Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
FlyAway schreef:kohtje schreef:Dan neem je me niet serieus en nee ik heb niet gestudeerd, wel 40 ervaring met rashonden,show,fokken .
Dus eigenlijk ben je onderdeel van het probleem van doorgefokte rassen, probeer je dat te zeggen?
.
Helemaal niet op die manier in verdiept. Natuurlijk heb ik me wel genoeg ingelezen over het ras zelf. 
_San87_ schreef:Ik moet altijd huilen van binnen wanneer ik de Duitse herder die hier in de straat woont zie lopen. Ten eerste omdat het een onopgevoed kreng is dat enorm trekt aan de lijn, andere honden aanvalt en constant blaft. Maar ook omdat hij zo scheef op de poten staat dat hij wanneer hij loopt helemaal heen en weer zwaait.
En dan denk ik aan de Duitse herder van een vriendin van me, kerngezond (14 jaar inmiddels) en vrolijk. En vooral: Normaal lopend.
Ik vraag me dan af of de eigenaren zelf niet zien dat de hond gewoon niet goed is...
_San87_ schreef:De Duitse Herder is wel echt heel ver heen, trouwens.

Seven schreef:Ik ben het met koh eens, er staan rassen in met ziektes die allang onder controle zijn bij de juiste fok voorbeelden heb ik al genoemd. En ook rassen waar veel meer ziektes en afwijkingen in voor komen ook daarvan heb ik al voorbeelden genoemd. Ik neem de site dus niet zo serieus ik kan ook een site maken met problemen van de jaren 80 en daarbij boeken en andere referenties noemen maar dat maakt het niet nu de waarheid.
Seven schreef:Misschien zie ik iets niet op site wat jij wel ziet, van wanneer zijn de wetenschappelijke testen gedaan bij welke fokkers??
Als je dit niet weet kan je ook geen mening er op vormen want dan weet je gewoon te weinig, als ze bijv geen correct gefokte broodfok dieren hebben gebruikt voor het onderzoek dan heb je geen echte onderbouwing van de ziektes bij rashonden.
Citaat:De incidentie is gedefinieerd als het aantal nieuwe gevallen van een ziekte per tijdseenheid, per aantal van de bevolking. Meestal wordt de incidentie per duizend personen per jaar opgegeven, soms per honderdduizend per jaar.
De incidentie moet niet worden verward met de prevalentie die aangeeft hoeveel mensen uit een gegeven aantal op enig moment aan een ziekte lijden. Een hoge incidentie van een ziekte betekent dus dat veel mensen die ziekte wel eens krijgen. Bij een ziekte die over het algemeen snel geneest, kan de incidentie dus hoog zijn, terwijl de prevalentie beperkt blijft.
Seven schreef:Ja natuurlijk kijk ik door de bril van de fokker daar gaat het ook om bij rashonden de fokker maakt de hond.
Wat incidentie en prevalentie betekend weet ik, ik vraag niet om uitleg.
Jij kijkt enkel naar deze site maar vergeet de dieren er achter de fokkers en die hun invloed op de rassen. Er zijn veel verandering bij de ras honden kwa ziektes en afwijkingen die dus op deze site niet zijn aangemerkt. Als men blind staart op deze site zal men dus bij een staffie niet op de maag problemen letten terwijl het veelvuldig voorkomt.
Dhani schreef:Ik heb niet heel het topic gelezen.
Maar hoe staat het eigenlijk met de Border collie? Heeft die nog doorgefokte afwijkingen?
Ik heb hier een border lopen zonder stamboom van bijna 20 maanden. tot nu toe kern gezond.
En ziet er super goed uit.
Ik heb me hoe schandalig ookHelemaal niet op die manier in verdiept. Natuurlijk heb ik me wel genoeg ingelezen over het ras zelf.

rommulus schreef:@ FlyAway vergeet niet dat het niet alleen de fokker is die de hond maakt maar ook de jury en de kopers
Al heeft de fokker idd wel de meeste macht.