Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar zal hem er nog eens bij zetten!Citaat:Shadow: En naar aanleiding van jouw opmerkingen: geloof je ook niet in rangorde in een groep honden of wolven onderling, of vind je alleen maar dat mensen die rol niet moeten aannemen? Hoe zie je dat precies? Hoe vind je dat mensen zich wel op moeten stellen ten opzichte van honden?

Shadow0 schreef:Nee, dat bedoelde ik eigenlijk niet - je gaat nu in op wat je NIET vindt en wat je fout vindt van Cesar (hoewel hij niet zegt wat jij nu aan hem toeschrijft, en hij ook niet claimt dat op de rug leggen genoeg is om een hond zich over te geven), maar ik ben nu juist zo benieuwd hoe je de verstandhouding tussen mens en dier wel ziet.
Edit: taalfoutje

Nikki__ schreef:Op dat gebied worden wij het dus nooit met elkaar eens. Jij vind de dominatietheorie wel juist, ik niet. Hierin ga ik mijn mening niet veranderen, omdat ik de nadelen ken van het gebruik van deze theorie.
Shadow0 schreef:Nikki__ schreef:Op dat gebied worden wij het dus nooit met elkaar eens. Jij vind de dominatietheorie wel juist, ik niet. Hierin ga ik mijn mening niet veranderen, omdat ik de nadelen ken van het gebruik van deze theorie.
Maar daar zou ik zo graag meer over leren. Waarom vind je dat niet juist? Wat vind jij het essentiele verschil tussen opgeven en overgave? Je hoeft van mij je mening zeker niet te veranderen, maar het zou de discussie zoveel interessanter maken als je die zou onderbouwen, zodat ik op z'n minst kan begrijpen waarom je het er niet mee eens bent. Misschien zitten daar namelijk hele zinnige punten tussen, die ik gewoon nog nooit bedacht of gehoord had... Dat zijn de dingen die interessant zijn!
dus daar zal ik niet uit citeren!Nikki__ schreef:Ik denk dat dat toch echt flink offtopic gaat worden. Het gaat namelijk over Cesar Millan, niet over een ander.
Misschien dat het een idee is om er een los topic over te openen?
Shadow0 schreef:Nikki__ schreef:Ik denk dat dat toch echt flink offtopic gaat worden. Het gaat namelijk over Cesar Millan, niet over een ander.
Waarom? Zou je daar dan wel willen uitleggen hoe je het ziet? Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er zo weinig inhoud aan gegeven wordt, en ik heb dit topic vanaf het begin gevolgd en heb dus gelezen wat er geschreven is aan uitleg, en wat niet. Ik weet niet hoe anderen het zien, maar wat mij betreft is het na 16 pagina's wel ongeveer duidelijk wat mensen over Cesar Milan vinden, dus dat is niet meer zo heel interessant, maar is het vergelijken van methodes heel interessant, want daar kun je wat van leren.
Wat betreft het verkeerd gebruiken van de middelen van Cesar Milan - so what? Mensen hebben een behoorlijk vermogen om ALLES verkeerd te gebruiken of zelfs opzettelijk te misbruiken. Dat heeft weinig te maken met Cesar Milan, en alles met mensen in het algemeen. Ook snoepjes, aandacht, positieve beloning, negeren, halsbanden, clickers en weet ik wat voor middelen worden verkeerd gebruikt. Alles wat ooit over mensenopvoeding, hondenopvoeding, paardenopvoeding of wat dan ook is geschreven of gezegd is ook aanleiding geweest voor verkeerd gebruik. Maar dat heeft toch niks te maken met de oorspronkelijke bedoeling van zo'n methode?
En je moet het trouwens ook leren. Bij het paardrijden heb ik ook heel wat correcties en beloningen verkeerd getimed. Is corrigeren dan ineens verkeerd? Mag er dan nooit meer beloond worden? Of moeten we dan uberhaupt maar stoppen met het omgaan met dieren en kinderen, omdat er altijd de mogelijkheid is dat je iets verkeerd doet / verkeerd timet?
joyce2 schreef:@Moos: Dan is het toch een fout van de (vorige) baas, want de baas moet er voor zorgen dat er een band ontstaat en dat de hond hem vertrouwtOf bedoel je juist dat hij agressief is omdat hij je vertrouwt?
