De arme verschoppelingen in Turkije

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De arme verschoppelingen in Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:19

Ok, dan ben ik helemaal nieuwsgierig naar meer fotos! *corgi's <3

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 21:27

Nou ik heb gelijk meer gehad, zal ze even uploaden en plaatsen, een erg vrolijk hondje zo te zien op de foto's

Dit is Melish, die komt dus zodra alle papieren in orde zijn naar Nederland, echt een schatje.
<3
Afbeelding

Net gevonden
Afbeelding
SPELEEEEEEEEEEEEEN (zwarte hondje komt ook nog naar NL, dat is Roxy, had eerst een schurftsnuitje, maar dat is al over)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hang
Afbeelding
Afbeelding

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:56

ow melish is wel erg leuk
phhh en ik wil zo graag weer een hond

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:57

Roxy is ook leuk, maar daar heb ik nog geen nieuwe foto's van.

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:02

Ik heb me ook bij organisatie opgegeven om als vrijwilliger te helpen. Door inzameling acties etc. Wil de zwerf honden graag helpen in turkije

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 12:12

Welke organisatie?

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:34

Bij atar en sos straathonden zoiets. Wil heel graag bij een goede organisitie helpen en kon alleen deze vinden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 18:13

Ooh goed joh, al die stichtingen kunnen alle hulp goed gebruiken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:42

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 11:24

'Teefje komt ook eind augustus of begin september naar NL, gaat nu natuurlijk al heel veel beter met haar.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:28

Owh wat een zielige foto's. Ik wil maar niet begrijpen dat er zoveel dierenleed moet zijn.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 12:23

Nee dat valt ook niet te begrijpen, maar goed alles wat we kunnen doen om dat leed te verminderen, dat is weer mooi meegenomen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 16:20

Over een paar dagen komt Jenny naar Nederland en Roxy en Melish komen ook. Die gaan eerst in de opvang en dan hopelijk mogen ze snel een nieuw baasje vinden.
Zal natuurlijk als ze hier zijn leuke foto's proberen te maken, ben super benieuwd naar ze. Ik ga ze zelf ophalen.

Nou had ik ook een mailtje over Frodo, dat rooie katje die slechtziend is. Dat we toch wel graag een plekje voor hem willen vinden, maar er is nog geen plek helaas. Heel misschien dat hij eventjes een paar weken bij mij dan in de opvang, maar ik kan hem ook niet heel lang hier houden aangezien ik er al 3 heb. Maar goed voor heel even kan op zich wel.

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:46

Ik vind dat alle dieren een goed tehuis moeten hebben, maar in Nederland zitten de asiels overvol... En dan komen er allemaal zwerfhonden hiernaartoe die hier dan een nieuw baasje zoeken.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 09:02

Dat mag je zo vinden, maar daar is nog een ander topic over. Ik ben nou eenmaal hiermee bezig, is ook maar op mijn pad gekomen en nu zet ik me dus voor buitenlandse dieren in.
Als jij een dier wil en je neemt er een uit een Nederlands asiel, hulde! Dan heb ik ook diep respect voor je, voor ik mijn katten uit Turkije liet komen heb ik ook in NL asiels gekeken, maar bij zoveel katten zat wel een bepaalde handleiding, wat op zich niet uitmaakt, maar ik wilde 2 katten, die niet naar buiten hoefden. Die heb ik nu dus, maar die kon ik in de asiels hier in de buurt niet vinden.
Iedereen heeft zijn eigen redenen om voor bijvoorbeeld een pup/kitten bij een fokker, een hond/kat uit een NL asiel of een hond/kat uit het buitenland te kiezen.
Dat moet iedereen ook voor zichzelf weten. Maar mijn hart voor de dieren stopt niet bij de NL asiels, die gaat gewoon nog een paar stappen verder.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:36

Vandaag ( eigenlijk morgen) om 1.05 komt Jenny aan op schiphol en gaat Rockwitch haar ophalen voor me.
Morgen gaan we haar dan bij Rockwitch ophalen.
Ben heeeel erg benieuwd naar haar en de reactie van mijn vader ( Jenny is een verjaardagscadeau voor mijn vader).
Morgen avond zal ik zeker een lange update hier plaatsen :D :D
Nou hopen dat ik vanavond wat kan slapen :') :):)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 09:05

Na een heeeeeeeeeeeeel kort nachtje...2 uurtjes ofzo, is Jenny nu bij mij. Nieky1993 is zo'n beetje onderweg om haar op te halen.
Eigenlijk zouden Roxy en Melish ook meekomen, maar die werden op het vliegveld in Istanbul niet doorgelaten. Heel erg vervelend en ligt ook niet aan het feit dat er papieren niet goed zijn, maar soms doen ze dat gewoon op die vliegvelden.
Gelukkig mocht Jenny wel mee, natuurlijk gaan we voor de andere 2 dames binnekort een andere reis regelen dat ze alsnog komen.

