).Onze hond zal wel heel lui zijn die ligt echt gewoon de hele nacht in haar mand, ze heeft ook nog een andere mand en de tegels tot haar beschikking maar ze blijft gewoon lekker op een plek snurken.
EDIT: Ik denk trouwens dat het een misvatting is dat de hoeveelheid ruimte rechtstreeks een verband heeft met het welzijn van het dier. Tuurlijk moet een dier genoeg ruimte hebben om zich te bewegen maar vaak is de verijking van een omgeving veel belangrijker dan de grotte. Bijv een kleine tuin met veel plekjes om te snuffelen verschillende ondergronde speeltuin etc. Is voor een hond vaak veel leuker dan een groot grasveld.
) Echter vind ik traplopen not done. Maar wat dan? Opsluiten bij ons op de slaapkamer? Een traphekje plaatsen? Hoe maak je je huis pup/hondproof?

Zo denk ik er ook over, neem de hond vaak maar mee als die het zat wordt. Als ik een keer geen zin heb om dan weg te gaan, komt hij onder mijn benen liggen.
Maar een kleine pup kun je imo best een rustplek in de vorm van een bench geven wat dan ook echt hun plekje is. Katten mochten er bijvoorbeeld ook niet in liggen. Onze vorige hond werd altijd van haar plekje gejaagd door Minoes bijvoorbeeld. Katten altijd uit de woonkamer weren wil je ook niet, hond moet immers opgroeien met de katten. Ik vond (en vind!) de bench daarvoor een mooie oplossing. Een bench gebruiken om je hond makkelijk in op de kunnen bergen, ook als ze volwassen zijn..
Dat zou mijn keuze ook niet zijn. Maar voor in de eerste maanden zodat je een veilige en solide plek kunt bieden voor een frummeltje wat de helft van de kat was.. Ja, daarvan zie ik zeker de meerwaarde in
). Hier kon ie zat languit op liggen.