Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:59

Dat zijn dan weer mindere updates... -O-
Zou het kunnen zijn dat dat een neveneffect van de furosemide is?? (poept ze normaal? Ikzelf had het probleem dat het verstoppingen gaf... :P )
Hoop in het ieder geval dat jullie weer een rustige nacht hebben!!

timokyana

Re: Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 15:50

Bij rumba idd ook hardere ontlasting :+

Ik had wat filmpjes gemaakt met telefoon,helaas lukt het me niet om ze op facebook te krijgen vanuit mijn telefoon.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 16:11

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 08:49

Vanmorgen ging het even niet zo lekker.
Ze maakte me wakker omdat ik hoorde dat ze moest spugen (ze ligt bij/naast me,ik slaap op de bank bij de honden,kunnen geen trap meer lopen) .
Ze liep keurig netjes naar de buitendeur maar ik kon mijn sleutel niet zo gauw vinden ,helaas te laat en ze braakte wit/doorzichtig slijm/water?.
Buitendeur open gedaan waar ze 2 meter het gras op liep en plots op haar zij neerviel. Of ze nu helemaal weg was, was lastig te beoordelen, tandvlees zag wat grauw en haar hart klopte rustig (anders nooit).Ze is een kleine 4 minuten zo blijven liggen en heb ik bij haar gezeten.Ze was heel rustig. Net toen ik binnen een deken wilde halen om haar op te pakken en mee naar binnen te nemen stond ze op. Beetje verdwaasd en binnen heeft ze nog een tijdje voor zich uit zitten kijken waarna ze weer rustig ging liggen.
Kleine 10 minuten later kwam ze me halen om uit te gaan, waar ze met fris koppie weer voorop liep aan de flexilijn. Verder terug thuis ook goed gegeten en merk er nu verder niets anders aan. De dierenarts moet ik om 10 uur terug bellen.

Gister was haar ademhaling 60 x per minuut (erg snel,ondanks dat ze rustig op haar zij lag) , later weer 45.Ik denk dat er nog steeds aardig wat vocht in de longen zit en dat ze om is gegaan door zuurstof tekort net als de 1e x.
Je hoort het vaker dat honden met hartproblemen weleens flauwvallen.

Gelukkig was een dinnetje (crazyshar) zo lief om de paarden te gaan voeren zodat ik ze even niet alleen hoefde te laten.
Soms kun je echt niet zonder lieve mensen om je heen hoor :-)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 09:23

Even met de dierenarts overlegd (nou ja, hart kunnen luchten) want ze kunnen niets meer doen.
Het is afwachten of het nu even eenmalig is of dat het vaker gaat voorkomen en ze er misschien een keer in blijft en het hart stopt (wat we beiden hopen) . Best is om ze zo rustig mogelijk te houden, om het te voorkomen. Ze denkt dat de tumor de circulatie wat belemmerd.
Ik mag altijd bellen
. Is ook zo raar, zit je in je ondergoed buiten bij je hond (net uit bed) en normaal gesproken weet je niet hoe vlug je aan moet kleden en ze in de auto moet zetten om naar de dierenarts te rijden.
Voelt heel tegenstrijdig. maar ze is ontzettend rustig op zo'n moment en zolang ze telkens weer goed hersteld heeft ze geen pijn, alleen het moment vooraf wat ongemak.
Tja,dooddoener...leven met de dag ;-)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:33

Moeilijk.. het is natuurlijk wel erg sneu als dit vaker gebeurt. mijn hond voelt zich in ieder geval altijd enorm rot en schuldig als hij overgeeft. Het bevuilen van het huis vinden ze ook vreselijk!

Het kan zijn dat het overgeven zo inspannend is dat ze daardoor wegzakt.
Als dit vaker gebeurt zou ik toch kiezen voor inslapen hoe moeilijk ook. Mensen met kanker kiezen hier uiteindelijk vaak toch ook voor, omdat we weten dat ze zich echt heel erg ziek voelen..
Beter wordt het niet.

Hopelijk was dit de eerste en laatste keer en wandelt ze weer lekker actief mee.

Had op een betere post gehoopt met die extra furosemide! Sterkte weer! :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 09:42

bello2005 schreef:
sorry, maar waarom laat je je hond zo lijden ? heeft ze niet al 12 goede jaren gehad ?
ik snap dat je er alles voor wilt doen, maar dit is toch geen leven zo ?
zo mager, en half verlamd en dadelijk word het ook nog eens koud. sorry maar dit vind ik echt dierenmishandeling.

