De moeizame sfeer op BB

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:33

Ayasha, gefeliciteerd *\o/*

Als berichten echt 300 x worden herhaald, word het inderdaad vervelend.
Maar dan vraag ik me af, in berichten van nestjes e.d., dan mag er wel worden herhaald dat de pups/kittens zo schattig zijn. Eigenlijk zou dat dan dus ook niet de bedoeling zijn?

Specials

Re: De moeizame sfeer op BB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:47

Het verchil is dat meestal als je foto's van puppy's zie het een ITP topic is, Dus de ts vraagt ook echt om zulke reactie's, En daar zulke opmerkingen zou er ook geen reltopic ontstaan dus is dat weer beter voor de sfeer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:52

Wat je ook vaak ziet, is dat bijvoorbeeld iemand om advies vraagt, maar alleen advies accepteert wat goed uitkomt.

Maar weer een konijnenvoorbeeld:
Iemand stelt de vraag: Is een maatje voor mijn konijn nodig?
Half Bokt zegt dan uiteraard dat dat beter is voor het konijn. Twee mensen zeggen dat het echter onzin is om konijnen met met een maatje te zetten.
Dan antwoord een TS: Goh, aan jou antwoord heb ik tenminste iets.
Waarom dan om advies vragen, wanneer je er niet voor open staat?
Ik lees zo'n topic en reageer dan maar niet, want TS heeft al een beeld hoe ze het gaat doen, en zoekt puur bevestiging. Krijgt ze die niet, gaat ze in de aanval.
Persoonlijk snap ik dan niet dat zo een topic wordt geopend.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:23

Kan het niet zo zijn dat die 2 mensen die zeggen wel nee onzin het goed beargumenteren?
Aangezien zoals jij zegt half bokt zeg dat het beter is, Bij zulke topic's is meestal het geval dat meerdendeel zegt "je bent geen konijn waard" "dierenbeul" "Waarom heb je een konijn" etc etc..

In die situatie vind ik het niet raar dat TS naar die andere luisteren aangezien die ts niet meteen afvallen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:30

Specials schreef:
Kan het niet zo zijn dat die 2 mensen die zeggen wel nee onzin het goed beargumenteren?
Aangezien zoals jij zegt half bokt zeg dat het beter is, Bij zulke topic's is meestal het geval dat meerdendeel zegt "je bent geen konijn waard" "dierenbeul" "Waarom heb je een konijn" etc etc..

In die situatie vind ik het niet raar dat TS naar die andere luisteren aangezien die ts niet meteen afvallen ;)

Je gaat er gelijk van uit dat de mensen die een ander konijn erbij adviseren, dat op een vervelende manier doen en degene die adviseren er geen konijn bij te zetten het goed beargumenteren.
Dan begrijp je niet wat ik wilde zeggen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:38

Ik denk dat jij wat beter moet lezen aangezien ik duidelijk schrijf "Kan het niet zo zijn" "bij zulke topic's is meestal"...

En ja meestal zeggen ze dat op een rare manier, Zoals ook te zien is in het konijnentopic van Chiqa, Daar worden ook allemaal rare dingen gepost en gezegt incl. dingen terug halen uit andere topic's en der honden erbij halen, Vind jij het in zo'n situatie gek dat de TS zulke reactie's links laat liggen en alleen reageerd om mensen die iets anders te melden hebben als "zet er een konijn bij"?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:54

Ik denk dat er net zoveel mensen negatief als positief goed beargumenteren.
Echter zal iemand meer naar de argumenten luisteren van iemand die in zijn/haar straatje past, dat is nou eenmaal zo.
Als jij dus iets verteld en het beargumenteerd, maar het niet in zijn/haar straatje past, zal je het altijd beter moeten beargumenteren dan dat iemand iets schrijft wat wel in zijn/haar straatje past. Is vaak in reallife ook zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:55

Specials schreef:
Ik denk dat jij wat beter moet lezen aangezien ik duidelijk schrijf "Kan het niet zo zijn" "bij zulke topic's is meestal"...

En ja meestal zeggen ze dat op een rare manier, Zoals ook te zien is in het konijnentopic van Chiqa, Daar worden ook allemaal rare dingen gepost en gezegt incl. dingen terug halen uit andere topic's en der honden erbij halen, Vind jij het in zo'n situatie gek dat de TS zulke reactie's links laat liggen en alleen reageerd om mensen die iets anders te melden hebben als "zet er een konijn bij"?

Wie zegt dat het om zo'n topic gaat dan? Het was een fictief voorbeeld. Volgens mij werd het eerder dit topic ook al eens genoemd, staat me nu ineens bij, ik zal eens zoeken.

Waarom nog gelijk weer op zo een onvriendelijke toon. :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:03

Specials schreef:

Vergeet de modeverschijnsels niet waar je al tijden mee dood wordt gegooid, brokken zijn vergif, konijn mag niet alleen, als je dier ziek is Móet je naar de DA, broodfok, pretnestjes en zo vergeet ik dr vast nog een heleboel die je steeds weer ziet terugkeren.

Allemaal hele goeie stuurlui die mooi aan wal staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:09

Dat vind ik geen geval van dat de beste stuurlui aan wal staan hoor. Een modeverschijnsel vind ik het ook niet.

