Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:54

De stress is al begonnen bij het drie keer verhuizen binnen korte tijd nadat het katje verhuisd is naar dit gezin(als veel te jong kitten). Daarbij was ze toen al niet zindelijk, dus wisten ze waar ze aan begonnen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:54

Mindfields schreef:
De stress is al begonnen bij het drie keer verhuizen binnen korte tijd nadat het katje verhuisd is naar dit gezin(als veel te jong kitten). Daarbij was ze toen al niet zindelijk, dus wisten ze waar ze aan begonnen.

Maar dit was niet de schuld van TS..
En ze vond het in het begin niet erg dat ze niet zindelijk was tot het beestje een maand of 5 a 6 was.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:56

Nee dat verhuizen is niet de schuld van de TS. Ook niet van het katje ;)

Een beetje zindelijkheidstraining en veel rust in huis om de stress weg te nemen had waarschijnlijk een boel geholpen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:57

Katje woont het grootste deel van haar leven bij de TS. En ja, vanaf het begin was ze niet helemaal zindelijk. Dit kun je proberen op te lossen. Of je kunt het erger maken door bijvoorbeeld nog meer stress voor het katje te creëren. Niet alleen door verhuizingen e.d. maar ook door je houding.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:57

hestejente schreef:
Katje woont het grootste deel van haar leven bij de TS. En ja, vanaf het begin was ze niet helemaal zindelijk. Dit kun je proberen op te lossen. Of je kunt het erger maken door bijvoorbeeld nog meer stress voor het katje te creëren. Niet alleen door verhuizingen e.d. maar ook door je houding.

_/-\o_

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:58

hestejente schreef:

Tja katten zijn niet dom.. Katten zijn bitches..
Katten weten heel goed waar ze moeten plassen stress of geen stress.. Mijn wilde kat die mishandeld was wist ook waar die moet plassen, ook toen die terug thuis kwam onder het teer.. Ook na twee keer verhuizen, ook na ruzieende ouders, ook na gillende kleine kinders..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:01

Dan was het een wilde kat die mishandeld was en van zichzelf een sterk karakter had. Dit katje heeft een totaal ander karakter en uit haar stress dus heel anders.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:02

Als je normaal katvriendelijk en enigszins liefdevol met een kitten omgaat zal het katje zich ontwikkelen tot een heel aanhankelijk wezen. Tenzij je die neiging verstoort met je gestress en anti-kattengedoe.

Een kitten van 6 weken is verdorie een BABY. Wat kun je daar met normaal met het dier omgaan nou aan verprutsen?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:02

Bizzybijtje schreef:
Nogmaals de vraag; WAAR staat precies dat ze de tips niet op volgt?

Zoek het zelf maar even op, ze wil van die kat af schrijft ze ergens (maar haar vriend niet) dus zal ze de tips ook niet gaan opvolgen.

En als je tips krijg is het toch normaal dat je daarop reageert, zoiets als dank je wel dat heb ik nog niet geprobeerd dus ga eens kijken of dat helpt, geloof niet dat ze alle tips die hier gegeven worden al eerder geprobeerd heeft.
Maar goed TS wil die moeite niet meer doen na anderhalf jaar en dat is haar goed recht, nu moet ze haar vriend zien over te halen de kat weg te doen. Hoop dat ze iig via pb gereageerd heeft op 2 mensen die Nala wel willen hebben, want hier heeft ze niet gereageerd op het aanbod van hen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:03

Mindfields schreef:
Dan was het een wilde kat die mishandeld was en van zichzelf een sterk karakter had. Dit katje heeft een totaal ander karakter en uit haar stress dus heel anders.

Wij hebben ook nog twee kitten gehad vanaf 5 weken.. Ze moesten weg.. Gelijk zindelijk nooit problemen..
Incl. kleine kinderen, ruzieende ouders, plots een drukke jack russel erbij, en die mishandelde wilde kat.

Mindfields

Dat kan ook prima hoor, maar dit katje is dus anders dan jouw drie katten.

Pauline

Mindfields schreef:

Plassen uit stress is nog altijd een hypothese maar geen waarheid..dat weten we niet. Dat is de verwachting.