Als ik aan mezelf zou denken en egoïstisch was had ik mijn beide honden allang laten hemelen. (ze kosten me enkel aan medicijnen rond de 400,- in de maand).
Ik wil me niet verdedigen en je bent van harte welkom om eens een blokje om te lopen en kennis te maken met Rumba. Als je een tijdje met haar hebt doorgebracht weet ik zeker dat je haar te goed vind om te laten gaan.
Zolang ze niet lijd gaan we door, dat ben ik haar verschuldigd. De makkelijkste weg is gelijk opgeven, gelukkig is de medische wereld zo ver dat dit niet hoeft en ruim ik ze niet gelijk op als ze wat mankeren.

IMJ, waarschijnlijk idd door de inspanning/benauwd van het overgeven dat ze wegzakt. Als dit met regelmaat gaat gebeuren grijpen we uiteraard in, want dat is geen leven. Dat ben ik met je eens.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:04

Hoe gaat het nu?? Hopelijk geen 'aanvallen' meer gehad?!

(ik kan je linkjes naar FC niet inzien :P )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:17

Was je topic even kwijt geraakt. Eng het wegvallen hopelijk komt dat niet weer voor. Dat is echt vreselijk om te zien.

Onze oude russel had daar op oudere leeftijd ook last van, als ze moest overgeven moesten we haar echt rechtop houden anders kiepte ze om en viel weg. Nooit is er een oorzaak voor gevonden. Misschien hooguit teveel inspanning voor een hart waardoor ze wegvallen. Maar eng is het.

Wat zo je zelf het fijnste vinden, dat je hond tijdens zo n aanval wegvalt en overlijdt of uiteindelijk zelf de beslissing moeten nemen?

Hier gaat Wesley matig, zolang zijn stemband meewerkt niks aan de hand, alleen zijn stemband zit hem weer vaak dwars. Hij klinkt snotverkouden met alle slijmellende van dien. Maar eens aankijken waar dit gaat stoppen. Wel heeft hij zondag meegegedaan met de hondenplons op oude mannen nivo. Tot het buikje in het water en daarna onder een dekentje genieten van de rest. Zijn leuke foto s van gemaakt.

Oa foto 2 en foto 4 op de eerste regel en foto 3 op de laatste. De witte herder en die witte kleine smurf zijn ook van ons.
http://www.achterhoekfoto.nl/fotogaleri ... hessenbad/

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:00

TS is vanavond pas weer thuis, dus om even gerust te stellen:
het is nog steeds vrij rustig, afgelopen nacht weet ik niet maar voorgaande was alles weer oké.

ik heb Rumba zelf afgelopen maandag nog gezien en uitgelaten, ze loopt gewoon mee voorop, is vrolijk als ze eenmaal merkt dat je binnen bent, eet haar koekje met veel liefde op en komt gezellig bij je liggen als je gaat zitten.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:09

Zo lastig hè? Je weet dat het een aflopende zaak is, maar ze is nog zo vrolijk.. Wanneer trek je de grens? Te vroeg of te laat? Want precies op tijd lukt eigenlijk nooit..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 12:20

Even pauze, heb cursus. Op wat hoestjes en minder eten na rustig.

Ik hoop dat ze uit zichzelf gaat op zo'n moment. Zou het mooiste zijn.helaas niet voor het zeggen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:48

Succes nog vanmiddag :D

Wat fijn dat het rustig is thuis!!

Ik wil je écht niet 'bang' maken, maar wacht daar alstjeblieft niet op wanneer het echt slechter met haar gaat! Onze hond is zelf gegaan (in de nacht, we waren er helaas niet bij) en dat was verre van een pretje voor haar....... -O-
We zagen altijd zo op tegen het moment waarop we de beslissing voor haar moesten nemen, maar toen het zo gelopen was, hadden we gewenst dat we de keuze voor inslapen hadden gehad....
Het is gewoon allebei niets....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:55

lieve timokyana..

ik lees nog steeds mee,maar heb het nog zo moeilijk met het verlies van mijn 2 kanjers dat ik het moeilijk vind om te lezen,maar wil nu toch wat schrijven naar je...

hier had zoé mijn argentijnmeisje ook hartproblemen en die hoestte nog niet eens,ze werd alleen mager,verder zag je niets aan haar,zij stierf aan een hartaanval,gelukkig waren we erbij en kon ik haar vasthouden terwijl ze ging,we hebben het nog over reanimeren gehad,maar ze was 11,5 en al een slecht hart,je haalt een hond terug die alsnog dood zal gaan aan een hartaanval en wanneer gebeurd dat dan??

