Maar goed dat ik het weet dat een aantal er hier zo overdenkt.. Het eerst volgende kind dat op straat wordt platgereden door een auto.. Ja had je je kind daar maar niet moeten laten lopen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
quartel schreef:Ja, ik houd ze zoals ik wil........Jij rijd je paard ook zoals jij wilt en jij eet ook geen stront omdat ik vind dat dat moet dus???
Ik vind echt dat er belachelijk om word gegaan met respect hier door een aantal mensen.
Erg jammer dat dat niet ooit eens in de opvoeding meegenomen lijkt te zijn.
Mijn geduld is dan ook aardig op aan het raken als ik vraag iets vooral niet meer te doen en het kennelijk erg leuk is daar vooral overheen te walsen.
Volgens mij vroeg ik het toch echt gewoon respectvol.
Wat mij betreft mag er hier een slot komen......ik zou er tenminste geen moeite mee hebben laat ik het zo zeggen.
Wat ik nu nog lees voegt toch helemaal niks meer toe. edit...inmiddels ook aan gevraagt
Voor de mensen die wel normaal doen..........echt heel erg bedankt voor het mee denken en jullie tips, ik ga ze zeker even onder de loep nemen.
Sammie schreef:Ik vind een aantal reacties hier echt van de zotteEn dat begint al bij het normaal vinden dat iemand planken vol met spijkers op een muurtje legt. Ongelooflijk
Er zijn tig duizend andere oplossingen te verzinnen, maar neee.. dan moet je er zelf maar voor zorgen dat je katten niet op dat muurtje springen. Waar is hier de verdraagzaamheid gebleven en het gericht denken in oplossingen met een tevredenheid voor beide partijen?
De meeste mensen hier schieten al van de meest simpele dingen uit hun slof en roepen mishandeling hier en mishandeling daar en je zou levenslang geen dieren meer mogen hebben, maar iemand die opzettelijk dieren wil verwonden dat is blijkbaar maar allemaal oké. Moet je maar geen katten hebben. Iemand die een spons vol gif en vet klaar legt om katten gericht te doden.. Ja... moet je maar geen katten hebben... Vergiftigde stukjes worst... Ja.. moet je er maar voor zorgen dat je kat niet buiten loopt..
Laat niemand hier ooit meer zeuren over snelheidsduivels en andere maniakken op de weg.. moet je maar er niet rijden.. Wielrenners die zo hard aan komen fietsen dat je paard er van schrikt.. ja moet je er maar niet rijden... Motorrijders die de weg als circuit gebruiken.. ja moet je er maar niet rijden. Je kind die aangereden wordt op straat omdat iemand er met zijn auto rijdt.. ja moet je je kind er maar niet laten spelen.. Een straat is immers geen speeltuin. Wordt je portemonnee gestolen terwijl er borden staan. Tja aangifte doen laat maar zitten, je was toch gewaarschuwd.. Eigen schuld dat je je portemonnee nu kwijt bent. Het wordt hier werkelijk de omgekeerde wereld zo.. Een aantal van jullie zouden zich echt eens diep moeten schamen door geen seconde na te willen denken over acceptatie van een andermans hobby en lief en leed. Een plank met spijkers neerleggen is niet normaal. Je eerste stap hoort te zijn aan te bellen bij de eigenaar en proberen tot een oplossing te komen voor ieders tevredenheid. Daarna zijn er nog tig andere ideeën te proberen eer je iets gaat doen waarbij je een dier opzettelijk en zelfs mogelijk dodelijk verwond.
vonneke schreef:gohya schreef:Mag dit eigenlijk wel? zo'n spijkerplank neerleggen waaraan dieren zich kunnen verwonden?
Heb je dat al eens nagevraagd ts bij de DB?
Ik bedoel,je mag ook geen klemmen zetten b.v.
Je tuin is eigendom dus andermans dieren hebben er ook uit te blijven.
LadyMadonna schreef:Maar buiten of iets wel of niet mag.... Ik wil gewoon niet dat een ander last van mijn dieren heeft.
Voorbeeld: ik heb kippen (geen haan). De buurman ook (wel hanen).
