Vermist Stitch, Rozenburg. Update p18, helaas dood gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Re: Vermist, chihuahua Stitch, Omgeving Irenestraat Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:56

Maar als jou dier gechipt is en er is niemand die dat controleert wat heeft dat dan voor een zin?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:03

Ik heb wel de ervaring dat ik bij een nieuwe dierenarts altijd gecontroleerd word. (al is het maar om te kijken of de gegevens kloppen in het boekje).
Ook word er altijd gevraagd bij een nieuw beest hoe ik er aan kom (eigen fok, asiel, fokker etc.?), en daarna wordt de chip gecontroleerd (of gezet).

Ik zou persoonlijk niet met een gestolen (en dan ook nog relatief dure) hond naar een nieuwe dierenarts durven...

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:18

Ik lees al een tijdje mee in de hoop dat het beestje gevonden wordt, en heb bewondering voor de moeite die je erin steekt om hem terug te vinden.

Helaas is hij al anderhalve maand weg, en je moet wel realistisch blijven. De kans dat je Stitch nu nog terugvindt is erg klein. Zo'n zoektocht is mentaal erg zwaar, en op den duur ga je eraan kapot. Op een gegeven moment kun je niks meer doen. Naar mijn mening moet je het proberen af te sluiten en verder te gaan met je leven..

klaver4dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:44

Cayenne schreef:
Al vind ik het trouwens wel jammer dat je nog geen vogels of andere kleinere huisdieren kunt laten chippen, maar goed, dat is weer een hele andere discussie)

Ik heb tientallen vogels van een chip voorzien. Als dierenarts van Artis (wat ik bijna 14 jaar ben geweest) geven we heel veel vogels een transponder of chip, m.n. de duurdere vogels. Is toch handig als ze ongevraagd worden meegenomen of wegvliegen. Een ring is zo te verwijderen. In de dierentuin hebben zo ongeveer alle dieren een transponder, inclusief de zijdeaapjes en dwerg-oeistiti (aapje van ongeveer 50 gram),

Peter klaver, dierenarts (voormalig Hoofd veterinaire afdeling Artis)
http://www.petlook.nl
http://www.animalalert.nl

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:12

wat heeft chippen voor zin als niemand die controleert omdat het teveel werk is?

ik vrees ook dat het langzaam aan duidelijk wordt dat de vinder van Stich zich niet gaat melden :(:)
hopelijk is het wel een zorgzaam baasje en hopelijk komt hij ooit bij een dierenarts terecht die wel de moeite neemt om de chip te controleren en nakijkt bij vermiste dieren

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:22

het idee van een chip is dat wanneer je dier gevonden wordt door een eerlijke vinder de eigenaar kan worden achterhaald.

Dat is heel iets anders dan het de taak van de dierenarts maken om gestolen dieren op te sporen.

Ik ben het helemaal eens met peter klaver.

Dat dieren gestolen worden vind ik heel erg maar het is niet zo dat de dierenarts daar een aandeel of plicht in heeft.

Ik hoop dat jij je hondje nog terugvindt! Wat verschrikkelijk!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:46

spatter schreef:
wat heeft chippen voor zin als niemand die controleert omdat het teveel werk is?

Dit zodat als je dier vermist raakt en iemand vindt hem, de rechtmatige eigenaar opgespoord kan worden. ;)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:44

rakni schreef:
het idee van een chip is dat wanneer je dier gevonden wordt door een eerlijke vinder de eigenaar kan worden achterhaald.

Dat is heel iets anders dan het de taak van de dierenarts maken om gestolen dieren op te sporen.

Ik ben het helemaal eens met peter klaver.

Dat dieren gestolen worden vind ik heel erg maar het is niet zo dat de dierenarts daar een aandeel of plicht in heeft.

Ik hoop dat jij je hondje nog terugvindt! Wat verschrikkelijk!

Nog even een toevoeging en dan denk ik dat weer weer ontopic moeten gaan niet?

