Hond heeft iemand gegrepen, en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:39

:D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:39

Wilawander schreef:
Kiwiko: Dat noem ik hondenliefde, niet eens het hoe en waarom willen weten, die onverschilligheid........

vind je........... mijn hond liep altijd los, ging overal mee naar toe......... alternatief zou zijn aanlijnen, muilkorven en thuisblijven...... nooit meer mee naar stal (want daar lopen kinderen) nooit meer mee naar strand (want daar lopen mensen, en niet alle mensen kunnen met honden en hun maniertjes omgaan, sterker nog.... er zijn mensen die nul kaas van honden en hun maniertjes gegeten hebben, maar ook voor deze mensen moet de hond gewoon veilig zijn!!) Nooit meer leuke dingen doen met het buurjongetje......

naaah, wilde ik de hond niet aandoen!

Wat er ook gebeurd is, waarom die ook gebeten heeft (achteraf bleek dat hij wat gezwellen had intern) dat doet er niet toe....... de hond is niet verantwoord in de maatschappij los te laten omdat hij gewoonweg niet betrouwbaar meer was ZEKER niet met mensen die nul verstand van honden hebben........ en daar heb je er toch een berg van rondlopen in Nederland!!! en hoog en laag springen, maar een hond die bijt hoort niet in de maatschappij rond te lopen........

vervang het woord hond in deze discussie eens voor puistenkop, en het woord bijten eens voor slaan met letsel........... dan zijn we het er allemaal over eens dat die puistenkop in iedergeval een behoorlijke tijd achter de tralies moet zitten, en dan is het jammer dat we niet sporende mensen niet af mogen maken toch?

slimmerik

Re: Hond heeft iemand gegrepen, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:43

Oeh ik weet nog wel meer vervangende woorden.... :oo maar ben het niet vaak met je eens Kim. In dit geval heb je gelijk.....

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:44

tamaramt schreef:
@weco; geen onzinverhaal maar gewoon de waarheid die men blijkbaar niet onder ogen durft te komen
en 1 hechting gaat de vriend niet aan dood maar het is wel 1 hechting teveel
had je graag gezien als het jouw hond betrof en jou vriend

Nou als je beter had gelezen dan had je kunnen lezen dat mijn hond al eens in mijn armen heeft gehangen door redirectie agressie, dat was de oorzaak van de beet, maar goed die is in jouw optiek A-interresant las ik al.

Daarnaast bijt hij op zeker mijn vriend dus zorg ik dat hij die gelegenheid niet krijgt.

Ik hoef hem niet gemuilkorft uit te laten, hij staat prima onder appel. Ik ben wel de enige die hem uit kan laten en ben dus ook de enige die dat doet.

Anoniem

uniekhorse schreef:
Maar sommige mensen willen/kunnen niet open staan voor een eventuele oplossing.

Nee gek he, je kan ook je nuchtere verstand gebruiken. Is ooit een wet geweest. Laat deze hond maar zo'n magtest ondergaan, eens kijken wat er gebeurd.
Jammer dat het allemaal zo afgezwakt is, wachten we dan rustig af tot de dag komt en die wet weer ingevoerd wordt?
Ken als eigenaar je verantwoording, bijten is gewoon NOT DONE.
KiWiKo schreef:
Wat er ook gebeurd is, waarom die ook gebeten heeft (achteraf bleek dat hij wat gezwellen had intern) dat doet er niet toe....... de hond is niet verantwoord in de maatschappij los te laten omdat hij gewoonweg niet betrouwbaar meer was ZEKER niet met mensen die nul verstand van honden hebben........ en daar heb je er toch een berg van rondlopen in Nederland!!! en hoog en laag springen, maar een hond die bijt hoort niet in de maatschappij rond te lopen........

