Hond in winkelwagentjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:46

bello2005 schreef:
ik loop ook veel in het buiten gebied, maar voor dat ik daar ben moet ik eerst door het dorp waar nog al wat mensen lopen.
en ik maak echt geen bocht om die mensen heen.

ook als ik naar de dierenwinkel ga, moet ik daarvoor door de stad, en dan neem ik ook gewoon mijn honden mee. no way dat ik rekening er mee ga houden dat er iemand bang zou kunnen zijn of alergisch

Jij misschien niet, ik wel. Als ik mensen al met een schuin oog zie kijken, stap ik of een inham in, of ik loop een stukje over de straat/steek over.

Mijn jonge hond gaat overal mee naar toe. De dagen dat ik vrij ben laat ik hem wel alleen, maar de dagen dat ik werk gaat hij overal mee naartoe als ik weer terug ben. De enige uitzondering is de supermarkt. Dan wacht hij maar in de auto. En de reden dat hij overal mee naar toe gaat dan? Omdat we dan eerst gaan trainen ergens en op de terugweg nog een boodschap halen bijvoorbeeld. In een supermarkt mogen gewoon simpelweg geen honden, de supermarkten die het wel toestaan riskeren een boete. En daarbij, als een klein hondje in een karretje/mandje mag, dan mag een grote hond ook. :D

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:47

en dan laat je de andere hond thuis ? of hoe moet ik dat begrijpen ?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:50

bello2005 schreef:

Reageer je op mij?

Ja, mijn andere honden blijven op dat moment even thuis. 3 Molossers passen niet in hun huis :P
Ik heb mijn honden geleerd thuis te blijven zonder te slopen of de hele boel bij elkaar te blaffen. Ze bewaken netjes het huis als ik er niet ben.

Ze gaan veel mee hoor. Zitten weinig alleen thuis. Maar alleen als ik er zeker van ben dat ik andere geen overlast bezorg.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:52

MyWishMax schreef:
Jij misschien niet, ik wel. Als ik mensen al met een schuin oog zie kijken, stap ik of een inham in, of ik loop een stukje over de straat/steek over.

Idem hier. En ook als ik zie dat er iemand met een hond loopt die niet gecharmeerd is van grote honden. Dan loop ik om of vraag ik netjes of ze wilt passeren of dat ik even opzij moet.

Andersom zou ik het ook fijn vinden. Als ik bang zou zijn of wat dan ook. Dat andere dan rekening met je houden en niet opzettelijk tot last gaan zijn.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 27-10-13 18:55, in het totaal 2 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:55

bello2005 schreef:

Die is met mijn vriend mee op zo'n moment. Of idd thuis, net zoals de jonge hond wel eens alleen thuis is terwijl de oudere hond mee gaat.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:07

HorseTopShop schreef:
bello2005 schreef:

Reageer je op mij?

Ja, mijn andere honden blijven op dat moment even thuis. 3 Molossers passen niet in hun huis :P
Ik heb mijn honden geleerd thuis te blijven zonder te slopen of de hele boel bij elkaar te blaffen. Ze bewaken netjes het huis als ik er niet ben.

Ze gaan veel mee hoor. Zitten weinig alleen thuis. Maar alleen als ik er zeker van ben dat ik andere geen overlast bezorg.

kun je toch niet maken .. en is er geen jaloezie tussen de honden ? vind ik wel knap.
hier gaan ze of allebei mee of niemand

dat doe je tenslotte ook niet met je kinderen.. ja sorry maar jij gaat vandaag maar op het huis passen. jij past er niet meer bij vandaag.
sorry, maar hier kan ik alleen maar om lache.. te erg gewoon

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:13

bello2005 schreef:
kun je toch niet maken .. en is er geen jaloezie tussen de honden ? vind ik wel knap.
hier gaan ze of allebei mee of niemand

dat doe je tenslotte ook niet met je kinderen.. ja sorry maar jij gaat vandaag maar op het huis passen. jij past er niet meer bij vandaag.
sorry, maar hier kan ik alleen maar om lache.. te erg gewoon

Huh???? Dit is een hele vreemde reactie. Mijn honden zijn opgevoed. Luisteren naar wat ze moeten.
En nee, er is geen jaloezie. En nee, ze vechten niet met elkaar. Ze bewaken gewoon het huis als ik er niet ben.

