En dan bepaalde metingen doen. Ik noem maar wat. Als je er verstand van hebt (
) en je weet wat je wilt meten, is dat wel mogelijk denk ik. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En dan bepaalde metingen doen. Ik noem maar wat. Als je er verstand van hebt (
) en je weet wat je wilt meten, is dat wel mogelijk denk ik. fargo schreef:xRomana schreef:Neehoor, je mag dr zelfs oa. landbouwgif in donderen (En dat gebeurd ook anders bederft het ) (BHT BHT)
Ijzer van een roestige spijker, ach t is ijzer toch? Mag allemaal.
Geen punt voor de dierenvoeding, dus die analyses kan je pleepapier van maken, zijn namelijk voor het doodbakken gemaakt
Je maakt jezelf nu niet echt geloofwaardiger moet ik zeggen door dit soort rare dingen te beweren. De toegevoegde waarde van dit soort opmerkingen zie ik ook niet helemaal. Er gelden behoorlijk strenge eisen voor het maken van dierenvoeding..
Ik heb het document doorgelezen en dat is echt geen bewijs, hij heeft een interessant onderzoek gedaan en hij heeft nu een mening maar geeft zelf in het document ook aan dat het onderzoek dat hij heeft gedaan ook mankementen en zwakke punten kent.
VogeltjeM schreef:Maar 'before we jump to any conclusions'; ik zou het graag dus wetenschappelijk onderbouwd zien, voordat ik mijn kat dalijk opzadel met allerlei tekorten etc.
Stybba schreef:Heeft me even aan het denken gezet: van de 5 katten die we bij mijn ouders hebben gehad is er 1 onder de auto gekomen, 1 overleden aan acuut niet en leverfalen (16 jaar) en 3 aan kanker (12, 12 en 11 jaar) en toevallig heeft een kat van een vriendin van mij ook kanker. Kan deels genetisch liggen, maar omgeving (dus ook voeding) speelt ook een grote rol. Ik kan alleen maar hopen dat ik met voeding keuze goed ben voor mijn katten.
xRomana schreef:Ik heb ook ruim 20 jaar lang alleen maar RC gevoerd hoor (IN het begin nog IAMS) en ik wist niet beter.
Ik las wel eens wat hier en daar, maar ik dacht dat het maar onzin was.
Inmiddels heb ik al heel wat dieren verloren, ze hebben allemaal wel een vorm van kanker gehad, nierfalen was standaard, een had suikerziekte, en heb nu nog een ex royal caninner zitten die kanker heeft gehad, nierfalen (Beginnend) en hartfalen.
Ik voer nu 3 jaar vers, en ben heel benieuwd of de geschiedenis zich weer gaat herhalen. Ik ben dr zelf van overuigd van niet, of het moet erfelijk zijn.
Ik stop dr geen vergif meer in, niet alle dagen hetzelfde meer, (Survivor of the fittest probleem heb ik niet meer), gezonder, vers, en meer vocht.
Ik ben heel benieuwd. Ik ben naar diverse vlees info avonden geweest, dat wel en dat kan ik iedereen aanraden.
) ik zou het liefst zelf mengen. 
(of bij iemand op mogen slaan) 
Emytje schreef:Edit @ Stybba: Kvv met twee vriezerlades moet wel lukken. Met barfen heb je wel een iets grotere vriezer nodig ja.(of bij iemand op mogen slaan)
Ook heb ik wat BARF worsten (geen idee welk merk), maar de stukjes bot laten ze liggen. Barf spreekt me wel het meest aan, vooral als ik zelf kan bepalen wat erin komt te zitten. Misschien toch rondkijken naar een extra vriezer... En hopen dat als ze ouder zijn wel de botjes op willen eten? (het duo is nu rond de 5 maanden)
Ik heb zelf een amerikaanse koelkast waar de katten ongeveer 100 L van ingepikt hebben en de vriezer in de schuur heeft een inhoud van 240 L. Deze laatste zit nooit voller dan 2/3e. VogeltjeM schreef:Kun je eigenlijk ook smuldier compleet aan een kat geven? Of is dat alleen voor honden?

, maar ben jij met je kat nog bij een dierenarts geweest voor een onderzoek??