Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
je behoort de poep van je hond op te ruimen, zelfde geld voor een paard. Ik begrijp je punt maar neerschieten is in mijn ogen niet een oplossing
lifaya schreef:maar het gaat allemaal om de verantwoording nemen van je dierje behoort de poep van je hond op te ruimen, zelfde geld voor een paard. Ik begrijp je punt maar neerschieten is in mijn ogen niet een oplossing

lifaya schreef:ik vind dat dit niet iets te maken moet hebben met dat je een kat mag afschieten van de wet, maar dat het om het princiepe gaat dat het een huisdier is van iemand anders. Ik heb ook last van hondenschijt die overal ligt en niet opgeruimd word door de baasjes, maar ik ga daar dan geen hond voor neerschieten (voorbeeld).
Citaat:Provincies schieten duizenden katten af
Alleen al in de provincie Utrecht worden per jaar duizend katten afgeschoten. Dit gebeurt door een ‘aanwijzing’ van de provincie Utrecht, die ‘verwilderde katten’ heeft opgenomen in de lijst van ‘vrij’ te jagen wild. Volgens de Partij voor de Dieren zijn er minstens vier andere provincies die ook de jacht op katten toestaan.
Moontje1991 schreef:Jezus wat sommigen mensen hier wel niet typen zeg.
Als je buurjongentje een bende in je tuin maakt schiet je hem dan ook neer of zet je hem dan ook op de snelweg uit?
Of krijgen we nu het verhaaltje het is maar een kat daarbij mag dat want het zijn toch gevoeloose rotbeesten.
Moontje1991 schreef:Dus met de buurjongen wordt je boos en ga je naar zijn ouders maar met een kat doe je hem gelijk leed aan?
Moontje1991 schreef:Dus met de buurjongen wordt je boos en ga je naar zijn ouders maar met een kat doe je hem gelijk leed aan?
Moontje1991 schreef:Dus dan ga je de kat maar pijn doen?
Doe je dat ook met de buurjongen 4 keer naar de ouders en dan maar afschieten of loslaten op de snelweg?
Of doe je dat alleen met katten?
Adil18 schreef:Ik heb nog nooit een irritant buurjongetje gehad die mijn tuin volschijt, dus ik kan je met alle eerlijkheid van de wereld niet zeggen wat ik zou doen...![]()
Maar inderdaad, de kat zou er dan bij mij onder moeten lijden....Probleem daarmee? Dan zorg ervoor dat je kat geen overlast veroorzaakt
zoals ik al zei, het zal vast wel asociaal overkomen
maar ik vind een dier laten leiden net zo asociaal lifaya schreef:Adil18 schreef:Ik heb nog nooit een irritant buurjongetje gehad die mijn tuin volschijt, dus ik kan je met alle eerlijkheid van de wereld niet zeggen wat ik zou doen...![]()
Maar inderdaad, de kat zou er dan bij mij onder moeten lijden....Probleem daarmee? Dan zorg ervoor dat je kat geen overlast veroorzaakt
ben blij dat jij mijn buur niet bent![]()
Het zal onwijs asociaal overkomen, maar gezien ik een sterke band met mijn poes heb, is zij als mijn kindje, en als iemand haar pijn doet, doet die mij ook pijn en dan zal ik niet de liefste zijn....zoals ik al zei, het zal vast wel asociaal overkomen
maar ik vind een dier laten leiden net zo asociaal
Moontje1991 schreef:Dus dan ga je de kat maar pijn doen?
Doe je dat ook met de buurjongen 4 keer naar de ouders en dan maar afschieten of loslaten op de snelweg?
ThePast03 schreef:Persoonlijk denk ik dat niemand serieus een kat wil neerschieten of zelfs maar pijn wil doen.
Maar ik kan me de frustraties wel voorstellen doordat een hoop katteneigenaren enorm makkelijk zijn en alle verantwoording op anderen afschuiven. Reacties als: Hoe moet ik mijn kat op mijn eigen terrein houden (terwijl ze wel heel goed kunnen vertellen hoe anderen hun huisdier van hun terrein af kunnen houden), katten mogen nu eenmaal loslopen en als ik de kat binnen moet houden breekt hij het hele huis af (dat maakt blijkbaar goed dat zo'n kat in andermans tuin mag poepen of zelfs in hun huis gaat sproeien) zorgen daar natuurlijk ook wel voor.
Het wordt altijd omgedraaid, altijd wordt de verantwoording bij anderen neer gelegd. De ene keer is het "nu eenmaal de natuur" en de andere keer moet je met je handen van hun "huisdier" afblijven.
Zoals ik al eerder melde ben ik persoonlijk nog nooit een katteneigenaar tegengekomen die nav klachten van de buurt zijn kat op eigen terrein hield. Dan moet je niet raar staan te kijken als sommige mensen drastische oplossingen gaan verzinnen en je je kat ooit eens terug gaat vinden in een asiel aan de andere kant van het land.
Adil18 schreef:Nou ja, wat is lijden...Een emmer water erover, een schop onder zijn hol...Dat is hij na 10 minuten wel weer vergeten hoor...Ik hoop alleen dattie dan niet vergeet dat ie niet in onze tuin moet komen...
dat mag ook gewoon, en dt moet je ook vooral doen! Moontje1991 schreef:Dus dan ga je de kat maar pijn doen?