Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
slimmerik schreef:Nou ik vind het onder normale omgangsvormen vallen. Als je een "gekregen" hond binnen een paar dagen weer doorschuift of verkoopt dan zou ik dat normaal gedrag vinden dat TS hier vóór bokt van op de hoogte werd gesteld.
Iris1702 schreef:Ik vind dat gewoon een vorm van respect en beleefdheid!
En idd erg jammer dat dat niet op een andere manier is meegedeeld aan de TS.
Vooral omdat TS zelf eerder duidelijk heeft aangegeven dat ze niet liever wilde dat de hond van huis naar huis zou gaan mede omdat de hond al een herplaatser was.
Dat de TS zelf de hond niet kon heropvoeden wil niet zeggen dat ze niets om het dier gegeven heeft!
Pauline schreef:Ben ik niet met je eens yamcha. TS wilde het beste voor de hond, en besloot haar met NoGo mee te geven in het vertrouwen dat zij indra een goed huis biedt. En er is vanaf het begin aangegeven dat ze niet wilde dat indra steeds opnieuw herplaatst wordt.
Dat het nu niet gelukt is bij NoGo en ze een beter huis heeft gevonden, prima. Maar het is in mijn ogen echt niet meer dan netjes om even een belletje te doen.
Paard verkopen, dat is anders, paard weggeven zou de lading meer dekken. Als jij een paard weggeeft omdat je denkt dat het elders beter voor je dier is, ben je ook niet blij als het dier na een aantal weken opeens weg is.
Macs schreef:Ik ben het deels eens met Yamcha..
Misschien had het wel aardig geweest om het te laten weten aan de TS maar alsnog heeft zij afstand genomen van de hond en dat kan dus ook betekenen dat NoGo de hond herplaatst.
Het lijkt mij in ieder geval veel beter dat NoGo de hond naar een ander (beter) huisje heeft verplaatst voordat de 2 teven elkaar serieus grijpen en niet meer uit elkaar zijn te halen..
Denk dat NoGo Indra ook heel erg mist en misschien was het niet helemaal in haar opgekomen om het te melden.. Maar ja, het was misschien handig geweest om het wel even te zeggen voor het op bokt te zetten.
Ik ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat met Indra en de reu, dus als je nog updates wilt plaatsen..
Iris1702 schreef:Ik vind van wel.
De hond is pas kort weg en de herplaatsing is uitgebreid besproken.
TS heeft duidelijke reden gehad voor het evt in laten slapen van de hond, 1 ervan was het niet steeds opnieuw laten herplaatsen van de hond.
Uiteindelijk heeft ze besloten toch voor een herplaatsing te gaan.
Nu is die herplaatsing na ongeveer 2 weken al tenietgedaan en is de hond wederom herplaatst (ongeacht de reden)
Dit is duidellijk niet wat de TS wilde dus een telefoontje of PB was wel op ze plek geweest. ipv het zo te lezen in het topic.
slimmerik schreef:Voordat je een gekregen hond weg doet, overleg je toch even met de vorige eigenaar. Zeker als je het dier nog maar 2 weken hebt.
Het is voor mij iig een bevestiging dat hier geen enkel huisdier weggegeven wordt. Heb zelf ook ooit zo een ervaring gehad (dier is binnen 2 dagen doodgeslagen door eigenaar)
Ook een kennis van mij heeft zo eens een hond weggegeven. Gegeven dier bleek achteraf duur doorverkocht te zijn.
TS had beter de hond in kunnen laten slapen imo. Hou jezelf de verantwoording en ben je eerlijk naar het dier. Wat een lijdensweg staat het beest nu nog te wachten?
Iris1702 schreef:Idd dat was wat uiteindelijk de TS wilde voorkomen, ongeacht wat de reden van de herplaatsing nu is geweest
Iris1702 schreef:Ze is toch door een grote groep in dit topic daar toe overgehaald?
Er is aaan alle kanten geroepen dat ze het dier neie af moest laten maken maar juist moest herplaatsen dus eigenlijk tegen haar eigen eerste ingeving in is het dier herplaatst met de gedachte dat de hond daar kon blijven.
Als je dan al na 2 weken je eerste eigen gevoel bevestigd word dan zou ik ook flink over de pis zijn denk ik zo.
Op de bokkers die me overgehaald hebben en natuurlijk ook op mezelf.
Ik denk dat mijn reactie dan nog onvriendelijker zou zijn geweest dan die van de TS nu.
Iris1702 schreef:Idd Poes TS kon het niet meer goed doen voor de meeste mensen hier
En om even te reageren op _San87_ wie weet nu zeker of die hond het nu echt zo goed heeft nu of de komende tijd?
Wij moeten toch ook maar af gaan op het woord van.

