[FOTO] Bijzondere hondenrassen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:36

Mossel, wat een prachtige hond ! heel jammer dat hij zo jong overleden is.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:47

Fosco schreef:
Helaas zelf dan maar een 'gewone' kruising haha!
Mag ik wel meedoen met mijn stagehondje
Slechts een schofthoogte van 1.04m en daarmee volgens het stamboek de grootste hond van nederland :D

Meet Charlie onze lieve ierse wolfshond :D
http://i39.tinypic.com/2dcfjib.jpg

aah lieve Charlie <3

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:49

Agossie

Re: [FOTO] Bijzondere hondenrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:51

Mossel, ik ken de Chows inderdaad wel, maar eerlijk gezegd zie ik ze echt niet veel! Wat ontzettend dat je hem zo jong kwijt bent geraakt. Hij ziet er prachtig uit. Sterkte ermee, hoor...

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 01:01

Leuk topic zeg! Goed voor je rassenkennis ook als je nog niet naar de benaming van het ras kijkt :)

Ik heb hier 2 keer de briard voorbij zien komen maar toch wil ik ook mijn 2 knapperds showen <3
Waar Fosco stage loopt (ze heeft de ierse wolfshond geplaatst) heeft wij al jarenlang al onze briards vandaan.
Fosco Welke briard is dat bij de ierenpuppen? Cookie of Seven?

Afbeelding
Gino
Afbeelding
Dali onze zwarte briard

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 03:47

8nnemiek schreef:
Poedels zie ik eigenlijk nog maar héél weinig.. ik ken ze meer van cartoons dan van op straat :+

dus kan het ook een bijzondereras zijn

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:56

Fammiie_x schreef:
Leuk topic zeg! Goed voor je rassenkennis ook als je nog niet naar de benaming van het ras kijkt :)

Ik heb hier 2 keer de briard voorbij zien komen maar toch wil ik ook mijn 2 knapperds showen <3
Waar Fosco stage loopt (ze heeft de ierse wolfshond geplaatst) heeft wij al jarenlang al onze briards vandaan.
Fosco Welke briard is dat bij de ierenpuppen? Cookie of Seven?

Afbeelding
Gino
Afbeelding
Dali onze zwarte briard

Wat een prachtige briards heb je toch! Je krijgt trouwens nog de groetjes van jacky! :D
ik zal binnenkort wel eens wat foto`s doorsturen :D

Seven is momenteel een zwarte briard van net een jaar oud, dus niet de seven die jij bedoeld :)
Als ik het goed heb is dat bij de pups Chique, en anders inderdaad cookie.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:04

Wauw, die.landeers, geweldige honden.
Ik heb een keer bij gezin gewerkt die er een hadden. Hadden voor hem ook een bench staan, haha, was een onwijs groot ding.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:23

aprils, klopt. Veel mensen denken dat ze een boerboel is. Lijken ze ook wel veel op.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:27

Dan hier onze Mudi, Ice

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oeps, even de foto's zichtbaar gemaakt
Laatst bijgewerkt door somokkele op 23-01-12 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:29

Roept er iemand om poedels? O:)

Seppe, 11 jaar, koningspoedel. Echt een super hond, en ik zie ze hier in belgië bijna nooit, er zijn ook maar enkele fokkers. In Frankrijk worden we serieus gestalkt als we met hem over straat lopen, zeker in zijn jonge dagen hadden we hem vaak kunnen verkopen :P Tis wel typisch zo'n ras waar je voor bent, of helemaal niet.

edit: lees net dat poedels niet bijzonder zijn, vind het persoonlijk van de koningspoedel wel, toch een formaat groter dan de meeste poedels die je ziet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Af en toe wordt hij 'show' getrimd in de hondentrimschool, maar wij houden hem verder lekker kort, gemakkkelijker en sportiever.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:35

Och wat een mooie, solleke_noah!

