Duitse herder nestje op komst.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 16:34

Kuggur schreef:
Wilawander schreef:
Gisteren ook bezoek gehad van de controle. Hier in Duitsland heeft elke kringgroep zijn "Zuchtwart" deze is mede verantwoordelijk voor het nest en moet meerdere malen alles controleren en ondertekenen voor de rasvereniging. Hij was zeer in zijn nopjes :) en vond de pups erg mooi worden. Dus erg leuk.

Die is mede verantwoordelijk voor het nest? Dat vind ik wel een tikje ver gaan (en een beetje benauwend). Maar goed ik ben inmiddels wat teveel aan de ijslandse anarchie gewend geraakt... :D
In ieder geval mooi dat je zo goed door de controle bent gekomen (hoe kan het ook anders met zulke puppies ;) ).

Als hij zegt dat het niet in orde is dan krijg ik geen papieren enz. Vind het op zich wel een goede zaak hoor. Verder kunnen ze tips geven enz. Ze moeten daar ook voor leren enz. De chipper regelen en alles mede onderschrijven. Komt een aardige papierkraam bij kijken. :j

Wil zelf dit papiertje ook gaan halen.

Vandaag de fokker van Shira op bezoek gehad. Erg leuk. :)

Kuggur

Re: Duitse herder nestje op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:26

Is het dan ook zo dat ze toestemming moeten geven een nest te fokken uit een bepaald ouderpaar?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 19:30

Nee dat hoeft dan weer niet. Maar een "Zuchtwart" kan wel weer weigeren om een nest af te nemen zeg maar. Dus kan hij daar wel enigzins invloed op hebben. Je moet namelijk altijd de zuchtwart van je eigen vereniging nemen of in mijn geval de dichts bijzijnde. Dus je kan niet willekeurig maar kiezen omdat die je plannen wel goed vind of juist niet.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:52

Wilawander schreef:
amy_leftover schreef:
Leuk Marjan, is volgens mij ook een leuk hondje :) nu nog even geduld hebben, succes!

Dus Aslan en Amber zijn nog over? Je moet wel gauw een baasje vinden voor Amber hoor, ik heb een zwak voor teefjes :=

Ja klopt :)

:oo

Ik ga hier niet meer kijken :')
Damn wat baal ik nu dat ik nog thuis woon zeg _O-
Van het begin af aan is Aslan al degene waar ik telkens naar kijk omdat ik het zo'n leukerd vind.
Maar goed, ooit, ooit als ik groot ben dan komt er een hond :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:19

Anoli, waarom kun je nu geen hond nemen?

Amy_leftover, Amber is echt een schàtje!!! Ze was iets te aanwezig voor mij, anders had ik ws wel voor haar gekozen, maar het timide karakter dat Annepiet lijkt te hebben past gewoon beter bij mij. Ik denk dat Amber echt een "Baas" nodig heeft en dat ze aan het werk moet. Ik denk dat je er dan echt een meer dan gewèldige hond aan hebt.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:29

Toen wij er waren, lag ze flink te pitten :Z Hoewel ik reuen mooier vind qua uiterlijk, ben ik toch wel meer een teefjes-mens :j
Maar ik denk niet dat Bentley het me in dank af zou nemen als ik met nog een dame thuis zou komen :=

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:49

amy_leftover schreef:
Toen wij er waren, lag ze flink te pitten :Z Hoewel ik reuen mooier vind qua uiterlijk, ben ik toch wel meer een teefjes-mens :j
Maar ik denk niet dat Bentley het me in dank af zou nemen als ik met nog een dame thuis zou komen :=

Haha hier hetzelfde hoor zou er zo 1 ophalen maar gaat jammer genoeg niet lukken.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:17

amy_leftover schreef:

Ik heb ook meer met teefjes, terwijl ik reuen vaak "stoerder" vind.
Als je met een pup thuis komt, zal Bentley dat toch niet erg vinden? De pup groeit dan op met Bentley en dat gaat eigenlijk altijd goed. Alleen het is de vraag of je 2 Duitse Herders wil en of je er tijd en ruimte voor hebt.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:22

Met pups is ze heel leuk en ik denk dat het op zich niet zo'n punt is als de verhouding vanaf het begin af aan duidelijk zijn.
Ik wil ook zeker een 2e hond erbij, maar het staat op de planning om volgend jaar zelf een nest te fokken en daar dan iets uit aan te houden.
3 honden wordt me te gek in het huis waar we nu wonen, dus ik moet me beheersen :P Gelukkig zijn er meerdere factoren waardoor het nu gewoon niet uitkomt, dat maakt het iets makkelijker om die snoetjes te weerstaan :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:24

Ik begreep het. Dan moet je het niet doen. Ook al is het nòg zo verleidelijk! Ik heb heel lang zitten dubben, wel of geen hond nemen weer, maar het nestje van Wilawander heeft me over de streep geholpen. :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:30

Agossie schreef:
Anoli, waarom kun je nu geen hond nemen?

