binnen kort aussie pups

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 17:24

keona schreef:
Ik vind gewoon mooie als de oren correct staan,dus daarom zou ik ze plakken.voor hun was dit niet belangrijk en hun vonden dit ook goed.ik vind ook dat je hier niet mee moet fokken omdat het een fout is,maar geloof me er word vaak toch gefokt en mee gerommeld.en dan bedoel ik niet enkel bij de aussie maar bv de am staff ook,en gewenste uiterlijk is verder goed en karakter ook alleen de oortjes bij haar zijn 1 minpunt.helaas en daar draai ik ook niet om heen.wel apart omdat beide ouder dieren wel goede oren hebben.maar dit is natuur en er zijn ook geen fokplannen met haar.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 23:53

"Correct" volgens wie? (hoef je niet te beantwoorden, is een rhetorische vraag).

Ik vind het grappig dat je dit als een dusdanige "fout" (nota bene, natuurlijke oren) ziet dat het een hond zou moeten uitsluiten van fok, en dat je plakken hoewel je het zelf toepast als rommelen ziet (wat het natuurlijk ook is).

Een wonderlijke wereld de conformatiefok. Ik denk dat het veilig is aan te nemen dat het hier om gaat, en deze "drijfhonden" al generaties lang niet in de buurt van wat voor vee dan ook zijn geweest, laat staan voor hun werkcapaciteit zijn gefokt. Kleurtjes, vorm en oortjes maken tenslotte het ras nietwaar....

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 05:38

Kuggur schreef:
"Correct" volgens wie? (hoef je niet te beantwoorden, is een rhetorische vraag).

Ik vind het grappig dat je dit als een dusdanige "fout" (nota bene, natuurlijke oren) ziet dat het een hond zou moeten uitsluiten van fok, en dat je plakken hoewel je het zelf toepast als rommelen ziet (wat het natuurlijk ook is).

Een wonderlijke wereld de conformatiefok. Ik denk dat het veilig is aan te nemen dat het hier om gaat, en deze "drijfhonden" al generaties lang niet in de buurt van wat voor vee dan ook zijn geweest, laat staan voor hun werkcapaciteit zijn gefokt. Kleurtjes, vorm en oortjes maken tenslotte het ras nietwaar....

Ik snap niet zo goed wat je nu wilt.
correct volgens de ras vereniging!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 05:41

Jou tweede alinea snap ik niet, Krugger. Als je bedoelt te zeggen dat Aussies al generaties lang niet in de buurt van vee komen, zit je mis.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 06:13

_Anneruth schreef:
Jou tweede alinea snap ik niet, Krugger. Als je bedoelt te zeggen dat Aussies al generaties lang niet in de buurt van vee komen, zit je mis.

Ja ken er genoeg die er mee drijven,bij ons in de buurt is er niks van lessen helaas.dus dan houd het op.
ken ook genoeg mensen met borders die weer niet drijven er mee.zo zul je dat altijd houden bij alle rassen,verder ook niks mis mee.mits je andere dingen er mee doet.

Brievenbus

Re: binnen kort aussie pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 07:22

Ik vind dit topic inene een nare wending krijgen :n oren plakken omdat ze niet correct staan... Volgens het boekje. Ben je helemaal betoeterd.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 08:14

Heel veel mensen 'plakken' oortjes hoor, gebeurd in alle rassen, ik zie er het probleem niet zo mee.
mijn chihuahua had toen ze jonger was ook 1 oortje dat een beetje dodgy was, maar dan anderso dan bij de aussies, haar oortje bleef niet helemaal rechtopstaan, toen hebben we ook overwogen om te plakken/spalken, maar dit is uiteindelijk met 11 maanden zelf nog recht getrokken :)

mooie pups zijn het geworden ts, ik ben verliefd!! <3

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 08:20

Kuggur schreef:
Plakken? Wat een waanzin. En vanuit conformatiefok oogpunt eigenlijk nepperij (het fokken van het gewenste uiterlijk is in principe mislukt).

Dat vind ik dus ook met dat plakken wat een nepperij. Dan kies je een dekreu uit op mooie oorstand en dan blijken ze geplakt geweest en dus niet genetisch correct.

Ik vind het zelf juist wel leuk, mijn reu heeft ook niet de meest perfecte oorstand, maar ik vind het supertof dat alerte.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 12:32

Als je fokt met een reu of teef vind ik dat je ook eerlijk moet zijn over zulke dingen.als ik op zoek ga na een reu ga ik er van uit dat deze niet geplakt zijn geweest,is dat wel vind ik dat je zo iets moet melden.het wel niet plakken,vind ik moet iedereen zelf weten je beschadigd de hond niet.ik ben gewoon eerlijk dat ik er een bij had met oncorrecte stand,kan ook gewoon doen of dit hondje niet bestaat.maar ik ben enorm blij met deze pups,en met de nieuwe baasjes.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 12:43

