Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij het eens met deze oplossing??

eens
94 (56%)
oneens
73 (43%)

Totaal aantal stemmen: 167

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:48

Nee, hoor. Ik ken ook de andere kant. Maar ik vind dit echt van de zotte dat het opzettelijk verwonden van dieren hier echt gewoon wordt gevonden.. Niet eens een opmerking.. nou die man gaat wel wat ver zo. Hij had beter eerst langs kunnen komen.. Nee.. gelijk ik geef 'm geen ongelijk en moet je zelf maar voor je dieren zorgen..

Maar goed dat ik het weet dat een aantal er hier zo overdenkt.. Het eerst volgende kind dat op straat wordt platgereden door een auto.. Ja had je je kind daar maar niet moeten laten lopen. +:)+ Zo ver zijn een aantal mensen hier nl. al.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:51

Mag dit eigenlijk wel? zo'n spijkerplank neerleggen waaraan dieren zich kunnen verwonden?
Heb je dat al eens nagevraagd ts bij de DB?
Ik bedoel,je mag ook geen klemmen zetten b.v.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 08:52

quera schreef:
Nogmaals quartel is het geen mogelijkheid om je eigen tuin af te zetten? Zodat de buurman iets minder last heeft en je katten geen gevaar hoeven te lopen en ze toch lekker naar buiten kunnen?

Ik heb het maar even in een pb gezet voor je......leek me beter :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:00

quartel schreef:
Ja, ik houd ze zoals ik wil........Jij rijd je paard ook zoals jij wilt en jij eet ook geen stront omdat ik vind dat dat moet dus???

Ik vind echt dat er belachelijk om word gegaan met respect hier door een aantal mensen.
Erg jammer dat dat niet ooit eens in de opvoeding meegenomen lijkt te zijn.

Mijn geduld is dan ook aardig op aan het raken als ik vraag iets vooral niet meer te doen en het kennelijk erg leuk is daar vooral overheen te walsen.
Volgens mij vroeg ik het toch echt gewoon respectvol.

Wat mij betreft mag er hier een slot komen......ik zou er tenminste geen moeite mee hebben laat ik het zo zeggen.
Wat ik nu nog lees voegt toch helemaal niks meer toe. edit...inmiddels ook aan gevraagt

Voor de mensen die wel normaal doen..........echt heel erg bedankt voor het mee denken en jullie tips, ik ga ze zeker even onder de loep nemen. :j

Wanneer ik last heb van andermans katten (dieren) dan zou ik daar maatregelen tegen nemen als een eigenaar daar in gebreken blijft!

Goedschiks dan wel kwaadschiks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:01

gohya schreef:
Mag dit eigenlijk wel? zo'n spijkerplank neerleggen waaraan dieren zich kunnen verwonden?

Je tuin is eigendom dus andermans dieren hebben er ook uit te blijven.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:05

Sammie schreef:
Ik vind een aantal reacties hier echt van de zotte :') En dat begint al bij het normaal vinden dat iemand planken vol met spijkers op een muurtje legt. Ongelooflijk :x Er zijn tig duizend andere oplossingen te verzinnen, maar neee.. dan moet je er zelf maar voor zorgen dat je katten niet op dat muurtje springen. Waar is hier de verdraagzaamheid gebleven en het gericht denken in oplossingen met een tevredenheid voor beide partijen?

De meeste mensen hier schieten al van de meest simpele dingen uit hun slof en roepen mishandeling hier en mishandeling daar en je zou levenslang geen dieren meer mogen hebben, maar iemand die opzettelijk dieren wil verwonden dat is blijkbaar maar allemaal oké. Moet je maar geen katten hebben. Iemand die een spons vol gif en vet klaar legt om katten gericht te doden.. Ja... moet je maar geen katten hebben... Vergiftigde stukjes worst... Ja.. moet je er maar voor zorgen dat je kat niet buiten loopt..

