buurman zeurt over mijn hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mjelle_G

Re: buurman zeurt over mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:29

Vind sommige reacties echt kinderachtig. Erg jammer dit. Ts heb je al wat kunnen opnemen met de camera?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:47

Kijk, ik kan me best voorstellen dat een hond een tijdje per dag alleen moet zitten. Dat je hem dan in de tuin laat kan ik me ook voorstellen en dat ie daar zijn behoefte indien nodig mag doen ook. Dat een hond af en toe blaft begrijp ik ook nog en dat een hond reageert op dingen die hij niet kan zien door schuttingen e.d. snap ik ook nog wel. En hey, dat ze verharen begrijp ik zelfs ook nog.

Maar ik snap ook de buurman. Misschien is dat inderdaad een oude zeurpiet die leeft voor z'n duiven en beter af zou zijn in een hutje op de hei, kan helemaal en daarvan lopen er best een hoop rond.

Hoe dan ook, op deze voet doorgaan heeft niemand wat aan en het gaat uiteindelijk van kwaad tot erger.

Ik had ooit, 30 jaar geleden, een aardrijkskundeboek waarin iets stond over hoe conflicten over iets pietluttigs uit de hand kunnen lopen, was een stripje. Het begon met een bloemetje dat precies op de grens van 2 tuinen groeide, en de beide buren claimden dat bloemetje voor zichzelf, en zetten steeds groffer geschut in om dat bloemetje maar in hun eigen tuin te houden. Het begon met dat buurman A een hekje neerzette om het bloemetje heen, dus 2 cm in de tuin van buurman B. Buurman B zette daarop een schutting neer 2 cm op de grens van buurman A. Uiteindelijk, 10 plaatjes verder, waren de huizen (en tuinen) veranderd in complete vestingen inclusief afweergeschut, en het bloemetje was dood. Die waren ze in al het oorlogvoeren vergeten water te geven.

Uiteindelijk moet er iemand de meest wijze zijn, en proberen de strijdbijl te begraven, voordat hetzij een duif, hetzij een hond om wat voor reden dan ook weg gaat en bij oorlog wordt er dan wel weer een nieuw excuus gevonden om de strijd voort te zetten.

Hoe moeilijk, misschien oneerlijk, je ego krenkend of wat dan ook het ook mag zijn, uiteindelijk heb je veel meer aan een buur waarmee je soort van door een deur kan dan aan een buur waarmee je op voet van oorlog leeft, dus haal diep adem, slik een paar keer en stop een neutraal briefje in de bus bij je buren waarin je uitlegt hoe jij het allemaal ervaart en je bevindingen van de opnames die je hebt gemaakt (en dan niet op de toon die je in dit topic voert!), en waarin je de deur op een kier zet voor een normaal gesprek/ normale omgang. Kans is heel groot dat hij daar wel iets mee doet. Het is namelijk minder bedreigend als hij een briefje (zonder verwijten!) krijgt, dat hij ook later nog eens rustig kan nalezen dan als jij voor zijn neus staat. Sommige mensen slaan daar helemaal van dicht, of schieten meteen in standje onredelijk terwijl ze dat eigenlijk helemaal niet zijn.

Sommige mensen zijn al zovaak teleurgesteld in het leven dat ze een agressieve houding en zeurgedrag op voorhand al inzetten uit angst. Maar zijn als je even verder kijkt hele leuke, aardige mensen waar je veel aan kan hebben.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:58

Amen

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:48

+1 amen

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:58

Inderdaad amen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:03

Moet er niet iemand al die "amens" temmen? Is niet toegestaan want voegt niks toe.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:27

Jeetje wat een zeurpieten hier in het topic zeg. Iemand van 25 een kind noemen.... ik verbaas me. Ik zou exact hetzelfde reageren en hier goed moe van worden als ik zo'n buurman had. Overigens had mijn vader van 50 precies hetzelfde gedaan, maar die zal dan ook wel nog kind zijn.

