Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wilawander schreef:Kiwiko: Dat noem ik hondenliefde, niet eens het hoe en waarom willen weten, die onverschilligheid........
tamaramt schreef:@weco; geen onzinverhaal maar gewoon de waarheid die men blijkbaar niet onder ogen durft te komen
en 1 hechting gaat de vriend niet aan dood maar het is wel 1 hechting teveel
had je graag gezien als het jouw hond betrof en jou vriend
uniekhorse schreef:Maar sommige mensen willen/kunnen niet open staan voor een eventuele oplossing.
KiWiKo schreef:Wat er ook gebeurd is, waarom die ook gebeten heeft (achteraf bleek dat hij wat gezwellen had intern) dat doet er niet toe....... de hond is niet verantwoord in de maatschappij los te laten omdat hij gewoonweg niet betrouwbaar meer was ZEKER niet met mensen die nul verstand van honden hebben........ en daar heb je er toch een berg van rondlopen in Nederland!!! en hoog en laag springen, maar een hond die bijt hoort niet in de maatschappij rond te lopen........
WeCo schreef:tamaramt schreef:ze gromde toen ook naar me toen ik haar net 2 dagen had.
wat ik gedaan heb? ; paar rake klappen en geen eten en drinken gegeven die dag en in de gang gezet
Dit meen je niet echt hè, dit is een grapje.
En 's avonds ? Moest ze toen zonder eten naar bed?
Nathalie02 schreef:Laat ik het anders zeggen. Wanneer een persoon zich bedreigd voelt, plotseling uithaalt als iemand hem onverwachts bij zijn nek pakt dan zou ik het niet gek vinden als deze een goede slinger naar achter geeft. Sterker nog heb het met mijn vriend meegemaakt in de kroeg. Die ga ik echt niet achter de tralies gooien.
slimmerik schreef:Als een hond gromt als ie naar zijn plaats gewezen wordt, voelt hij zich niet bedreigd hoor.... als een hond ziet dat ie zijn baasje tussen de kaken heeft en toch niet wil loslaten..... voelt ie zich ook niet bedreigd lijkt me.
magda_90 schreef:Als ik mij inderdaad bedreigd voel, bijvoorbeeld doordat er iemand dreigend voor mij staat, en jij pakt mij in mijn nekvel dan haal ik inderdaad uit omdat dit een reflex van mij is. Diegene kan best een aan aanhanger hebben die achter mij staat.
Tegen dit soort reflexen doe je niet veel. Ik vermoed dat de hond dit ook gehad heeft, ware het niet dat het te heftig was.
Nathalie02 schreef:slimmerik schreef:Als een hond gromt als ie naar zijn plaats gewezen wordt, voelt hij zich niet bedreigd hoor.... als een hond ziet dat ie zijn baasje tussen de kaken heeft en toch niet wil loslaten..... voelt ie zich ook niet bedreigd lijkt me.
Dat komt omdat hij niet laagst in rang staat. Ook iets wat je als mens kan voorkomen.
tamaramt schreef:WeCo schreef:
Dit meen je niet echt hè, dit is een grapje.
En 's avonds ? Moest ze toen zonder eten naar bed?
ja tuurlijk meen ik dat wel echt
ik ben de roedelleider en ga niet als een ...... foei zeggen en nekvel pakken; in zo n geval werkt dat helemaal niet
heb met genoeg moeilijke en agressieve honden gewerkt om te weten wat ik wel en niet moet doen in zo"n geval
geerke schreef:magda_90 schreef:Als ik mij inderdaad bedreigd voel, bijvoorbeeld doordat er iemand dreigend voor mij staat, en jij pakt mij in mijn nekvel dan haal ik inderdaad uit omdat dit een reflex van mij is. Diegene kan best een aan aanhanger hebben die achter mij staat.
Tegen dit soort reflexen doe je niet veel. Ik vermoed dat de hond dit ook gehad heeft, ware het niet dat het te heftig was.
een hond moet gewoon zijn plaats weten....anders wordt het een wolf...de een wat erger dan de ander
een hond hoort niet te grommen naar de baas en zeker niet te bijten...zeker huishonden niet,politiehonden is iets anders,hoewel die hun baas ook niet bijten.