Wat eet jouw hond vandaag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:59

Noon schreef:
Mizora schreef:
Onze hond is ziek geweest en at daardoor niet, dit is pas dag 2 dat hij echt wat eet. dag 3 dag hij uberhaupt wat eet. (daarvoor 4 dagen niks, het is nu net een gratenbakje, hij had al niet veel reserve)
Dus vandaag heeft hij gehad.
- rijst met brokjes en el bouillon
- rijst met snijboontjes en brokjes en el bouillon
- rijst met kipfilet

Je kunt hem ook satinballs o.i.d. geven, maar dat moet je wel willen haha! Ik heb gehoord dat honden er redelijk snel en goed van aankomen, en dat ze het graag eten. Dan heeft hij i.i.g wat meer reserves

Mijn moeder wil geen rauw voeren, ze vindt het te vies (we hebben het weleens uitgeprobeerd met runderhart). Maar als hij weer lekker is ga ik haar wel proberen over te halen af en toe renske te voeren. Qua brokken krijgt hij RC neutered small dog (veterinary), dus op zich krijgt hij alles binnen, en we houden hem ook graag slank. Maar hij lustte geen droge rijst, daarom krijgt hij die el bouillon erover. Het is maar een kleine hond (7.5kg indien op gewicht)

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:26

Mizora schreef:
Onze hond is ziek geweest en at daardoor niet, dit is pas dag 2 dat hij echt wat eet. dag 3 dag hij uberhaupt wat eet. (daarvoor 4 dagen niks, het is nu net een gratenbakje, hij had al niet veel reserve)
Dus vandaag heeft hij gehad.
- rijst met snijboontjes en brokjes en el bouillon
- rijst met kipfilet

Je kunt hem ook satinballs o.i.d. geven, maar dat moet je wel willen haha! Ik heb gehoord dat honden er redelijk snel en goed van aankomen, en dat ze het graag eten. Dan heeft hij i.i.g wat meer reserves[/quote]

Mijn moeder wil geen rauw voeren, ze vindt het te vies (we hebben het weleens uitgeprobeerd met runderhart). Maar als hij weer lekker is ga ik haar wel proberen over te halen af en toe renske te voeren. Qua brokken krijgt hij RC neutered small dog (veterinary), dus op zich krijgt hij alles binnen, en we houden hem ook graag slank. Maar hij lustte geen droge rijst, daarom krijgt hij die el bouillon erover. Het is maar een kleine hond (7.5kg indien op gewicht)[/quote]

Haha, ik ken het. Als ik er niet was om de honden zelf te voeren zorgde ik ervoor dat er iets stond wat er niet zo eng uitzag en wat ze alleen nog maar op de grond hoefde te zetten :P Maar nu vindt ze het echt geweldig, voornamelijk nadat ze zag hoe de honden er zoveel beter van werden. Ze helpt met een grote bestelling NRV zelf met snippen, snijden en verpakken :D ;)

Maarja, soms gaat het gewoon niet. en als het voorlopig zo werkt, moet je het natuurlijk ook gewoon doen :) Wel een vraagje: waarom krijgt hij nou die rijst? Misschien heb ik er overheen gelezen... :o

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:27

er ging even iets fout hierboven :o

Mizora

Re: Wat eet jouw hond vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:55

Hij krijgt rijst omdat hij dit het makkelijkst verdraagt als hij ziek is. In eerste instantie kotste hij zelfs als hij een paar brokjes (stuk of drie) had gegeten namelijk. En nu blijven we er even rijst bijvoeren om hem zo snel mogelijk weer op gewicht te krijgen. Ik denk dat hij wel een halve kilo is afgevallen.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:43

Mizora schreef:
Hij krijgt rijst omdat hij dit het makkelijkst verdraagt als hij ziek is. In eerste instantie kotste hij zelfs als hij een paar brokjes (stuk of drie) had gegeten namelijk. En nu blijven we er even rijst bijvoeren om hem zo snel mogelijk weer op gewicht te krijgen. Ik denk dat hij wel een halve kilo is afgevallen.

