Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xSlvna schreef:En een aangeleinde meeting? Laat die honden rennen man, gebeurd minder gouw iets als dat ze aan de riem zitten en even aan elkaar mogen snuffelen met hun baas 1 meter ernaast.
Met dierendag konden de honden zwemmen in een zwembad in de buurt, mosaqua, hond zag het water en ik maakte hem gelijk los, weg was die, heb m toen ook z'n 2 uur niet meer gezien (ach soms om te groeten), heeft de hele tijd gezommen met andere honden, maar och wat was die erna aan het bloeden (veel water + steen...) en wat een spierpijn had die, ach hij was op dat moment in zijn element, aandacht voor anderen had die niet, gewoon NIET. Echt leuk
Hij vind het alleen maar geweldig! Hoe meer honden hoe meer vreugd rennen dat tie doet dan 

plientjedres schreef:je weet het toch nooit hoe een hond reageerd.
hier loopt (of liep dat weet ik eigenlijk nog niet) altijd een hele lieve rustige rotweiler x herder reu van 9 maanden.
altijd heel lief iets tegen lui aan, ook niet echt enthousiast maar ook niet lelijk tegen andere honden.
eigenlijk negeerde hij ze meer.
de eigenaren hebben ook nog een echte rotweiler teef en de man fietste er elke dag mee zodat de energie er goed uit ging.
hoorde ik gister dat die kruizing 2 kleine hondjes heeft aangevallen, weet niet precies de aanleiding of er iets gebeurde ofdat het uit het niets was.
kleine hondjes geven ook soms verkeerde singalen omdat het verwende hondjes zijn.
maar 1 hondje dood 1 hondje zijn staart kwijt en onduidelijk of die nog leeft (ik heb het hier van horen zeggen.)
nu had ik van een aantal honden hier verwacht dat het wel een keer fout moest gaan maar zeker niet van die.
dus je weet het echt nooit,dit geval was een rotweiler maar ik heb altijd problemen hier met een dalmatier.
zolang er lukraak word doorgefokt en niet meer naar het gedrag van honden gaat kijken word zometeen elk ras onvoorspelbaar
Het is denk ik een reactie op de kop, ze zijn natuurlijk ook gefokt om er angstaanjagend uit te zien (correct me if I'm wrong).
phormicola schreef:Mijn broertje heeft een kruising AM Stafford x Pitbull. Hartstikke lief beest en toch ben ik een beetje huiverigHet is denk ik een reactie op de kop, ze zijn natuurlijk ook gefokt om er angstaanjagend uit te zien (correct me if I'm wrong).
Ik ben sowieso al geen 100% hondenliefhebber, ben vaak gebeten toen ik klein was. Een hond moet ontzettend lief zijn en er snoezig uitzien, anders blijf ik een beetje angst houden
Hoe beter ik een hond leer kennen hoe minder dat wordt trouwens.
Seven schreef:Ze zijn niet gefokt om angstaanjagend te zijn, ze zijn gefokt om vast te houden en door de brede bek en kaken kunnen ze dat ook heel goed.

. Seven schreef:Die honden zijn niet hond agressief kwa fok, die worden gewoon veel te weinig opgevoed zoals bijna elk klein ras.

Seven schreef:Ze weet dat ze het kan doen het door snuffelen en niet komen en straffen van een afstand werkt averechts want er zit geen consequentie aan ze heeft je precies waar ze wil.
Nu moet jij slimmer zijn, ik zeg met zuci hier komt ze niet doe ik 1 2 3 bij 3 krijgt ze een correctie dat heb ik 4 x hoeven doen en als ik nu zegt zuci hier en ze kotm niet gelijk komt ze wel direct bij 1 of 2
Een andere manier naast de correctie manier is het juist belonen, laat blue zien dat hij geweldig is als ie wel komt is het een feestje doe dit van steeds grotere afstand. Elke hond kiest beloning over een correctie
En toch is aan al dat wat beschrijft is af te leren, geen enkele hond wil een neuroot zijn daarin moet je als baas begeleiden echter moet je dan echt wel weten wat je doet.