Je hoeft iemand er niet mee om de oren te slaan in een topic, dat niet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:10

Chiqa schreef:
Specials schreef:

Vergeet de modeverschijnsels niet waar je al tijden mee dood wordt gegooid, brokken zijn vergif, konijn mag niet alleen, als je dier ziek is Móet je naar de DA, broodfok, pretnestjes en zo vergeet ik dr vast nog een heleboel die je steeds weer ziet terugkeren.

Maar wat bedoel jij nu met die modeverschijnsels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:11

Ach 20 jaar geleden kraaide er nog geen haar naar en nu staan ze op hun achterste poten. Gelukkig is dat niet meer toegestaan op bokt, dat werd hoog tijd.

MB de voorbeelden die ik noem.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:13

Ik ben denk ik niet duidelijk, ik stel mijn vraag niet goed.
Vind jij dat positief dan of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:13

MamboBeach schreef:
Ik ben denk ik niet duidelijk, ik stel mijn vraag niet goed.
Vind jij dat positief dan of niet?

Wat vind ik positief? Die modeverschijnselen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:38

20 jaar geleden kraaide er misschien geen haan naar.

Vroeger hadden vrouwen ook geen stemrecht, kraaide eerst ook geen haan naar.

Omdat het toen normaal was, hoeft het nu toch niet meer zo te zijn? Ik ben wel blij met de vooruitgang eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:43

Nou feit is dat nog steeds heel veel mensen het niet normaal vinden dat gedram, blijkt maar weer op BB.
Ben blij dat die kul tegenwoordig heel snel de kop in wordt gedrukt.
Waarom richten ze geen eigen dram dr maar op los forum op? (Ken dr overigens al één }:0 )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:53

Ik doelde niet op het drammen maar op wat je modeverschijnselen noemt.

Citaat:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:54

En weer een voorbeeldje van iemand die denkt dat de groene balk niet voor haar bestemd is.
Loiz @ [BB] prik pil of castratie
Mogen ze wat mij betreft gepaste maatregelen op afgeven, mss dat ze het dan eens leren.

Modeverschijnzelen en drammen staan bij mij in een zin.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:57

Wat zou jij een gepaste maatregel vinden dan chiqa?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:02

Chiqa schreef:

Citaat:

Oh, ik lees het als: Jij vind 'brokken zijn vergif, konijn mag niet alleen, als je dier ziek is MOET je naar de DA, broodfok, pretnestjes', het allemaal modeverschijnselen, waar 20 jaar geleden nog geen haan naar kraaide.
En wat je dan bedoeld met 'de beste stuurlui staan aan wal'??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:13

Chiqa schreef:
En weer een voorbeeldje van iemand die denkt dat de groene balk niet voor haar bestemd is.
Loiz @ [BB] prik pil of castratie
Mogen ze wat mij betreft gepaste maatregelen op afgeven, mss dat ze het dan eens leren.

Ik ben het met je eens dat het van meet af aan gaat over het fokken van een nestje en niet over de keuze tussen prikpil en castratie/ sterilisatie. Topic gaat vanaf de eerste post al fout. Leest inderdaad erg irritant. TS moet zich aan alle kanten verdedigen.

Maar na de hulk is er toch niet meer off topic gereageerd, welke maatregelen moeten er nog meer dan?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 20:21

Iedereen krijgt hier de kans om een bijdrage te leveren aan Bokt.
Dat een hulk nodig is, is op zich heel jammer. Er zijn genoeg topics die het redden zonder een scheidsrechter, maar op BB is ingrijpen toch helaas regelmatig nodig.

Maar goed los daarvan, voor deze hulk zijn er verder geen maatregelen getroffen. Mensen die na zo'n hulk alsnog door blijven gaan, krijgen daar heel kort een maatregel op. Afhankelijk van het verleden van diegene is die maatregel gewoon aanspreken of keihard een OW. En op BB zijn we op dit moment erg strak wat dat soort maatregelen betreft. Een kort lontje binnen het team zou je het kunnen noemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:28

[BB] Nieuw konijn heeft diaree

Met je eerste zin in dit topic Chiqa, ga je ook weer veel off-topic reacties krijgen.
Met dit soort zinnetjes krijg ik altijd de indruk dat je dat er heel bewust in zet om reacties uit te lokken, is dat zo?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:04

@ chiqa: jij noemt het modeverschijnselen.... maar heb je je ooit in de andere kant verdiept ? jij ben tegen mensen die anderen erop wijzen dat de asiels vol zitten- al zo je de krantenberichtjes niet geloven. Meldt je eens, al is het maar voor 1 dag (zaterdag bv) aan als vrijwilliger op een asiel. Denk dat je ons dan een heel stuk beter gaat snappen.

En over die konijnen die alleen gehouden worden....heb je je wel eens verdiept in hoe wilde konijnen leven ? die graven niet apart allemaal een holletje :D

Ik vind dat wij als mensen, die besloten hebben deze (en dus ook paarden) te domesticiceren, dan zullen we er ook voor moeten zorgdragen dat ze niet door ons teodoen onnodig lijden, en ze zo natuurlijk mogelijk te houden

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:16

Tjha dan moeten we ook stoppen met paardrijden, Konijnen kopen en ik een hokje doen ookal zijn ze met zn 2e, Dan moeten we ook stoppen een hond te nemen of naar een DA te brengen doen ze immers in het wild ook niet...