wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:02

Thirty schreef:
Daar is geen goede reden voor, behalve dat mensen roepen dat het zogenaamd 'algemeen geaccepteerd' is.
Wat het dus NIET is, want anders zou dit topic niet al 15 pagina's lang zijn.

Maar aan de andere kant gaat dit topic al lang niet meer over de initiële vraag van de ts, maar word er gewoon vies op de man gespeeld omdat iedereen zijn gelijk maar wil halen.

Terwijl het zou moeten zijn: We agree to disagree..

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:02

ponylies schreef:
ja maar als jij weet he dat jouw kat in een andermans tuin zitten te poepen en diegene heeft aan jou gevraagt er wat aan te doen?
dan zeg jij toch niet zoek het maar uit maar koop je bijv kattenwegkorrels ?
om jouw kat bij een ander uit te tuin te houden ?
ik zou me doodschamen als mij dier bij een ander in de tuin zit te poepen dan help ik diegene ook met mijn dier daar weghouden :) ?

Ik zou ervoor zorgen dat mijn kat niet eens in andermans tuin kan kómen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 22:02

ponylies schreef:
ja maar als jij weet he dat jouw kat in een andermans tuin zitten te poepen en diegene heeft aan jou gevraagt er wat aan te doen?
ik zou me doodschamen als mij dier bij een ander in de tuin zit te poepen dan help ik diegene ook met mijn dier daar weghouden :) ?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:04

ponylies schreef:

ja natuurlijk doe je dat als eigenaar van de kat! hoe heb je die eigenaren van de katten benaderd? en wat was de reactie van ze dan??

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:04

Thirty schreef:
ze mogen geen overlast veroorzaken :)*
Wat ze dus wel doen, en moet JIJ ALS EIGENAAR JE VERANTWOORDELIJKHEID NEMEN.

Is ook al 20 keer gezegd, maar goed >;)

Wat nou JIJ en bewijs maar eens dat het van een bepaalde kat komt, bij mij in de straat wonen bij haast elk huis wel een paar katten, die van mij komen niet buiten aangezien het raskatten zijn, dus houd het even op jezelf he ;) mensen moeten niet zo janken, in een woonwijk heb je kinderen en huisdieren, dat is en zal altijd zo zijn.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:05

Jis_ schreef:
Tallie1979 schreef:
Mensen, is dat op de man spelen en sneren nou echt nodig?

Blijkbaar wel, als je zegt geen moeite te hebben met kattenpoep in je tuin, want daar ging de OP over.

Neem aan dat dit algemeen gesproken is :D want ik heb geen probleem met katte poep in mijn tuin en anderen hebben geen last van mijn katten :P

Heb namelijk geen tuin en mijn katten blijven binnen aangezien ik 3 hoog zit! :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:06

Miepie77 schreef:
Thirty schreef:

Wat nou JIJ en bewijs maar eens dat het van een bepaalde kat komt, bij mij in de straat wonen bij haast elk huis wel een paar katten, die van mij komen niet buiten aangezien het raskatten zijn, dus houd het even op jezelf he ;) mensen moeten niet zo janken, in een woonwijk heb je kinderen en huisdieren, dat is en zal altijd zo zijn.

Betekent niet dat je alles maar moet pikken.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 22:06

Kenyada schreef:
ponylies schreef:

ja natuurlijk doe je dat als eigenaar van de kat! hoe heb je die eigenaren van de katten benaderd? en wat was de reactie van ze dan??

we hebben de buren gevraagt of ze er op willen letten dat hun kat veel bij ons in de tuin zit en poept ,
verschiilende keren al,
ze reageren van ja ja den we doen we ,
maar ondertussen zie je ze weglopen en elkaar aankijken van ja echt niet,
ze doen er niks aan dus

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:07

Miepie77 schreef:
Thirty schreef:

Ach, dat is het eeuwige excuus van de onverantwoordelijke katteneigenaar: 'bewijs maar eens dat het mijn kat is' :O
Zelfde dat het never nooit jouw kat is die krassen op de motorkap van de auto maakt.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:08

hmm... beetje jammer, snap dat je er zo langzamerhand de balen van krijgt. alle buren reageren zo??

little_birdy

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 22:09

3 katten zijn van hun,
en 1 kat van een flatje aan de overkant van de straat en dat zijn niet zulke fijne mensen
(politie aantal keer geweest voor overlast enz)
dus die spreek ik liever niet aan ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:09

Achja, de hondeneigenaar die de hoop van zijn hond laat liggen zet er ook geen vlaggetje in.. :P zelfde geld voor de paardeneigenaar die zijn peerd op straat laat kakken..

xMalouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:10

Dit blijft zo'n eindeloze discussie.
De één zegt: Je hebt een kat en jij moet ervoor zorgen dat hij geen overlast verzorgt.
En de ander zegt: Katten mogen gewoon loslopen en als je daar last van hebt, moet je zelf actie ondernemen.

Ik ben het met het laatste eens, maar ik snap wel dat er irritaties bestaan over ontlasting.

De Ts heeft haar tips gekregen, de één beter dan de ander, en misschien is het beter als dit topic gesloten wordt? ;)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:10

zijn er niet meer buren van jullie die er misschien ook last van hebben zodat jullie er samen wat aan kunnen doen? met meer mensen aan de deur bij die kattenmensen gaan bijvoorbeeld? om ze een beetje te laten schrikken zeg maar?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:11

xMalouu schreef:
Dit blijft zo'n eindeloze discussie.
De één zegt: Je hebt een kat en jij moet ervoor zorgen dat hij geen overlast verzorgt.
En de ander zegt: Katten mogen gewoon loslopen en als je daar last van hebt, moet je zelf actie ondernemen.