Ja dat gaat altijd zo hard als ze ziek zijn geweest, en het er dan weer bij op krijgen is vaak moeilijker

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:52

Een halve kilo? Dan denk ik niet dat het een groot hondje is :) Gaat het weer wat beter nu?

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:53

mijn puppy eet peddigree puppy brok en een lekker stukkie rody(hart en pens!)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:11

Jep, het gaat nu een flink stuk beter. Hij mag nu weer los, toen hij zijn eetlust terug had maar we nog aan het opbouwen waren mocht hij dat even niet omdat hij de neiging heeft vreselijk te snaaien. Hij weegt 7.5kg als hij op goed gewicht is, dus inderdaad niet zoveel. (en hij is ongeveer 35cm hoog)

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:49

wa voor hond heb je dan?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:03

Kruising schnauzer maltezer, maar hij is heel smal aangelegd en heel hoog op de poten (ik noem het altijd een halve windhond). Zeker als hij geschoren is zie je goed hoe smal hij is. Hier een voorbeeldje:
http://img204.imageshack.us/img204/3062/borisstand.jpg , een deel hiervan is dus nog vacht.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 17:20

Oh dat is wel echt een pukkie Mizora! :D Dan is een halve kilo inderdaad wel erg veel. Blij dat het nu beter gaat :).

Hier krijgen ze vanavond Smuldier vlees + kip en avocado. En toch een beetje een feestelijke dag, onze oude muts is vandaag 9 jaar geworden! :D

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:04

nowornever schreef:
March schreef:
Nee, daar doe ik niet aan. Als er nog een klein beetje 'vries' in zit gooi ik er wel eens wat kokend water over, maar als het nog half bevroren is krijgen ze gewoon de volgende dag en vaak dan wel een beetje meer. Een dag vasten is helemaal niet erg hoor :)
Daarbij vind ik het zelf ook wel prettig om op onregelmatige tijden te voeren, dan heb je ook niet dat ze je op een bepaald tijdstip constant voor de voeten lopen omdat ze zitten te wachten op hun eten :)

Nou dat hoef ik bij ons zwerfhondje echt niet te doen hoor. Als ik 15 kilo aan voer neer zou zetten, dan vreet hij zich letterlijk dood. Dat beest heeft altijd honger en als ik zelf honger heb, eet ik zelf ook. Bij die collie zou het nog wel kunnen, maar ook bij haar doe ik dat niet, ze hoeven niet honger rond te lopen omdat het voer nog bevroren. Maar ieder zijn ding.

Mijn honden lopen ook niet met honger rond :roll: Ze krijgen regelmatig ook bewust wel eens een dag geen eten, dat zijn ze gewend. De dag ervoor en de dag erna krijgen ze dan gewoon wat meer. En als ik te laat uithaal krijgen ze de dag erna dus een dubbele portie. Een hond kan dat heel goed hebben, de meesten wel in ieder geval.

Vandaag krijgen ze wat eendennekken, morgenochtend de lamspens die ik daarbij wilde voeren maar wederom te laat heb uitgehaald. Maar gelukkig is dat al wel geproportioneerd dus morgenochtend wel ontdooid :)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:48

Elke dag Carnivoer en pens,
soms beetje renske van mn andere hondje of hart.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:39

Mac krijgt vandaag voor een keertje CB natuurvoer als afwisseling op die stomme worsten :o

Bommie krijgt vandaag een hele kwartel, en ze heeft morgen dan een vastendag. Ze zit eindelijk op 9kg :D nu moet er nog een halve kg af en dan zit ze goed, en daar moet ze blijven. Heeft kennelijk geholpen, een Husky in huis nemen :P

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 15:01

A_man schreef:
Elke dag Carnivoer en pens,
soms beetje renske van mn andere hondje of hart.