Laat niemand hier ooit meer zeuren over snelheidsduivels en andere maniakken op de weg.. moet je maar er niet rijden.. Wielrenners die zo hard aan komen fietsen dat je paard er van schrikt.. ja moet je er maar niet rijden... Motorrijders die de weg als circuit gebruiken.. ja moet je er maar niet rijden. Je kind die aangereden wordt op straat omdat iemand er met zijn auto rijdt.. ja moet je je kind er maar niet laten spelen.. Een straat is immers geen speeltuin. Wordt je portemonnee gestolen terwijl er borden staan. Tja aangifte doen laat maar zitten, je was toch gewaarschuwd.. Eigen schuld dat je je portemonnee nu kwijt bent. Het wordt hier werkelijk de omgekeerde wereld zo.. Een aantal van jullie zouden zich echt eens diep moeten schamen door geen seconde na te willen denken over acceptatie van een andermans hobby en lief en leed. Een plank met spijkers neerleggen is niet normaal. Je eerste stap hoort te zijn aan te bellen bij de eigenaar en proberen tot een oplossing te komen voor ieders tevredenheid. Daarna zijn er nog tig andere ideeën te proberen eer je iets gaat doen waarbij je een dier opzettelijk en zelfs mogelijk dodelijk verwond.

Nou, niet dat ik die kat het gun om op spijkers te springen, maar inderdaad, als je niet wil dat je kat buiten verwondingen oploopt, moet je hem in je eigen tuin houden.

Acceptatie van andermans lief en leed zeg je. Zoals ik al eerder schreef, heb ik 5 katten van omwonenden die in onze tuin leven en poepen (zonder het te begraven overigens). Om deze reden heb ik bijv. nog geen cavia's, hoewel dat wel ooit een wens is. Maar dan wel op de manier waarop ík ze wil houden, dus in een heel grote ren in de tuin. Durf ik dat nu met die katten? Nee. En wat dan met de mensen wiens lief en leed de volière is? Moeten die ook de katten bij hun volière accepteren, want dat is nou eenmaal het lief en leed van de buren?

Nu is het zo dat ik het toch heel druk heb, dus voor nu laat ik die katten lekker hun gang gaan, maar mocht ik ooit wel cavia's willen (of vogels of whatever) dan moet ik met de buren gaan babbelen. En ik vind niet dat het dan mijn verantwoordelijkheid is om op mijn eigen kosten mijn tuin catproof te maken. Dat is echt bizar. Dat is net als mijn hond laten loslopen en tegen de buren zeggen dat ze maar een hek moeten neerzetten als ze niet willen dat hij in hun tuin schijt. Want ja, ze moeten mijn lief en leed, de hond, wel accepteren.

Ik zet het nu een beetje recalcitrant neer, maar zo zie ik het wel. Acceptatie reikt maar tot een bepaalde hoogte en als jouw woonplezier keer op keer wordt aangetast dan is dat echt niet leuk. Niet alleen het welzijn van de katteneigenaar telt, maar ook het welzijn van jou als omwonende. En tuurlijk moet je water bij de wijn doen in een woonwijk, maar niet in zoverre dat je niet kan doen en laten in je eigen tuin wat je wil, of dat jouw dieren slachtoffer worden, of dat je continu voor de uitwerpselen en halfopgevreten karkasjes van andermans huisdieren moet opdraaien (bij ons het geval).

Over dat met die kind en die auto: ik moet inderdaad mijn kind bij me houden als ie nog niet te vertrouwen is in het verkeer, anders is het mijn verantwoordelijkheid dat ie onder een auto komt inderdaad. Ik ga niet tegen die automobilist zeggen dat ie niet op de weg had mogen rijden.

Wendy1978

Re: Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:11

Hmmm...
nu is het toevallig de buurman in de straat waar je dit bij ziet
maar voor zelfde geldt heeft de buurman van 3 straten verder het ook al gedaan, maar kom jij nooit in die buurt maar je katten wel.
Ik zou me er niet zo druk om maken eerlijk gezegd
en anders je katten binnen houden als je bang bent voor verwondingen..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:13

vonneke schreef:
gohya schreef:

Je tuin is eigendom dus andermans dieren hebben er ook uit te blijven.

Ik snap dat andere dieren er uit te blijven hebben,maar mag je ook iets gebruiken waarmee je dieren kunt verwonden.Dát is mijn vraag.
Ik bedoel,je mag ook niet met een buks vogels uit de boom in je tuin dood schieten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:15

LadyMadonna schreef:
Maar buiten of iets wel of niet mag.... Ik wil gewoon niet dat een ander last van mijn dieren heeft.

