ik haat die kat !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:22

ik vind het een groot verschil als een hond/paard/kat op straat of op gemeente grond poept of plast,
of als een hond/kat/paard in mijn tuin poept of plast!!
op straat kun je er nog om heen lopen...
je tuin is van jou, daar spelen mischien wel kleine kinderen in, daar ben je aan het tuinieren, daar lig je lekker in het gras te zonnen enz...
als daar dieren in poepen of plassen, dan zit je vaak al onder de strond voordat je eht zelf in de gaten hebt!!
en als de eigenaar zijn veranwoording daar omtrent afschuift op de natuur van zijn beestje?
nou dan neem ik zelf die verantwoording wel!!
(en dan heb ik het nu over elke dier)

Rennie89

Re: ik haat die kat !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:25

maar het gaat allemaal om de verantwoording nemen van je dier ;) je behoort de poep van je hond op te ruimen, zelfde geld voor een paard. Ik begrijp je punt maar neerschieten is in mijn ogen niet een oplossing ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:32

Persoonlijk denk ik dat niemand serieus een kat wil neerschieten of zelfs maar pijn wil doen.
Maar ik kan me de frustraties wel voorstellen doordat een hoop katteneigenaren enorm makkelijk zijn en alle verantwoording op anderen afschuiven. Reacties als: Hoe moet ik mijn kat op mijn eigen terrein houden (terwijl ze wel heel goed kunnen vertellen hoe anderen hun huisdier van hun terrein af kunnen houden), katten mogen nu eenmaal loslopen en als ik de kat binnen moet houden breekt hij het hele huis af (dat maakt blijkbaar goed dat zo'n kat in andermans tuin mag poepen of zelfs in hun huis gaat sproeien) zorgen daar natuurlijk ook wel voor.

Het wordt altijd omgedraaid, altijd wordt de verantwoording bij anderen neer gelegd. De ene keer is het "nu eenmaal de natuur" en de andere keer moet je met je handen van hun "huisdier" afblijven.
Zoals ik al eerder melde ben ik persoonlijk nog nooit een katteneigenaar tegengekomen die nav klachten van de buurt zijn kat op eigen terrein hield. Dan moet je niet raar staan te kijken als sommige mensen drastische oplossingen gaan verzinnen en je je kat ooit eens terug gaat vinden in een asiel aan de andere kant van het land.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:40

lifaya schreef:
maar het gaat allemaal om de verantwoording nemen van je dier ;) je behoort de poep van je hond op te ruimen, zelfde geld voor een paard. Ik begrijp je punt maar neerschieten is in mijn ogen niet een oplossing ;)

maar als b.v. jou dier in mijn tuin poept...
ruim jij het niet op?
dat heb ik namelijk nog nooit iemand zien doen :P
en ik zeg ook niet neerschieten...
ik ben zelfs tegen jagers :P
dus dat was geen optie...
ik zeg alleen dat ik begrijp dat delphi de jager een keertje in die richting laat schieten (ook zij heeft het niet over neerschieten ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:48

lifaya schreef:
ik vind dat dit niet iets te maken moet hebben met dat je een kat mag afschieten van de wet, maar dat het om het princiepe gaat dat het een huisdier is van iemand anders. Ik heb ook last van hondenschijt die overal ligt en niet opgeruimd word door de baasjes, maar ik ga daar dan geen hond voor neerschieten (voorbeeld).

Katten zijn schadelijk voor de natuur en vallen daarom onder flora&fauna beheer...Jagers mogen deze dus bij wet afschieten (Flora- en faunawet, Artikel 67, eerste lid, onder d).
Overigens een kleine toevoeging: Eigenlijk worden vooral verwilderde katten afgeschoten en er zijn meer (ongeschreven en geschreven) regels aan verbonden dan alleen "buiten de bebouwde kom". De jager kent zijn jachtgebied en weet dus wel welke kat daar regelmatig komt en welke "nieuw" is. Bovendien zijn verwilderde katten vaak territoriaal en schuw in tegenstelling tot huiskatten.

Aan de andere kant meende ik laatst gehoord te hebben dat jaarlijks 5000 "verwilderde" katten worden afgeschoten in Nl...Een duidelijke waarschuwing voor kattenhouders dus...

Edit:
Citaat:
Provincies schieten duizenden katten af

Alleen al in de provincie Utrecht worden per jaar duizend katten afgeschoten. Dit gebeurt door een ‘aanwijzing’ van de provincie Utrecht, die ‘verwilderde katten’ heeft opgenomen in de lijst van ‘vrij’ te jagen wild. Volgens de Partij voor de Dieren zijn er minstens vier andere provincies die ook de jacht op katten toestaan.