O en wat betreft de hond in de tuin ipv in huis... wij zijn juist opzoek naar een huis met tuin nu zodat de hond naar buiten kan. Ze vind het maar niks dat opgesloten zitten in zo'n hok. Het is dat mijn mond nog open staat van verbazing maar wát kunnen mensen moeilijk doen zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:36

Ik snap eerlijk gezegd prima dat mensen een hond in de tuin in een vinex woonwijk niet grappig vinden. Ik ga mee met mick75

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 23:08

Yamcha schreef:
Ik snap eerlijk gezegd prima dat mensen een hond in de tuin in een vinex woonwijk niet grappig vinden. Ik ga mee met mick75

Dan moeten ze een hutje op de hei zoeken en niet in een sociale wijk gaan wonen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:15

Precies Bon-Charmeur!
Wat een anti-hond gebeuren weer hier zeg
Heeft een hond misschien ook een beetje recht op leven? Het is toch JOUW tuin tenslotte

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:20

love_western schreef:
anneliesdj schreef:
Zucht, dat de buren aan de andere kant geen last hebben kun je geen pijl op trekken, dat is al meerdere keren gezegd en uitgelegd.

Waarom zouden andere buren er geen last van hebben? Als ze allebei aangrenzend wonen. Maakt die paar meter echt niet als een hond blaft.

Maar ik ben blij dat we goed kunnen opschieten met onze buren. En dat ze gelijk aan de bel trekken als ze overlast hebben van onze hond.

Nou euh waar zal ik eens beginnen?
Omdat buurman 1 van oudere leeftijd is, ws de hele dag thuis is, misschien een 'vreemd' loopje heeft vanwege ouderdom of gebreken, wellicht wat bang is voor de hond, veel bezig is in de tuin, veel rommelt bij de schutting/duiven.
Omdat buurman 2 overdag gewoon werkt dus de helft al niet meekrijgt, geen vreemd loopje heeft, niet zoveel in de tuin zit, pas thuis is als ts ook thuis is, niet bang is voor de hond, beter overweg kan met ts (en dus meer slikt) en ga maar door.

Daarnaast is al genoemd dat honden ook gewoon hun eigen voorkeur kunnen hebben, een hond kan de ene persoon vriendelijk begroeten en tegen de ander tekeer gaan zonder dat er ogenschijnlijk een reden voor is.

Ts geeft al een aantal keer aan dat de buurman zeurt want de andere buurman heeft geen last en dat vind bijval van diverse bokkers, niet zeuren, andere buren hebben ook geen last.
En dan vraag ik me toch af of niet ook een klein deel van het probleem bij ts zelf ligt.

Edit; @ iedereen; selectief lezen is ook een kunst :')

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:29

Nogmaals, onbekend maakt onbemind.
Probeer buurman kennis met de hond te laten maken,en andersom.
Bovendien is het zo dat iemand waar jij geiriteerd op reageerd ,voor je hond ook een verdacht persoon is.
Als je het zo ver krijgt dat de buurman je hond leuk vind is het probleem over.
Geld ook voor duiven.....vind je geen bal aan....ik ook niet hoor......maar als je een tamme op je schouder hebt als je op visite bent,kun je moeilijk een hekel aan m hebben.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 23:33

Anneliesje selectief lezen indd, verbeter de wereld begin vij jezelf heb aangegeven dar buurman thuis zit en achterbuurman net pensioen is en met pensioen is die beste Man boven de 60 dus ja...

Hb je ook gelezen dat ik camera hb met geluid? En gister mn hond niet geblaft en vandaag oo
k niet, dus mocht mijn hond morgen een X gaan blaffen moet buurman niet zeiken want het is niet dagelijks.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:35

1x in de week kan ook storend zijn......

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:39

Geld ook voor jou ts, lees mijn reactie's maar terug.
Ik was het in eerste instantie met je eens en eigenlijk nog steeds wel, maar de manier waarop je hier reageert en praat over je buurman doet me vermoeden dat je irl ook niet zo begripvol bent.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 23:39

papagroom schreef:
Nogmaals, onbekend maakt onbemind.
Probeer buurman kennis met de hond te laten maken,en andersom.
Bovendien is het zo dat iemand waar jij geiriteerd op reageerd ,voor je hond ook een verdacht persoon is.
Als je het zo ver krijgt dat de buurman je hond leuk vind is het probleem over.
Geld ook voor duiven.....vind je geen bal aan....ik ook niet hoor......maar als je een tamme op je schouder hebt als je op visite bent,kun je moeilijk een hekel aan m hebben.

Het gaat de buurman waarschijnlijk niet om de hond, want de kat is nu aan de beurt,.. Maargoed ik hb niks met vogels en hun ook niet met mij dus laten we elkaar net rust, zoals ik eerder gezegd heb heeft buurman ook ruzie gemaakt met vorige bewoonster, ook jonge vrouw alleen, deze is daarvoor verhuisd, haar viooltje stak onder zijn hekje door, en gluren enz. En ik heb al aantal x gezegd dat het opgelost is voor mij,.. ik stoor me er niet meer aan en het is zijnnn probleem. Waarschijnlijk geestelijk, ipv nijn hond, of kat

Nou dan heeft ie dat 1 X per week te slikken

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 04:35

Bon_charmeur schreef:
Yamcha schreef:

Je bedoeld toch wel diegene met die hond he, ik was vroeger een enorme dierenvriend maar door mensen die als jij redeneren kan ik me nu enorm ergeren aan mensen met honden, die maar vinden dat de hele wereld zich moet aanpassen aan hun en de hond.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 06:21

Bon_charmeur schreef:
Yamcha schreef:

Je bedoeld toch wel diegene met die hond he, ik was vroeger een enorme dierenvriend maar door mensen die als jij redeneren kan ik me nu enorm ergeren aan mensen met honden, die maar vinden dat de hele wereld zich moet aanpassen aan hun en de hond.[/quote]

Ze horen er nu eenmaal bij, ik bn nu wakker van gegil van de overburen van hun jonge kindertjes, moeten die ook maar naar de hei?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 06:37

haha ik kan jouw humor wel waarderen TS ik ben ook zo. wie gaast er nou in zon woonwijk wonen en dan zeuren.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 06:42

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Als je gewoon, op een neutrale toon, een brief maakt met jouw bevindingen van je opnames en hoe het gedrag van de buurman bij jou overkomt en die een keertje bij hem in de bus doet, dan heeft hij gewoon de tijd om rustig, zonder zich geintimideerd te voelen, dat op zich in te laten werken.

Misschien heb jij wel gewoon pech, dat je een jonge meid bent en bij hem herinneringen of zo oproept. En dat hij daardoor op voorhand al in de verdediging schiet. En had de vorige bewoonster hetzelfde probleem. Zit hij gewoon naar je te kijken omdat je hem aan iemand doet denken.

Als je hem gewoon een brief stuurt waarin je in elk geval een dialoog open houdt, dan ligt de bal definitief bij hem, dan heb jij gedaan wat in het redelijke ligt. Want nee mensen, je kan een hond niet volledig verbieden te blaffen voor zover ik weet, honden verharen nou eenmaal en hondenstront stinkt als de ziekte. En je kan honden niet verbieden in een woonwijk, net zomin als dat je duiven kan verbieden. Wel kan je doen wat je kan om de sfeer leefbaar te houden, en stel dat hij zo lomp is dat hij daar ook niets mee doet, dan weet je gewoon dat hij echt een lompe hork is en kan daar rekening mee houden.

En mocht je zo volwassen zijn een brief te sturen, besef dan ook dat een reactie daarop heel geleidelijk kan komen, omdat buurman zelf ook te trots is rechstreeks aan jou te melden dat hij dingen gaat proberen te veranderen.

Maar ik lees in jouw posten niet echt de bereidheid zelf wat te willen doen. Het moet allemaal van de ander komen. En hoe fout die ander misschien ook is, soms is het gewoon beter je ego even in te slikken en zelf de eerste toezegging te doen. Ik neem aan dat jullie allebei daar nog wel even wonen, dan kan je beter proberen in elk geval op neutrale voet met elkaar om te gaan dan elkaar het leven zuur te gaan maken.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 07:00

Zo,we hebben de hondsdagen weer gehad.....misschien scheelt dat,en is Iedereen weer wat minder prikkelbaar,en ,,,net als de soep...minder snel zuur.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:37

Heel lang geleden had ik ook eens een onder buurvrouw, die zat zo leek het, ook altijd maar te zeuren.
Toen vond ik op een dag een briefje op de deur mat, dat ze zich ergerde dat ze mijn poezen hoorde lopen.
Ik ben toen naar haar toegelopen en gevraagd wanneer en hoe laat dat dan was en waar ze dat dan ongeveer hoorde.
Wees ze naar het plafond en zei overal boven mij en ze mauwen vandaag de hele dag, O zei ik, dat is raar,....mijn poezen zijn allebei al de hele week weg naar de kater.
Ik heb haar nooit meer gehoord, het schaamrood liep van oor tot oor. Het grappige is dat als ik haar daar na tegenkwam ze poeslief gedag zei.

