Couperen van oren en staart?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:59

Nikki__ schreef:
Moll schreef:

klopt, maar we castereren wel, krom toch ook verweidering van gezond weefsel.

Appels met peren ben je aan het vergelijken Moll ;) Castratie is iets heel anders dan het couperen van oren en staarten.

gezond weefsel is gezond weefsel, en men neemt een hond om het uiterlijk zoals je zelf al aan geeft en wil het karakter niet, dan snijden we ze kloten er af en vervolgens blijft er niets meer over van dat gedrag en karakter want dat vinden we toch zo vervelend allemaal, tja gemak dient de mens.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:03

Mindim schreef:
Moll schreef:
[
Wat ik net al heb geschreven, in Duitsland doen ze het er goed met dit ras.

Maar de functie(waar je nogal aan hangt, gezien je berichten) kan dan wel in een nieuw jasje, mag wel veranderd, maar de uiterlijke kenmerken an de 'oude' functie moeten wel intact blijven, terwijl deze juist het minst over de functie zeggen. Das toch vreemd.

is dat zo? dat ben ik neit met je eens als je een ras hebt met een bepaalde doelstelling die dat ras niet meer kan uitvoeren omdat het niet meer verantwoord is, kan je uitwijken naar alternative doel einden om te garanderen dat het juiste karakter endus ras bespaard blijft, dan is het zo dat het ras gefokt is met een bepaalde uiterlijke kenmerken die door de grondlegger van het ras zijn mee gegeven, dat moet je ten allertijde in eren houden anders verlogen je het ras en de grondlegger van het ras, en in het geval van de boxer geld dit dus ook met de witte exenplaren.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 20:04

[/quote]

Appels met peren ben je aan het vergelijken Moll ;) Castratie is iets heel anders dan het couperen van oren en staarten.[/quote]

gezond weefsel is gezond weefsel, en men neemt een hond om het uiterlijk zoals je zelf al aan geeft en wil het karakter niet, dan snijden we ze kloten er af en vervolgens blijft er niets meer over van dat gedrag en karakter want dat vinden we toch zo vervelend allemaal, tja gemak dient de mens.[/quote]

Ik heb er nog nooit van gehoort dat mensen dit deden om deze redenen... Je gaat geen hond nemen vanwege zijn uiterlijk en omdat ie te moelijk is z'n ballen er maar af laten halen... Castreren ja dat gebeurd...maar deze reden vind ik erg vergezocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:04

Ik ben ook niet pro castreren bij honden, tenzij het medisch noodzakelijk is. Vind dat ook onnodig even als couperen.

De meeste boxers die ik ken zijn niets bijster waaks op het terrein. Wel beschermen ze de baas, als ze iets of iemand niet vertrouwen.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:05

[quote="nati]Ik heb er nog nooit van gehoort dat mensen dit deden om deze redenen... Je gaat geen hond nemen vanwege zijn uiterlijk en omdat ie te moelijk is z'n ballen er maar af laten halen... Castreren ja dat gebeurd...maar deze reden vind ik erg vergezocht.[/quote]

je moet ze de kost eens geven, ik zeg het je mijn reuen die ik verkocht werden met contract verkocht en dit verbood ze om de hond te castereren.

Iris82

Re: Couperen van oren en staart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:07

Ook niet op medische indicatie Moll?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:07

Moll schreef:
Nikki__ schreef:

Appels met peren ben je aan het vergelijken Moll ;) Castratie is iets heel anders dan het couperen van oren en staarten.

gezond weefsel is gezond weefsel, en men neemt een hond om het uiterlijk zoals je zelf al aan geeft en wil het karakter niet, dan snijden we ze kloten er af en vervolgens blijft er niets meer over van dat gedrag en karakter want dat vinden we toch zo vervelend allemaal, tja gemak dient de mens.

Dus jij vind het vooral een goed idee om honden die niet bestemd dan wel geschikt zijn voor de fok maar ongecastreerd rond te laten lopen met alle gevolgen en beperking dat dat die hond verder opbrengt.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 20:07

Moll schreef:
[

Naja verboden, vind ik ook ver gaan, dus zouden ze dit, als het medisch genoodzaakt zou zijn ook niet kunnen doen?
Castreren ben ik ook niet van hoor, allemaal kwestie van opvoeding is mijn mening

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:09

nati schreef:
Moll schreef:
[

Naja verboden, vind ik ook ver gaan, dus zouden ze dit, als het medisch genoodzaakt zou zijn ook niet kunnen doen?
Castreren ben ik ook niet van hoor, allemaal kwestie van opvoeding is mijn mening

medisch is natuurlijk andere koek, maar dat zie je zelf ook in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:09

@ Moll, ik snap je wel, maar blijf het couperen onzin vinden. Dat een boxer wordt uitgesloten van de fok vanwege kleur, snap ik prima. dat kan ie namelijk vererven, met gecoupeerde oren heb je dat probleem niet.
Het enige waar de fokkers tegen aanliepen, was dat de ooraanzet op couperen was gefokt en niet op hangoren.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:10

liedje89 schreef:
Moll schreef:
[gezond weefsel is gezond weefsel, en men neemt een hond om het uiterlijk zoals je zelf al aan geeft en wil het karakter niet, dan snijden we ze kloten er af en vervolgens blijft er niets meer over van dat gedrag en karakter want dat vinden we toch zo vervelend allemaal, tja gemak dient de mens.