Balou_k

Mindfields schreef:

Sterk karakter?
Nee een gebroken karakter, bang voor iedereen en alles behalve mij <3 Ik ben geen kattenmens.. Maar dat is echt mijn katje..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:05

Mindfields schreef:

Ja, maar ik vraag me af waarom..
De kittens uit het nest waar ik het over had.. Ik ken al hun broertjes en zusjes etc.
En ook latere nesten bij deze mensen, altijd zindelijk, allemaal een huisje in het dorp en rondom..
Ken veel mensen met kittens daarvan.. Allemaal zindelijk.. En geloof me veel van deze huizen zijn een en al stress..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:06

Klopt dat is de verwachting, iets medisch is volgens de TS lang geleden al uitgesloten(TS heeft niet gezegd dat dit afgelopen weken nog eens nagekeken is), uit de omschrijving van de TS haalt een kattenmens/kenner al een flink aantal dingen die veel stress kunnen veroorzaken bij een kat, en daarnaast wordt er heel erg lelijk over het dier gepraat, wat de verwachting dat het om stress gaat, wel doet stijgen. En een van de weinige oorzaken voor in huis plassen is stress. Dus ik kan me dit "1+1=2-tje" wel voorstellen hoor.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:08

Balou_k schreef:
Mindfields schreef:

Sterk karakter?
Nee een gebroken karakter, bang voor iedereen en alles behalve mij <3 Ik ben geen kattenmens.. Maar dat is echt mijn katje..

Katje van TS doet lelijk naar een grote hond, is niet overdreven angstig naar de baasjes, maar plast wel in huis, het gedrag is wel iets gecompliceerder dan: "Mijn kat met dit en dit deed dit en dit dus bij dit katje kan het niet dat en dat zijn."

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:08

Uiteraard, maar ik vind het frapant dat ik vele huizen met veel tot heel veel stress ken en waar de katten het wel doen.. TS zegt dat de kat gezond is, waar ik dan op vertrouw.. Kattengrit is al vaker veranderd..
Kat kan niet naar buiten.. Dan weet ik het ook niet meer..

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:13

Balou_k schreef:
Tja katten zijn niet dom.. Katten zijn bitches..

Bitches!? Nou ja zeg, jouw mening. >;)

Balou_k schreef:
Mindfields schreef:

Ja, maar ik vraag me af waarom..
De kittens uit het nest waar ik het over had.. Ik ken al hun broertjes en zusjes etc.
En ook latere nesten bij deze mensen, altijd zindelijk, allemaal een huisje in het dorp en rondom..
Ken veel mensen met kittens daarvan.. Allemaal zindelijk.. En geloof me veel van deze huizen zijn een en al stress..

Omdat katten net als mensen ook allemaal een eigen persoonlijkheid hebben.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:13

Katten zijn bitches ja :D
Erg leuk, grappig geweldig eerlijk waar, maar wel bitches :3

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:14

Uiteraard hebben ze allemaal een eigen karakter, maar er is al veel geprobeerd bij dit katje, het enige wat ik kan bedenken is een ander huis maar dat wilt vriendlief van TS niet..

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:15

jouw mening ja die ik niet deel. Ze zijn niet allemaal even vriendelijk of makkelijk net als mensen.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 07-09-11 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:16

Ik hoop van harte dat het katje z.s.m. een zéér liefdevol en blijvend thuis krijgt.

Veel narigheid is dan al voor het dier verholpen.

Ik heb totaal geen begrip en een goed woord voor de ts.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:16

Jis_ schreef:
jou mening ja die ik niet deel. Ze zijn niet allemaal even vriendelijk of makkelijk net als mensen.

Je ziet de humor er kennelijk niet van in..
Nee ik hou zielsveel van mijn katten, maar juist omdat ze een eigen karakter hebben kunnen ze zo lekker bitchie doen :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:17

Ik heb nergens gelezen dat er al veel geprobeerd is, was dat maar waar.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:18

Jis_ schreef:
Ik heb nergens gelezen dat er al veel geprobeerd is, was dat maar waar.

Ts had geloof ik een post geplaatst met het verhaal dat ze verschillende kattengritten had geprobeerd, en dat het wel goed ging toen het diertje apart zat en het pootje gebroken was dus dat ze het wel kon..
Het dier kon ook niet naar buiten omdat ze op een appartement zaten en ze het niet gewend was.