Nee ze had een enting gehad voor naar het buitenland en dat mogen honden pas hebben als ze 3 maand zijn en zij heeft het al gehad met 6 weken. En ontwormd waarschijnlijk ook nooit.
Het gaat zeker goed met dodge. Ze is wel erg ondeugend en eigenwijs hihi
cha_mira
Geplaatst: 06-01-14 15:18
Wat een prachtige pup zeg!
Foto meeting met alleen ACD'tjes zie ik wel zitten, maar voor mij zal de afstand te ver zijn vrees ik...
Vorig weekend zijn we naar Cadzand gegaan, indy heeft haar rot geamuseerd met andere honden. Voor ons is de knoop wel degelijk doorgehakt dat Indy een vriendje krijgt. Naar een paar herplaatsers gegaan maar tot nu toe nog geen geschikt vriendje voor haar.
Een foto'tje van dit weekend, het lawaai van een bouwdroger, ventilator en warmtekanon konden Indy niet tegenhouden om een dutje te doen. Ze heeft een mandje ter beschikking maar op een of andere manier verkiest ze om op de isolatie te gaan liggen als we even niet kijken.
Werden jullie pup ook steeds witter? Dodge is witter geworden dan toen we haar kochten? En wat doen jullie tegen het blaffen? Ze blaft heel erg veel naar de poes en wat we ook proberen ze houdt niet op. En trekken aan de riem hoe leren jullie dat af? Gelukkig hebben we zaterdag weer puppy cursus zal het dan ook even vragen.
Lisantjuhh, wat een leuke pup! Onze Cattle is ook een beetje van kleur verandert naarmate ze ouder werd, dus ik denk dat dat wel normaal is. Blaft ze uit onzekerheid of gewoon als uitnodiging om te spelen?
Ze blaft als uitdaging naar de poes. Ze wil graag spelen met de poes.
cha_mira
Geplaatst: 09-01-14 15:19
Indy is ook even witter geworden en dan weer grijzer.
Wij hadden net hetzelfde "probleem" met de kat, ze wou constant met hem spelen en stond te blaffen, wij hebben het volgende gekocht. Telkens ze begon deden we haar hier mee verschieten. We hebben het maar een paar keer moeten doen... Het niet de bedoeling dat je het op haar gooit he Nadat ze was verschoten probeerden we haar af te leiden van de kat. Dat was de oplossing bij ons We hebben natuurlijk eerst geprobeerd om haar gewoon te roepen naar ons en af te leiden met een speeltje maar dat was niet altijd een succes http://www.dursydog.nl/product/324/1235 ... 0521/51940
Oh zal ik dat ook eens proberen want we proberen het nu inderdaad met roepen of een speeltje maar dat werkt niet altijd
Sammyoo
Geplaatst: 14-03-14 12:53
Hoe gaat het met de Cattles?
Na vijf cursussen langs de kant staan bij Foxy en mijn zoon, zijn Luca en ik gisteren ook met een cursus begonnen: behendigheid en gehoorzaamheid. Als we voor deze cursus slagen kunnen we doorstromen naar de behendigheid. We vielen wel een beetje op, alle andere deelnemende honden waren veel beter getraind. We begonnen ermee dat we om beurten een stukje moesten lopen. Nou lopen onze honden nooit aan de lijn, dus dat ging niet vlekkeloos. Gelukkig trok ze niet erg aan de lijn, maar Luca sprong als een debiel om me heen. De cursusleidster was gelukkig niet erg ontevreden, want ik loste het goed op en de hond was blij. Vervolgens gingen de andere honden, die liepen allemaal wel strak naast de baas. Dus ik geef degene die naast mij stond er een compliment over dat zijn hond zo braaf naast hem aan de riem liep, zegt hij: dat doet hij ook zonder riem hoor..
Alles bij elkaar was ik toch niet ontevreden. Luca was erg op mij gefocussed (je moet tussendoor veel spelen met je hond en ik had ook nog een jaszak vol met hondensnoepjes!) en had hierdoor geen interesse in de andere honden. En eerlijk gezegd vond ik de andere honden maar een beetje saai in vergelijking met mijn hyperenthousiaste ADHD cattledog. Maar we moeten wel het een en ander van de puppencursus opfrissen. Zit gaat natuurlijk wel goed, maar sta en lig niet , en natuurlijk dat lopen aan de riem. En het allerbelangrijkste, we vonden het allebei erg leuk!
lisantjuhh
Geplaatst: 01-04-14 13:42
Met onze cattle dog gaat het ook goed. We hebben haar op rauw voer gezegd en daar doet ze het beter op dan brokken. Voor de rest hebben we over 2 examen van de gehoorzaamheid cursus.
Ik heb mijn opleiding bijna afgerond... Helaas weinig tijd voor djenna dus die is nu best. Rond aan het worde.. Heb ook een Border Collie blue merle erbij heeeeeeerlijk!