Ik ben al een tijdje een stille meelezer, wij hebben nog geen hond een (officieel wel :D). Zaterdag gaan wij onze Heidewachtel (Kleine Munsterlander) pup ophalen <3 Een reutje, nu 8 weken oud.
Ik heb geen idee of het bijzonder hondenras is, maar dat doet er voor ons niet toe :n

Oh, en wat komen er een prachtige honden voorbij in dit topic!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:43

die van mij zijn middelslag en daar is haadst geen aanbod van merk ik

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:45

Er zijn er maar rond de 30 als ik het goed onthouden heb in nl. Zijn van oorsprong Duitse honden. 1 hebben we ook uit Duitsland en 1 uit Noorwegen en die os wel weer gedekt door een Duitse reu. Wel leuk dat je het ras kent, zijn er niet zo veel van[/quote]

Ik ken het ras ook! vind het mooie honden! maar schijnbaar erg moeilijk in karakter? ga na de carnavalsvakantie stage lopen bij een fokker in hovawarts :D ben benieuwd!

Ja ze hebben een heel moeilijk karakter, maar als je ze door hebt en zij jou gaan ze voor je door het vuur. Andere honden zijn ze niet helemaal van gediend. Mijn moeder schrijft de hovawartaal dus die weet er veel meer van dan ik. Ben ondertussen ook uit huis dus ik mis ze wel heel erg.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:51

xJolijn schreef:
Och wat een mooie, solleke_noah!

Ik ben al een tijdje een stille meelezer, wij hebben nog geen hond een (officieel wel :D). Zaterdag gaan wij onze Heidewachtel (Kleine Munsterlander) pup ophalen <3 Een reutje, nu 8 weken oud.
Ik heb geen idee of het bijzonder hondenras is, maar dat doet er voor ons niet toe :n

Oh, en wat komen er een prachtige honden voorbij in dit topic!

Bedankt :) Nu is hij toch wel oud aan het worden, toen hij jong was was hij zo indrukwekkend, echt een beer en hij kon zo z'n poten op mijn schouders leggen :) (véél poedel dus, haha)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:52

Koningspoedel zie je inderdaad niet veel. Zijn toch wel bijzondere honden. Ik vind ze niet mooi ivm de coupes, maar het zijn zeer intelligente honden die ook nog eens bijzonder waaks kunnen zijn. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik de zwarte mooier vind, maar dat is gewoon een kwestie van smaak en neemt niet weg dat de Koningspoedel in mijn ogen wel een bijzonder ras is.

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:53

Dit zijn mijn dames

Afbeelding

In de omgeving zie ik ze amper maar ik weet niet hoe dat bij jullie is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:03

zijn het "gewone" husky's.. die zie je heel redelijk veel ( ik woon in noord-oost overijssel )

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:05

tja wat is gewoon. ze zijn allebei 'gewoon' maar ondertussen kun je het verschil duidelijk zien qua type.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:05

Ik vind dat je minder kleine dan grote poedels ziet, vroeger waren dat echt van die "oude mensen hondjes" hahhha
Ik zag laats wel een site van een fokker die kleine bonte poedels fokte , die waren wel grappig moet ik zeggen, had ze nog nooit gezien in het bont.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:10

Bonte... Bedoel je niet harlekijn

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:15

Ja die, ze heten dan wel harlekijn, maar het is gewoon bont, net als een tinker hahahaha

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:16

darwin schreef:
Ik vind dat je minder kleine dan grote poedels ziet, vroeger waren dat echt van die "oude mensen hondjes" hahhha
Ik zag laats wel een site van een fokker die kleine bonte poedels fokte , die waren wel grappig moet ik zeggen, had ze nog nooit gezien in het bont.

ik fok zelf middelslag abrioos je moet niet weten wat een vraag ik daar naar heb
maar ik laat mijn teefje maar 3 keer deken in haar leven en dat word eind dit jaar of begin volgend jaar voor het laast
dan moeten ze maar verder gaan kijken waar ze deze poedeltjes kunnen vinden

toedelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:19

Wat een prachtige en bijzondere hondenrassen komen hier voorbij zeg! Ik dacht dat ik best veel onbekende rassoorten kende, maar ik zie hier echt veel onbekende rassen voorbij komen! :D

Helaas heb ik zelf geen hond vanwege mijn astma en andere allergien. Maar 'later' (ben al 26 O:) ) hoop ik toch ooit een poedel te kunnen hebben. Ik vind ze helemaal geweldig (mits ze niet TE tuttig zijn getrimd) en het zullen waarschijnlijk een van de weinige honden zijn waar ik het mist last van heb met mijn astma.
Niet echt bijzondere honden, maar je ziet ze inderdaad niet vaak meer.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:24

Onze shnauzer (hier zie je ze niet zoveel)
Afbeelding