Helemaal mee eens, dit soort mensen baren mij ontzettend veel zorgen, check toch eens dat filmpje van youtube eerder in dit topic, quasi onnozelheid als de hond die kerel grijpt.

tamaramt

WeCo schreef:
tamaramt schreef:
ze gromde toen ook naar me toen ik haar net 2 dagen had.
wat ik gedaan heb? ; paar rake klappen en geen eten en drinken gegeven die dag en in de gang gezet

Dit meen je niet echt hè, dit is een grapje.
En 's avonds ? Moest ze toen zonder eten naar bed?

ja tuurlijk meen ik dat wel echt
ik ben de roedelleider en ga niet als een ...... foei zeggen en nekvel pakken; in zo n geval werkt dat helemaal niet
heb met genoeg moeilijke en agressieve honden gewerkt om te weten wat ik wel en niet moet doen in zo"n geval

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:45

KiWiko:Die vergelijking is de grootste onzin, maar goed is toch tegen dovemansoren gericht. Je onderschrift is hier trouwens ook wel toepasselijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:45

Nathalie02 schreef:
KiWiko:Die vergelijking is de grootste onzin, maar goed is toch tegen dovemansoren gericht. Je onderschrift is hier trouwens ook wel toepasselijk.

waarom onzin?

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:48

Laat ik het anders zeggen. Wanneer een persoon zich bedreigd voelt, plotseling uithaalt als iemand hem onverwachts bij zijn nek pakt dan zou ik het niet gek vinden. Sterker nog heb het met mijn vriend meegemaakt in de kroeg. Die ga ik echt niet achter de tralies gooien.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:49

Nathalie02 schreef:
Laat ik het anders zeggen. Wanneer een persoon zich bedreigd voelt, plotseling uithaalt als iemand hem onverwachts bij zijn nek pakt dan zou ik het niet gek vinden als deze een goede slinger naar achter geeft. Sterker nog heb het met mijn vriend meegemaakt in de kroeg. Die ga ik echt niet achter de tralies gooien.

dus jij vind agressief gedrag maatschappelijk verantwoord.........

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:51

Zeg ik dat? Ik zeg dat ik het niet gek vind. Dreiging is een naar gevoel bij een mens maar zeker ook een hond, beiden reageren dan instinctief. Voor de een is dat vluchten voor de ander vechten.
Laatst bijgewerkt door Nathalie02 op 26-03-10 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:52

Als ik mij inderdaad bedreigd voel, bijvoorbeeld doordat er iemand dreigend voor mij staat, en jij pakt mij in mijn nekvel dan haal ik inderdaad uit omdat dit een reflex van mij is. Diegene kan best een aan aanhanger hebben die achter mij staat (edit: komt oa. ook nare ervaringen waardoor ik uit kan vallen in een vergelijkbare situatie).

Tegen dit soort reflexen doe je niet veel. Ik vermoed dat de hond dit ook gehad heeft, ware het niet dat het te heftig was.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 26-03-10 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:53

Als een hond gromt als ie naar zijn plaats gewezen wordt, voelt hij zich niet bedreigd hoor.... als een hond ziet dat ie zijn baasje tussen de kaken heeft en toch niet wil loslaten..... voelt ie zich ook niet bedreigd lijkt me.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:53

slimmerik schreef:
Als een hond gromt als ie naar zijn plaats gewezen wordt, voelt hij zich niet bedreigd hoor.... als een hond ziet dat ie zijn baasje tussen de kaken heeft en toch niet wil loslaten..... voelt ie zich ook niet bedreigd lijkt me.

Dat komt omdat hij niet laagst in rang staat. Ook iets wat je als mens kan voorkomen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:54

ik kan het me niet voorstellen........... agressief gedrag hoort niet....... niet van honden en niet van mensen.....

Jij vind het blijkbaar wel OK, ik niet :)

ik haal ook makkelijk uit hoor als ik me bedreigd voel........ maar ik geef toe dat ik niet spoor, en kan me in de regel wel inhouden....... als ik een hond was geweest had mijn baas mij waarschijnlijk wel af laten maken ja

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:55

Ik heb niet gezegd dat het OK is, tegen de tijd dat je nadenkt over een reflex is het al voorbij.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:56

magda_90 schreef:
Als ik mij inderdaad bedreigd voel, bijvoorbeeld doordat er iemand dreigend voor mij staat, en jij pakt mij in mijn nekvel dan haal ik inderdaad uit omdat dit een reflex van mij is. Diegene kan best een aan aanhanger hebben die achter mij staat.

Tegen dit soort reflexen doe je niet veel. Ik vermoed dat de hond dit ook gehad heeft, ware het niet dat het te heftig was.

een hond moet gewoon zijn plaats weten....anders wordt het een wolf...de een wat erger dan de ander :D

een hond hoort niet te grommen naar de baas en zeker niet te bijten...zeker huishonden niet,politiehonden is iets anders,hoewel die hun baas ook niet bijten.

slimmerik

Nathalie02 schreef:
slimmerik schreef:

Dat komt omdat hij niet laagst in rang staat. Ook iets wat je als mens kan voorkomen.