vervelende is dat een hartaanval pijn doet bij een hond...ze piepen/gillen en gaan dan toch wel vrij "langzaam" dood..duurt wel even voor het leven eruit is...

ajb...verheerlijk een hartaanval niet...laat haar dan inslapen terwijl je haar vasthoudt en ze jou als allerlaatste kan ruiken,en kan horen...

je weet niet wanneer ze een hartaanval gaat krijgen,en ze zijn zo alleen als je er niet bij bent..

wat je ook doet het is jou beslissing verder hoor,ik weet het die rotte knoop doorhakken is zo moeilijk,je wilt ze gewoon niet kwijt he... |( |( |(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:59

Oh Kimmie.. wat een mooie post, uit het hart!
Ik voel met je mee, weet hoe het is om afscheid te moeten nemen.. soms het mooiste wat we voor het dier kunnen doen maar de meest moeilijke keus voor ons.

Zoals je zegt, je wil ze niet kwijt.. maar als ze dan toch moeten gaan, dan het liefst met zo min mogelijk pijn, in alle rust..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 14:14

Wat lief kimmie, ik begrijp je post.ze zou aan een stilstand gaan in haar bewusteloosheid als het zo mag gaan.
Maar ik zal zeker ingrijpen als leven lijden word.maar ze is echt nog te goed en is nog vrolijk.
Ik hoop dat ik er bij mag zijn tot het einde helaas hoort ook de dood bij het leven.

Dankjewel allemaal!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 17:02

Zo terug thuis is wat makkelijker reageren.

Geweldige foto's Karuna, jullie zijn ook echt voor de honden he <3
Wat sneu dat Wesley zoveel last heeft. Moeilijk hoor!

:(:) kimmie, ik kan me zo voorstellen hoe je je voelt...ze zeggen dat verdriet slijt maar ik geloof dat het niet altijd opgaat en het dagelijks nog pijn doet, het missen van...

Hier met uitlaten enkel vaak die groene snotneus en een magere hond, maar ik geloof dat mensen verder echt niet zien dat ze 'ziek 'is.
Nog steeds een hele rodi worst die net naar binnen ging waarna ze tevreden met een volle buik gaat slapen.
Ik wil er in geloven dat ik zal weten wanneer het moment daar is....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:16

Jij kent jouw hond het allerbeste en daarbij heb je ook nog eens heel veel contact met je dierenarts! Je hebt zelf al aangegeven als de aanvallen vaker worden of te heftig, je haar niet door laat tobben dan. Dan moeten jullie nu volop genieten van elkaar en je er inderdaad op vertrouwen dat je het echt wel door hebt wanneer het echt niet meer gaat!
Ben blij te horen dat het weer goed gegaan is vandaag!!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 19:28

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 06:57

Ik zie ze nu inderdaad wel!

Het lijkt op de onderste foto wel een beetje of ze een longeersingel om heeft.... := :+

Hoe is het vanacht gegaan?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 07:02

Tuigje is een beetje te groot ook :+

Wat gehoest, verder op zich rustig geslapen.

Ik heb het hoesten en de snotneus even overgenomen :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:43

timokyana schreef:

Wat gehoest, verder op zich rustig geslapen.

:D hopen dat het dan bij haar weggaat :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:51

timokyana schreef:

:D

Dan neem ik het afvallen wel van haar over!....... :+ :D

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 09:53

_O- _O- _O- _O- :=

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 18:40

helaas nu dagelijks de groene snotneus bij uitlaten, dus zal van binnen wel iets aan de hand zijn misschien?
Een mooie dag vandaag, temperatuur was goed dus ik heb ze eind van de dag meegenomen (vroeger ging ze dagelijks mee naar de paarden, was nu al een lange tijd geleden).
Trots zat ze in de auto en besloten voor de laatste keer naar het vennetje te gaan waar we gingen wandelen vroeger. Een klein stukje lopen om bij een afgesloten natuurgebied te komen.
Camera meegenomen om te filmen, ze heeft voor het laatst lekker los gelopen (hier kon het veilig) en ze heeft nog even pootje gebaad in het ven.
De terug weg was even slikken, de klap dat ze echt wel veel in heeft geleverd kwam goed binnen en is misschien net even datgene wat ik nodig had hoe stom ook.
Normaal loopt ze langer mee maar de opwinding was misschien net iets teveel.
Daarna weer trots in de auto, uit het raampje kijken om nog 1x mee naar de paarden te gaan.Heerlijk te blaffen naar ze en vooral naar onze stalpoes.
Hierna thuis eten en ze ligt nu al een hele poos uitgeteld op de bank te snurken met haar hoofd op mijn schoot. Heerlijke dag!