Hoe wil je een gestolen dier terugkrijgen als niemand de chip controleert?
Het is idd de taak niet van de da om gestolen dieren terug te vinden maar vind het wel de taak van de da om te controleren of het dier niet vermist is. En als er dan een andere eigenaar bijstaat zal er een onderzoek moeten plaatsvinden maar mijn idee.
Even bellen met of een brief sturen naar de eigenaar v/d chip en men heeft waarschijnlijk alle info die men nodig heeft.
Hiervoor zou de da eventueel gemaakte kosten in rekening kunnen brengen.
Dan moet men er maar voor zorgen dat de juiste eigenaar bij het juiste dier en de juiste chip is. En dan is er geen probleem, hoeven er geen tel. kosten gemaakt te worden en wordt opsporing van vermiste dieren ineens een stuk makkelijker.
En dat alles dankzij een eenvoudige procedure nl. chip controleren bij nieuwe patient.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:27

Wat moet dit verschrikkeljk voor je zijn.

Ik woon dan wel helemaal niet in de buurt (Duitsland), maar je weet nooit, ik hou in ieder geval mijn ogen goed open.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 13:41

Vind idd ook dat nieuwe patientjes gecheckt moeten worden op chip, dan zie je snel genoeg of het klopt.

Balen dat de kleine chi nog niet terug is.
Hopelijk vinden jullie hem snel...

la_chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 13:46

mensen alsjeblieft, ik wil geen discussies hier, het enige wat ik wil is mijn ventje terug :'(
En de hoop op geven doet ik niet! Wat mensen ook zeggen!! ik zal wel door gaan maar opgeven, NOOIT!!!
En wat de chip betreft, mijn ventje staat geregistreerd als "VERMIST" En dan is het naar mijn idee niet meer dan normaal dat als een dierenarts een NIEUW hondje binnen krijgt en deze al wat ouder is dat de chip even gechekt wordt.
Ik zal een dierenarts nooit vragen iedere keer alle dieren te chippen.
Ik ben van da veranderd, en het eerste wat ze deden (omdat ik nieuw binnen kwam) is de chip controleren.

Maar dit is idd een verhaal dat ik even kwijt moest over stitch, Zal er binnenkort een topic over openen en wie weet wat er uit komt, misschien een lijst met handtekeningen van mensen die er net als ik over denken ;)

bedankt voor de bezorgde reacties tussendoor!

liefs

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:15

la_chica schreef:
Ik ben van da veranderd, en het eerste wat ze deden (omdat ik nieuw binnen kwam) is de chip controleren.

chip controleren in de zin van scanner er overheen halen en kijken of die het doet en verder niets? of ook echt in de computer kijken of het dier geregistreerd staat? daar zit een groot verschil tussen. veel dierenartsen trekken die scanner erover, meer om te kijken of het dier een chip heeft maar verder wordt er niets mee gedaan. veel dieren hebben ook een chip, maar staan niet op naam van de eigenaar geregistreerd. heb je dus weinig aan.

la_chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:21

Tieme schreef:
la_chica schreef:

chip controleren in de zin van scanner er overheen halen en kijken of die het doet en verder niets? of ook echt in de computer kijken of het dier geregistreerd staat? daar zit een groot verschil tussen. veel dierenartsen trekken die scanner erover, meer om te kijken of het dier een chip heeft maar verder wordt er niets mee gedaan. veel dieren hebben ook een chip, maar staan niet op naam van de eigenaar geregistreerd. heb je dus weinig aan.

Dat mensen de hond niet op hun naam zetten is erg stom!!! En ook dat zou verplicht moeten zijn!!

Mijn da (waar ik nu zit) checkt het chipnummer ook in de paspoorten, en als een dier gevonden en gestolen is zal het dier geen paspoort bij zich hebben met het juiste nummer erin ;)
Als een da het niet vertrouwd zal hij/zij kunnen kijken waar het dier geregistreerd staat. Maar als een baasje de juiste spullen bij zich heeft... dan begrijp ik dat hij/zij niet verder kijkt.
En daarom heb ik ook altijd de paspoorten van mn beestjes mee.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:15

LauraMc schreef:
Ik lees al een tijdje mee in de hoop dat het beestje gevonden wordt, en heb bewondering voor de moeite die je erin steekt om hem terug te vinden.

