Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:39

Miepie77 dat heb ik dus ook. Het feit dat ze gewoon niet luisterd laat me haar aan de lijn houden.
Overigens hebben we hier in het dorp een 'eilandje' waar je met 1 brg op kan komen. Daar laat ik haar wel los. Daar loopt ze niet weg. En is het voor mijn idee veilig.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:52

over het algemeen komt hij weer aanrennen zodra hij de auto hoort dus echt lang wachten hoeft niet meer en als hij niet naar de auto komt komen we later terug voor hem, hij doet dat eigenlijk alleen nog op het strand dus weinig waar hij heen kan :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:57

wat een leukerds. En die pups wat sneu dat ze al zo vaak herplaatst zijn.

Mijn hond heeft alleen de 1e nacht in huis geplast toendertijd. Hij was niet zindelijk hadden ze gezegd maar eigenlijk nooit problemen mee gehad.

En verhalen over eten tja, die van mij is verslaafd aan vuilnisbakken leegroven :+
En hij is doodsbenauwd voor onweer en vuurwerk maar eigenlijk verder is het de makkelijkste hond ooit :D

En margriet waarom een hond uit het buitenland heb het al een keer uitgelegd.
Maar komt in het kort neer op dit, kon in nederlandse asiels niets vinden en via een kennis kwam ik toevallig op stichting paws terecht en daar hadden ze wel de hond die aan al mijn eisen voldeed

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:04

Dexter is fantastisch! <3
Hij blaft nauwelijks, gedraagt zich netjes, is keurig zindelijk, eet prima, reageert bijna niet op andere honden en ook niet op eenden, komt heel regelmatig knuffels halen en leert snel. Trekt een beetje aan de riem maar dat gaat nu al beter dus over een week is dat klaar.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:25

Het is van mijn kant niet asls commentaar bedoeld hoor maar gewoon als vraag. Deze honden, zowel uit nederland als uit buitenland moeten een goede plaats krijgen dus ik ben er absoluut niet tegen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:28

Dat jachtinstinct is voor mij dus DE reden om niet voor bijvoorbeeld een Podenco te kiezen, terwijl ik het prachtige honden vind. En dan gaat het me niet om het eventuele uren wachten (alhoewel ik daar ook niet blij van zou worden), maar ik vind dat een hond gewoon geen wild mag opjagen. Onze lab/collie mix wil wel eens richting de reeen die hier achter in de wei lopen rennen en als je ziet hoe gestresst die beesten daar van worden, da's niet leuk. En dan is hij in de verste verte nog niet snel genoeg. Die arme beesten renden rustig een halve kilometer door, ik wil niet dat ze door toedoen van onze hond onder een auto terecht komen. Dus...iets om over na te denken misschien? Je weet nooit wat ze uitvreten in dat uur dat ze de hort op zijn, ook al overkomt ze zelf niets, andere dieren kunnen daardoor wel een probleem krijgen.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 15:04

Kinke ik ben het met je eens dat het niet ok is als honden achter wild aan jagen maar vergeet ook niet dat wild ALTIJD gestrest is, die moeten nu éénmaal 24/7 op hun hoede zijn om te kunnen overleven. Als je naar natuurdocumantaires kijkt zie je ook dat ze bij elk geluidje of beweging alert reageren, zo steekt hun leven nou éénmaal in elkaar, dat is wie ze zijn. ;)

Nogmaals, ik hou er ook niet van als de honden op jacht gaan en zal het altijd proberen te voorkomen maar om een hond dan de rest van zijn leven aan een lijntje te houden vind ik persoonlijk geen oplossing. ;)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:00

tsja, dat van dieren in t wild vind ik geen argument aangezien podenco's vanuit instinct jagen, ze worden er niet door een jager op af gestuurd en idd dieren in het wild zijn altijd op hun hoede, hier zitten ook vossen en buizerds waar ze constant alert op moeten zijn, t is dat ik het zelf niet wil, omdat ik het gevaarlijk vind, zowel voor mn hond als voor omstanders omdat ze net een autist is die naar beestjes zoekt als ze los is, ze ziet en hoort dan niets anders meer en rent blind door. Moet wel zeggen, dat ik het punt dat ze niet los kan wel erg zwaar vind tellen en als er weer een windhond zou komen dan word dat een showlijnwhippet omdat die dat instinct niet zo sterk hebben en dan wel los kan. Binnen is het een scheet, ze is verschrikkelijk lief en dat maakt enorm veel goed.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:05

Dat is voor ons ook een reden om niet meer voor een type als podenco te gaan. Ik vindt het zo jammer dat ze niet los kan. Zou haar zo graag op het strand kunnen laten gaan. Maar helaas, ik durf het gewoon niet aan.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:17

Ik vind het ook jammer dat onze hond niet goed los kan. Gelukkig kunnen wij elke dag wandelen in een omheind gebied, hier kan je ongeveer 20 minuten wandelen en kan hij dus wel lekker los. Wij gaan regelmatig wandelen met ons groepje van de cursus, de rest van de honden kunnen wel allemaal los en ik baal er dan van dat hij niet lekker mee kan rennen.

athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:51

Utah kan ook niet los door haar jachtinstinct maar in een groep met meer honden gaat los prima. Dan heeft ze geen last van haar jachtinstinct en zijn de andere hondjes veel leuker.