Jenny is ontzettend lief, ze kwam kwispelend aan en eigenlijk staat haar staartje alleen maar stil als ze slaapt. Wil graag knuffelen, is superslim want na 2 keer met mijn vingers knippen en "terug" zeggen (ze stond bij de achterdeur omdat ik even wat kattenvoer buiten ging zetten voor mijn zwerfkatje) ging ze netjes zitten tot ik weer binnen was. Daarna werd ik weer uitgebreid begroet, alsof ik heel lang weg was.
Ze kwam om 1.50 aan, uiteindelijk was ze pas om kwart voor 3 door de douane. Ze liep gewoon aan de riem over het vliegveld, was geen enkel probleem. Ze wilde alleen wel iedereen even gedag zeggen. Daarna in de auto, ging ze gewoon een beetje naar buiten kijken en liggen slapen, was dus ook totaal geen probleem.
Thuis aangekomen heeft ze eerst veel gedronken en wat gegeten (was alweer even geleden omdat ze tijdens de reis niks krijgen) toen zijn we gaan slapen, inmiddels was het half 5 dus ik was lichtelijk gesloopt.
Om half 7 begon ze te piepen en krabte ze aan de achterdeur, dus ik het bed uit gesprongen, riem om en naar buiten. Ze moest heeeeeel erg plassen en deed dat heel netjes in het gras buiten. Best knap als je net je eerste paar uur in een huis hebt gezeten. Ze is zowaar een beetje te dik, maar ze hebben haar heel veel gevoerd omdat ze 10 pups groot moest brengen, maar die overtollige vetjes gaan er wel af als ze genoeg beweging krijgt.
Net heb ik ontbeten, ze kwam even kijken wat ik had en daarna ging ze gewoon weer lekker liggen slapen, af en toe hoor je eens zo'n diepe zucht, maar verder totaal geen last van. Wat een heerlijke hond en ik ben zo blij dat ze straks lekker naar haar nieuwe huis gaat en daar een nieuw leven gaat beginnen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 19:45

Zit al vol spanning te wachten op de update van nieky en hoe het thuis is gegaan met haar vader en Jenny.
Vanmiddag kwamen ze haar ophalen, met een superlieve roze halsband en riem met haar naam erin, zal zo even foto's daarvan laten zien.
Jenny kan dus goed met andere honden, want ik had haar meegenomen naar de gene met wie ik dit samen doe en die heeft er een aantal rondlopen, ik liet Jenny op haar erf los en binnen 10 minuten liep ze ertussen alsof het nooit anders was geweest.
Ze keek niet op van kippen, heeft even geblaft naar de paarden, maar verder deed ze er helemaal niks mee.
Ze ging eigenlijk gewoon bij ons liggen en slapen. Alles was prima, wat een heerlijk beest.
Ben dus erg benieuwd hoe het nu bij Nieky gaat, maar ik kan me niet voorstellen dat het niet goed gaat.

Hier even 4 foto's van vanmiddag.

Afbeelding
Met mij

Afbeelding
Met haar nieuwe vrouwtje

Afbeelding
Halsband
Afbeelding
Riem

Lief he die halsband en die riem, staat haar zo schattig.