Helaas is hij al anderhalve maand weg, en je moet wel realistisch blijven. De kans dat je Stitch nu nog terugvindt is erg klein. Zo'n zoektocht is mentaal erg zwaar, en op den duur ga je eraan kapot. Op een gegeven moment kun je niks meer doen. Naar mijn mening moet je het proberen af te sluiten en verder te gaan met je leven..

Sorry maar ik ben het hier niet meeens.

Als Stitch moedwillig in huis is genomen door iemand, wordt de kans dat je hem terug vind alleen maar groter na lange tijd omdat mensen dan onvoorzichtig beginnen te worden. Die persoon kan zo´n hondje misschien wel even verborgen houden maar zal toch meer en meer naar buiten gaan treden, zo zal hij-zij ook een keer naar de dierenarts moeten enz.

Als je niet blijft zoeken, weet je zeker dat je hem niet terugvind. Ik zou ook niet opgeven tot ik wat meer wist, hoe slopend dat ook zou zijn voor mezelf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:39

Idd Noasky! helemaal mee eens

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:43

Ik ben het ook met Noasky eens. Je geeft toch niet zomaar je hondje op omdat die al 1.5 maand weg is? Stitch zit hoogstwaarschijnlijk bij iemand thuis die het geweldig vind een gratis Chi te hebben gevonden. Maar eens valt die door de mand omdat iemand hem ziet lopen met het hondje.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:47

blijven zoeken hoor! onze buren hebben na ruim 1 jaar hun kat terug,het diertje was ontsnapt op het vliegveld in spanje uit de transport box..ze verhuisden terug naar nederland.
vrienden in spanje zijn rond het vliegveld blijven zoeken en ja hoor na een jaar! is poes terecht..ze kregen van de luchthaven een retourvlucht om poes op te halen :D

klaver4dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 14:17

AaronYve schreef:
Dit is niet het topic om hierover te discussieren. ik vind het wel een hele goeie discussie, want ik vind dus wel dat het de taak van de da is.
Hij zou een melding kunnen maken over het feit dat er een andere eigenaar staat geregistreerd bij dit dier.
En niet iedereen klakkeloos geloven, je hebt toch een soort van voorbeeldfunctie want dierenartsen kunnen dit controleren, wij niet.
Misschien kun je hierover een topic openen?

Bij wie moet de dierenarts daar melding van maken?

Ongeveer 1/3 van de GECHIPTE honden is niet juist geregisteeerd. Maar wat is juist? Mevrouw Jansen komt met de hond! Zijn woont samen met meneer Pietersen. De hond staan op de naam van Pietersen? Van wie is de hond? Als ze op één adres wonen, begrijp je dat het goed zit.

Maar ze zijn gescheiden afgelopen jaar? Ze wonen nu op een verschillende adres? Maar hoe kom je daar achter? Van wie is de hond dan?
Verder kan je bij veel databanken niet alle gegevens zien! Dan kan de eigenaar aangeven. Bijvoorbeeld alleen het mobiele nummer of emailadres! Handig voor je privicy (Je mag als databank wettelijk niet zo maar alle gegevens in de openbaarheid brengen).

Dus het is als dierenarts helemaal niet eenvoudig om dit te controleren.

Hetzelfde als het entboekje. Met kan het vergeten zijn, wil een rabiesvaccinatie voor het buitenland en vraagt een nieuw boekje - paspoort aan de deirenarts! Kan je niet zo maar weigeren als dierenarts! Dus heeft de eigenaar een nieuw boekje!

Verder heeft ongeveer 30 % van de mensen met een hond of kat minimaal 2 dierenartsen waar ze naar toe gaan!

Als regel heb je als dierenarts voor een simpel vaccinatie ongeveer 10 minuten.
Moet je een
- lichamelijk onderzoek doen,
- soms temperaturen,
- controle gebit, ogen, oren, lymfeknopen, anaalklieren,
- hart en longen luisteren, buik voelen, melkklieren controleren,
- soms wegen,
- je bevindingen noteren in de computer,
- vaccin klaarmaken, soms 2 of drie, (rabiës, kennelhoest, neusenting),
- toedienen,
- in het vaccinatieboekje invullen, tekenen, stempelen,
- even een kort gesprekje hoe het met de hond gaat, met name over voeding, gewichtmanagement, vlooien en wormen.

