naomi_1998 schreef:lisitano, je dieren binnenhouden terwijl ze naar buiten moeten, daar gaan MIJN nekharen van overeind staan!
Ik word er niet gelukkig van maar ik vind het wel leuk om te zien hoe die kat trots is dat die iets heeft gevangen voor zijn baasje. Vind de mensen die hun katten binnen houden behoorlijk asociaal, neem dan geen kat alsjeblieft. Honden, paarden en zelfs mijn cavias gaan naar buiten omdat ze dat moeten. Kun je dat niet bieden neem dan geen dieren.
Natuur is trouwens wel het juiste woord in mijn ogen. Als de mens er niet was geweest zouden alle dieren ook loslopen en elkaar vermoorden hoor, wat is er in godsnaam zielig aan. Het is zieliger als jij je beesten hun behoeften niet kunt geven! Een kat hoort te jagen en daar zorg ik dus voor net als bij de rest van mijn dieren hun behoeftes.
Als je al last hebt van een mini drolletje in je tuin, nou sorry maar dan vind ik je echt een enorme aansteller. Als je daar last van hebt moet je maar naar me toe komen en dan doe ik er wat aan, mits je normaal kan doen. Is nog nooit iemand naar me toe gekomen terwijl ze weten dat die kat van mij is dus gelukkig woon ik bij mensen die wel aan de dieren denken.
Wat een kortzichtig iemand ben jij zeg. Jij hebt liever je katten platgereden op straat, vergiftigd of verzopen door een kattenhater, dan dat je ze binnen houdt en daar uitdaging biedt. Dat heet gemakzucht en zeker niet dierliefhebberij. Eerder egoisme omdat je te lui bent voor je beest te zorgen.
En een mini drolletje? Wil je bij mij in de tuin komen kijken naar de hoop die daar ligt? En weet je wat voor nare gevolgen het aanraken van die poep kan hebben voor zwangere vrouwen? Ben ik blij dat ik niet bij jou in de buurt woon!