Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:24

Myfairytale schreef:
Rustig, ik vroeg het me af. Bovendien was ik ook druk bezig met de zoekactie, we zouden met 2 man komen en 4 honden. Beiden vrij gevraagd van werk, dus gaat mij zeker niet om alles te willen weten.

En dat ik wil weten hoe diegene zich voelt? :n. Wat een rotgedachte van je!! :(
Vind ik echt walgelijk gezegd! We hebben niet voor niets vrij gevraagd om te helpen!
En bovendien heb ik ook via pb contact gehad met organisatie, dus die weten dat dat absoluut niet zo bedoeld was!

Edit: Woon helaas te ver om daar te flyeren, heeft hier geen zin.

Ok, sorry. Zo kwam jouw post + meerdere post uit dit topic op mij over.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:27

Nou, ik ga straks in ieder geval flyeren.

Heb gisteren al mijn stalcollega's op de hoogte gesteld en een aantal leerlingen van mij die in het grensgebied Itterbeck Moor en Langeveen wonen.

Ook heb ik voor de zekerheid een van de jagers van het gebied Itterquelle/Weißer Berg de flyer gestuurd, voor het geval ze daar nog heen gaat zwerven.

Je hebt op het grensgebied tussen Itterbeck en Langeveen nog een kroegje zitten, ik denk dat ik daar nog even een flyer heen breng en naar het tankstation in Itterbeck.

Je hebt trouwens in Itterbeck Moor ook nog een stal zitten (misschien hebben jullie deze al gezien, met een heel mooi hekwerk om de weilanden, heeft als ik het goed heb hoofdzakelijk Friese paarden). Zou ook nog een optie zijn deze mensen op de hoogte te stellen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:28

Ik zat er idd een beetje bovenop, omdat ik zeer graag wil(de) helpen met zoeken en probeerde meerdere mensen te mobiliseren, omdat ik 4 honden tot mijn beschikking heb, vandaar dat ik graag tijden wilde weten.
Alleen maar goed bedoeld dus! ;-)

@organisatie: woon in buurt van Apeldoorn, maar als ik nog wat kan doen?....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:39

Even een belangrijke update/verzoek op verzoek van Yvette en de eigenaresse van Beans allemaal lezen svp, zij vroegen mij of ik dit namens hun wilden plaatsen

yvette_alert schreef:
Wil je nog wat plaatsen aub:

Wil men er bij stil staan dat informatie die per mail wordt verstrekt naar sommige mensen niet automatische bedoeld is om op fora te zetten. Ik weet dat de bedoelingen goed zijn maar omdat we zeer huiverige zijn dat de hond verder weg gejaagd wordt willen we dit niet bekend maken. Beans rent momenteel van alles en iedereen weg en is zeer wantrouwig.

Als eerste moet het wegrennen en het constant verplaatsen stoppen willen we succes hebben met bijv. een vangkooi, een verdovingsgeweer en/of de speurhonden. Dit zal niet lukken als mensen de naam gaan roepen en/of beans op een andere manier verontrust word. Het niet geven van informatie is dus in het belang van Beany en niet om mensen te pesten. Ik hoop op jullie begrip.

Hartelijke groet,

Yvette

Jaime_

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:49

Ik heb zelf even een flyer opgesteld die ik morgen wil gaan uitdelen, met informatie hoe mensen moeten handelen die haar zien, is de informatie in de flyer zo juist?

Vermist!
*foto van Beans*

Ras: Golden Retriever
Uiterlijk: Blond, kan inmiddels meer grijzig zijn door vuil in de vacht, vermagerd, met littekens op de kop
Geslacht: Teefje
Leeftijd: ca. 3 a 4 jaar
Vermist sinds: 29 december
Bijzonderheden: erg angstig

Sinds 29 december wordt de golden retriever met de naam Beans vermist. Tijdens een bezoek in Glanerbrug is Beans door het afsteken van vuurwerk geschrokken en op de vlucht geslagen. Sinds die tijd zwerft zij door Twente en het aangrenzende deel van Duitsland. Diverse malen is zij gesignaleerd de meest recente melding komt uit de omgeving van Tubbergen/Langeveen. Beans is door haar verleden een angstige hond. Momenteel zwerft Beans al bijna een maand rond en de kans op overleven wordt hierdoor steeds kleiner.

