Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:04

Moontje1991 schreef:
Daar gaf ik net antwoord op namelijk als jij jou hond leert niet in mijn tuin te komen leer ik mijn kat jou hond niet aan te vallen geen probleem hoor

Dus jouw kat mag in paniek wel in míjn tuin komen, maar mijn hond mag niet in paniek in jóuw tuin komen? Hhhhmmm....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:04

Dus mijn hond moet onderscheid leren maken tussen een kat in paniek en een kat die de tuin molesteert????

Ayasha
Blogger

Re: Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:05

En moontje nog wat, als ik online zo lees... Dan zijn er maar heel weinig zaken waar de kat doodgebeten werd door de hond op eigen terrein waarbij de eigenaar van de kat gelijk kreeg eigenlijk........

magda_90

Ik blijf erbij, jouw kat niet in mijn tuin, mijn hond die jouw kat niet opjaagt. Wat beters kan ik er echt niet van maken.

zap

Moontje1991 schreef:
Hoezoo dat?
Ik leer mijn kat niet in jou tuin te komen.
Zoeits heet comprommisen sluiten

Moontje, met jou zijn er nog tig andere katteneigenaren die wel hun kat laten rondlopen. Moeten we de honden dan maar een een of ander kattenregister mee gaan geven welke ze wel en welke ze niet moeten wegjagen? Hoe weet een hond nu welke kat angstig is en wel geleerd is uit de tuin te blijven óf dat het een kat is die dat niet geleerd heeft.

Het idee is leuk, maar niet echt in de praktijk te brengen :n

Daar tegenover heb je ook nog eens eigenaren die er net even wat anders overdenken, waaronder ik! Ik laat mijn katten buiten lopen en dat is mijn verantwoordelijkheid! Wordt mijn katten buiten gegrepen door een hond, ja dan zal ik even boos zijn (gewoon van emotie), maar daar kan de hondeneigenaar toch niks aandoen? Ik laat mijn kat buiten en dus zijn de consequenties voor mij (en de kat uiteraard :P). Onze katten zijn opgejaagd door honden :j, onze katten zijn weleens gegrepen door een andere kat en onze katten hebben vast ook weleens een emmer water over zich heen gekregen en ook wij hebben de supersoaker (werkt prima hoor :D) op een terrorkat toegpast. Ik heb er geen problemen mee, laat de honden mijn kat maar wegjagen! Weten ze gelijk ook dat ze daar niet moeten komen ;)

Nederland is inderdaad vol en dan hoor je rekening mee te houden, dat klopt! Maar dat wil niet zeggen dat katten dan maar vrij rond mogen lopen, omdat het zo vol is...draai het eens om: je moet nog meer rekening houden met jouw eigen kat zodat die niet in een andere tuin komt ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:06

mijn honden zijn verdedigingshonden :D die zullen verdedigen :)

kan je ze niet afleren. :)

ik heb hier regelmatig vreemde katten in de tuin, en dan hou ik de honden binnen.........

maar als ik het net effe niet in de gaten heb, dan is het helaas pindakaas.......... nou is mijn tuin wel zo ingericht dat de katten makkelijk weg kunnen en de honden niet

dus ik hou eigenlijk meer rekening met de buurkatten dan met mijn eigen honden............ triest :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:07

Volgens mij moeten we al onze honden ook maar los laten lopen en de tuinen laten molesteren :j

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:07

Lieve katten en hondenbezitters.
Ik ga even voor de buis zitten met een stapel katten op schoot en de honden er naast.
Het gaat hier razensnel en ik lees het morgen wel bij.

Conclusie:
Hou de hond buiten de tuin aan de lijn.
Iedereen houd zijn eigen dieren in eigen tuin.
Kattenbezitters met tuin maken een mooie kattenren of schermen hun balkon af.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:08

Moggsy, het beste wat ik vanavond gehoord heb.

En ik ga eindelijk mijn DVD erin gooien!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:08

pharagirlke schreef:
En moontje nog wat, als ik online zo lees... Dan zijn er maar heel weinig zaken waar de kat doodgebeten werd door de hond op eigen terrein waarbij de eigenaar van de kat gelijk kreeg eigenlijk........

http://westie-club.be/files/artikels.php?artikelid=42

Mij mag je dus rustig voor de rechter dagen moontje... In België zijn ze kennelijk nog niet doorgeslagen :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-01-10 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:09

pharagirlke schreef:
Maar wat heb ik daar aan? Ik houd mijn hond nl gewoon in mijn eigen tuin, dan hoeft jouw kat dat allemaal niet te leren, dus houd jij jouw kat ook in jouw tuin.

Een kat/hond kan in paniek alleen maar denken vluchten, vluchten en jou tuin in komen

Kwiko je kan een hond alles afleren maar dta wil jij duidelijk niet

Zap je kunt afspraken maken met katteneigenaren inplaats maar gewoon voor eigen rechter te gaan spelen

Maar iniedergeval ik ga wat zinvols doen want het is hier toch een strijd tussen hondenmensen die niets liever zien dan dat hun hond de kat van een ander verscheurd en kattenmensen die compromissen willen sluiten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:09

Ik zie eerder een kattenmens dat enkel leest wat ze wil lezen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:11

Ik heb 3 katten en die lopen gewoon overal los. 1 is er door de buurhond te grazen genomen, waarschijnlijk in hun tuin, daar ga ik nu even van uit. Ja, eigen schuld dikke bult. Vlakbij woont heel waarschijnlijk ook een kattenhater, ik ben nog nooit zoveel katten kwijtgeraakt. Maar binnenhouden, nee, ik wil dat mijn paard lekker naar buiten gaat en dat wil ik van mijn katten ook. Ze zijn alle 3 ook graag binnen dus dat scheelt wel.