Amy_leftover, Amber is echt een schàtje!!! Ze was iets te aanwezig voor mij, anders had ik ws wel voor haar gekozen, maar het timide karakter dat Annepiet lijkt te hebben past gewoon beter bij mij. Ik denk dat Amber echt een "Baas" nodig heeft en dat ze aan het werk moet. Ik denk dat je er dan echt een meer dan gewèldige hond aan hebt.

Omdat ik thuis woon, student ben met zeer weinig geld, en mijn ouders heel duidelijk zijn over nieuwe huisdieren (NEE!) :')
Ik wil pas een hond nemen als ik er de ruimte, tijd en geld voor heb, anders niet :n

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:59

Heel goed en verstandig. Wel jammer dat je ouders geen huisdieren willen... := Maar, so be it.
Eerst studeren, dan een eigen plek en dan wellicht een hond. (of een ander huisdier!)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:12

Agossie schreef:
Heel goed en verstandig. Wel jammer dat je ouders geen huisdieren willen... := Maar, so be it.
Eerst studeren, dan een eigen plek en dan wellicht een hond. (of een ander huisdier!)

We hebben 2 konijnen dus daar ben ik al heel blij mee :j
En ik respecteer het hoor, tenslotte is het huis van mn ouders. Dus hun huis, hun regels :j

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 13:17

Afbeelding
Hier de DM flyer. Hij is binnen en volgens mij zo beter leesbaar. :)

Amber en Annepiet hebben beide momenteel wel een rustige momenten en fanatieke momenten. Amber is net iets fanatieker aanwezig als Annepiet. Maar eigenlijk zijn ze allebei leuk en vinden allebei knuffelen prachtig. Annepiet is trouwens gek op eten. :')

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:20

Dat is een mooie duidelijke folder wilawander.

Ben nog steeds wel beetje jaloers op de bokkers die een pup uit gezocht hebben. Wij mn vriend en ik vinden aslan wel heel leuk!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 13:30

Dank je Maj0 :)

Afbeelding
Alle pups krijgen een ontwormingspas mee. Is hier in Duitsland gebruikelijk en we vonden dit leuker als die standaard dingen van de dierenarts.

Afbeelding

Afbeelding
En de flyer nog een keer. Die was vorige keer niet echt leesbaar.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:35

Oh boy... Gelukkig zit de voerleverancier bij mij om de hoek! := En goed eten groeit ze ook lekker van. (maar niet te snel!) Puppy's mogen lekker aan de maat zijn van mij, maar een volwassen hond mag niet te vet zijn. Ik ben dus bang dat ik echt met haar aan het werk moet! :=

De flyers zijn mooi! De van DM is erg goed leesbaar en begrijpelijke taal. Mooi hoor! Maak je de folder ook in het Nederlands?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:05

O jeetje, ik ben gevallen voor Amber. <3 Die lijkt me zo leuk! Denk alleen niet dat onze collie-dame dit mij in dank afneemt als we er een pupje bijnemen. Stiekem wil ik een keertje komen puppie-knuffelen. Maar ik ben bang dat ik dan helemaal verloren ben.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:11

Misty12 schreef:
O jeetje, ik ben gevallen voor Amber. <3 Die lijkt me zo leuk! Denk alleen niet dat onze collie-dame dit mij in dank afneemt als we er een pupje bijnemen. Stiekem wil ik een keertje komen puppie-knuffelen. Maar ik ben bang dat ik dan helemaal verloren ben.

Oooh ik ken het helemaal.

Heb daar ook last van haha

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 19:58

Leuk dat jullie allemaal zo geintresseerd zijn.

Agossie@ ja is wel de planning dat alles er in NL en Duits komt.

Er komen straks filmpjes en buiten speel foto's. Alleen dat uploaden duurt zo ontzettend lang.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:06

Jaa!! Ik zit met spanning voor de pc!! :D *\o/*

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 20:35

Nou op de één of andere manier wil you tube de video niet verwerken grrrrrr. Probeer het nog eens. Ga even gauw speuren met Draco en hoop dat hij het doet als ik terug ben.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 20:41

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:53

Ik had hem op FB gezien, wat een heerlijk filmpje!! Die staartjes! En die ene die op zijn rug gaat en gewoon blijft liggen! Echt heerlijk!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 21:17

Hier ook de foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding