Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
love_western schreef:anneliesdj schreef:Zucht, dat de buren aan de andere kant geen last hebben kun je geen pijl op trekken, dat is al meerdere keren gezegd en uitgelegd.
Waarom zouden andere buren er geen last van hebben? Als ze allebei aangrenzend wonen. Maakt die paar meter echt niet als een hond blaft.
Maar ik ben blij dat we goed kunnen opschieten met onze buren. En dat ze gelijk aan de bel trekken als ze overlast hebben van onze hond.
papagroom schreef:Nogmaals, onbekend maakt onbemind.
Probeer buurman kennis met de hond te laten maken,en andersom.
Bovendien is het zo dat iemand waar jij geiriteerd op reageerd ,voor je hond ook een verdacht persoon is.
Als je het zo ver krijgt dat de buurman je hond leuk vind is het probleem over.
Geld ook voor duiven.....vind je geen bal aan....ik ook niet hoor......maar als je een tamme op je schouder hebt als je op visite bent,kun je moeilijk een hekel aan m hebben.
Bon_charmeur schreef:Yamcha schreef:Ik snap eerlijk gezegd prima dat mensen een hond in de tuin in een vinex woonwijk niet grappig vinden. Ik ga mee met mick75
Dan moeten ze een hutje op de hei zoeken en niet in een sociale wijk gaan wonen
Bon_charmeur schreef:Yamcha schreef:Ik snap eerlijk gezegd prima dat mensen een hond in de tuin in een vinex woonwijk niet grappig vinden. Ik ga mee met mick75
Bon_charmeur schreef:Bon_charmeur schreef:
mick75 schreef:Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Als je gewoon, op een neutrale toon, een brief maakt met jouw bevindingen van je opnames en hoe het gedrag van de buurman bij jou overkomt en die een keertje bij hem in de bus doet, dan heeft hij gewoon de tijd om rustig, zonder zich geintimideerd te voelen, dat op zich in te laten werken.
Misschien heb jij wel gewoon pech, dat je een jonge meid bent en bij hem herinneringen of zo oproept. En dat hij daardoor op voorhand al in de verdediging schiet. En had de vorige bewoonster hetzelfde probleem. Zit hij gewoon naar je te kijken omdat je hem aan iemand doet denken.
Als je hem gewoon een brief stuurt waarin je in elk geval een dialoog open houdt, dan ligt de bal definitief bij hem, dan heb jij gedaan wat in het redelijke ligt. Want nee mensen, je kan een hond niet volledig verbieden te blaffen voor zover ik weet, honden verharen nou eenmaal en hondenstront stinkt als de ziekte. En je kan honden niet verbieden in een woonwijk, net zomin als dat je duiven kan verbieden. Wel kan je doen wat je kan om de sfeer leefbaar te houden, en stel dat hij zo lomp is dat hij daar ook niets mee doet, dan weet je gewoon dat hij echt een lompe hork is en kan daar rekening mee houden.
En mocht je zo volwassen zijn een brief te sturen, besef dan ook dat een reactie daarop heel geleidelijk kan komen, omdat buurman zelf ook te trots is rechstreeks aan jou te melden dat hij dingen gaat proberen te veranderen.
Maar ik lees in jouw posten niet echt de bereidheid zelf wat te willen doen. Het moet allemaal van de ander komen. En hoe fout die ander misschien ook is, soms is het gewoon beter je ego even in te slikken en zelf de eerste toezegging te doen. Ik neem aan dat jullie allebei daar nog wel even wonen, dan kan je beter proberen in elk geval op neutrale voet met elkaar om te gaan dan elkaar het leven zuur te gaan maken.