Kat van buren springt op tegen volliere...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:30

quera schreef:
Je kan er ook gewoon voor zorgen dat je je kat in de tuin pleurt en de tuin goed afzet :)*
Andere mensen geen last van jouw kat= iedereen blij
En jouw kat kan lekker naar buiten= iedereen blij

Mijn katten komen alleen in mijn tuin. 2 raskatten en een htk. Nu is er 1 die komt niet verder dan de drempel maargoed :')

_/-\o_

Ga en vermenigvuldig jezelf onder de katteneigenaren. :+

Sammie

Re: Kat van buren springt op tegen volliere...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:37

Hier heeft ts toch niks aan :') Dat is al een discussie die 16 pagina's duurt. En alsof er niet meer katteneigenaren zijn die dat vinden of doen :roll:

Ts wil niet naar de buren, want dat zijn rare lui. Komt het op jezelf aan en het beschermen van je eigen vogeltjes..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:50

Als alle katteneigenaren opeens het licht zien, heeft TS daar zeker iets aan: namelijk niet meer de kopzorgen over wat ze allemaal moet doen om haar vogels te beschermen tegen katten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:00

En als een klein gedeelte op Bokt er na 16 pagina's niet compleet uitkomen, hoe groot schat je dan de kans dat heel Nederland opeens het licht ziet?

Ik acht die kans namelijk nihil :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:40

Geloof me, wij hebben serieus al 13 keer onze tuin af proberen te zetten. Het begon met een heleboel kippengaas op de plaatsen waar we toen dachten dat ze eruit konden komen, toen de plaatsen die ze dan vonden, enzovoort. We hebben alles geprobeerd, maar we houden ze niet binnen. Dan hebben ze ook gewonnen hoor.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:46

Stel je nou eens voor dat de eigenaar van een altijd uitbrekend paard dat zou zeggen?

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:18

Gini schreef:
Stel je nou eens voor dat de eigenaar van een altijd uitbrekend paard dat zou zeggen?

Ja, want katten zijn even gemakkelijk binnen te houden als paarden :') ooit al een kat braaf achter een houten omheining zien zitten?

Verder zijn loslopende paarden een stuk gevaarlijker dan loslopende katten. Net zoals honden. Anders zouden loslopende katten ook niet volkomen legaal zijn volgens de wet :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:47

Heb je al eens een kat voor je wagen gehad en die uit een reflex proberen te ontwijken? Nee hoor, echt niet gevaarlijk. Een konijn blijft ook niet achter een houten omheining zitten, maar ook daar is het toch mogelijk om die op eigen terrein te houden.

Ik trek echt grote ogen van de -in mijn ogen- belachelijke argumenten.

O ja, kan je me ook nog even de exacte wettekst bezorgen?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:15

Gini schreef:
Heb je al eens een kat voor je wagen gehad en die uit een reflex proberen te ontwijken? Nee hoor, echt niet gevaarlijk. Een konijn blijft ook niet achter een houten omheining zitten, maar ook daar is het toch mogelijk om die op eigen terrein te houden.

Ik trek echt grote ogen van de -in mijn ogen- belachelijke argumenten.

O ja, kan je me ook nog even de exacte wettekst bezorgen?

Want konijnen springen over een hekwerk van 2m? :+

Vaak is het gewoon onmogelijk om je tuin af te zetten. Daarnaast lopen overal gewoon katten en andere dieren, of ze nou een eigenaar hebben of niet. Als je prooidieren hebt doe je er sowieso verstandig aan om ze daartegen te beschermen.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 16:42

Zebravinkje nummer twee is ondertussen gesneuveld. Schrok zich te pletter van de kat, vloog tegen het hek aan en.. Gebroken vleugeltje. Heb hem maar in een plastic zakje gedaan en keihard tegen de muur geslagen.. Was opslag dood -O-

Reden waarom we trouwens niet met ze praten, ze zijn letterlijk gestoord. Tot tien uur staat er keiharde muziek aan. Tot drie uur snachts staan ze in de voortuin lekker luid over hun sexleven te praten. Van ochtend om half zes begon het al weer met het lawaai.. Plus nog meer dongen. Huis is een rotzooi. Tuin ook. Ze hadden een kapotte auto eerst in de voortuin staan, gewoon boem voor het raam. Daar zijn we mee naar de politie gegaan en auto staat nu in de achtertuin.. Ze hebbenomdertussen meerdere winkelwagemtjes geparkeert staan en ligt ontzettend veel rotzooi...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:44

Verschrikkelijk Berber :\ Ik heb nu ook twee baby valkparkieten in het blok en moet er niet aan denken dat hetzelfde zou gebeuren :\

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:59

is het een huurhuis? over die rotzooi kun je klagen, is bij huur makkelijker.

sterkte met de oplossing!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 17:17

Cayenne schreef:
Verschrikkelijk Berber :\ Ik heb nu ook twee baby valkparkieten in het blok en moet er niet aan denken dat hetzelfde zou gebeuren :\

Ik ben ook heel blij dat onze pietjes op 1 na nog niet vruchtbaar zijn. Vinkjes hebben al wel eitjes gelegd maar altijd onbevrucht gelukkig maar.

