Koeienshow

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Koeienshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:16

Dat scheelt zeker Julius! En het is meestal ras-afhankelijk wanneer de stieren echt vervelend beginnen te doen. In Nieuw-Zeeland hadden ze Jersey's van ruim een jaar die al stonden te brullen en met hun voorpoten stonden te schrapen, terwijl ik bij de Limousinestier van 7/8 jaar op mijn werk gewoon kan borstelen. (niet in het hok hoor, ik heb al plat als hij vriendelijk langs het hek schurkt :P).

Ik wist ook helemaal niet dat zuiver Brandrood slechte ogen heeft joh, jammer!

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:52

Maar ook binnen de rassen is het gewoon verschillend. Charolais staat erom bekent dat ze wat agresiever zijn en wat moeilijker hanteerbaar omdat ze feller zijn. Wij hebben een Charolais heifer lopen waar ik voorzichtiger mee ben als deze stier. Die heifer haalt gewoon uit als ze het ergens niet mee eens is :P Deze stier kan ik naar toe lopen en aanraken als ik wil dit doe ik alleen niet omdat ik stieren (en koeien) niet vertrouw.

Een tochtige koe vertrouw ik al helemaal niet, niet omdat ze kwaad willen, ze zijn gewoon sterk en wij mensen kunnen gewond raken van een vriendschappelijk duwtje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:04

Klopt! En soms zijn ze zo geil dat je niet weet of ze je wel of niet gaan bespringen.. Niet iets waar je gelukkig van wordt :) Ik zal op mijn werk vragen of een ik foto vd Limousinestier mag plaatsen hier, kunnen jullie ook zien wat voor lekkere kop en nek daarop zit :D

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:06

De moeder van mijn moeders vriend (de boer) werd laatst nog besprongen door 1 van onze tochtige Bs'jes :P

Ik moet nogsteeds foto's maken van onze nieuwste geboren kalfjes. maar lig nu ziek in bed. dus wanneer ik weer naar buiten ga zal ik foto's maken :)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:03

Zei iemand krullen? :p

Afbeelding

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:29

Spruitjee schreef:
Ik wist ook helemaal niet dat zuiver Brandrood slechte ogen heeft joh, jammer!

Ligt niet aan het ras hoor, gewoon dikke pech. :) Maar een verder goed dier van een zeldzaam ras met een vriendelijk karakter dat daarom in de stoofpan gaat is jammer.

@Elizabeth:Wauw wat een kop! Is dat zomer- of wintervacht?

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:31

Dat is dezelfde stier als op de vorige pagina, zomervacht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:19

Krulletjes <3

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:08

"Ze zien er erg leuk uit. Welk ras is het meestgeschikt als "knuffelkoe" ? }:0 :+: :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:52

Net als paardenrassen heeft elk ras zijn voor- en nadelen. Jersey's zijn erg nieuwsgierig, Montebeliarde en Fleckvieh lompe goedzakken, BS zijn rustig en nieuwsgierig, Holsteins heb je van fel tot rustig. De Normande daarentegen is erg op zichzelf en die zal je dan ook geen plezier doen, ook niet van kalf af aan (uitzonderingen heb je natuurlijk). Ze zijn liever op zichzelf en in de kudde.

Volgens mij als je een kalf van jongs af aan gewend maakt aan contact kunnen ze bijna allemaal wel knuffelkoeien worden.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:52

stier of koe in je nek... heb er ervaring mee... alleen was dit een jonge os (ca. 6 maand, kruising brown swiss/ HF) die nog niet wist dat hij os was geloof ik... Beestje wou even aandacht hebben, dus ik ff knuffelen. Legt ineens de kop op mijn schouder, dus ik knuffel nog even... en ineens hup springen maar, recht op mijn rug... Ik heb hem heel snel weer naar de vloer verwezen, terwijl mijn mede-stalschoonmaker met een lachstuip afgevoerd kon worden... Gelukkig viel het mee en kon ik er zelf ook om lachen. Maar ben toch wel oplettend sinds dat moment!

