Anoniem schreef:ljkt me leuk om een witje in real life te zien.
mogelijk zou het een ras zijn dat bij ons past(toekomst)...lekker de bossen in,naar de paarden,lange ritjes(met hond zou super zijn),een lieve huisvriend(ook voor de katten),goed te trainen,vriendelijk,ook lief voor kinderen in principe....
Ze zijn zeker goed te trainen en onze Donja is eigenlijk veel te slim voor het leuke (maakt zelf deuren open nadat ze het zag van een andere hond, breekt uit de bench etc.). Ze gaan wel met katten, mits je ze daar jong mee hebt kennis laten maken. Minoes (onze huispoes) kan ze wel mee overweg, maar zodra ze buiten een kat ziet gaat ze er achteraan. Eigenlijk alles wat weg rent, dus ook kinderen! Wij hebben haar echt vaak op haar sodemieter moeten geven omdat ze in handjes of billetjes nipte (met de voortandjes).
@vencedor: Donja heeft ook van die hangwangen! Ik ben er niet zo van gecharmeerd, want ze kan al niet drinken en standaard is heel de keuken zeiknat als madame haar dorst heeft weg gewerkt 
@scooby09, wat een leuk ding zeg
!
@Ketaki, denk niet dat je die "haat voor katten" er ooit nog uit gaat krijgen... Wat er als pup gebeurd (zeker 8 tot 12 weken) onthouden ze dondersgoed, en dat vormt of ze makkelijk of moeilijk met/in iets worden.
@line18, je hebt een hele onzekere hond zo te lezen... Begroet je haar gelijk als je thuis komt? Niet doen. Wil ze op de bank om te knuffelen? Duw haar eens weg. Loopt ze je overal achteraan? Laat haar maar eens in een andere kamer zitten. Ze trekt zich teveel op aan jou. En omdat jij (in haar ogen) zegt wat mag en niet mag, leert ze niet voor zichzelf te denken. Probeer haar meer op zichzelf te laten zijn, en zeker geen aandacht geven zodra ze bang is (niet in vorm van aankijken, aanraken, praten.. Gewoon niks, alsof ze er niet is). Je mag zelfs gerust van haar weglopen of wegduwen, dan weet ze even niet wat ze moet doen maar ik denk dat je dan snel resultaat ziet. Jij moet niet altijd degene zijn die haar beschermt.
Wij hebben/hadden (zijn er nog mee bezig) ook zo'n onzeker witje, en dit uitte zich in keihard op een hond afrennen, blaffen, echt alsof ze aan ging vallen en dan snel wegrennen. Deze tips heb ik van haar fokker gekregen.