Ik ben dus heel benieuwd hoe je buurman reageert als hij weer klaagt en je hem verteld dat je opnames maakt en er niets op ziet. Misschien krijg je dan ook een ommezwaai en is het gezeur dan voorbij. Wie weet...

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:57

Bon_charmeur schreef:
Bon_charmeur schreef:

Je bedoeld toch wel diegene met die hond he, ik was vroeger een enorme dierenvriend maar door mensen die als jij redeneren kan ik me nu enorm ergeren aan mensen met honden, die maar vinden dat de hele wereld zich moet aanpassen aan hun en de hond.[/quote]

Ze horen er nu eenmaal bij, ik bn nu wakker van gegil van de overburen van hun jonge kindertjes, moeten die ook maar naar de hei?[/quote]

Hahahahaha strakkies is het je eigen giller;-)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:45

mick75 schreef:
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Als je gewoon, op een neutrale toon, een brief maakt met jouw bevindingen van je opnames en hoe het gedrag van de buurman bij jou overkomt en die een keertje bij hem in de bus doet, dan heeft hij gewoon de tijd om rustig, zonder zich geintimideerd te voelen, dat op zich in te laten werken.

Misschien heb jij wel gewoon pech, dat je een jonge meid bent en bij hem herinneringen of zo oproept. En dat hij daardoor op voorhand al in de verdediging schiet. En had de vorige bewoonster hetzelfde probleem. Zit hij gewoon naar je te kijken omdat je hem aan iemand doet denken.

Als je hem gewoon een brief stuurt waarin je in elk geval een dialoog open houdt, dan ligt de bal definitief bij hem, dan heb jij gedaan wat in het redelijke ligt. Want nee mensen, je kan een hond niet volledig verbieden te blaffen voor zover ik weet, honden verharen nou eenmaal en hondenstront stinkt als de ziekte. En je kan honden niet verbieden in een woonwijk, net zomin als dat je duiven kan verbieden. Wel kan je doen wat je kan om de sfeer leefbaar te houden, en stel dat hij zo lomp is dat hij daar ook niets mee doet, dan weet je gewoon dat hij echt een lompe hork is en kan daar rekening mee houden.

En mocht je zo volwassen zijn een brief te sturen, besef dan ook dat een reactie daarop heel geleidelijk kan komen, omdat buurman zelf ook te trots is rechstreeks aan jou te melden dat hij dingen gaat proberen te veranderen.

Maar ik lees in jouw posten niet echt de bereidheid zelf wat te willen doen. Het moet allemaal van de ander komen. En hoe fout die ander misschien ook is, soms is het gewoon beter je ego even in te slikken en zelf de eerste toezegging te doen. Ik neem aan dat jullie allebei daar nog wel even wonen, dan kan je beter proberen in elk geval op neutrale voet met elkaar om te gaan dan elkaar het leven zuur te gaan maken.

Dus je moet een brief schrijven, camera beelden maken, rekening mee houden dat je buurman waarschijnlijk een of ander verleden heeft en daarom mogelijk nu een hork is - allemaal alleen maar omdat je een hond hebt???
Ik denk eigenlijk dat ts wel iets beters te doen heeft!?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:06

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat als je liever een poging tot vrede wil sluiten met je buren, of in elk geval een situatie die geen oorlog is wil hebben, dat je dan soms beter kan slikken en zelf een verzoeningsgebaar maken, ondanks dat dit misschien niet terecht is in jouw ogen. Soms is het gewoon wie het meest verstandig is, de buurman is dat in dit geval blijkbaar niet, dus moet je zelf actie ondernemen om wat te veranderen. Of natuurlijk gewoon de boel laten zoals het is, maar dan ook niet lopen piepen over lastige oude zeurderige buurmannen. Die waarschijnlijk de hond alleen maar als excuus gebruikt en als die er niet was geweest wel iets anders had gevonden.

En die opnames heeft ze toch al, en ze zit zich ook op te vreten. Kan ze best eventjes die moeite nemen om schriftelijk uit te leggen wat het met haar allemaal doet, want het doet haar wel wat en ze krijgt dat op een andere manier blijkbaar niet aan zijn verstand gepeuterd.

Mocht er wat uitkomen is het de moeite waard geweest, loopt het op niets uit dan heb jij in elk geval duidelijk laten zien dat het niet aan jou ligt en verder niets verloren behalve wat tijd. En je kan jezelf altijd recht aankijken, want jij hebt serieus naar een echte oplossing gezocht.