Voorbeeld: ik heb kippen (geen haan). De buurman ook (wel hanen).
Mijn kipjes zijn nu nog jong, en lopen op een afzet stuk. Die van mijn buren lopen vrij. Mijn buurman heeft al gezegd dat ik straks gewoon kuikens krijg, want zijn haan zal over het hek gaan om bij mijn kippen te kunnen. Ik wil absoluut geen kuikens (ooooit een embryo gekookt ;) ), daarom hou ik die van mij op mijn erf.
Moet ik dan mijn erf overkappen oid of moet mijn buurman zijn haan bij zich houden? Volgens jullie?

dat zou hetzelfde als met een merrie/hengst zijn als ik een hengst zou hebben en de buren een merrie, tja moet je er maar niet naast zetten hij zal iedere avond op bezoek komen want hij wil graag dekken :Y) als dit een vraag zou zijn dan zou heel bokt overhoop liggen omdat ik me hengst op me eigen grond moet houden!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:16

gohya schreef:
vonneke schreef:
[quote="gohy
Mag dit eigenlijk wel?
Ik bedoemmen zetten b.v.
[/quot
Je tuin is eigendom dus andermans dieren hebben er ook uit te blijven

Ik snap dat andere dieren er uit te blijven hebben,maar mag je ook iets gebruiken waarmee je dieren kunt verwonden.Dát is mijn vraag.
Ik bedoel,je mag ook niet met een buks vogels uit de boom in je tuin dood schieten.

Je vergeet even dat een vogel geen verantwoordelijke eigenaar heeft, een kat wel.

Oeps, kwoot verkloot

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:17

het is jouw verantwoording dat je buren geen last hebben van je katten. Persoonlijk zou ik je adviseren je tuin zo dicht te maken dat zij er niet uit kunnen en dit kan heel netjes. (mijn vorige buren hadden een pergola met gaas bekleed). De katten van de buren konden er niet uit.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:24

@sammie. Ik vind het niet normaal dat iemand een plank met spijkers neerlegt MAAR.. ik vind het wel meer dan normaal dat iemand zijn dieren op eigen terrein houdt. Het burenrecht regelt zelfs dat jij en je dieren geen overlast mogen veroorzaken op naburige erven. Tijdje geleden heeft een rechter (burgerrechter) een kat huisarrest (onder last van een dwangsom) egeven omdat de buren een rechtszaak hadden aangespannen omdat de kat hun vijver leegviste. Ik snap de hele discussie van ts niet. Het recht in eigen handen nemen zoals de buurman nu doet praat ik niet goed maar ts had er voor moeten zorgen dat haar kat in de eerste plaats al niet eens in de tuin van de buren kon komen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:25

Ik vind dieren verwonden te ver gaan. Maar ik snap nooit dat katten bezitters zo makkelijk zeggen mijn kat moet gewoon kat kunnen zijn.

ik heb een prachtige tuin. met een mooie veranda met daaronder vorig jaar een gloednieuwe lounge set. mooi met kussens en sier kussens er in. staat super gezellig. Vooral omdat ik er vanuit mijn woonkamer tegen aan kijk. Na een paar dagen kon ik al elke keer al mijn kussen er uit gaan halen en binnen leggen (grote zware kussens) omdat het vol vieze kattenharen zit. daarnaast gebruiken ze mijn lounge set als krappaal. heb ik een set van bijna 1000 euro staan waar ik niet eens van kan genieten zoals ik dat wil omdat ik last heb van andermans katten.

katten op straat mag wat mij betreft verboden worden. of net als honden aan een riem.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:28

Amandavd schreef:
Sammie, over overdrijven gesproken. Je ziet duidelijk maar een kant van het verhaal. Als jij de verantwoordelijkheid niet wilt nemen voor je dieren dan niet miepen als een ander dat wel doet.