Nee, ik houd mijn katten dus niet binnen omdat ik dat gewoon niet leuk vindt voor ze.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:12

Moontje1991 schreef:
Maar iniedergeval ik ga wat zinvols doen want het is hier toch een strijd tussen hondenmensen die niets liever zien dan dat hun hond de kat van een ander verscheurd en kattenmensen die compromissen willen sluiten

Zowhee daar gooi je even met een uitspraak. Heb je wel opgelet tijdens de discussie?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:12

Goed, ik ga nu eindelijk filmpje zien. Ik lees morgen wel weer bij.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:14

Moontje1991 schreef:
pharagirlke schreef:
Maar wat heb ik daar aan? Ik houd mijn hond nl gewoon in mijn eigen tuin, dan hoeft jouw kat dat allemaal niet te leren, dus houd jij jouw kat ook in jouw tuin.

Een kat/hond kan in paniek alleen maar denken vluchten, vluchten en jou tuin in komen

Zap je kunt afspraken maken met katteneigenaren inplaats maar gewoon voor eigen rechter te gaan spelen

Eigen rechter? Waar heb je het over? Jouw kat komt toch in andermans tuin! Waarom moet Kiwiko haar honden afleren katten te 'jagen'? Leer jij dan jouw kat ook af om vogels te vangen/muizen te vangen?

Wat moet er eigenlijk afgesproken worden tussen honden/katteneigenaren? Lijkt mij toch vrij duidelijk, mijn hond loopt op mijn terrein en daar heeft jouw kat niets te zoeken. Heel duidelijk volgens mij :j

*edit* ik ben een echte kattenmens en heb in zekere zin een hekel aan honden. Ik vind ze stinken, grote honden vind ik eng, helemaal als ze gaan blaffen/grommen. Sommige honden vind ik wel lief, maar de meeste gewoon verschrikkelijk. Het probleem is imo dat er gelezen wordt wat je wilt lezen, zonder enige moeite te nemen je in te leven in de andere kant en je aan te passen :j. Ja moontje, ook jij moet je aanpassen ;)
Laatst bijgewerkt door zap op 16-01-10 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:14

Moontje1991 schreef:
pharagirlke schreef:

halloohooo wil ik niet :D :D eens een jager altijd een jager :) en nogmaals mijn honden jagen niet op mijn katten :) slechts op vreemde katten

en aangezien mijn honden niet van mijn erf afkomen zie ik de noodzaak er niet van in om dat waar ze voor aangeschaft zijn (namelijk het verdringen van vreemden) af te leren :)

en nogmaals, wat als mijn (stel dat ik het had) jorky bij jou in de tuin vlucht en word aangevallen door jouw kat :)....... jij hebt vast je katten nog niet afgeleerd dat ze honden niet moeten aanvallen :D dan heb jij volgens je eigen beredenering een majoor probleem

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:15

MamboBeach schreef:
Ik heb 3 katten en die lopen gewoon overal los. 1 is er door de buurhond te grazen genomen, waarschijnlijk in hun tuin, daar ga ik nu even van uit. Ja, eigen schuld dikke bult. Vlakbij woont heel waarschijnlijk ook een kattenhater, ik ben nog nooit zoveel katten kwijtgeraakt. Maar binnenhouden, nee, ik wil dat mijn paard lekker naar buiten gaat en dat wil ik van mijn katten ook. Ze zijn alle 3 ook graag binnen dus dat scheelt wel.

Nee, ik houd mijn katten dus niet binnen omdat ik dat gewoon niet leuk vindt voor ze.

en dat bedoelde ik met mijn eerdere posts :)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:18

Moontje1991 schreef:
Niet van mijn kat maar van jou hond zo is dat nou eenmaal wettelijk bepaald.
Of wou je weten op welke manier ik rekening houden bedoel?

Wettelijk bepaald?!

Wettelijk bepaald heeft een kat niks in mijn tuin te vinden. :)

Als mijn honden fel zouden zijn op katten, dan zou ik het ze niet afleren. Mooie eigenschap van een hond afpakken, zeker?! Echt niet. :n Het is hun terrein, en dat mogen ze bewaken.

Edit - spatie te weinig. :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:19

dejavu schreef:
Moontje1991 schreef:
Niet van mijn kat maar van jou hond zo is dat nou eenmaal wettelijk bepaald.
Of wou je weten op welke manier ik rekening houden bedoel?

Wettelijk bepaald?!

Wettelijk bepaald heeft een kat niksin mijn tuin te vinden. :)

Als mijn honden fel zouden zijn op katten, dan zou ik het ze niet afleren. Mooie eigenschap van een hond afpakken, zeker?! Echt niet. :n Het is hun terrein, en dat mogen ze bewaken.

Net zoals katten hun terrein voornamelijk verdedigen, toch?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:20

Ik snap het 'gemuts' nooit zo over dat de katten binnen moeten blijven omdat er mede zoveel gevaren bestaan. Dat is nu eenmaal zo, met paarden ook, anders moet je ze misschien in een doosje doen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:21

en met opgroeiende kinderen ook.............

gevaren bestaan nou eenmaal, hoort bij het leven

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 22:24

Ja, maar ben ik dan gelijk 'slecht' of 'verkeerd' bezig als ik mijn katten binnenhou?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:24

Is ook zo! En dat vind ik ook moeilijk hoor om dat los te laten maargoed voor mij is het persoonlijk nog iets moeilijker wat betreft de kinderen dan mijn poezen... :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:25

zap schreef:
Net zoals katten hun terrein voornamelijk verdedigen, toch?

:j Die rosse bij mijn vader is zo lief naar mensen maar wat een leeuw als er een andere kat in de tuin komt zeg :D