Uiteraard zullen daar huiskatten bij zijn...

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:50

Jezus wat sommigen mensen hier wel niet typen zeg.
Als je buurjongentje een bende in je tuin maakt schiet je hem dan ook neer of zet je hem dan ook op de snelweg uit?
Of krijgen we nu het verhaaltje het is maar een kat daarbij mag dat want het zijn toch gevoeloose rotbeesten.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:51

Moontje1991 schreef:
Jezus wat sommigen mensen hier wel niet typen zeg.
Als je buurjongentje een bende in je tuin maakt schiet je hem dan ook neer of zet je hem dan ook op de snelweg uit?
Of krijgen we nu het verhaaltje het is maar een kat daarbij mag dat want het zijn toch gevoeloose rotbeesten.

Nee dan sleep ik m aan zn oren MIJN tuin uit, en dan ga ik verhaal halen bij z'n ouders. poedersuiker in dat geval.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:53

Dus met de buurjongen wordt je boos en ga je naar zijn ouders maar met een kat doe je hem gelijk leed aan?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:55

Moontje1991 schreef:
Dus met de buurjongen wordt je boos en ga je naar zijn ouders maar met een kat doe je hem gelijk leed aan?

lezen is ook een vak of niet?
je zegt dat je gelezen hebt, als je echt gelezen hebt,
had je dus ook gezien dat meerdere mensen die hier last van katten hebben, ook al meerdere keren bij de eigenaren zijn geweest!!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:56

Moontje1991 schreef:

Als je het topic had gelezen had je gezien dat vrijwel iedereen aan heeft gegeven eerst met de buren er over te willen praten...

Bijv. Delphi die al 4 keer naar de buren is gestapt....Ergens houdt het op...

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:57

Dus dan ga je de kat maar pijn doen?
Doe je dat ook met de buurjongen 4 keer naar de ouders en dan maar afschieten of loslaten op de snelweg?
Of doe je dat alleen met katten?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:00

dan krijgt die buurjongen echt wel een groot probleem...!!

en bovendien vind ik de vergelijking buurjongen/vervelende kat wel heel banaal!!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:01

Moontje1991 schreef:
Doe je dat ook met de buurjongen 4 keer naar de ouders en dan maar afschieten of loslaten op de snelweg?

Ik heb nog nooit een irritant buurjongetje gehad die mijn tuin volschijt, dus ik kan je met alle eerlijkheid van de wereld niet zeggen wat ik zou doen... :+

Maar inderdaad, de kat zou er dan bij mij onder moeten lijden....Probleem daarmee? Dan zorg ervoor dat je kat geen overlast veroorzaakt :Y)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:05

M_D_H schreef:
dan krijgt die buurjongen echt wel een groot probleem...!!

en bovendien vind ik de vergelijking buurjongen/vervelende kat wel heel banaal!!

Waarom dan?
Is die kat minder waard dan de buurjongen?

niet te geloven dit

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:05

Adil18 schreef:
Ik heb nog nooit een irritant buurjongetje gehad die mijn tuin volschijt, dus ik kan je met alle eerlijkheid van de wereld niet zeggen wat ik zou doen... :+

Maar inderdaad, de kat zou er dan bij mij onder moeten lijden....Probleem daarmee? Dan zorg ervoor dat je kat geen overlast veroorzaakt :Y)

ben blij dat jij mijn buur niet bent :+

Het zal onwijs asociaal overkomen, maar gezien ik een sterke band met mijn poes heb, is zij als mijn kindje, en als iemand haar pijn doet, doet die mij ook pijn en dan zal ik niet de liefste zijn.... :+ zoals ik al zei, het zal vast wel asociaal overkomen ;) maar ik vind een dier laten leiden net zo asociaal

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:06

Moontje1991 schreef:
Is die kat minder waard dan de buurjongen?

