Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cayenne schreef:Al vind ik het trouwens wel jammer dat je nog geen vogels of andere kleinere huisdieren kunt laten chippen, maar goed, dat is weer een hele andere discussie)
rakni schreef:het idee van een chip is dat wanneer je dier gevonden wordt door een eerlijke vinder de eigenaar kan worden achterhaald.
Dat is heel iets anders dan het de taak van de dierenarts maken om gestolen dieren op te sporen.
Ik ben het helemaal eens met peter klaver.
Dat dieren gestolen worden vind ik heel erg maar het is niet zo dat de dierenarts daar een aandeel of plicht in heeft.
Ik hoop dat jij je hondje nog terugvindt! Wat verschrikkelijk!

la_chica schreef:Ik ben van da veranderd, en het eerste wat ze deden (omdat ik nieuw binnen kwam) is de chip controleren.
Tieme schreef:la_chica schreef:Ik ben van da veranderd, en het eerste wat ze deden (omdat ik nieuw binnen kwam) is de chip controleren.
chip controleren in de zin van scanner er overheen halen en kijken of die het doet en verder niets? of ook echt in de computer kijken of het dier geregistreerd staat? daar zit een groot verschil tussen. veel dierenartsen trekken die scanner erover, meer om te kijken of het dier een chip heeft maar verder wordt er niets mee gedaan. veel dieren hebben ook een chip, maar staan niet op naam van de eigenaar geregistreerd. heb je dus weinig aan.

LauraMc schreef:Ik lees al een tijdje mee in de hoop dat het beestje gevonden wordt, en heb bewondering voor de moeite die je erin steekt om hem terug te vinden.
Helaas is hij al anderhalve maand weg, en je moet wel realistisch blijven. De kans dat je Stitch nu nog terugvindt is erg klein. Zo'n zoektocht is mentaal erg zwaar, en op den duur ga je eraan kapot. Op een gegeven moment kun je niks meer doen. Naar mijn mening moet je het proberen af te sluiten en verder te gaan met je leven..
AaronYve schreef:Dit is niet het topic om hierover te discussieren. ik vind het wel een hele goeie discussie, want ik vind dus wel dat het de taak van de da is.
Hij zou een melding kunnen maken over het feit dat er een andere eigenaar staat geregistreerd bij dit dier.
En niet iedereen klakkeloos geloven, je hebt toch een soort van voorbeeldfunctie want dierenartsen kunnen dit controleren, wij niet.
Misschien kun je hierover een topic openen?
tamaramt schreef:ik ben bang dat je hondje helaas niet meer leeft; oftwel geen eten kon vinden of door roofdieren gepakt is of aangereden door een auto.
want als iemand hem in huis opgenomen zou hebben dan moeten ze toch een eker over straat wandelen of naar de da of vrienden/familie/buren zie het hondje en vragen erna
en het is zoveel in de belangstelling geweest dat iemand het hondje dan al wel lang herkend had.
ik weet dat je dit allemaal niet wilt horen maar je moet wel reeel blijven natuurlijk anders word je zelf geestelijk en lichamelijk gesloopt
la_chica schreef:tamaramt schreef:ik ben bang dat je hondje helaas niet meer leeft; oftwel geen eten kon vinden of door roofdieren gepakt is of aangereden door een auto.
want als iemand hem in huis opgenomen zou hebben dan moeten ze toch een eker over straat wandelen of naar de da of vrienden/familie/buren zie het hondje en vragen erna
en het is zoveel in de belangstelling geweest dat iemand het hondje dan al wel lang herkend had.
ik weet dat je dit allemaal niet wilt horen maar je moet wel reeel blijven natuurlijk anders word je zelf geestelijk en lichamelijk gesloopt
Sorry maar dit vind ik wel iets te ver gaan hoor!!
En inderdaad, zulke dingen hoor ik liever niet! Had hij aangereden geweest dan had ik het al lang gehoord! Er zitten genoeg gekken die zo'n hondje graag in huis houden!
Als hij niet meer had geleefd was hij gevonden en had ik het een plekje kunnen geven. Je beseft volgens mij niet wat een "beesten" mensen wel niet zijn? Nooit zo eerlijk als dat een dier is .