Staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:54

Super gefeliciteerd.
Wat doen jullie met de honden zorry

Morgen heb ik weer training nu al weer zin in gisteren ging het speuren met beide honden top appèl vooral met de dober super de mechelaar was wat afgeleid := die moet voor t eerst loops worden

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 11:56

Gefeliciteerd !! Leuk !

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:12

Bedankt allemaal ^_^ Ik ben ook echt super trots op Reno hij verrast me keer op keer met wat hij allemaal kan :D

@ zorry Ik train bij sportdogs, dat is in zwartebroek vlakbij Amersfoort.
Wat doen jullie voor sport?

@ seven Hihi ik ben blij dat ik geen teefje heb, vind dat altijd zo lastig dat loops zijn ^_^
Wel top dat het zo goed ging.
Ik train maar 1 keer per week bij onze club, voor de rest doe ik gewoon thuis. Baal ik soms wel van, zou wel vaker de onderdelen willen trainen :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:52

Wij trainen op de club 2 x per week maar ik train thuis elke dag minimaal 4 X in de week speuren en minimaal 4 X in de week appèl daarnaast werk ik veel aan hun conditie en spieren dus dat betekend fietsen, zwemmen, skeeleren en hardlopen

Ik heb wel een sleutel van de club (geef ook lessen) dus train door de weekjes ook nog wel eens alleen op de club

De loopsheid valt vaak wel mee reuzen daarnaast hebben is nog wel eens lastig maar mijn reu werkt er niet anders om en mn teven normaal ook niet maar Tika is nog nooit loops geweest en dan willen ze er wel eens last van hebben

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:57

Wij doen een beetje de zelfde dingen denk als bij sportdogs.
Hangtime, highjump, farjump, sprint, a-frame, en ik train zelf ook nog 2 keer in de week met een hond Flyball.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:06

Misschien kunnen jullie mij helpen :P
Onze kruising Stafford/Bull Terrier teef van 2,5 jaar heeft enorm veel energie. Ze eet de hele dag door als ik dat toelaat en heeft een conditie daar zeg je u tegen!
Ze barst van de spieren! Laatst vroeg iemand me of ik haar steroiden geef omdat ze zo gespierd is >;) (wat dus absoluut niet is!)
Eerlijk gezegd mag ze van mij wat meer vet hebben en minder energie.
Haar vacht is verder mooi en glanzend, tanden schoon ed.

Ze krijgt 3x per week Carnibest en 4x per week Fokker Lam & rijst brok.
We hebben een keer geprobeerd ze compleet op de Carnibest te zetten maar daar raakte ze aan de diarree van.

Hebben jullie een suggestie of idee oid of ik iets met voer daarin kan betekenen?
Beweging krijgt ze genoeg; we hebben genoeg renruimte in en rondom het huis, gaan minstens 1x per week fietsen, minstens 1x per week naar de bossen, afgelopen weekend naar het strand geweest en verder kan ze iedere dag op een veldje in de buurt renfrustraties kwijt. Zelfs met mentale spelletjes is ze niet moe te krijgen.

Om jullie een idee te geven hoe haar figuur is (zie vooral de renfoto):
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:06

Let er juist op dat hoe meer je do
et hoe meer energie je krijgt belangrijkste voor dit soort rassen is een rust periode leren, hier in huis mogen ze enkel rusten als ze van buiten komen. Dit puur omdat ze zoveel doen ze vol adrenaline staan en altijd van alles willen doen. Zodra ze binnen komen is het rust tijd mogen ze in de mand lekker luieren en dit zijn ze ook gewent en vinden ze heerlijk lekker maffen. Helemaal weer opgeladen om aan de bak te moeten in de auto geldt deze regel ook en dit pakte elke hond zo op hoe actief ook

Kwa dikker maken gewoon je hond zo laten zo is ze goed vind haar niet overdreven gespierd deze honden hebben die aanleg gewoon toen zuci die leeftijd had was ze net een bodybuilder dat word naarmate ze ouder worden ook minder maar hoord bij ze

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:25

Ja hoe meer je doet hoe meer energie dat is ook weer zo.
Ik ben soms bang dat ik ze teveel energie voer en te weinig andere dingen.....

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:49

@ zorry, Hangtime doen wij niet, is niet goed voor hun nek/wervels. Aframe heb ik wel is van gehoord maar heb het nooit gedaan :) Bij ons doen we tuggen, wallclimb, higjump, far jump, Sprint race gaat nog komen bij ons. ( moet nog een stuk voor afgezet worden )
Waar trainen jullie dan eigenlijk? En gaan jullie dan ook naar wedstrijden? Over 2 weken is in Belgie een event, dan is er high jump, sprintrace en far jump. Tuggen en weightpullen is er dan ook.

@ Seven, lekker hoor zoveel bezig zijn! Zit wel veel tijd in dan...Heb je ook nog paarden en kids? Want dan vind ik het echt helemaal knap hahah :D Ik heb 1 kind op de basisschool, en 1 nog thuis ( die gaat na de zomervakantie naar school ) dus nu kan ik niet heel erg intensief trainen. Als mn zoontje naar school gaat dan ga ik wel lekker intensief trainen.