Amen.. _/-\o_ en of men ze tuin nou beveiligd is met planke. Met spijkers of schrikdraad/prikkeldraad dat moet de eigenaar van de tuin helemaal zelf weten...
Je bent zelf tenslotte verandwoordelijk voor je eigen kat...
(Dat katten etc aan gereden worden etc is toch echt de fout van de eigenaar van de kat..want als men meer verandwoordelijkheid neemt voor hun eigen dier gebeuren dr stukken minder ongelukken en hoeven mensen ook niet hun tuin te beveiligen tegen ongewenste katten van een ander)
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 27-04-14 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:29

Ik zelf denk dat de kans dat de kat gewond raakt erg klein is! Hier hebben wij op een schutting (hoogte 1.80) ook grote ijzeren stekels (grootte van 15-20cm) waar mijn kat zich doorheen en overheen beweegt. Het engste is nog, ze springt vaak vanaf die schutting op een balkon (ligt zo'n 60cm hoger) en springt ook zonder moeite vanaf het balkon op de schutting met stekels.

Ze weten vaak precies wat ze wel of niet kunnen doen en kijken over het algemeen eerst waar ze opspringen!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:33

Dieren verwonden gaat te ver. En bele reacties in dit topic ook. Niemand lijkt te zien dat de TS de búúrman wil hélpen om zijn tuin catproof te maken. Want als zij immers haar katten binnen zou houden, heeft de beste man nog last van alle andere katten in de buurt.

De manier waarop de discussie een eien leven is gaan leiden in dit topic is niet normaal. Mensen gunnen elkaar het licht niet meer in de ogen.

In plaats van TS af te kammen, kun je het ook bewonderingswaardig vinden dat zij mee wil denken met de buurman om ALLE katten uit zijn tuin te kunnen weren, dus niet alleen de hare. Want als TS immers háár tuin catproof maakt om háár katten binnen te houden, heeft de buurman wel last van Poekie, Keesje en Kareltje van alle andere buren in de omgeving.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:34

Sammie schreef:
Nee, hoor. Ik ken ook de andere kant. Maar ik vind dit echt van de zotte dat het opzettelijk verwonden van dieren hier echt gewoon wordt gevonden.. Niet eens een opmerking.. nou die man gaat wel wat ver zo. Hij had beter eerst langs kunnen komen.. Nee.. gelijk ik geef 'm geen ongelijk en moet je zelf maar voor je dieren zorgen..

Maar goed dat ik het weet dat een aantal er hier zo overdenkt.. Het eerst volgende kind dat op straat wordt platgereden door een auto.. Ja had je je kind daar maar niet moeten laten lopen. +:)+ Zo ver zijn een aantal mensen hier nl. al.

Nou nou nou, de trein slaat een beetje op hol vind je niet?

Ik gooi even de rem erop ;)

Wie zegt dat hij opzettelijk de katten wil verwonden? Hij wil alleen voorkomen dat de katten daar gaan zitten. Als hij echt de kat wil verwonden, had hij het niet zo opzichtig gemaakt; de katten kunnen het namelijk zien en een beetje kat gaat er niet op zitten. Had hij prikkeldraad daar gemaakt (of een andere scherpe afscheiding), was het ook geen probleem (even ervan uitgaan dat het conform de apv is) geweest. Dat mag gewoon.
De beste man is niet verkeerd bezig. Hij wil gewoon voorkomen dat er iets gaat zitten; om dezelfde reden dat op veel plekken ook duivenpinnen staan; die zijn er niet om de duiven lekker eens goed pijn te doen maar om te voorkomen dat ze hun edele bips daar parkeren. Het is zichtbaar en dieren zijn niet compleet onnozel.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-04-14 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:34

maar die oplossing heeft de buurman al gemaakt toch voor alle katten, en nog eens goedkoop ook nog of het moeten roest vrij stalen spijkers zijn, die zijn wat duurder. :D

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:36

quartel schreef:
Aria_zz schreef:
Ts, ik weet niet of het eerder gezegd is, maar
Ik vraag me heel erg af of je katten er wel zullen opspringen.
Het zijn geen domme dieren, en als je zegt dat het niet hoog is. En ook ze vallen er niet van bovenaf op, maar klimmen of springen er heen. Ik denk dat ze handig genoeg zijn zich geen pijn te doen maar er ook niet meer te kunnen gaan liggen.