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:17

Zo daar ben ik weer, ik zal gelijk mijn honden even voorstellen.

Bambam:
Dit jaar April heb ik er voor gekozen Bambam te adopteren. Er werd aan mij verteld dat het een pittig hondje was maar wel een lieverd. Mijn vader heeft veel honden gehad en er ook een her-opvoed dus ik dacht, dat lukt me wel. Toen ik Bambam in Breukelen kon ophalen was er onderling al gebeld dat hij echt errug pittig was en hij iedereen die in zijn buurt kwam probeerde te bijten. Het afscheid van zijn verzorgster Ana vond hij verschrikkelijk. Hij heeft heel lang gejankt toen ze eenmaal weg was. Uiteindelijk toen ik hem in mijn handen kreeg was het oke en viel hij in slaap op mijn schoot in de auto. Er werd geadviseerd om zijn halsband met riem om te laten want anders zou ik hem nooit een riem om kunnen doen.

De begin periode met Bambam was lastig. Hij was ontzettend bang en ik had al snel door dat het een karakter vol hondje was en ik heb er mijn handen aan vol gehad. Ik ben ook meerdere malen gebeten door hem. Zijn oog was steeds rood (kwam er later achter dat hij een cherry eye had) dus dat wilde ik gaan schoon maken met een vochtig doekje, op dat soort momenten (als hij zich in het nauw gedreven voelde) werd hij agressief.

Nu gaat het ontzettend goed met hem, hij accepteert nu ook de dingen die hij niet leuk vind en hij zal me niet snel meer bijten (zeg nooit nooit ;))

Kaka:
Al snel wilde ik er een 2de hondje bij voor Bambam maar ook voor mezelf. Wij zijn altijd thuis 2 honden gewend. Ik ben wat rond gaan vragen en de mensen van Robustiano stelde voor om bij Kaka te komen kijken. Hij was net 2 dagen in Nederland bij een opvang gezin hier een paar minuten vandaan. Ik kon Bambam mee nemen en het klikte gelijk met die twee.

Kaka is een heel apart maar ontzettend lief hondje. Hij wilt alleen maar op schoot, daar voelde hij zich veilig. Het was in het begin wel een hondje dat als hij in paniek was, hij blind werd en ging rennen(hij was een keer ontsnapt toen de deur 1sec open stond). Uiteindelijk gaat dit nu steeds beter en weg lopen durft hij niet meer, hij is nu veel te bang om ons uit het oog te verliezen.

Om even op het onderwerp in te springen wat betreft het los laten van de honden. Bambam is een hondje die heel erg op mij gericht is, ik kon hem al na 3 weken los laten en hij hielt me goed in de gaten en bleef netjes bij me lopen. Alleen ging het los laten met andere mensen en honden niet goed. Hij ging als een idioot om mensen heen rennen en het leek alsof hij in de kuiten wilde bijten maar dit heeft hij (gelukkig)nog nooit gedaan. Honden 'viel hij aan'. Hij begon ook heel erg te blaffen maar wel vanaf een veilige afstand. Nu gaat dit ook steeds beter. Honden die hij kent is geen probleem maar honden die hij niet kent, en vooral grote honden vind hij 'eng' dus dan houd ik hem aan de lijn.

Kaka was in het begin een stuk minder op mij gericht en na die ene keer dat hij was weg gelopen heb ik hem ook heel lang niet meer los gelaten. Na 2 maanden wat oefeningen gedaan met mijn vriend dat hij naar mij toe moest rennen etc. Dat ging steeds beter en nu kan ik hem gewoon los laten, ik hoef geen koekjes oid mee te nemen. Ook bij Kaka let ik op wie er aan komt met welke hond, hij kan soms ook erg moeilijk doen maar puntje bij paaltje is het een mietje. Nu hij bij mij is, denkt hij dat hij iedereen wel aan kan ;) haha
Laatst bijgewerkt door Beauty0102 op 23-12-12 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:23

Afbeelding
Bambam de eerste week bij ons

Afbeelding
Bij de honden training

Afbeelding

Afbeelding
Bam zijn haren vielen uit, waarschijnlijk door alle stress

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
de ontmoeting

Afbeelding
lieve ka

Afbeelding

Afbeelding
Op de Robustiano dag met Jesus, de man die samen met zijn vrouw Ana alle hondjes red en verzorgt