Uitlaten, wandelen, bos, strand... dan gaan ze altijd allemaal mee. Maar op visite bij mijn ouders neem ik er maar 1 mee. Is niet vreemd toch?

Ik ken zat honden die helemaal alleen meer dan 8 uur per dag alleen zitten. Dat is pas zielig.

Of om terug te komen waar het om gaat. Die kleine hondjes die niet hebben geleerd hond te zijn. Maar mee moeten in tasjes enzo. Dat is zielig.

Deze reactie van jou is echt heel vreemd. En weer een vreemde vergelijking. kinderen en honden....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:16

Nou dat doe ik ook hoor, soms kan de Maltezer wel mee en de Berner niet, of omgekeerd. De Maltezer is kleiner en dus handzamer wat handig kan zijn op plekken waar een grote lompe Berner niet past, maar vanwege zijn leeftijd en medische conditie is het bijv. niet aangewezen dat hij meegaat op een fietsritje wat de Berner dan weer heerlijk vindt.
En met de kinderen doe ik dat ook trouwens, met Gioya van 7 jaar kan ik bijv. al naar de bioscoop maar met Enya (3) en Viggo (1) erbij is dat een nachtmerrie voor iedereen in de bioscoop including me. Zo ben ik ook wel eens met En en Vig naar een speeltuin voor de kleinsten geweest en ging mijn oudste uit logeren. Jij plaatst daar een hele andere emotionele lading op dan nodig is Bello2005.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:17

Het slaat ook nergens op. Honden gaan echt niet thuis in een hoekje zitten huilen als er 1 wel mee mag en de ander niet.

Hier ook hoor. Die oude ken echt niet meer mee met een strandwandeling van een paar uur. Die blijft dan lekker thuis. Vind ze heerlijk.

MyWishMax

Re: Hond in winkelwagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:23

Ik kan ook niet met de honden tegelijk trainen, dus ze hebben sowieso al een probleem. ;) Of ze liggen in de auto als de ander aan het trainen is, of ze blijven thuis en mogen een andere keer mee. Totaal geen jaloezie of wat dan ook. Ze lopen ook nooit samen met uitlaten, dus ze zijn gewend om apart mee te gaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:24

[quote="HorseTopShop"]Het slaat ook nergens op. Honden gaan echt niet thuis in een hoekje zitten huilen als er 1 wel mee mag en de ander niet.

_O- _O- _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:24

BelleFleur schreef:
Maar goed, terug naar honden in de supermarkt.

Liever niet :')
(Als er geen voedsel wordt bereid, de eigenaar het toestaat, dan heb ik er niet zozeer een probleem mee. Zolang ze maar niet lekker aan de groente en fruit kunnen snuffelen of de boel markeren :D)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:43

Ik heb maar 1 hond, maar als er een tweede zou komen zou ik ze ook af en toe apart meenemen voor het uitlaten. Ik denk zeker dat mijn hond dat af en toe nodig zou hebben om alleen met mij op pad te gaan. En ik ook hoor, dat je gewoon echt op elkaar gefocust bent en sámen iets aan het ondernemen bent.

En ja, dat doe je soms met kinderen ook.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:55

HorseTopShop schreef:
Het slaat ook nergens op. Honden gaan echt niet thuis in een hoekje zitten huilen als er 1 wel mee mag en de ander niet.

