krant verscheen dat een Pitbull het dier had doodgebeten.
Pitbulls en Staffords zijn gewoon een slecht beeld gegeven door de media, maar eender welke hond met de verkeerde opvoeding kunnen iemand verwonden, dit ligt allemaal in handen van de eigenaar.

yentl2010 schreef:Zie net dat iemand zich heb aangemeld in de groep en zij geeft toe haar hond is agressief
Ga ik ff foto.s bekijken ja logish dat die opgefokt is
Hang gewoon en kalfje in de tuin waar dat monster zn eigen op uit mag leven Pffff
kimmie261 schreef:ach,ik heb jaren met een roedel ( ja ook ik was zo'n foute blijkbaar) van 5 honden gelopen,rottweiler,2 dogo's en 2x dogo rottweiler kruisingen..
de keren dat deze honden aangevallen zijn door allerhande 'leuke 'hondenrassen zijn niet meer op 1 hand te tellen,blijkbaar nemen mensen met hun poekies graag risico's ,óf bezorgd het hun baasjes een stijf piemeltje als hun poekie in een dogo kop hangt?? geen idee...
bijna dijenkletsend moest ik meelachen hoe stoer hun kleine hondjes toch wel niet waren he...ha ha,nou zeg...boh...echt gieren en brullen ja...
de labrador die mijn dogo bleef aanvallen,en nadat mijn hond zijn kop helemaal open lag en ik toch wel tegen de eigenaar zei dat a. ik het niet tof meer vond ,en b. de kans dat de dogo het toch best wel zat kon worden en dat dan de rapen niet gaar waren voor de labrador ,werd afgedaan met: "als jouw hond dat doet trap ik hem dood"
tot zover dan het 'tokkie' gehalte wat loopt met het ozo fijne ras : labrador..
ach kom toch op,als iedereen nu eens zijn honden aangelijnt zou houden en zou zorgen dat honden niet aan de knok kunnen gaan,zou het allemaal opgelost zijn,hoeft er ook geen ras uitgeroeit te worden...

Vloog gerust andere dominante honden aan, van herder tot bouvier. Cchanny schreef:Mijn vader heeft de hond van zijn zus moeten heropvoeden.
Hij vloog namelijk alle grote honden aan, maar dan ook echt tot een flinke vecht partij.
Maar je raad het nooit.
Hondje was een dwergpoedelVloog gerust andere dominante honden aan, van herder tot bouvier.
Uiteindelijk is het goed gekomen met het beestje en kon daarna weer lekker los zonder enige aggressie. Het had te maken met consequentie en opvoeding, die hij eerst niet kreeg.
Diablo schreef:Cchanny schreef:Mijn vader heeft de hond van zijn zus moeten heropvoeden.
Hij vloog namelijk alle grote honden aan, maar dan ook echt tot een flinke vecht partij.
Maar je raad het nooit.
Hondje was een dwergpoedelVloog gerust andere dominante honden aan, van herder tot bouvier.
Uiteindelijk is het goed gekomen met het beestje en kon daarna weer lekker los zonder enige aggressie. Het had te maken met consequentie en opvoeding, die hij eerst niet kreeg.
Natuurlijk worden alle honden draken als ze niet opgevoed worden. Maar een dwergpoedel die vecht heb ik honderd keer liever dan een stafford die het op zijn heupen krijgt.
Het gaat er ook niet om of een welke rassen je vals kunt krijgen. Volgens mij zijn we het er wel over eens dat dat met iedere hond wel lukt uiteindelijk. Alleen bij de Stafford/pitbull gaat het net wat makkelijker en is het een stuk gevaarlijker.
Nessah schreef:Ik woon in de wijk van deze honden. De screenshot van pagina 1 is van mij ook. Het leeft in onze buurt heel erg.
Waar ik mij over verbaas, echt verbaas, is dat men niet gewoon heel eerlijk kijkt naar het ras. Het is gewoon geen "beginners" ras. Hoe je het ook went of keert. het zijn honden die lang geleden voor een doel zijn gefokt, vechten met anderen honden. Daar ligt hun oorsprong. Net zoals mijn pointer vroeger is gefokt voor jagen of een border collie voor drijven. Dat instinct zit ergens heel diep nog verborgen. Het hoeft niet bij honden erg actief te zijn dat instinct en bij sommige zal het nooit tot uiting komen. Daarnaast met een goede consequente opvoeding zijn het super geweldige dieren die voor al naar de mens zeer sociaal kunnen zijn.
maar laten we nu, als dierliefhebbers, niet ons kop in het zand steken. Er reguleren honderden filmpjes op internet waarbij een pitbull-achtige hond een andere hond ( of zelfs mens) verscheurt, aanvalt en met meerdere mensen niet van een ander doelwit is af te krijgen.. Video leak ( een vreselijke site, die ook zeker niet bedoelt is voor jongeren) staat er bijvoorbeeld vol mee, maar ook gewoon op youtube.
Het zijn honden die áls ze doorslaan, zeer sterk zijn en zeer strijdlustig. De filmpjes van andere hondenrassen zien er zeer anders uit, deze honden hebben namelijk tijdens een gevecht ook nog oog voor prikkels van buitenaf.
Natuurlijk zijn er heel veel honden die lelijk kunnen vechten en aanvallen.. Maar een labrador die doordraait of een pittbull ziet er zeer anders uit.
Ik zal nooit beweren dat ze allemaal zo zijn, echt niet. Ik vind het een geweldig ras. Maar een echte rasliefhebber zal mijn tekst beamen.
Daarnaast een hond die een andere hond blijft verscheuren terwijl deze al is overleden, hoort niet in de maatschappij. Dat is gewoon te gevaar, door toe doen van de eigenaar hoor. Hoe erg ik ook van honden houd, deze honden horen niet terug te keren.
Ik liep altijd met een grote boog om deze roedel heen, ze waren bekend en berucht en dat was écht niet zo maar.
Diablo schreef:Cchanny schreef:Mijn vader heeft de hond van zijn zus moeten heropvoeden.
Maar je raad het nooit.
Natuurlijk worden alle honden draken als ze niet opgevoed worden. Maar een dwergpoedel die vecht heb ik honderd keer liever dan een stafford die het op zijn heupen krijgt.
Het gaat er ook niet om of een welke rassen je vals kunt krijgen. Volgens mij zijn we het er wel over eens dat dat met iedere hond wel lukt uiteindelijk. Alleen bij de Stafford/pitbull gaat het net wat makkelijker en is het een stuk gevaarlijker.
Ayasha schreef:Diablo schreef:
een losgeslagen duitse herder is heus niet zo veel aangenamer, een koningspoedel die los gaat heeft ook behoorlijk wat kracht, vergis je daar maar niet in (en die krullenbollen zijn nog eens sterk van karakter ook.)
. Ayasha schreef:Vanaf welk punt beslis je of een ras te gevaarlijk is. Is een valse herder die alles aanvalt dat beweegt minder gevaarlijk dan een pitbull/heeft die meer recht om te blijven rond lopen omdat ie minder kracht heeft?
Bij mijn weten hebben pitbulls door hun kracht en lage pijngrens bij goede opvoeding weer het voordeel dat ze ook niet zo snel zullen reageren bij pijn.
.