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:26

leuk Rosanne en daar heb je flink wat werk aan gehad, maar t is gelukt :)

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:33

Ja, ik had nooit verwacht dat Bambam ooit naar me zou luisteren. Wat dat betreft is Kaka een stuk makkelijker. Ik heb nu alleen met Kaka een probleem aan de lijn. Hij gaat als een gek te keer als hij een hond tegen komt en ik krijg hem op geen manier rustig. Na mate ik meerdere honden in de wandeling heb gezien gaat dit beter, maar het is zo vervelend. hebben jullie hier ook last van (of gehad)?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 09:34

Rosanne: lijkt me inderdaad irritant! Dexter reageert bijna niet op andere honden, dat is heel prettig, dus ik zou echt moe worden van zo'n overreactief beest, haha.

Dexter besloot gister dat de bank van hem was. En besloot toen ook dat hij er niet vanaf wenste te gaan bij een 'nee' of voor een snoepje, en bij een vriendelijk duwtje tegen z'n kont besloot hij te happen. ^) Wat hem op een fikse brul kwam te staan en de tweede keer op een tik. Toen koos hij eieren voor z'n geld. Om het een paar uur later vrolijk weer te proberen op dezelfde manier (maar dan grommen zodra we in de buurt kwamen) en er uiteindelijk, na een vergelijkbare reactie van ons, toch maar weer vanaf te springen. Terwijl ik hem 't bed niet eens op kon lokken met een snoepje, haha. Ik straf eigenlijk nog nergens voor, zoek geen bewuste uitdagingen op, maar naar ons happen wil ik gewoon niet hebben. Nu probeert-ie het nog wel met regelmaat maar bij een "nee!" gaat hij toch maar naar z'n mand, zo van, oh ja, dáár ging ik liggen, dat is waar ook! :D

En hij is af en toe bang buiten, vooral in het donker lijkt wel. Staart tussen z'n benen, zitten, achteruit lopen, trekken, naar huis willen en geen stap in een andere richting. Maar met snoepjes is-ie dan wel af te leiden, gelukkig.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 10:22

Helaas wordt het voor mij ook geen podenco, hoe leuk ik ze ook vind! Ik moet gewoon een hond die los kan en ik heb 3 noorse boskatten, dus jachtinstinct in die mate moet ik eigenlijk ook niet hebben. Maar genoeg andere leuke hondjes; Bambam vind ik ook super. Ik val op bruine vlekjes enzo!
Elmer heb ik wel op de site zien staan, mooie hond! Zonde dat mensen zo met de dieren omgaan als een dier een keer in huis poept...

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 10:26

Podenco's zijn leuk :j , maar ook hier willen wij absoluut geen jachthond meer. We hebben in het verleden al wat angsten doorstaan met honden die de hort op gingen :roll: .

Bovendien is het onze bedoeling dat de hondjes na verloop van tijd met de paarden mee kunnen naar het bos. Dan is het ook wel handig als ze in losloopgebieden ook écht los kunnen lopen.

Vandaag spannende dag :j . Vanmiddag om 15.55 landt Ollie op Schiphol. Ben erg benieuwd natuurlijk hoe hij er life uit ziet en hoe hij is, maar ben ook zeker benieuwd hoe onze andere 2 honden op hem gaan reageren. Van onze poezen zal hij wel snel een lesje krijgen hoe het niet hoort denk ik :+ .

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 10:28

Oeh, spannend LDRD! Wel even foto's maken hoor! ;)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 10:36

Uiteraard :j :D .

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 10:43

Wij hebben ook een buitenlands hondje. Ze zat al met tien weekjes in het asiel in Nederland, maar komt van Malta. We hebben haar nu 1.5 jaar. Liefste hond die ik ken, super veel energie en soms wat bang. Ze gaat overal mee naar toe en vindt dat geweldig.
Anda
Afbeelding
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 10:48

Mijn Gary ging altijd mee met de hraddravers en dat was zijn leven :) Als ik er 7 reed rende hij met zeven stuks mee. Snelwerken op het strand hij taaide niet af helemaal niks.
Alleen met Timootje zou dat nooit zijn gelukt, dat is wel zo'n eigenheimer :)

Iedere hond is anders net als ieder paard. Gary jaagt maar luistert super, Timo jaagt niet maar luistert als een natte krant.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 10:51

Ook een mooi hondje Def!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 10:58

Hele leuke hondjes voorbij zien komen!!

LDRD,succes en veel plezier!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:31

Dat jachtinstinct van onze podenco Sasja valt erg tegen hoor. Die jaagt op muizen en molletjes. Dus niet echt op wild of hazen of iets dergelijks.