Duh, nogal wiedes! Het is een kat, een beest...Die is in elk opzicht minder waard dan een mensenleven...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:07

euhm ten eerste ja????
en ten tweede...
de buurjongen zou det niet doen aangezien die wel begrijpt wat niet en wel mag...
bovendien vind ik het absurpt om een dier met een mens te vergelijken zodat jij je gelijk kan halen?

en ga nou niet aankomen dat het daarom zielig is voor die kat...
zijn eigenaren zijn er om te voorkomen dat er dingen met hem gebeuren!!
dat is hun verantwoording niet het mijne

Adil

lifaya schreef:
Adil18 schreef:

ben blij dat jij mijn buur niet bent :+

Het zal onwijs asociaal overkomen, maar gezien ik een sterke band met mijn poes heb, is zij als mijn kindje, en als iemand haar pijn doet, doet die mij ook pijn en dan zal ik niet de liefste zijn.... :+ zoals ik al zei, het zal vast wel asociaal overkomen ;) maar ik vind een dier laten leiden net zo asociaal

Nou ja, wat is lijden...Een emmer water erover, een schop onder zijn hol...Dat is hij na 10 minuten wel weer vergeten hoor...Ik hoop alleen dattie dan niet vergeet dat ie niet in onze tuin moet komen... :+

slimmerik

Moontje1991 schreef:

Raar dat je katten met mensen vergelijkt. Ik zie er nl. helemaal geen vergelijking in.

Dieren die op mijn terrein komen en die ik daar niet wens, verdwijnen gewoon. En wat maakt het voor de eigenaar nu uit? Of ie de rotzooi van het wegdek af moet schrapen als zijn lievelingetje platgewalst is, of dat zijn gefrustreerde buren het dier voor hem opruimen?

Laatste is toch veel gemakkelijker?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:08

M_D_H als jullie mijn broertje als buurjongen hadden, en hij zou in jullie tuin komen en jullie zoudne hem straffen, ik garandeer je dat hij er niet van zal leren ;)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:09

ThePast03 schreef:
Persoonlijk denk ik dat niemand serieus een kat wil neerschieten of zelfs maar pijn wil doen.
Maar ik kan me de frustraties wel voorstellen doordat een hoop katteneigenaren enorm makkelijk zijn en alle verantwoording op anderen afschuiven. Reacties als: Hoe moet ik mijn kat op mijn eigen terrein houden (terwijl ze wel heel goed kunnen vertellen hoe anderen hun huisdier van hun terrein af kunnen houden), katten mogen nu eenmaal loslopen en als ik de kat binnen moet houden breekt hij het hele huis af (dat maakt blijkbaar goed dat zo'n kat in andermans tuin mag poepen of zelfs in hun huis gaat sproeien) zorgen daar natuurlijk ook wel voor.

Het wordt altijd omgedraaid, altijd wordt de verantwoording bij anderen neer gelegd. De ene keer is het "nu eenmaal de natuur" en de andere keer moet je met je handen van hun "huisdier" afblijven.
Zoals ik al eerder melde ben ik persoonlijk nog nooit een katteneigenaar tegengekomen die nav klachten van de buurt zijn kat op eigen terrein hield. Dan moet je niet raar staan te kijken als sommige mensen drastische oplossingen gaan verzinnen en je je kat ooit eens terug gaat vinden in een asiel aan de andere kant van het land.

Ojee, Lean, kijk uit wat je zegt over de waarde van dieren op bokt :')

Ik kopieer het bericht van ThePast03 omdat zij heel mooi verwoord waar het om draait. Ook dit bericht zal wel volkomen genegeerd worden door posters die alleen lezen dat iemand hun kat inmiddels wel kan wurgen (is niet leuk hoor, telkens met je vingers in de kattenpoep).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:09

Adil18 schreef:
Nou ja, wat is lijden...Een emmer water erover, een schop onder zijn hol...Dat is hij na 10 minuten wel weer vergeten hoor...Ik hoop alleen dattie dan niet vergeet dat ie niet in onze tuin moet komen... :+

Een schop zou mijn kat fataal kunnen zijn, zij heeft een rugbeschadeging, maar een emmer water heb ik totaal geen probleem mee :n dat mag ook gewoon, en dt moet je ook vooral doen!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:10

Moontje1991 schreef:

Dan krijgt dat k*tjong een schop onder z'n kont, luisteren zn ouders dan nog niet, bel ik de politie, omdat ik overlast heb van dat klotekind, in dat geval. jammer genoeg reageert de politie niet bij katten.

Maar net zoals de andere zeggen, vergelijking kat/kind is erg banaal.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:11

Sorry maar ben je helemaal g*k geworden, dieren iets aandoen omdat het hun natuur is.
Het is de schuld van de eigenaren en niet van de kat.
Je moet jezelf schamen, onschuldige dieren wat aandoen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:12

Schangah schreef:
Sorry maar ben je helemaal g*k geworden, dieren iets aandoen omdat het hun natuur is.
Het is de schuld van de eigenaren en niet van de kat.
Je moet jezelf schamen, onschuldige dieren wat aandoen.

Vette pech, kat weg :Y)