Naar mijn idee is élke dag pens niet goed hoor...

Hier eten ze vanavond smuldier vlees compleet + kip met wat worteltjes uit de blender :D.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:08

@nowofnever, wij hebben een heel ander verteringsstelsel dan een hond. Je kunt dat niet vergelijken. Wolven eten ook niet als ze honger hebben, er lopen niet onbeperkt prooien rond..
Als ik hier om het uur een pakje smuldier geef gaat het ook op, maar da's niet de bedoeling.
Ze laten soms 's ochtends wel eens hun brokken staan maar dan krijgen ze dat 's avonds weer samen met het vlees. Ze krijgen 2x per dag een voermoment dus als ze dan niet hoeven hebben ze pech..

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:42

Macs schreef:
@nowofnever, wij hebben een heel ander verteringsstelsel dan een hond. Je kunt dat niet vergelijken. Wolven eten ook niet als ze honger hebben, er lopen niet onbeperkt prooien rond..
Als ik hier om het uur een pakje smuldier geef gaat het ook op, maar da's niet de bedoeling.
Ze laten soms 's ochtends wel eens hun brokken staan maar dan krijgen ze dat 's avonds weer samen met het vlees. Ze krijgen 2x per dag een voermoment dus als ze dan niet hoeven hebben ze pech..

Verteringsstelsel ja, dat was het woord wat ik gister zocht maar ik kon er niet op komen :Y)

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:23

Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd hoeveel je een hond per keer kan geven... Ik ben wel bang voor veel voer in de maag ineens, met kans op maagkanteling. Zeker als je vlees voert, gaat er aan grammen nogal wat in.
Als ik mijn honden 1 keer per dag zou voeren, moeten ze ineens 800 gram en 1200 gram vlees wegwerken....

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:58

Er zit inderdaad wel meer grammen in. Maar normaal drinken ze een flinke sloot water na de brokken en dat vocht is nu al in het vlees verwerkt.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:21

Als ik onze hond 1x per dag vlees geef, dan doe ik dat ook op een tijdstip dat hij na zijn eten lekker kan gaan dutten om het de tijd te geven te verteren.
Vandaag eet hij vlees compleet, maar we hebben net de nieuwe bestelling vlees binnen... wat zal hij weer gaan smullen de komende weken!

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:04

peugotje schreef:
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd hoeveel je een hond per keer kan geven... Ik ben wel bang voor veel voer in de maag ineens, met kans op maagkanteling. Zeker als je vlees voert, gaat er aan grammen nogal wat in.
Als ik mijn honden 1 keer per dag zou voeren, moeten ze ineens 800 gram en 1200 gram vlees wegwerken....

Ik kan mijn honden zonder probleem rond de 1,5 kilo voeren. Hoeveel je precies zou kunnen voeren weet ik eigenlijk zo niet, dat zou je dan eens op bijv. barfplaats moeten vragen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:21

Onze hond eet normaal 150 gram per maaltijd, maar soms krijgt ze een strot van 500 a 600 gram en daar heeft ze verder geen last van hoor. Daarna wel alle rust geven om lekker te verteren..

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:22

Tja onze ´pupje´ van 4,5 maand krijgt nu al 400 gram per keer...daarom nog 3 maaltijden per dag :)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 12:03

Ik ben zoiezo voorzichtig met het verteren van voedsel. Zeker niet naar buiten vlak na het eten e.d. Maar meestal gaan ze toch wel liggen slapen na het eten.

Buddha heeft gisteren watermeloen gegeten :D, hij vond het héérlijk! Vanavond krijgen ze smuldier vlees compleet met als toetje geprakte banaan.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:07

Mijn hond kan elk momen bevallen en heeft nu minder eetlust. Dus ze krijgt een beetje brok met gekookte kip en rijst, dat vindt ze wel lekker en dan krijgt ze de benodigde eiwitten binnen. Heeft ze hard nodig om straks melk te maken!