Bedankt,zijn ook geweldige hondjes geworden,ook het contakt met de nieuwe baasjes is zo leuk.ook de nieuwe baasjes onderling hebben super leuk contakt.we gaan in oktober dan ook met zijn alle naar de inventarisatiedag van de ascn
saddledancer schreef:
Heel veel mensen 'plakken' oortjes hoor, gebeurd in alle rassen, ik zie er het probleem niet zo mee.
mijn chihuahua had toen ze jonger was ook 1 oortje dat een beetje dodgy was, maar dan anderso dan bij de aussies, haar oortje bleef niet helemaal rechtopstaan, toen hebben we ook overwogen om te plakken/spalken, maar dit is uiteindelijk met 11 maanden zelf nog recht getrokken :)

mooie pups zijn het geworden ts, ik ben verliefd!! <3

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 20:17

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 19:57

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:03

Ze zijn prachtig!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 20:49

Amandavd schreef:
Ze zijn prachtig!

Bedankt ;)

spotterickJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 03:59

Ik vind die rechtopstaande oren juist helemaal geweldig.
Jammer dat het niet mag volgens het stamboek en ze dus bijna niet voorkomen want zou daar juist voor naar opzoek gaan.
Waarom is dat niet rasstandaard eigenlijk? Maakt het zoveel uit of ze rechtop staan of hangen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 06:17

spotterick schreef:
Ik vind die rechtopstaande oren juist helemaal geweldig.
Jammer dat het niet mag volgens het stamboek en ze dus bijna niet voorkomen want zou daar juist voor naar opzoek gaan.
Waarom is dat niet rasstandaard eigenlijk? Maakt het zoveel uit of ze rechtop staan of hangen?

Voor mij maakt het zeker niet uit.maar volgends de rasstandaard die iemand ooit gemaakt heeft mag het niet is dus ongewenst.in de sport en als gezinshond maakt het dan ook niks uit.maar naar een show gaan gaat dus niet want dan word je hier op afgerekend,helaas.

ik heb ook even gekeken hoe dit bij de borders zit omdat die vaak spitse oren hebben,nou spitse oren komt bij werklijn voor maar bij showen dus ook niet gewenst.

zelf vind ik het jammer dat bv een goede gezonde hond met goed karakter hier op afgekeurd word bij een show.want gezondheid en karakter vind ik belangrijkste

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 07:41

Ze zijn echt super geworden!
Inderdaad jammer dat een hond word afgekeurd hierop.. Wat jij zegt, gezondheid en karakter is zoveel belangrijker!

Ga je deze combi nog eens doen? Of blijft het bij dit nest?

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:20

Bij borders mag het wel hoor bij showen, ken meerdere honden met staande oren die gewoon prijzen halen op shows. Hangt wel van de keurmeester af, maar ook volgens de (show)rasstandaard horen oren staand of semi-staand (tiporen) te zijn. Juist echt hangende oren kost nog wel eens punten.
Bij werklijn maakt het totaal niet uit, zolang ze die oren maar gebruiken :P

Maar het is idd erg jammer, perfect uiterlijk volgens de rasstandaard maakt niet per se een goede hond, en een klein uiterlijk foutje hoeft niet te betekenen dat een hond niet geschikt is om mee te fokken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 09:56

Sorry ben niet thuis in de border had het op internet op gezocht dus daar komt mijn antwoord vandaan,fijn dat je het even toelicht.

Ik ga deze combi nog x doen ben zelf erg tevreden moet ik zeggen verder ,deze combi gaat voorjaar 2017 plaats vinden is ook meteen laatste nest

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 09:59

Ben ook benieuwd of er weer een met prik oren bij zal zitten,want de hond die nu prikoren heeft had als pup de oren al iets hoger staan dan de rest.

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:10

Dan ga ik je zeker blijven volgen. Wil tegen die tijd graag een hond, en vind deze combi zeer geslaagd!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 15:06

Wat leuk dat je gaat volgen.de 18de gaan we met pep en haar nest naar de inventarisatiedag van de ascn dit is de rasvereniging.daar word het nest beoordeeld.ik zal daar vast ook comentaar op de oren krijgen,maar dat weet ik al.ik zal jullie op de hoogte houden ik zet ook alles op red pepper haar facebook pagina

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:07

Ik heb de facebook pagina geliket! Zo mis ik niks :)
Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 15:15

Ik zal het plaatsen,maar wat ik wel merk dat de opvoeding ook erg belangrijk is hoe een pup zich ontwikkelt.dat zie ik nu goed als we gaan wandelen.de consequent opgevoede pups zijn eigenlijk ook de fijnste.ze luisteren wel maar je ziet toch heel goed de verschillen.kan dat moeilijk verwoorden,als je het ziet dan snap je het

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 18:36

Even nog terug komen op de oren plakken,je mag ook een hond met staande oren gebruiken maar dan moet de reu echt lage oren hebben.het is wel een ongewenste stand,maar niet fokuitsluitend.heb dat na gevraagd want zou jij plakken en niet eerlijk hier over zijn dan ziet niemand dat.