Nikki__ schreef:Moosje schreef:Ik heb een hond met angstagressie en zonder mij erbij is hij een watje.
Als ik erbij ben voelt hij zich gesterkt. Dat heeft niets te maken met een fout van de eigenaar trouwens, maar wel met vertrouwen in de baas en de baas willen beschermen.
In dit geval is de vorige baas en de fokker trouwens degene die dit gedrag veroorzaakt hebben, hij is nu bijna 9 en ruim een half jaar hier. Het gaat ook al een stuk beter door intensieve training
Dan is de fout dus wel onstaan bij de vorige eigenaar. En ook een angstbijter kan prima herstellen. Met een goede begelijding en de juiste baas.
Shadow0 schreef:Nikki__ schreef:Ik denk dat dat toch echt flink offtopic gaat worden. Het gaat namelijk over Cesar Millan, niet over een ander.
Waarom? Zou je daar dan wel willen uitleggen hoe je het ziet? Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er zo weinig inhoud aan gegeven wordt, en ik heb dit topic vanaf het begin gevolgd en heb dus gelezen wat er geschreven is aan uitleg, en wat niet. Ik weet niet hoe anderen het zien, maar wat mij betreft is het na 16 pagina's wel ongeveer duidelijk wat mensen over Cesar Milan vinden, dus dat is niet meer zo heel interessant, maar is het vergelijken van methodes heel interessant, want daar kun je wat van leren.
Wat betreft het verkeerd gebruiken van de middelen van Cesar Milan - so what? Mensen hebben een behoorlijk vermogen om ALLES verkeerd te gebruiken of zelfs opzettelijk te misbruiken. Dat heeft weinig te maken met Cesar Milan, en alles met mensen in het algemeen. Ook snoepjes, aandacht, positieve beloning, negeren, halsbanden, clickers en weet ik wat voor middelen worden verkeerd gebruikt. Alles wat ooit over mensenopvoeding, hondenopvoeding, paardenopvoeding of wat dan ook is geschreven of gezegd is ook aanleiding geweest voor verkeerd gebruik. Maar dat heeft toch niks te maken met de oorspronkelijke bedoeling van zo'n methode?
En je moet het trouwens ook leren. Bij het paardrijden heb ik ook heel wat correcties en beloningen verkeerd getimed. Is corrigeren dan ineens verkeerd? Mag er dan nooit meer beloond worden? Of moeten we dan uberhaupt maar stoppen met het omgaan met dieren en kinderen, omdat er altijd de mogelijkheid is dat je iets verkeerd doet / verkeerd timet?
. Maar in dit topic niet. Het topic gáát over cesar Millan. Dat is het onderwerp. Iris82 schreef:Nikki_ dat lijkt me sterk dat je dat niet kent. Misschien zegt het je op het moment niets, maar het is het artikel waarop de 'anti-dominantietheorie' hangt: [BB] Honden: Dominantie-theorie onderuitgehaald!!
ook niet na het lezen van het artikel. Jenthe_x schreef:ik vind hem echt geweldig, zijn kalmte en assertiviteit is bewonderingswaardig![]()
ik vraag me steeds afwaar hij het geleerd heeft, of heeft hij het misschien zelf geleerd dmv bestuderen enz?
zou er veel geld voor geven om het ook te kunnen..
Lauratje_88 schreef:Hier stille meelezer.
Wat ik hier vaak zie voorbij komen is dat honden worden vergeleken met wolven en wilde honden. Er kan geen groter verschil zijn. Hond is niet wild meer en zal waarschijnlijk niet meer overleven in het wild ook is de hond van karakter en gedrag zodanig veranderd door de mens dat ze dus absoluut niet vergelijkbaar zijn wat dus wilt zeggen dat je een hond anders opvoedt dan dat, dat in een wolvenroedel zou gebeuren.
Een hond heeft geen roedel meer maar een gezin en de regels van een gezin zijn nu eenmaal anders dan dat van een roedel en de hond moet zich aanpassen en dat heeft die gedaan.
secricible schreef:Nee, niet tussen 12 rotjes, maar op een boerderij in Mexico, waar roedels honden rondlopen bij iedere boerderij, die niet echt opgevoed worden op de manier die wij kennen.
Als kind genoot hij er al van om te kijken naar de honden en om te zien hoe honden onderling op elkaar reageren en hoe bijvoorbeeld zo'n groep nou is opgedeelt