Maar deze mens dus niet. Als ik de openingspost lees, zijn er al diverse pogingen gedaan. Bovendien was de hond al een probleemhond. Is het dan eerlijk tegenover de hond een "ik weet niet hoe zwaar programma" te laten doorlopen waarvan de eindconclusie imo al duidelijk is?

Mindfields

Kijk eens naar dit filmpje. Had deze hond afgemaakt moeten worden?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:00

Dat filmpje ken ik inderdaad heb het gezien op TV. Die man kwam dreigend over naar de hond waardoor de hond zichzelf verdedigde, daarvoor zijn de opgeleid, om zichzelf te beschermen tegen misdadigers. Deze man is gewoonweg niet slim geweest om dat te doen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:01

Totaal overgelijkbaar geval.... in het filmpje is het niet de eigenaar en bovendien houdt deze hond niet vast èn is het een politiehond.

KiWiKo

hoe erg ook Mindfields, en hoezeer deze hond ook gelijk heeft........ JA de hond zou afgemaakt moeten worden zou deze in het normale dagelijkse ding een huishond zijn met alle sociale maatschappelijke incounters......

Nou is dit een werkhond, werkhonden hebben over het algemeen een heel ander leven, hele andere baasjes en een heel ander karakter dan de hond/baasje op de hoek......

daar zit wel enige nuance in......... je kan het vergelijken met je huis tuin en keuken Z paard, en Salinero bij wijze van :)

Nathalie02

Dat is wel het laatste wat je moet doen bij een vreemde hond laat staan een politie hond. Vind trouwens wel dat de agent zelf het niet toe had moeten laten dat de journalist het dier op deze wijze benaderde.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:02

tamaramt schreef:
WeCo schreef:

Dit meen je niet echt hè, dit is een grapje.
En 's avonds ? Moest ze toen zonder eten naar bed?

ja tuurlijk meen ik dat wel echt
ik ben de roedelleider en ga niet als een ...... foei zeggen en nekvel pakken; in zo n geval werkt dat helemaal niet
heb met genoeg moeilijke en agressieve honden gewerkt om te weten wat ik wel en niet moet doen in zo"n geval

Ja, ik ben ook de baas van een aantal moeilijke en agressieve honden, maar dan moet je me toch een uitleggen hoe een hond de link moet leggen tussen een dag geen eten en drinken krijgen in een volstrekt vreemde omgeving (immers de 2e dag) én het feit dat dit is omdat ze uren daarvoor heeft gegromd tegen haar roedelleider, waarvan ze overigens nog niet kon weten dat dit de roedelleider is, want ze kende deze nog maar een dag (immers de 2e dag)..................

Over vermenselijking van een hond gesproken :? .

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:03

geerke schreef:
magda_90 schreef:
Als ik mij inderdaad bedreigd voel, bijvoorbeeld doordat er iemand dreigend voor mij staat, en jij pakt mij in mijn nekvel dan haal ik inderdaad uit omdat dit een reflex van mij is. Diegene kan best een aan aanhanger hebben die achter mij staat.

een hond moet gewoon zijn plaats weten....anders wordt het een wolf...de een wat erger dan de ander :D

een hond hoort niet te grommen naar de baas en zeker niet te bijten...zeker huishonden niet,politiehonden is iets anders,hoewel die hun baas ook niet bijten.

Ben ik op zich wel met je eens. Maar ken je dat gevoel als je zo gefocust bent op iets dat je je vervolgens te lazerus schikt als iemand binnen komt? Ik vermoed dat dat zeker meegespeeld heeft, de hond focuste zich op de Collie en toen de eigenaar hem wou beetpakken beet ie. Het mag niet, ABSOLUUT NIET NEE, dat ben ik met je eens, maar ik kan de reactie mij wel voorstellen dat het uit schrik kwam.

Maar dan zou hij direct weer los moet laten, ik kan de link niet leggen dat hij vasthield. En dat kan komen vanwege de rangorde.

Hoe meer ik er over na denk hoe meer ik er van overtuigd ben dat het reflex was en verergerd werd doordat de rangorde niet goed is bepaald.