Nimfee schreef:Ik ben er zeker voor om katten binnen te houden. Er zijn te veel risico's voor een kat om hem buiten rond te laten zwerven, dan maar liever binnen houden. Dat betekent óók dat je een kat moet gaan vermaken. Net zoals ik dus mijn hond moet vermaken door lange wandelingen te maken en binnenshuis allerlei zoekspelletjes laat doen. Met katten kan je dit soort spelletjes ook prima doen. Bouw wat leuks, maak wat vensters bovenin zodat een kat hoog kan zitten en kan klimmen en klauteren. En dan ook nog eens bezig houden met 'jagen' en andere spelletjes. Ik heb het idee dat mensen dát nogal eens vergeten te doen bij katten... Dan ligt het ook nog eens aan het huis waar je in woont. Als je een flink huis hebt, zal een kat zich prima kunnen vermaken en als je ook een redelijke tuin hebt kun je deze ook afschermen zodat je kat niet uit de tuin kan komen. Heb je een wat kleiner huis/appartement, dan pas je je daar op aan en neem je een wat oudere kat die niet meer zo druk is.
Ik zal mezelf wel herhalen. Ook katten zul je moeten vermaken als ze binnen zitten.
. Gelukkig merk ik in real life dat mensen veel toleranter zijn. Over kattenkoppen gesproken.
Als je een probleem met mijn kat hebt, spreek je me maar persoonlijk aan, in plaats van op bokt te lopen bleren. Ik wacht het in spanning af.

). Overigens heb ik wel eens last gehad van een Siamese kat van overburen, die mijn kat uit onze tuin weg joeg. Paar keer een emmer water over die kat gegooid en heb hem nooit meer gezien. Ik maak me er verder niet zo druk over. Er zijn belangrijkere zaken. En zeurpieten, tja, die hou je altijd. Ik zou zeggen, zeur lekker door hier en mijn kat blijft heerlijk genieten van haar buitenleventje. Punt uit.
Met uitzicht op de weg waar van diezelfde buren al 3 katten zijn doodgereden op jonge leeftijd en er 1 nog 2 dagen heeft liggen creperen voor ze die vonden. Nee die katten hadden het een stuk beter als mijn binnenkat.. kan het me niet voorstellen. En die van mij kwam eerst regelmatig met mooi weer aan een tuigje in de achtertuin. Maar als ik de deur nu open zet, staat hij niet eens op om te kijken. Daar mag ik dan toch wel uit concluderen dat die het binnen prima heeft. Want hij weet wat er buiten is, maar gaat er niet heen.