slimmerik schreef:TS heeft helemaal geen bevestiging dat dier goed op haar plaats is. Ze kent de huidige eigenaar niet. Misschien wordt ze wel als broodfok hond gebruikt.... ik noem maar wat.
Mij gaat het vooral om omgangsvormen in deze. TS voelt zich imo terecht besodemieterd. Onder deze voorwaarden en met deze bedoeling is de hond niet meegegeven.
Ik schrik echt van mensen die dit normaal vinden.....
_San87_ schreef:Iris1702 schreef:Idd Poes TS kon het niet meer goed doen voor de meeste mensen hier
En om even te reageren op _San87_ wie weet nu zeker of die hond het nu echt zo goed heeft nu of de komende tijd?
Wij moeten toch ook maar af gaan op het woord van.
Ik wil nog wel eens uitgaan van het goede in de mens. NoGo heeft hier heel goede wil getoond, hond opgenomen om haar een fijn leven te gunnen, ook door te blijven posten hoe het gaat, alle kritiek daarbij voor lief nemend. Ze had ook niet meer kunnen posten en had niemand wat geweten. Misschien was dat ook maar beter geweest, dan had ze deze oliebol niet over zich heen gehad.
Als NoGo zegt dat het ernaar uit ziet dat Indra nu op haar plek zit en goed opschiet met die andere hond, wie zijn wij om dat oordeel in twijfel te trekken? Of ga je nu zeggen dat Indra, die volgens NoGo nu gelukkig is, beter dood had kunnen zijn?
@ Slimmerik, zo schrokken mensen ook toen jij doodleuk vertelde dat er bij jullie regelmatig katten verzopen werden. En dan vind je deze gang van zaken raar?.
Iris1702 schreef:Ik wil alleen maar aantonen dat de TS alleen maar rottigheid over haar heen krijgt en NOGO de hemel in geprezen word. Dit vind ik niet kunnen.
Ik geloof ook in de goedheid van NOGO maar ze had dit gewoon beter aan kunnen pakken door de TS zelf eerst even te benaderen dan was deze hele discussie niet eens nodig geweest.
slimmerik schreef:NoGo is zonder meer een dierenvriend, daar ben ik van overtuigdmaar ze heeft dus de hond achtergelaten bij iemand die een vriend is van een stalgenootje en die ze na een wandeling de hond direct toevertrouwd heeft.
Enige wat wel vertrouwd is dat hij gezegd heeft bij dezelfde trainster door te gaan. Maar ook hij is denk ik weer vrij te doen met de hond wat hem uitkomt? Hoop ècht dat we over een paar maanden nog een leuke update krijgen hoe het de hond vergaat.

kimmie261 schreef:wij hebben toch verder geen uitleg hierover nodig??
als caye dat wil neemt ze contact op met nogo via pb of andersom,waarom zouden wij recht hebben op meer uitleg??![]()
als ik hier een hond opvang en die gaat aan de knok met mijn eigen roedel dan gaat deze ook in de herplaatsing hoor...hoef ik toch hopenlijk geen tekst en uitleg en genade van bokt.nl voor te krijgen..
Iris82 schreef:Persoonlijk vind ik het nu ook afgedaan. NoGo is enkel TS uitleg schuldig. Alle extra informatie die we krijgen is nobel maar geen must.
slimmerik schreef:kimmie261 schreef:wij hebben toch verder geen uitleg hierover nodig??
Oh gaat me niet over de uitleg van haar omgang naar TS toe hoor. Daar is duidelijkheid genoeg over en kan beter buiten bokt om tussen die twee. Maar ik vraag me af hoe iemand een hond die ze 2 weken heeft aan een jongen geeft die ze misschien hooguit twee uur kent. Maar dat is ze idd niet verplicht. Zou een mooie grap worden
NoGo is in dit topic steeds open geweest over haar belevenissen met Indra. Dus hoop ook dat ze haar motivatie kan geven waarom ze de hond daar achter gelaten heeft.
Caye schreef:GO wat fijn om dit zo te lezen zonder smsje belletje of pbtje.. Zegt wel genoeg over je NoGo.
Caye schreef:Naja ik had gewoon mijn eerste gevoel moeten volgen. En indra in moeten laten slapen. Mijn vertrouwen in de mens is hier weer bevestigd. Jammer dat het zo heeft moeten lopen. Vooral als ik hoor dat het niet goed ging met andere hond. Hier thuis vloog Indra deze hond aan. Dus haar karakter zal er ook mee te maken hebben gehad.
Suc 6 met haar elders

).