Niet een hoekje maar wel bij de voordeur.. Er zijn mensen die denken dat er alweer wolven rondlopen in Nederland... :+
Heb toch echt alleen maar onze reu thuisgelaten omdat hij op het moment rustig aan moet doen en dus niet mee mag op lange wandelingen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 07:18

Ik snap niet waarom mensen hun zin of ideeën zo willen opdringen aan anderen. Hou die beesten lekker thuis, neem ze niet mee naar de supermarkt. Ten eerste is dat al verboden. Ten tweede ben je inderdaad mensen tot last. Mensen die een allergie hebben of bang zijn, hoeven niet gedwongen te worden om te moeten winkelen tussen de honden op plekken waar die verboden zijn! En waarom niet? Omdat de supermarkt een openbare plek is waar iedereen het recht heeft om boodschappen te doen, en niet alleen jij met je hond die daar toch al niet welkom is.

Hetzelfde eigenlijk in een restaurant, ik vind het niet erg om langs mensen te zitten die de hond bij hebben, zolang die onder de tafel ligt, en ik hem niet hoor of ruik ( zoals vieze scheten ).

Wij hebben twee kindjes in de familie die doodsbang zijn voor elke hond. Groot of klein, puppy of volwassen, ze schijten hun broek vol. Als die hier op verjaardag komen, leg ik de hond niet weg. Mijn hond hoeft niet buiten in zijn eentje te gaan zitten, maar hij krijgt wel zijn eigen plek binnen. Als ik bij hun op verjaardag ga, is er geen haar op mijn hoofd die denkt om de hond mee te nemen. Omdat ik zo graag dieren heb, betekent niet dat andere dat ook willen of moeten accepteren. En als fatsoenlijk mensen houd je rekening met andere, dus ook met de mensen die niet in elke winkel of openbare gelegenheid geconfronteerd willen worden met jouw dieren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 07:42

Tja, je zal maar bang voor kinderen zijn ;)

Ik heb in een restaurant eerder last van rond rennende kids dan van honden.

Maar verder ben ik het met de meeste eens: waar hond niet naar binnen mag, mag ie niet naar binnen.
Maar anderen moeten ook begrijpen dat waar honden wél naar binnen mogen, ze gewoon legaal zijn, en dan moeten hun ook niet zo moeilijk doen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 07:58

Als je het goed bekijkt is dat hele boodschappen doen een viese bedoening :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:20

Dat sowieso ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:29

Nou, dat geld bij de kassa en die ronduit smerige loopband brrrrr.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:33

En wat denk je van de handvat van een mandje of karretje?

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:40

Precies ;) Denk daar maar eens over na voordat je als een drama queen zo overdreven reageert op een hond dat een hond in een winkelwagentje zit.....

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:44

Carrotcake schreef:
Precies ;) Denk daar maar eens over na voordat je als een drama queen zo overdreven reageert op een hond dat een hond in een winkelwagentje zit.....

toch is ze geen drama queen, het mag gewoon niet. :)
Vieze tengels overal aan mag wel.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:46

little_king schreef:
Carrotcake schreef:

toch is ze geen drama queen, het mag gewoon niet. :)
Vieze tengels overal aan mag wel.

Nee, het mag niet. Maar er wordt zo overdreven gedaan terwijl het niet af hangt of een hond wel of niet naar binnen mag want het is sowieso smerig in een supermarkt....
Daar hangt het dus niet van af.... ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:50

Het mag niet,Nee het mag idd. niet.En niemand hier uit dit topic doet nooit iets wat niet mag?
Niemand gaat soms buiten de ruiterpaden rijden? niemand rijd op het fietspad met hun paard i.p.v. over de weg? ja het is veiliger op het fietspad,tuurlijk,maar het mág niet! Veel mensen op straat zijn bang voor paarden,maar jij rijd nooit langs een fietser,want jij rijd netjes op de weg?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:52

Hier zijn geen ruiterpaden en fietspaden dus dat gaat voor mij niet op.
En ik ben best wel braaf als het om regels gaat ja, dat klopt :)