Dus jij vind het vooral een goed idee om honden die niet bestemd dan wel geschikt zijn voor de fok maar ongecastreerd rond te laten lopen met alle gevolgen en beperking dat dat die hond verder opbrengt.

verklaar u nader indeze u wekt mijn intresse

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:11

Moll, zo'n contract is toch niet rechtsgeldig en is dus totaal nutteloos. Met je eigen hond mag je binnen de wet alles doen wat je wilt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:12

Citaat:
Deze analyse wordt behandeld in drie gedeelten, namelijk de pijn die het dier voelt, de mogelijke profylactische aspecten en de mogelijke effecten op de productiviteit. Caudotomie is een pijnlijke ingreep voor lammeren, zoals ook aangetoond voor andere jonge zoogdieren zoals hondenpups, biggen en kalveren. Caudotomie door een chirurgische ingreep zonder anesthesie of door het afbinden van de staart kan pijnlijker zijn dan een caudotomie door afbinden in combinatie met het gebruik van een Burdizzo-tang. De meest effectieve methode om de pijn te behandelen is locale anesthesie. De duur van de postoperatieve pijn volgens de gebruikte methode moet nog gepreciseerd worden.

http://www.health.fgov.be/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:12

liedje89 schreef:

Ja hoor. Ik laat liever niet castreren. Onze ene hond moest vanwege medische redenen uiteindelijk. Maar anders was het niet gebeurt. De hond is verder geen hengst en staat over het algemeen niet tussen een kudde teefjes. Dus daar zie ik het probleem niet. Als je een 'echte reu' hebt, moet je gewoon beter opletten.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:13

Citaat:
Ik heb er nog nooit van gehoort dat mensen dit deden om deze redenen... Je gaat geen hond nemen vanwege zijn uiterlijk en omdat ie te moelijk is z'n ballen er maar af laten halen... Castreren ja dat gebeurd...maar deze reden vind ik erg vergezocht.

Hell yeah.
Wel eens goed naar een écht mooie reu gekeken? Wat daar voor immense kop en bijbehorende nek op zit?
Tuurlijk schaffen ze dat aan voor de mooi. En vaak zijn mensen die een hond puur voor de mooi aanschaffen niet degene die zich hebben verdiept in het wezen hond en gaan na een goeie anderhalf jaar als hij een beetje volwassen wordt en lekker vervelend want geen fatsoenlijke opvoeding die ballen eraf.

Mijn volgende dog wordt ook weer een reu :')
Laatst bijgewerkt door Niezel op 16-08-10 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:13

Mindim schreef:
@ Moll, ik snap je wel, maar blijf het couperen onzin vinden. Dat een boxer wordt uitgesloten van de fok vanwege kleur, snap ik prima. dat kan ie namelijk vererven, met gecoupeerde oren heb je dat probleem niet.
Het enige waar de fokkers tegen aanliepen, was dat de ooraanzet op couperen was gefokt en niet op hangoren.

klopt, bij de dobers kwamen ze opeens verschrikkelijk veel knikstaarten tegen, en krulstaarten enz.
het is een princiepe,en het mag in NL niet meer Helaas, maar desalniettemin is het zonde van een ras dat het zonder de doelstelling en de functie verloren gaat en dit gaat veel al gepaard met couperen.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:14

Mindim schreef:
liedje89 schreef:

Ja hoor. Ik laat liever niet castreren. Onze ene hond moest vanwege medische redenen uiteindelijk. Maar anders was het niet gebeurt. De hond is verder geen hengst en staat over het algemeen niet tussen een kudde teefjes. Dus daar zie ik het probleem niet. Als je een 'echte reu' hebt, moet je gewoon beter opletten.

volledig met je eens.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 20:15

Citaat:

Hell yeah.
Wel eens goed naar een écht mooie reu gekeken? Wat daar voor immense kop en bijbehorende nek op zit?
Tuurlijk schaffen ze dat aan voor de mooi. En vaak zijn mensen die een hond puur voor de mooi aanschaffen niet degene die zich hebben verdiept in het wezen hond en gaan na een goeie anderhalf jaar als hij een beetje volwassen wordt en lekker vervelend want geen fatsoenlijke opvoeding die ballen eraf.