@Sammie; is inderdaad een huurhuis. Maar om de auto in de voortuin te moeten krijgen moest een muurtje gesloopt worden.. Had de verhuurder geen problemen mee dus met de rotzooi ook niet

Mijn moeder en ik kwamen toestraks ook een andere buurvrouw tegen.. Zij en haar man waren ook link omdat die kleine kinderen hebben die kunnen niet slapen door het lawaai.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:58

Is een gebroken vleugeltje niet te genezen? :(
Het woord 'jammer' dekt hier toch de lading niet mer. Nondedju, jouw huisdieren gaan dood omdat een ander niet op die van hem/haar let.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:20

Als ik zo eens lees niet alleen de huisdieren.
klinkt als een variatie op de Tokkies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:32

Ik had die kat bij zn nekvel gegrepen en iemand anders er een complete emmer water over laten gooien. Leert ie zn lesje wel denk ik. Is toch van de zotte dat je 2 vogels moet laten sneuvelen :(:)

Ik heb zelf ook katten hoor, niet denken dat ik ze haat, maar ik had het zelf wel gedaan. Mijn tuin, mijn vogels, niet mijn kat, niet mijn probleem als die zeiknat word.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:02

xBerber schreef:
Zebravinkje nummer twee is ondertussen gesneuveld. Schrok zich te pletter van de kat, vloog tegen het hek aan en.. Gebroken vleugeltje. Heb hem maar in een plastic zakje gedaan en keihard tegen de muur geslagen.. Was opslag dood -O-

Reden waarom we trouwens niet met ze praten, ze zijn letterlijk gestoord. Tot tien uur staat er keiharde muziek aan. Tot drie uur snachts staan ze in de voortuin lekker luid over hun sexleven te praten. Van ochtend om half zes begon het al weer met het lawaai.. Plus nog meer dongen. Huis is een rotzooi. Tuin ook. Ze hadden een kapotte auto eerst in de voortuin staan, gewoon boem voor het raam. Daar zijn we mee naar de politie gegaan en auto staat nu in de achtertuin.. Ze hebbenomdertussen meerdere winkelwagemtjes geparkeert staan en ligt ontzettend veel rotzooi...

Wat herkenbaar, toen ik nog in een rijtjeshuis woonde had ik ook overlast van katten, de buren van een paar huizen verder hadden 12 katten niet geholpen uiteraard. De kattenzeik kwam je tegemoet, en je kon je deur of raam niet open zetten, dan kwamen ze binnen en gingen ze op je was of waar ze maar zin in hadden zitten zeiken werd er strontziek van. En praten had geen zin want ja ze gaven zulke mooie kittens met aparte kleurtjes. Ook veel zooi in voor en achtertuin, dag en nacht drukte en sleutelen aan autos. De woningstichting deed er ook niks aan , ik begrijp je gevoel hoor. Hoop dat je er een oplossing voor kunt vinden, maar op je buren kun je zo te horen net zo veel rekenen als dat ik dat toen ook niet kon succes!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 20:06

Gini schreef:
Is een gebroken vleugeltje niet te genezen? :(
Het woord 'jammer' dekt hier toch de lading niet mer. Nondedju, jouw huisdieren gaan dood omdat een ander niet op die van hem/haar let.

Is het wel, maar dan moet het vleugeltje gebonden worden tegen het lichaam, en hij zal dan nooit meer 100% kunnen vliegen. Binnen houden doen we niet aan, is veel te veel stress en hij zal al wel in shock verkeren en sowieso het loodje gelegd hebben.

We hebben overigens nooit normale buren gehad. Hiervoor een stel turken, heb er niks tegen hoor maar die man en vrouw maakten constant ruzie en ook snoeiharde muziek. Word het huis verkocht aan een verhuurder en krijg je dit.. := ze hebben nu trouwens allemaal meubels in de voortuin staan en zitten daar.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:50

Ah zo, ja ik weet niet zoveel van vogeltjes. Maar is dus net als een paard met een gebroken been, kan op zich wel, maar is toch nooit 100%.

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:25

Waarom doe je er geen stroomdraad omheen?

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:25

Resistance schreef:
Geloof me, wij hebben serieus al 13 keer onze tuin af proberen te zetten. Het begon met een heleboel kippengaas op de plaatsen waar we toen dachten dat ze eruit konden komen, toen de plaatsen die ze dan vonden, enzovoort. We hebben alles geprobeerd, maar we houden ze niet binnen. Dan hebben ze ook gewonnen hoor.

_/-\o_

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 06:53

Gini schreef:
Ah zo, ja ik weet niet zoveel van vogeltjes. Maar is dus net als een paard met een gebroken been, kan op zich wel, maar is toch nooit 100%.

Met een tamme parkiet zou het nog wel kunnen, maar voor zoiets kleins en practisch wilds is het te veel stress.

Ik zal vanmiddag even foto's van de tuin maken rondom om een beetje een beeld te geven waarom tuin afzetten lastig word.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:20

Als ik het zo lees is die kat dus niet je enige probleem.
Mijn god wat een ellende om zulke buren te hebben. :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:23

Ik zou toch maar eens een klacht neerleggen bij de verhuurder of gemeente. Ik begrijp dat het een particuliere verhuurder is. Wordt wat lastiger, maar er zijn gewoon regels wat wel en niet mag in je tuin.