Wat moet u vooral NIET doen?
Beans is een angstige hond, ga dus vooral niet roepen/gillen of achter haar aanvangen, dit zal er voor zorgen dat zij alleen maar verder vlucht. Als een actie om haar te vangen door de eigenaar en/of de dierenbescherming wil slagen is het belangrijk dat Beans niet continue opgejaagd wordt en zoveel mogelijk in het zelfde gebied blijft. Als Beans continue verder vlucht en zich verplaatst is het moeilijk om haar te pakken te krijgen en belemmerd dit het succes om haar te vinden en te vangen. Er wordt o.a. gebruik gemaakt van speurhonden, maar als Beans blijft vluchten heeft dit helaas weinig zin. Op dit moment is ze zeer wantrouwig en opgejaagd en dit belemmerd het slagen van de actie.

Wat kunt u WEL doen?
Wanneer u Beans tegenkomt of ergens ziet lopen neem dan spoedig contact op met haar eigenaar onder telefoonnummer: 06-17026263. (Direct bellen of smsen als je Beans gespot hebt!) Probeer zo nauwkeurig de locatie door te geven waar je Beans gezien hebt en de richting die ze uit ging. Probeer haar niet zelf te vangen of te roepen, daar zal ze alleen maar van vluchten. Daarnaast kun je contact op nemen met de dierenambulance Oldenzaal : 06-53747678 en/of Dierenambulance Enschede: 06-53421066.
Mocht het zijn dat Beans naar je toekomt omdat je bijvoorbeeld zelf met andere honden aan het wandelen bent of toevallig iets lekkers bij je hebt, blijf dan vooral rustig en doe geen dingen waardoor Beans op de vlucht kan slaan. Kijk haar niet direct in de ogen en ga door je knieen. Als Beans op dat moment binnen handbereik is, en u ziet de mogelijkheid om Beans door rustige benadering te pakken, doe dit dan en probeer haar zo spoedig mogelijk aan te lijnen of op te sluiten in een afgesloten ruimte (auto, schuurtje etc.) neem vervolgens direct contact op met de eigenaar.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:51

Veel te lang! Veel mensen zullen niet eens de moeite nemen om dat door te lezen...!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:53

Het hele topic is lang en onoverzichtelijk. Ik zou dit topic laten sluiten en een nieuw topic openen met een duidelijke omschrijving van hond, wat wel en niet gewenst is om te ondernemen en 1 persoon nemen die het aanspreekpunt is en posts plaatst namens de eigenaar/organisatie.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:55

Nee adil heeft gelijk. Probeer het kort en krachtig te houden. Vooral het stuk dat ze niet moeten doen, dat is nu een lap tekst terwijl korte maar duidelijke zinnen meer zorgen dat ze het juist niet doen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:58

Wat dat betreft vind ik dat jullie gelijk hebben, het is idd een lap tekst.. maar ik wou juist duidelijk hebben dat hij vooral niet opgejaagd moet worden..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 13:59

Vanavond gaat het oude topic open en deze op slot.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:01

Dat schakelen maakt het ook niet overzichtelijker.
Jeetje, heb er de halve nact van wakker gelegen...
Zou het liefst zo in de auto springen met hond en kids en jullie kant op komen.
Maargoed, het voelt ook echt als een naald in een hooiberg als ik zo de verhalen
van het gebied lees.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:07

Idd, mensen lezen maar korte zinnen en kernkoppen.

Echt kort: eigenschappen hond, zus en zo lang vermist, door traumatisch verleden erg angstig dus niet opjagen.
Tips graag melden op 06....

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:48

Op verzoek van Yvet:

yvette_alert schreef:
mag ik je verzoeken om een berichtje op bokt te zetten?

gr

yvet van de speurhonden

Meldingen dat Beans is gezien naar de eigenaar of naar de dierenambulance Oldenzaal 06-53747678 En niet naar derden!!

Er is een recente nieuwe melding gedaan een eindje uit de buurt van Langeveen.

Wij hopen op jullie begrip en waarderen jullie wil om te helpen zeer.

hartelijke groet,

Yvet

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:10

Gaat ze weer meer richting grens?

Wat betreft bericht niet aan derden: Ik heb mezelf als bemiddelaar ertussen gesteld ivm taalmoeilijkheden. Het gaat om Duitse mensen die geen woord Nederlands kunnen.

Maar als de eigenaar goed Duits kan spreken en verstaan, dan kan ik wel aangeven dat ze daar direct moeten bellen :)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:11

even topic door geworsteld,

Ik stuur monteurs aan in gebied, hengelo, enschede, oldebroek, vriezenveen, langeveen enz enz ...

