bello2005 schreef:ik loop ook veel in het buiten gebied, maar voor dat ik daar ben moet ik eerst door het dorp waar nog al wat mensen lopen.
en ik maak echt geen bocht om die mensen heen.
ook als ik naar de dierenwinkel ga, moet ik daarvoor door de stad, en dan neem ik ook gewoon mijn honden mee. no way dat ik rekening er mee ga houden dat er iemand bang zou kunnen zijn of alergisch
Jij misschien niet, ik wel. Als ik mensen al met een schuin oog zie kijken, stap ik of een inham in, of ik loop een stukje over de straat/steek over.
Mijn jonge hond gaat overal mee naar toe. De dagen dat ik vrij ben laat ik hem wel alleen, maar de dagen dat ik werk gaat hij overal mee naartoe als ik weer terug ben. De enige uitzondering is de supermarkt. Dan wacht hij maar in de auto. En de reden dat hij overal mee naar toe gaat dan? Omdat we dan eerst gaan trainen ergens en op de terugweg nog een boodschap halen bijvoorbeeld. In een supermarkt mogen gewoon simpelweg geen honden, de supermarkten die het wel toestaan riskeren een boete. En daarbij, als een klein hondje in een karretje/mandje mag, dan mag een grote hond ook.

Of ze liggen in de auto als de ander aan het trainen is, of ze blijven thuis en mogen een andere keer mee. Totaal geen jaloezie of wat dan ook. Ze lopen ook nooit samen met uitlaten, dus ze zijn gewend om apart mee te gaan.