Ik vind er ook een enorm groot verschil in zitten of wij iets doen met de hond omdat wij het willen omdat het nou eenmaal kan of dat wij iets doen met de hond omdat hij er anders dood aan gaat of ziek wordt.
Op het moment dat een van mijn honden naar mij gromt omdat ik iets aan het doen ben wat absoluut noodzakelijk is voor diens gezondheid, maar onprettig en misschien zelfs pijnlijk voor de hond, dan ga ik door en zorg ik ervoor dat ik veilig blijf, maar boos worden en op zijn donder geven zitten in ieder geval niet tussen mijn emoties dan.
Als een hond gromt omdat ik iets totaal nutteloos wil doen zoals het afpakken van een heerlijk bot, dan laat ik hem lekker met rust, sterker nog het komt niet eens in mij op om een hond op een dergelijke manier te plagen gewoon omdat IK dat wil.
truus1970
Geplaatst: 18-12-13 07:44
zag hier laatst ook een sterk staaltje van hoe het vooral NIET moet. Had ze al eerder gezien, een hele donkere herder. En die mensen een stok vasthouden, op een niet nonchalante manier. Kom ik ze later weer tegen, ik zat in de auto, die hond ziet iets op een erf, wil er naar toe, wat natuurlijk niet mag. Begint die vrouw hem met die dikke stok een afranseling te geven. Ik was werkelijk met stomheid geslagen. Ik heb die hond belooft, dat ik volgende keer weer eerder bij mijn positieven kom en dan mn bek open trek.
Ik dacht dat die middeleeuws praktijken al over waren, maar niet dus