Zij kijken ook uit naar Beans... :)

Alle kleine beetjes helpen ;)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:11

Fijn Loody!
Inderdaad alle beetjes helpen!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:15

Ze weten ook dat ze niet moeten roepen of proberen te pakken, maar meteen te bellen.. :)
Nummer van de dierenambulance aan ze gegeven!!

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:08

Ik heb vandaag weer een 4,5 uur gezocht in het gebied waar ze gezien was. Ook het gebied van gisteren nogmaals uitgekamd. Weer ruim 100 km kleine weggetjes gedaan en vele vele weilanden afgespeurd.

Bij elkaar heb ik de laatste 3 dagen ongeveer 16 uur zeer intensief en zeer accuraat met stafkaarten de boel uitgekamd.

Dit mocht niet baten en ik vrees dat Beans niet gevonden gaat worden. Er worden naar mijn idee momenteel te weinig meldingen geforceerd.
Daarom heb ik besloten (in overleg met de dierenambulancebroeders waar mijn zus me rijd en politietrainer) te stoppen met zoeken hoewel me dat enorm veel verdriet doet.

Mocht het tot een zoekactie komen ben ik er zeker bij.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:09

group1850 schreef:
Ik heb vandaag weer een 4,5 uur gezocht in het gebied waar ze gezien was. Ook het gebied van gisteren nogmaals uitgekamd. Weer ruim 100 km kleine weggetjes gedaan en vele vele weilanden afgespeurd.

Bij elkaar heb ik de laatste 3 dagen ongeveer 16 uur zeer intensief en zeer accuraat met stafkaarten de boel uitgekamd.

Dit mocht niet baten en ik vrees dat Beans niet gevonden gaat worden. Er worden naar mijn idee momenteel te weinig meldingen geforceerd.
Daarom heb ik besloten (in overleg met de dierenambulancebroeders waar mijn zus me rijd en politietrainer) te stoppen met zoeken hoewel me dat enorm veel verdriet doet.

Jammer, Group, maar heel erg begrijpelijk!!!

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:16

group1850 schreef:

Heel begrijpelijk!
Maar je hebt alles gedaan wat je kon doen :(:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 18:18

Top hoe jij je inzet, maar het houd een keer op, jammer met een grote groep kunnen we veel mer.Zoals mensen aan spreken enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:20

Begrijpelijk dat je een beslissing heb genomen, wat moet dit enorm slopend en frustrerend zijn. Ik hoop ondanks alles dat Beans toch nog gevonden wordt, arm dier dat het nu toch zo moet lopen......

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:56

Mag ik even wat onduidelijkheden weghalen hier?
Het lijkt net alsof Group1850 de eigenaar, of familie/vrienden daarvan, is maar dit is niet het geval.
Ik heb contact gehad met de eigenaresse en ze is blij met alle geboden hulp, maar dit maakt de situatie er niet beter op. Het idee met een grote groep kunnen we meer lijkt mooi en logisch, maar dit werkt niet bij Beans. Hij zal er waarschijnlijk alleen maar banger op worden...

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:07

Annemiekbram schreef:
Mag ik even wat onduidelijkheden weghalen hier?
Het lijkt net alsof Group1850 de eigenaar, of familie/vrienden daarvan, is maar dit is niet het geval.
Ik heb contact gehad met de eigenaresse en ze is blij met alle geboden hulp, maar dit maakt de situatie er niet beter op. Het idee met een grote groep kunnen we meer lijkt mooi en logisch, maar dit werkt niet bij Beans. Hij zal er waarschijnlijk alleen maar banger op worden...

Onzin, dat denkt helemaal niemand. Vanaf het begin is gezegd dat Niek de eigenaresse is.
Ook ik heb contact gehad met de eigenaresse, meerdere malen per telefoon, email, sms en op lokatie.

Ik wilde alleen GEEN dag voorbij laten gaan en ben daarom elke dag vanuit Enschede daarheen gereden en heb accuraat gezocht. Ik heb al 50 jaar honden en al heel veel meegemaakt, weet er ook wel wat vanaf. Kan er niks meer en minder van maken. Ik vond het nodig en heb mijn werk 3 dagen stilgelegd om te zoeken en zou nog veel verder gaan als er bruikbare info komt en je niet word tegengewerkt.

Als ik Beans nog vind, breng ik haar naar de Dierenambulance waar ze volgens mij het beste af is.

My 2 cents!

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:27

Hhu,waarom breng je haar niet naar de eigenaresse mocht je haar vinden group1850,mis ik iets?? Vind/vond je inzet juist geweldig.