Mijn volgende dog wordt ook weer een reu :') [/quote]

Ja...Heb zelf een écht mooie reu ;) Heb ik niet aangeschaft voor de mooi... Maar zou me niet kunnen verplaatsen in die gedachten gang van mensen die nu opgenoemd word

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:16

liedje89 schreef:
Moll, zo'n contract is toch niet rechtsgeldig en is dus totaal nutteloos. Met je eigen hond mag je binnen de wet alles doen wat je wilt.

niet rechtsgeldig?, wel als je deze oficeel heb laten opmaken

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:18

Moll schreef:
liedje89 schreef:

verklaar u nader indeze u wekt mijn intresse

Vooral bij teven is er toch wel enige vrijheidsbeperking bij loopsheid. Ik bedoel met een loopse teef kan je niet in een losloop gebied en ik vind het overgens ook niet sociaal om een ongecastreerde reu los te laten in een niet losloop gebied waardoor je toch wel wat vrijheidsbeperkingen hebt. Ik vind het toch wel van belang dat mijn hond wat bewegingsvrijheid heeft en vast aan de lijn raakt mijn hond nooit die energie kwijt. Bovendien is er altijd risico op een 'ongelukje' waarbij ongewenste nestjes kunnen ontstaan (+alle risico van abortus of zwangerschap) en geslachtziektes verspreid kunnen worden . Bij teven heb je bovendien ook bij veel rassen nog vrij veel kans op tumoren in de tepels en baarmoeder ontstekingen. Dus castreren heeft imo veel meer nut dan staart couperen (waarmee overgens niet gezegd is dat het altijd moet oid maar het is niet alleen karakter eraf knippen imo)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:20

Chiqa schreef:
Nikki__ schreef:
Dus eigenlijk omdat jij het makkelijker vind?

Beter lezen.....
Heb al meerdere malen aangegeven dat ik couperen een hond niet vind misstaan,(Als dit netjes gebeurt)
sommige rassen hebben naar mijn mening heel wat imago verloren sinds dat coupeerverbod.
Voor mij een reden om dat ras niet meer te kiezen.

Heb goed gelezen, lees jij je eigen reactie maar terug. Daar geef je aan dat het handig is met de dingen die op tafel staan en de deuken in het meubilair. Ook heb je geen zin in verbandjes aan leggen e.d.
Allemaal dus omdat jij het gemakkelijker vind.

@Moll; fijn dat jij daar je conclusie uit trekt, verteld mij imo genoeg.

Over castratie; heeft naar mijn idee nog een hoop meer functies dan het mooier eruit laten zijn bij couperen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:20

Moll schreef:
liedje89 schreef:

niet rechtsgeldig?, wel als je deze oficeel heb laten opmaken

Klopt helemaal niets van hoor tenzij je gedeelde eigenschap over de hond houd heb je helemaal niets te zeggen over wat de baas ermee doet. Zelfde als al die mensen hier op bokt die bijv recht op eerste terugkoop vast willen laten zetten dat is niet rechtsgedig als je zeggenschap wilt moet je niet verkopen punt uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:21

nati schreef:

Er zijn heel veel mensen die hun hond laten castreren om een opvoedkundig probleem op te lossen. Neem een boxer. Mensen willen een boxer, maar staan er niet altijd even goed bij stil wat je in huis haalt. Het zijn stuiterballen en dat blijven ze, ook op leeftijd. Mensen vinden ze dan al gauw te druk, kunnen het de kop niet indrukken, want het zit in de aard van het beestje, dus wat doet men?.... Castreren, want men denkt 'daar worden ze rustiger van'. Niet bij zich zelf nagaand, dat ze het verkeerde ras in een verkeerde situatie hebben gekozen, het probleem bij de hond neerleggen ipv bij zich zelf en er van uitgaand dat het door een medische ingreep kan worden opgelost. En uiteindelijk helpt ze het niet. Bezint eer ge begint met bepaalde hondenrassen. Te vaak wordt een hond om zijn uiterlijk genomen, met het verbod op couperen, zijn vele honden 'aaibaarder' geworden en komen worden daardoor vaker als zijnde een labrador aangeschaft. Dat vind ik het enige nadeel van het verbod op couperen.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 20:22

Nikki: Hoezo dat dan? leg es uit? over de functie van het castreren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:23

liedje89 schreef:
Vooral bij teven is er toch wel enige vrijheidsbeperking bij loopsheid. Ik bedoel met een loopse teef kan je niet in een losloop gebied en ik vind het overgens ook niet sociaal om een ongecastreerde reu los te laten in een niet losloop gebied waardoor je toch wel wat vrijheidsbeperkingen hebt. Ik vind het toch wel van belang dat mijn hond wat bewegingsvrijheid heeft en vast aan de lijn raakt mijn hond nooit die energie kwijt. Bovendien is er altijd risico op een 'ongelukje' waarbij ongewenste nestjes kunnen ontstaan (+alle risico van abortus of zwangerschap) en geslachtziektes verspreid kunnen worden . Bij teven heb je bovendien ook bij veel rassen nog vrij veel kans op tumoren in de tepels en baarmoeder ontstekingen. Dus castreren heeft imo veel meer nut dan staart couperen (waarmee overgens niet gezegd is dat het altijd moet oid maar het is niet alleen karakter eraf knippen imo)

Mijn hond kwam vaak los van de lijn, hij staat dan prima onder appel. Als ie wil razen, zoek ik een plek waar op dat ogenblik geen andere hond loopt. Met reuen tasten we eerst even af en dat ging eigenlijk heel vaak goed.