Hier loopt er nu een rood-bonte jonge stier tussen de dames en dat betekent dat ik daarbij toch wel op mijn hoede ben en meneer goed in de gaten houd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:17

Sanny79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:48

Afbeelding
Dit prachtige beestje een tijdje terug gespot tijdens een fietstochtje met mn zoontje. Nu moeten we dagelijks even kijken hoe het met de dame gaat. Wat voor een rassen er in zitten... geen idee... maar ik vind het een plaatje.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:00

Dat is inderdaad een plaatje zeg <3

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:48

Hier gaat vandaag 1 van onze pinken onder de stier :)
De pink heet Iris :') (net zoals ik) is een Ettal dochter en gaat vandaag via KI onder Music CD (Gesekst)
Dus over 9 maanden hopelijk een leuk vaarskalfje ( 90%kans op vaars)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:34

Sanny, daar zou wel eens Scandinavisch roodbont* Montebeliárde in kunnen zitten. En als het een vleesras is geven Hereford * Angus wel hele leuke kopvlekken :D

Eloya, Als ik de fokwaarden van Music CD zie geeft ie wat kleinere kalveren met goede uiers? :)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:47

Ja klopt :)
Dus ben benieuwd

Hier afgelopen zijn 3 bs kalfjes geboren en 1 fleckvie vaarsje, het fleckvietje is heel smal en sierlijk gebouwd ipv zo kort en sterk als we normaal hebben. vind haar erg mooi. kijken of ik morgen foto kan maken

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 00:54

Even topic weer uit het slop halen :P

Mijn moeders vriend heeft net bij een feestje van KI-Salland 3 doses gewonnen van de stier De-Su Ransom
http://www.kiservicesalland.nl/Webshop/ ... ansom.html

We gaan hem zeer waarschijnlijk op een van onze beste brown Swiss gebruiken, andere nog niet echt idee. Misschien fleckvieh pink/koe of ander Bs'je
Gaan eens goed verdiepen in onze koeien in combinatie met deze stier

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:53

Zo dat is een flinke jongen!
Mooie stier hoor.

Hier is eergisteren mijn pink Alie voor het eerst geinsimineerd.
Hebben voor Eclair gekozen.

Alie is inmiddels 14 maanden oud bijna en enorm groot!
Ik schat haar nu al op 1.40 a 1.45

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:19

Mooie stier al zeggen die Namen mij helemaal niets..

Wij zitten inmiddels vol in het kalf seizoen. Vorig weekend 5 kalfjes en deze week verwachten we er 3. Daarna nog 44 te gaan tussen nu juni.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:19

Eloya, Die stier ziet er niet verkeerd uit! Ik denk dat hij inderdaad wel goed past op een wat stevigere koe, volgens mij is hij best dairy namelijk :P Deze stier onthoudt ik wel! Leuk dat de rietjes ook gewonnen zijn :D

Inowa, Dat is een hoge dame al! Mooie leeftijd ook :) Heb je ook foto's?

Elizabeth, is het nu dan ook al enorm druk of is het mooi te happen?

Ik ben (eindelijk) bijna klaar met de studie en wil naar Canada toe. Het visum heb ik al binnen dus nu is het een kwestie van adressen aanschrijven en op zoek naar een boer die mij veel kan leren en wie ik goed helpen kan :D Ik heb een stiekeme voorkeur voor vleesvee, maar in NL kun je daar niets mee verdienen momenteel dus melkvee vind ik ook niet erg :) Ik wil in juli in Canada zitten, dan zal ik ook wel weer meer koeienfoto's plaatsen hier :P

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:32

Stier die je ook in de gaten moet houden is Bomaz Marion Emerald. We melken er nu 3 vaarzen van en wat een melk en wat een power stralen ze uit. Super outcross. Zou hem persoonlijk niet op pinken in zetten , kalveren zijn normaal tot iets aan de grote kant.

http://www.wwsires.nl/stierinbeeld.php?lng=nl&id=34

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:14

Spruit: Waar wil je heen in Canada? :)

Het is nu nog goed te doen hier. Vannacht om 3 uur weer een kalfje was om 2 uur gaan kijken op de camera en werd om 2:30 weer wakker van een droom dat er een kalf was maar ik was net wezen kijken dus me weer om gedraait. Om 3 uur weer gaan kijken ligt het kalf er net naast :+ Dit was een van de pinken en die zijn allemaal gedekt door Red of Black Angus stieren dus allemaal vrij kleine kalfjes.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:44

Spruit: paar jaar terug had ik op het bzv afterparty een speeddate met een jonge nederlandse boer die in canada een bedrijf heeft.

Misschien is ie nog vrijgezel haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:49

Jan toch? , met die friezen XD

Maar ik viel op dat dier van Sanny haar foto , wat een plaatje <3