Dat wordt het controleren van de chip en kijken op internet of die vermist is, geen echt haalbare kaart! (mede omdat het eigendom vaak niet duidelijk te achterhalen is ivm de Wet op de Privacy)

Peter Klaver, dierenarts databank Petlook.nl

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:34

Oh meid, wat vreselijk moet jij je voelen!!!

Afschuwelijk!!!!!

Jullie gaan ervan uit dat Stitch gevonden is door iemand, zou hij niet gewoon nog rond kunnen lopen?

Ik vind het echt vreselijkvoor je zeg, maar vooral voor Stitch...arm beestje!!

Ik woon niet in de buurt maar ik ga voor jullie duimen!

la_chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:25

Als hij buiten had gelopen ben ik bang dat hij het niet meer had overleeft, het is echt een schoothondje wat altijd warm in zijn dekentje lag, was het niet op de bank dan was het wel in bed hihi, lekker warm bij pappa en mamma:D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:03

Nog steeds niks ?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:11

ik ben bang dat je hondje helaas niet meer leeft; oftwel geen eten kon vinden of door roofdieren gepakt is of aangereden door een auto.
want als iemand hem in huis opgenomen zou hebben dan moeten ze toch een eker over straat wandelen of naar de da of vrienden/familie/buren zie het hondje en vragen erna
en het is zoveel in de belangstelling geweest dat iemand het hondje dan al wel lang herkend had.
ik weet dat je dit allemaal niet wilt horen maar je moet wel reeel blijven natuurlijk anders word je zelf geestelijk en lichamelijk gesloopt

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:45

Moet er niet aan denken zeg, wist je maar wat he...
Die onzekerheid is erger dan niet weten wat er is gebeurd..

Ik snap dat je niet wil opgeven hoor, dat zou ik ook zo hebben, mijn hondjes zijn echt mijn allesjes..Maar idd je zou gek worden zo..

Sjonge ik kan je geen advies geven, ik kan alleen maar zeggen dat ik de laatste tijd veel aan je denk, en dan in de trant van het zal je maar gebeuren...

Sterkte!

la_chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:14

tamaramt schreef:
ik ben bang dat je hondje helaas niet meer leeft; oftwel geen eten kon vinden of door roofdieren gepakt is of aangereden door een auto.
want als iemand hem in huis opgenomen zou hebben dan moeten ze toch een eker over straat wandelen of naar de da of vrienden/familie/buren zie het hondje en vragen erna
en het is zoveel in de belangstelling geweest dat iemand het hondje dan al wel lang herkend had.
ik weet dat je dit allemaal niet wilt horen maar je moet wel reeel blijven natuurlijk anders word je zelf geestelijk en lichamelijk gesloopt

Sorry maar dit vind ik wel iets te ver gaan hoor!!
En inderdaad, zulke dingen hoor ik liever niet! Had hij aangereden geweest dan had ik het al lang gehoord! Er zitten genoeg gekken die zo'n hondje graag in huis houden!
Als hij niet meer had geleefd was hij gevonden en had ik het een plekje kunnen geven. Je beseft volgens mij niet wat een "beesten" mensen wel niet zijn? Nooit zo eerlijk als dat een dier is .

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:19

la_chica schreef:
tamaramt schreef:

Sorry maar dit vind ik wel iets te ver gaan hoor!!
En inderdaad, zulke dingen hoor ik liever niet! Had hij aangereden geweest dan had ik het al lang gehoord! Er zitten genoeg gekken die zo'n hondje graag in huis houden!
Als hij niet meer had geleefd was hij gevonden en had ik het een plekje kunnen geven. Je beseft volgens mij niet wat een "beesten" mensen wel niet zijn? Nooit zo eerlijk als dat een dier is .

goedzo bijt maar van je af !