Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
aslo schreef:Pletje123 schreef:en ook mijn DA raadde vers af. En nee, daar koop ik mijn voer niet
Heel veel DA's raden het af, ook niet gek als je bedenkt dat deze verhoudingsgewijs niet veel mbt voeding leren in hun studie. Alleen basis. Heb toen begrepen dat de info ahw 'gesponsord' wordt door een paar grote brok fabrikanten.
mika11 schreef:Dierenfan, ik heb wel vaker gehoord, dat mensen met een asielhond, problemen hadden met de gezondheid van de hond.
Of dat nu echt door het voer komt, vraag ik me af.
Je weet vaak helemaal niet waar zo'n hond geboren is.
Slechte kruisingen, broodfokkers, verwaarloosd geweest.
Dat zijn ook allemaal redenen waarom een hond niet gezond is.
dierenfan schreef:haha als je open staat voor die argumenten dan zal je toch eht hele topic moeten lezen
Kan wel zeggen dat ik al jaren mijn boxer vers voer en dat hij gerust even na het eten mij af mag soppen want er zal niets in zijn wangen blijven zitten hoor!! Tenzij het zijn smaak niet is echter dan komt het zijn bek al niet in, maar daar is ook weer een mening over als mijn hond iets niet graag eet dan hoeft hij het niet te eten. Dus als mijn hond perce brok zou willen eten dan krijgt hij dat ook maar ze trekken beiden hun neus op voor brok als ze de keuze hebben dus geloof dat niet alleen mijn keuze vers vlees is.
Dan nog eten mijn honden heerlijk door als ze smuldier krijgen maar als ze lotgering krijgen dan worden de bakken ook nog bijna opgegeten. Er zit dus ook verschil onderling (logisch doordat er in dit geval ook andere soorten vlees gebruikt zijn van andere dieren) in wat ze wel/niet willen eten. Carnibest en carnivoer zijn ze niet gek op dat eten ze als ze echt honger hebben maar ze kiezen er niet voor. Vuile pens eten ze altijd en kip gaan ze van liggen stinken. AHV worden ze sneller dik van maar ze vinden het heerlijk en energique gaat er ook heel snel in. Barf doen we ook veel en is niets voor mijn boxer omdat die niet goed kan knagen maar mijn kruising vind dit weer geweldig om op te knagen en uit te pluizen en op te eten.
dierenfan schreef:Echter het is andersom ook heel makkelijk om te zeggen: problemen op gebied van gezondheid komen niet door de brok maar door het fokken.
Oftewel: je loopt wederom vast in de discussie.
dierenfan schreef:nog 2 interesante linken die dacht ik niet genoemd zijn (heb niet het hele topic door gespit)
http://www.carnivoer.nl/thesis-osteopathie
http://www.dierbewust.nl/wp-content/upl ... rokken.pdf
Jade schreef:ik ben indertijd op vers vlees overgestapt wegens geruchten over verminderd tandsteen en de theorie dat het gezonder zou zijn. heb denk ik een jaar of 2 kvv gevoerd
dierbewust schreef:Er zijn honden en katten die het prima op brokken doen. Er zijn zelfs honden die er erg oud op worden. Maar dit zegt niet alles. Sommige mensen drinken en roken elke dag zwaar en worden daar ook oud mee. Zoals iedereen weet is dit niet bevorderlijk voor de gezondheid. En waarschijnlijk waren ze ouder geworden met een gewone leefstijl
Sonja89 schreef:Verminderd tandsteen komt door het kluiven op botten en het eten van penslappen. Dat effect is volgens mij alleen te bereiken met barfen, niet met het voeren van kvv.
dierenfan schreef:Een onderzoek van 50 honden is idd niet veel. Echter het kan zeker wel wat zeggen want het zijn nog altijd 50 verschillende honden geweest!