Ik ben het met het laatste eens, maar ik snap wel dat er irritaties bestaan over ontlasting.

En waarom zou een ander kosten moeten maken en moeite moeten doen om andermans dier van hun eigen terrein af te houden?
Die vraag heeft nog niemand kunnen beantwoorden. Katten mogen geen overlast veroorzaken. Dat mogen mijn honden ook niet.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:12

Tallie1979 schreef:
Achja, de hondeneigenaar die de hoop van zijn hond laat liggen zet er ook geen vlaggetje in.. :P zelfde geld voor de paardeneigenaar die zijn peerd op straat laat kakken..

ook een paardeneigenaar moet toch zijn paardenpoep opruimen wanneer deze in een woonwijk wat heeft laten vallen?

_blue_

Thirty schreef:

kan jij verschikkellijk hoog en verschrikkelijk laag springen maar het is niet verboden voor de wet dat er een kat op straat loopt, dus ga maar weer door met nog hoger en nog lager springen. kijk ik rustig toe hoe ik van dat kruipend grut van mijn katten in mijn tuin en die van de buren, en vise versa kan genieten. wat een heerlijke buurt woon ik toch :D

Miepie77

weet je , je kan nu wel met alle katteneigenaren ruzie gaan maken, wat de sfeer bepaald niet ten goede komt en idd zullen de meeste denken : doe even normaal, dus dan is het gewoon een heel stuk makkelijker en rustiger als je zelf wat regelt aan korrels of zo'n apparaat wat een pieptoon geeft als ze je tuin betreden, dan is het eerder opgelost en weer rustig want je zal het nooit met iedereen eens kunnen worden, mensen gaan hun katten gewoon niet binnen houden voor 1 persoon/huishouden wat dit niet wil

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:13

En voor honden krijg je een vette boete. Plus dat er opruimplicht is en hondenbelasting op veel plekken.

Citaat:
kan jij verschikkellijk hoog en verschrikkelijk laag springen maar het is niet verboden voor de wet dat er een kat op straat loopt

Kun jij hoog en laag springen, maar ze mogen geen overlast veroorzaken. 21ste keer.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:14

Tallie1979 schreef:

Vorige week liep een keurige man met zijn Cocker Spaniel langs ons huis. Hond poepte op het gras, meneer raapt het keurig op met een plastic zakje en neemt het mee. Vervolgens komt hij langs onze garage en hup, daar gaat het zakje met stront, zo recht ons bloemenperkje in.

Ik ben naar buiten gerend, heb het zakje eruit gevist en meneer netjes gevraagd of hij deze voortaan in de prullenbak kan deponeren en dat hij zich moet schamen.. Meneer nam met het schaamrood op de kaken het zakje aan en mompelde een soort van excuus.

Ik wist niet wat ik zag, zó asociaal heb ik ze nog niet meegemaakt hier, de hondeneigenaren.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:14

Ik geloof er niks van dat er maar 1 persoon is die dat niet wilt... Ik hoor verschillende mensen die er genoeg van hebben dat hun tuin ondergescheten wordt.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:15

Miepie77 schreef:
weet je , je kan nu wel met alle katteneigenaren ruzie gaan maken, wat de sfeer bepaald niet ten goede komt en idd zullen de meeste denken : doe even normaal, dus dan is het gewoon een heel stuk makkelijker en rustiger als je zelf wat regelt aan korrels of zo'n apparaat wat een pieptoon geeft als ze je tuin betreden, dan is het eerder opgelost en weer rustig want je zal het nooit met iedereen eens kunnen worden, mensen gaan hun katten gewoon niet binnen houden voor 1 persoon/huishouden wat dit niet wil

Volgens mij verwacht ook niemand dat de katten binnen gehouden worden. Maar wel dat de katteneigenaar zijn verantwoording neemt en dus maatregelen neemt dat de kat uit de tuin van de betreffende persoon blijft die er overlast van ondervindt.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 22:16

je hoeft de boel niet zo op te stoken he,
heeft niks met buurt te maken maar met de mensen ;)

en sjonge he ben er nu klaar mee dat gezeik in een normaal bedoeld topic sorry hoor,
voor de laatste keer,
ik ga wat met de tips doen !!!!
ik zeik niet !!!!!!
maak geen ruzie met ALLE katteneigenaren want heb daar geen behoefte aan ,
wil gewoon van die schijt in onze eigen tuin af PUNT

sorry mensen ben klaar met dat geruzie heb nu wel genoeg geduld gehad,
dat ga ik toch ook doen miepie??????

hou gewoon een sop met dat geruzie ik heb mijn tips klaar,
het heeft geen nut om ruzie te gaan maken op internet ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:17

Kenyada schreef:
Tallie1979 schreef:

ook een paardeneigenaar moet toch zijn paardenpoep opruimen wanneer deze in een woonwijk wat heeft laten vallen?

En dat doen ze allemaal ook trouw? Hier niet in ieder geval :)

Zelfde gaat op voor hondenpoep. :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:19

Tallie1979 schreef:
Kenyada schreef:

En dat doen ze allemaal ook trouw? Hier niet in ieder geval :)

Zelfde gaat op voor hondenpoep. :)

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet :)* .