Mijn kipjes zijn nu nog jong, en lopen op een afzet stuk. Die van mijn buren lopen vrij. Mijn buurman heeft al gezegd dat ik straks gewoon kuikens krijg, want zijn haan zal over het hek gaan om bij mijn kippen te kunnen. Ik wil absoluut geen kuikens (ooooit een embryo gekookt), daarom hou ik die van mij op mijn erf.
Moet ik dan mijn erf overkappen oid of moet mijn buurman zijn haan bij zich houden? Volgens jullie?
als dit een vraag zou zijn dan zou heel bokt overhoop liggen omdat ik me hengst op me eigen grond moet houden! gohya schreef:vonneke schreef:[quote="gohy
Mag dit eigenlijk wel?
Ik bedoemmen zetten b.v.
[/quot
Je tuin is eigendom dus andermans dieren hebben er ook uit te blijven
Ik snap dat andere dieren er uit te blijven hebben,maar mag je ook iets gebruiken waarmee je dieren kunt verwonden.Dát is mijn vraag.
Ik bedoel,je mag ook niet met een buks vogels uit de boom in je tuin dood schieten.
Amandavd schreef:Sammie, over overdrijven gesproken. Je ziet duidelijk maar een kant van het verhaal. Als jij de verantwoordelijkheid niet wilt nemen voor je dieren dan niet miepen als een ander dat wel doet.
en of men ze tuin nou beveiligd is met planke. Met spijkers of schrikdraad/prikkeldraad dat moet de eigenaar van de tuin helemaal zelf weten...
Sammie schreef:Nee, hoor. Ik ken ook de andere kant. Maar ik vind dit echt van de zotte dat het opzettelijk verwonden van dieren hier echt gewoon wordt gevonden.. Niet eens een opmerking.. nou die man gaat wel wat ver zo. Hij had beter eerst langs kunnen komen.. Nee.. gelijk ik geef 'm geen ongelijk en moet je zelf maar voor je dieren zorgen..
Maar goed dat ik het weet dat een aantal er hier zo overdenkt.. Het eerst volgende kind dat op straat wordt platgereden door een auto.. Ja had je je kind daar maar niet moeten laten lopen.Zo ver zijn een aantal mensen hier nl. al.

quartel schreef:Aria_zz schreef:Ts, ik weet niet of het eerder gezegd is, maar
Ik vraag me heel erg af of je katten er wel zullen opspringen.
Het zijn geen domme dieren, en als je zegt dat het niet hoog is. En ook ze vallen er niet van bovenaf op, maar klimmen of springen er heen. Ik denk dat ze handig genoeg zijn zich geen pijn te doen maar er ook niet meer te kunnen gaan liggen.
Daar hoop ik inderdaad ook een beetje op.
Time will tell
En anders ga ik er met mijn buur vast wel uit komen.......ik denk dat zowel hij als ik niet onredelijk zijn.
Katten laten konijnen over het algemeen redelijk met rust voor zover ik het heb meegemaakt.
Maar als je geen katten poep in je tuin wilt is konijnenpoep dan wel ok??...blijven die wel uit je zandbak dan?

prugelpiet schreef:Lara_Silver schreef:Thats just nasty...Ik blijf erbij, verbeter de wereld, begin bij jezelf. Maak je tuin kat proof of houd ze binnen. Jij geen slecht geweten meer en weer een struinende kat minder.
Ik krijg een slecht geweten als ik mijn kat nutteloos opsluit. Jij blijft toch ook niet de hele dag binnen?
Ook weet ik ten aller tijde waar ze zijn, dat ze veilig zijn. Ze kunnen niet weglopen of onder een auto komen, plassen en poepen alleen op hun bak. Nope dus geen slecht geweten hier.
Sammie schreef:Maar ik vind dit echt van de zotte dat het opzettelijk verwonden van dieren hier echt gewoon wordt gevonden..
prugelpiet schreef:Ik krijg een slecht geweten als ik mijn kat nutteloos opsluit. Jij blijft toch ook niet de hele dag binnen?