@ MissYvette, Ik vin de bespiering ook gewoon normaal, ik zou dr zker niet dikker laten worden,ze staat er nu juist super bij! En Bij mij thuis zijn ze ook altijd rustig, thuis is op de bank slapen en eten, meer doen ze niet. Zodra ik naar buiten ga zijn ze druk en vol energie.
Laatst bijgewerkt door Sammy_xxs op 28-04-14 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:52

als wij naar buiten gaan, wil de hond al eerste naar mijn groene autotje lopen. daarmee gaan we altijd naar de bossen. ze is soms haast niet weg te nemen daar.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:55

Ik had echt nog nooit gehoord dat ze far jump en high jump bij een hondenschool aanbieden eigenlijk :=
Zou ook wel weer bij een hondenschool willen trainen, maar dat is toch vaak 's avonds en dat ga ik niet meer kunnen combineren met school en paarden.

MissYvette, niks mis mee toch? Die van mij heeft ook geleerd dat thuis = rusten. Ze ligt dan ook veel te maffen in d'r mand / stoel, maar als ik de riem pak om naar buiten te gaan, is ze weer één brok energie!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:39

Wij hebben 5 jaar lang getraind bij sbtsc, maar sinds begin dit jaar onze eigen club westcoast sporting staffs. We gaan dit jaar naar de sdh renbaandag en naar het tug of ware evenement verder nog staffordtimes. Volgend jaar gaan we ook naar Belgie maar dit jaar konden we niet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:03

Geen kinderen wel 2 paarden en een pony, daarnaast fok ik cavia's hebben we op het moment jonge eendjes in huis en hebben nog 4 katten

Druk druk druk dus maar daar leef ik voor ;)

Morgen weer trainen heerlijk nu alweer zin in

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:27

hahahha zoo lekker druk inderdaad :D seven, maar wel erg leuk!

Oke leuk hoor zorry! Bij het tug of War venement sta ik in de kantine :D
Reno gaat niet meedoen denk ik, hij is daar niet zo'n ster in dus hij zal na zn eerste tegenstander al verliezen :P Ik ga niet naar de renbaandag, ik denk wel dat we ook naar staffordtimes gaan :D
Leuk trouwens je eigen club, waar zitten jullie?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:43

Ja heerlijk altijd iets te doen
NU ook net weer terug flinke reis achter de rug mentuigje gehaald voor mn pony.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:47

Sammy_xxs schreef:
hahahha zoo lekker druk inderdaad :D seven, maar wel erg leuk!

Oke leuk hoor zorry! Bij het tug of War venement sta ik in de kantine :D
Reno gaat niet meedoen denk ik, hij is daar niet zo'n ster in dus hij zal na zn eerste tegenstander al verliezen :P Ik ga niet naar de renbaandag, ik denk wel dat we ook naar staffordtimes gaan :D
Leuk trouwens je eigen club, waar zitten jullie?

Leuk dan zullen we je vast wel tegen komen.
Wij sporten in de regio Rotterdam.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:58

Zoiets lijkt me ook erg gaaf om met Kaya te doen als ze wat ouder is. Wil ook behendigheid gaan doen.
Eens kijken of er hier in de buurt wat zit om te sporten.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:18

Ja leuk Zorry!
In Rotterdam lekker dichtbij voor mij, woon in Capelle aan den IJssel :P
Heb je een facebookaccount of website? Ben wel benieuwd :D

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 22:19

Zou ik dit ook allemaal kunnen doen met Jazz.. Wil in de buurt rondkijken..

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:21

Haha dat is zeker dicht bij, we trainen meestal in capelle bij de Free record of in waddixveen. We hebben nog geen website omdat we beginnend zijn, en niet al te groot willen worden. Maar je mag best een keertje komen kijken we trainen altijd op zondag en de ene week woensdag avond andere week dinsdag.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:24

Waar zit de freerecord? In waddinxveen zijn we ook regelmatig hahha
Op zondag train ik altijd in zwartebroek, maar een doordeweeksedag trainen is ook wel fijn!
Ik stuur je wel ff een pbtje :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:58

Seven schreef:
Ik zie er nog geen staffie in meer cairn terriër :) hij lijkt ook die vacht te hebben een oliebol geeft toch veel zachtere vacht?
Wel leuk hondje zo

Klopt dat een Shih een veel zachtere vacht heeft.
Echter ken ik een kruising waarvan de ouders vergelijkbare vachten hebben (langhaar bearded x korthaar nonbearded) waaruit 1 ruwhaar en 3 langhaar kwamen, allen bearded.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 09:51

Jazz is weer opgeknapt hoor. Hij at in de middag gewoon weer :) gelukkig..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:08

Die van ons eet ook opeens niet meer, brokken hebben we gewoon laten staan dus zo eens kijken of die her nu wel gegeten heeft.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 12:13

Nu eet meneer weer niet. Hij vind de brokken denk ik niet lekker, maar ik hoor z'n maag wel knorren.
Dit heeft ie ook een keer gedaan met vers vlees, KVV. Koop je een duur konijn vreet ie t niet. Dus hij zoekt t maar uit, krijgt vanzelf wel honger.

Even voor de duidelijkheid: een plak ham eet ie wel :+