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:51

nieky we wachten met smart op je verslag :D

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:54

Sow hehe :D

Mijn verslagje van vandaag.
Vanmorgen om half 11 al vertrokken naar Rockanje. Helaas toen we de autobaan op gingen hadden we direct file.
We besloten dan maar om even geen autobaan te nemen met gevolg dat we pas rond 2 uur half 3 bij Rockwitch waren.
Daar aangekomen herkende ik direct Jenny. Echt ik ben verkocht <3 <3
Zo een ontzettend lieve en relaxte hond.
Even gekletst en daarna weer terug. In de auto heeft ze zich ook super gedragen.
We hebben ook nog even aan zee gewandeld wat goed ging. In het begin was ze wel fel naar andere honden maar nadat ik haar een paar keer gecorrigeerd had deed ze het vrijwel niet meer, slimme hond dus +:)+
Daarna weer in de auto en later gestopt om wat te eten.
Hier probeerde ze te bedelen maar nadat ik haar hier op corrigeerde hield ze daar ook mee op.
Eenmaal thuis haar samen gelaten met Lord ( de loge hond).
Tot mijn grote ergernis wilt Lord wel met regelmaat op haar proberen te kruipen.
Maar we houden ze natuurlijk goed gescheiden en letten goed op. En binnenkort wordt ze gesteriliseerd.

En dan natuurlijk mijn vader. Die was pas om kwart na 11 - half 12 terug.
Ik had hem door middel van gedichtjes en pijlen naar de slaapkamer geleid en daar zat Jenny.
Ik had me achter de deur verstopt en toen hij de deur open deed en hij Jenny zag moest hij lachen *\o/*
Hij had het enig zins wel vermoedt omdat ik zoveel vragen stelde de laatste tijd over honden maar toch vond hij het wel een aangename verrassing. Dus hij is er blij mee *\o/* *\o/*
Dus alles is op zijn pootjes terecht gekomen. Nu zit ze in het halletje voor de nacht ( zodat zij en Lord gescheiden worden). Ze heeft hier ook al netjes haar plasje enz gedaan en geeft zelf aan als ze naar buiten wilt enz. Maar ze is echt een lieve hond <3 Kruipt helemaal in je voor knuffels.
Ik denk dat ze hier wel haar plekje gevonden heeft.

Ook nog even een hulde aan mijn vriendin ( Kiara04) en haar man die voor me gereden hebben +:)+ +:)+ _/-\o_ _/-\o_

Helaas heb ik mijn vader zijn gezicht niet kunnen fotograferen toe hij Jenny zag omdat ik de camera niet had ( die had hij vandaag mee toen hij weg was). Maar heb toen net een paar foto's genomen.

http://i861.photobucket.com/albums/ab17 ... G_0174.jpg
http://i861.photobucket.com/albums/ab17 ... G_0175.jpg
http://i861.photobucket.com/albums/ab17 ... G_0176.jpg
http://i861.photobucket.com/albums/ab17 ... G_0177.jpg
http://i861.photobucket.com/albums/ab17 ... 0178-1.jpg
http://i861.photobucket.com/albums/ab17 ... 0179-1.jpg
http://i861.photobucket.com/albums/ab17 ... 0180-2.jpg
http://i861.photobucket.com/albums/ab17 ... 0181-2.jpg
http://i861.photobucket.com/albums/ab17 ... 0182-1.jpg
http://i861.photobucket.com/albums/ab17 ... 0183-1.jpg
http://i861.photobucket.com/albums/ab17 ... 0184-1.jpg
http://i861.photobucket.com/albums/ab17 ... 0185-2.jpg
http://i861.photobucket.com/albums/ab17 ... G_0186.jpg
http://i861.photobucket.com/albums/ab17 ... G_0187.jpg

Groetjes van een blije Hanne

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 07:03

Aaah zo leuk, gelukkig vind je vader het leuk en zo te zien vind Jenny het ook al helemaal prima.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 07:21

:)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 11:34

En nou dr pups nog zien te plaatsen, dat wordt nog een werk.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:34

Weer even een update over Jenny.
Ze doet het echt super. Is netjes zindelijk en luister toch al vrij goed.
Gisteren zijn we gaan wandelen ( Kiara04, de dochter en ik) en het ging goed met de andere honden.
Ze heeft zelfs los gelopen en kwam netjes terug naar mij als ik haar riep.
Allemaal super dus. Cindy heeft ook foto's gemaakt, zodra ik die heb zal ik er ook een paar hier zetten.
Ook in huis gaat het goed. Lord laat haar nou beter met rust dus dat gaat ook goed.
Ze speelt, eet goed en is nog steeds een lieverd.
Ze heeft ook al haar eigen mand met dekentje erin :D

Zal dus binnenkort nog wat foto's hier plaatsen

Groetjes
Hanne

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 11:38

Heerlijk om te horen.
Altijd fijn om eens gewoon ervaringen van iemand zelf te krijgen, want dat bewijst maar weer dat ze niet gedragsgestoord enzo zijn.