Daar hoop ik inderdaad ook een beetje op.
Time will tell
En anders ga ik er met mijn buur vast wel uit komen.......ik denk dat zowel hij als ik niet onredelijk zijn.

Katten laten konijnen over het algemeen redelijk met rust voor zover ik het heb meegemaakt.
Maar als je geen katten poep in je tuin wilt is konijnenpoep dan wel ok??...blijven die wel uit je zandbak dan?

Katten zijn vleeseters dat is idd heel andere poep als konijnenkeutels. De konijnen zitten in een grote ren (die van boven open is en ik ook niet dicht ga maken) En ik heb idd de kat al een paar x op het muurtje zien gluren naar de konijnen (in een aanvalshouding).

Ik heb echt niks tegen katten maar ik wil gewoon de dieren van een ander niet in mijn tuin.
t lijkt ook of de mensen met katten hier het heel normaal vinden dat ze overal los lopen en de mensen zonder katten het heel vervelend.
Wat zouden de katten eigenaren ervan vinden als voortaan alle honden gewoon los mochten lopen en zo in iedereens tuin gingen zitten?

Ik lees hier ook over apparaatjes die katten uit je tuin houden. Maakt dat een hoog geluid ofzo? Hebben andere dieren (konijnen, cavia's) geen last van?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:38

Wat als mijn tante een pikkie had, was ze mijn oom :+

Kun je er wel leuk bij halen het stuk met de honden, maar de regelgeving heeft nu eenmaal anders bepaald en de kat mag gewoon los lopen (in die zin is het inderdaad ook normaal). Als poekie een vogel opvreet van de buren, dan mag je als eigenaar inderdaad wel betalen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-04-14 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:40

@StalNollie, dan kun je nu wel met dit ietwat simplistische antwoord komen, de TS heeft aangegeven de spijkers gevaarlijk te vinden voor de katten (en terecht, niet alle katten zijn zo slim om eerst te kijken en dan te springen). TS wil het voor de vogels van de buurman èn voor de katten veilig houden.
Dan siert het haar juist toch dat ze mee wil denken met de buurman en -indien nodig- een (financiële) bijdrage te willen leveren voor het catproof maken van de tuin van de buurman?

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:40

Citaat:
Mijn advies: praten met buurman en anders aangeven. Hij is moedwillig bezig om dieren te willen verwonden.

Moedwillig bezig om te verwonden? Ze hebben in zijn tuin niets te zoeken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:41

Ik verdom het om lelijke irritante dure apparaten in mijn tuin te zetten om aandermans katten te weren

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:43

prugelpiet schreef:
Lara_Silver schreef:
Thats just nasty... %) Ik blijf erbij, verbeter de wereld, begin bij jezelf. Maak je tuin kat proof of houd ze binnen. Jij geen slecht geweten meer en weer een struinende kat minder.

Ik krijg een slecht geweten als ik mijn kat nutteloos opsluit. Jij blijft toch ook niet de hele dag binnen?

Ik niet, integendeel. Ze zijn hier met zijn tweeën, hebben twee grote krabpalen en een plateau stelsel ligt in bestelling bij de meubelmaker. Hebben de hele dag hun light brokjes en stromend gefilterd water ter beschikking. En tegen de tijd dat we niet meer 3 hoog wonen komt er een prachtige kattenren in de tuin. Nee mijn katten hebben het goed. :) Ook weet ik ten aller tijde waar ze zijn, dat ze veilig zijn. Ze kunnen niet weglopen of onder een auto komen, plassen en poepen alleen op hun bak. Nope dus geen slecht geweten hier. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:43

Sammie schreef:
Maar ik vind dit echt van de zotte dat het opzettelijk verwonden van dieren hier echt gewoon wordt gevonden..

Ik vindt dat ook diep triest.
Maar blijkbaar vindt men het heel normaal dat hun kat iemand anderese dieren opzettelijk verwond.

prugelpiet schreef:
Ik krijg een slecht geweten als ik mijn kat nutteloos opsluit. Jij blijft toch ook niet de hele dag binnen?

Dus ander moet zijn dieren konijen, volges, cavia's maar wel nuteloos hele dag opsluiten omdat jij je katten niet in je tuin wilt houden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-04-14 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt