De hond waar je een blokje voor om gaat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:21

Meid ik weet er alles van. Ik heb niet 15 pagina's doorgelezen zeg ik heel eerlijk.
Maar ik ga in op jou verhaal. Als een van mijn honden word aangevallen door een andere loslopende hond vind ik dat ook niet leuk, welke honden eigenaar nu wel?
Maar momenteel heb ik ook zo'n probleem geval...Duitse herder teef, uit het asiel, die niet te plaatsen was en je raad het al..ik neem dat gekke beest wel mee.
Ze kon...niet met katten, andere honden, kinderen enz. enz.
Nu gaat het al vele malen beter, komt zeker weten door mijn Mechelaar die gewoon een wereld hond is! Kinderen prima, katten ( mits eigen..prima, maar andere honden vliegt ze al blaffend op af zodat die meestal het rit aan nemen.En dan is het natuurlijk een heeel leuk spelletje om er achter aan te gaan! Ze doet ze niets, maar ze heeft een hele grote mond en daar zijn de meeste hond (jes) best bang voor.
Blijft de andere hond staan, gaat het altijd goed, want het is eigenlijk een grote schijtert!
Maar ook ik heb dus al eens ruzie gehad omdat ze haar een schop gaven...niet doen...niet aan mijn dieren zitten, want dan zit je aan mij en verander ik in een wild beest!

Misschien nog een tip om vechtende honden uit elkaar te halen...pak je eigen hond bij de achterpoten ( andere eigenaar zijn hond) en draai de honden in tegenovergestelde richting op de rug. In 9 van de 10 gevallen laten ze dan los...natuurlijk direkt de honden uit elkaar trekken en aan lijnen.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:25

Het is wel een beetje aso van die vrouw om jou hond achteraf nog een trap na te geven. Waarschijnlijk moest ze nog even haar eigen agressie kwijt.

Mijn hond wordt ook altijd aangevallen door een soort herder van een oudere meneer. Die laat zijn hond in roedel uit en zodra hij de mijne ziet is hij de banketstaaf.
Hij heeft hem nu al 3 keer gegrepen. De meneer probeert hem aan te lijnen, maar iedere keer kruipt het beest een paar meter verder.
Nu ben ik heel erg op mijn hoede en als ik ze zie dan keer ik om, maar soms moet ik er wel langs.
Zij zijn nu ook wel op hun hoede en lijnen hem aan zodra ze mij zien. Maar als de hond mijn hond eerder ziet, dan wil hij niet meer aan de lijn.

Het zou niet in mij opkomen om de andere hond een trap na te geven.

Ik vind dat zulke honden altijd aan een lijn moeten zitten.
Helaas denken de baasjes er anders over.

Een andere hond in het dorp ( friese stabij) loopt nu met een muilkorf en aangelijnd, die meneer heeft al meerdere keren de dierenartskosten moeten betalen voor kleine hondjes.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:32

anneliesdj schreef:
Loody schreef:
Anneliesdj, even teruglezen, het staat er wel degelijk ;)

Ik heb niet de volle 14 pagina's gelezen, enkel de eerste 3 en daar staat het niet.
Maar in dat geval kan hij nog steeds zien dat de andere hond onderdanig is, onderdanigheid bestaat niet alleen uit het plat gaan liggen maar is veel meer dan dat. Ookal wordt die hond overeind getrokken, hij heeft nog steeds een onderdanige lichaamshouding dus is het nog steeds abnormaal dat de hond van TS erop duikt.

Dat ben ik niet met je eens hoor, de hond wordt uit zijn onderdanige lichaamshouding getrokken door zijn vrouwtje, dus het is abnormaal van de vrouw, in mijn ogen en niet van de hond...

Jeannine

Re: De hond waar je een blokje voor om gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:35

Ik ben het met Loody eens, want die onderdanige hond wordt overeind getrokken en zal heus wel even de kluts kwijt zijn. Net als de hond van de TS. Veel mensen snappen honden taal niet en grijpen veel te snel in

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:51

Al zet die vrouw haar hond op rolschaatsen , een andere hond moet er gewoon vanaf blijven als hij geen toestemming heeft van het baasje !

Ben benieuwd of al die mensen die het gedrag van de aanstormende hond vergoeilijken , ook zo makkelijk doen als ze zelf midden op straat bestormt worden door iemand die met een mes staat te zwaaien.

Weet jij veel dat achteraf blijkt dat er niks heel ernstigs gebeuren zal , behalve dat hij het mes even op je keel zet op het moment dat je een beweging maakt die hem niet aanstaat.

Nee hoor , dat is je eigen schuld en er is toch niks gebeurd ? :P

Kan die messentrekker niks aan doen , is allemaal de schuld van zijn moeder die er gillend achteraan komt rennen :P
Nou , mooi dat je hoopt dat iemand hem van je afschopt en hem even goed duidelijk maakt dat hij dat bij jou nooit meer hoeft te flikken.

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:13

Citaat:
Al zet die vrouw haar hond op rolschaatsen , een andere hond moet er gewoon vanaf blijven als hij geen toestemming heeft van het baasje !

Ben benieuwd of al die mensen die het gedrag van de aanstormende hond vergoeilijken , ook zo makkelijk doen als ze zelf midden op straat bestormt worden door iemand die met een mes staat te zwaaien.

Weet jij veel dat achteraf blijkt dat er niks heel ernstigs gebeuren zal , behalve dat hij het mes even op je keel zet op het moment dat je een beweging maakt die hem niet aanstaat.

Dit is een vergelijking die kant noch wal raakt.

Ik vind dat de eigenaar ten alle tijden verantwoordelijk is voor zjn of haar hond.
Citaat:
Ik heb iets vergelijkbaars wel eens mee gemaakt. Ik heb destijds niet geschopt, maar gezegd dat als ze die honden nog één keer los liet en niet corrigeert bij mijn hond dat ze ze kan opvegen....

Dit vind ik dus ook niet terecht. De eigenaar van die honden moet beter weten en zo niet zou die aangepakt moeten worden in plaats van de honden.

En ik praat het gedrag niet goed, maar ik heb een uitleg gegeven over het gdrag van honden. Ik vind het altijd zo onterecht dat het dier de schuld krijgt en dus de trappen in dit geval in plaats van de eigenaar. Terwijl er in de paard gerelateerde topics altijd wordt geroepen dat iedere fout bij de ruiter ligt en nooit bij het paard. Waarom dan hier wel de dieren halfdood trappen, terwijl zij natuurlijk gedrag vertonen. Want in mijn ogen is dit een dominante, maar geen valse hond.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:16

aerdenhout1 schreef:
Misschien nog een tip om vechtende honden uit elkaar te halen...pak je eigen hond bij de achterpoten ( andere eigenaar zijn hond) en draai de honden in tegenovergestelde richting op de rug. In 9 van de 10 gevallen laten ze dan los...natuurlijk direkt de honden uit elkaar trekken en aan lijnen.

zo heb ik dus een hoektand in mijn duimmuis gekregen :+

eerlijk is eerlijk, als mijn hond aan het vechten is, dan geef ik ook een schop om ze uit elkaar te krijgen en dan interesseert het me geen biet welke hond ik raak als het een gelijk gevecht is. ligt er 1 op zijn rug dan krijgt de bovenste een schop en deze situatie ben ik totnutoe alleen nog bij mij thuis tegengekomen :+ ruzie om reeds opgegeten stukjes renske of balletjes. mijn jack russell weet van geen ophouden en blijft buiten dus ook aan de flexilijn tegenwoordig, tenzij ik zeker weet dat het goed gaat in het betreffende gezelschap of als ik goed kan zien of er iemand aankomt. een schop na geven zou ik nooit doen, wat heeft het voor nut? :n
in mijn geval betreft het een bejaard jackje, wat zich het grootste deel van haar leven sociaal gedragen heeft. in jouw geval weet ik dat niet en zou ik overwegen of een gedragstherapeut kan helpen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:32

Waarom het dier trappen :?

Simpel toch , beest wordt door de eigenaar niet opgevoed dus zal dan maar moeten leren door actie = reactie.

Als jouw dier wordt lastig gevallen lijkt me dat de beste optie om de situatie op te lossen.

Het is vrij kansloos om dan eerst op je gemakje de komst van de bijbehorende eigenaar af te wachten en daar even een sociaal verantwoord praatje mee te houden , waarbij je diegene iets probeert uit te leggen dat iedereen met een beetje fatsoen zelf wel kan bedenken en zou moeten voorkomen.

Als zo'n eigenaar het normaal vindt om zo'n aanvallende hond los te laten lopen en andere honden in gevaar te brengen , of maar voor andere mensen en honden bepaalt dat ze het zelf wel regelen , dan ga je het met zo iemand toch niet eens worden. En intussen wordt jouw (wèl opgevoedde) hond beschadigd door zo'n aso.

Als die hond "het recht" heeft om iemand lastig te vallen , heeft diegene "het recht" om dat op te lossen.
Sterker nog , daar wordt diegene toe gedwongen , dat is nog het ergste !

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:39

Jeannine schreef:
Ik ben het met Loody eens, want die onderdanige hond wordt overeind getrokken en zal heus wel even de kluts kwijt zijn. Net als de hond van de TS. Veel mensen snappen honden taal niet en grijpen veel te snel in

Ik snap écht niet waar mensen het idee vandaan halen dat 'men' honden maar moet laten vechten en 'men' geen verstand heeft van hondentaal.

Hoe durf je zo te oordelen? Ik grijp altijd in, ik wil niet dat mijn hond vecht. Het is aan de andere om te zorgen dat zijn hond niet aanvalt, doet ie dat wel, dan spijt me dat zeer, maar dan zet ik alles op alles om mijn hond te beschermen.

Iedereen heeft zelf beslissingsrecht over zijn eigen hond.

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:51

@pmarena: ik vind het niet nodig om mijn antwoord in het belachelijke te trekken. Ik heb ook meerdere malen gezegd dat de eigenaar verantwoordelijk is voor zijn of haar hond en als je weet dat je hond niet met alle honden even goed overweg kan, dan moet je hem gewoon aan de lijn houden. Simpel.

En ik heb ook al eerder gezegd dat als mijn hond aangevallen zou worden, ik ook ertussen zou gaan. Ik zou alleen niet de hond halfdood trappen. En het feit dat jij de hond wel flink zou schoppen zal er nooit toe leiden dat deze hond dan door jou wordt opgevoed om geen andere honden meer 'aan te vallen'.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:08

En ik vind het niet nodig dat jij suggereert dat ik de hond "half dood" zou trappen ;)

Ik vind alleen wel dat als een eigenaar vindt dat de hond zelf maar met de rest van de samenleving uit moet zoeken wie de baas is , en de hond zelf ook graag de confrontatie opzoekt , de rest van de samenleving dan ook wèl het volle recht heeft om daar OOK naar eigen inzicht op te reageren. Zeker uit zelfbescherming. Dan moet een eigenaar achteraf niet gaan piepen , want ze wilden zelf dat het dier het zelf met de rest van de wereld uitzoekte....en dat is precies wat er gebeurd is.
(niet van toepassing op de TS overigens , dat is een andere situatie :) )

De kans is groot dat zo'n hond de volgende keer de confrontatie niet meer aangaat met iemand die hem de vorige keer even duidelijk zijn plaats heeft gewezen.

En wat mij betreft is degene die zo'n rotschop uit moet delen nog het slachtoffer ook , want die doet dat ook niet voor de lol maar wordt tot zo'n actie gedwongen omdat een ander zijn mormel niet bij zich kan of wil houden.

Overigens is het ook totaal niet de taak van een wildvreemde om andermans mormel op te voeden , die kan hooguit in 1 kort moment bijbrengen dat er bij diegene geen ruimte is voor dat soort fratsen.

Als je (terecht !) wilt dat je hond geen schoppen krijgt van een ander , laat hem dan niet anderen lastig vallen maar vraag eerst toestemming voor contact.

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:38

Dat suggereerde ik niet, maar ik begreep uit je eerdere post dat je de hond in kwestie wel flink zou aanpakken.

Als de eigenaar zo nodig vind dat zijn of haar hond los moet lopen terwijl deze weet dat zijn of haar hond de confrontatie opzoekt, dan is het nog steeds de fout van de eigenaar. En dat probeer ik duidelijk te maken, het inzicht hoe de samenleving daarop reageert is vaak zo fout. Ze leggen de schuld bij de hond (is vals, moet muikorf, moet afgemaakt worden) terwijl dat is veel gevallen niet zo is. Dit heeft overigens niets meer te maken met het voorval wat TS heeft meegemaakt, die is denk zo geschrokken van dit voorval dat ze haar hond niet meer los laat. Althans dat hoop ik in ieder geval.

Waar ik woon is een aanlijnverplichting in de bebouwde kom en ik heb mijn hond altijd aangelijnd. En ik kom nog steeds heel veel mensen tegen die hun hond los hebben en die honden luisteren lang niet allemaal perfect. Ik kan mij vreselijk ergeren aan dit soort mensen, want dat soort mensen denken inderdaad 'mijn hond zoekt het maar uit' en ik vind het dan toch dat het mijn verantwoording is naar mijn hond toe om een confrontatie te voorkomen, wat ik dan ook altijd doe. En waren er inderdaad maar eigenaren die eerst vroegen of ze hun hond los kunnen laten, maar dan doen ze nooit, je wordt altijd ongevraagd met deze losse honden geconfronteerd. Maar de hond in kwestie kan daar niets aan doen, de eigenaar wel.

Jij hebt het ook over zelfbescherming, dat heeft betrekking op het geval dat een hond jou zou aanvallen? Dat is weer een hele andere materie denk ik. En ik zie degene die de rotschop uitdeelt zeker niet als slachtoffer, je hebt altijd een keuze om het anders te doen.

pmarena

Re: De hond waar je een blokje voor om gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:50

Soms heb je alleen de keuze tussen jouw hond laten opvreten of de andere hond raken waar je hem raken kan om tot hem door te laten dringen dat hij moet kappen met zijn aanval :)

Ik heb overigens nog nooit schoppen uit staan delen tegen een hond , dit even terzijde ;)

Maar kan me heel goed voorstellen dat het op sommige momenten even de enige werkende manier van communicatie kan zijn om jezelf / jouw dier te beschermen tegen een aanval :)

Uiteraard ligt de oorzaak niet bij de hond zelf , je mag er vanuit gaan dat iedereen "goed" geboren wordt (klopt ook niet helemaal , maar in zijn algemeenheid) en dan door slechte opvoeding gevaarlijk wordt voor anderen in de samenleving.

En als een dier dan bovendien een beetje verknipt is , dan is het aan de baas om hem vast te houden en anderen tegen die hond te beschermen (en de hond tegen de actie = reactie van anderen !)

Als je dus aangevallen wordt door een hond (met welke bedoeling dan ook , dat WEET je niet op dat moment) dan is dat de schuld van de fokker , de eigenaar , degene die er mee loopt...whatever.

Maar dat maakt geen fluit uit waardoor het gekomen is , je zit gewoon met een mormel dat op je af komt vliegen en vindt dat hij jouw hond op moet vreten , en je zal toch iets moeten doen om hem op andere gedachten te brengen.

Die hond beslist zelf dat hij aan gaat vallen , dan kan hij ook zelf de consequentie daarvan dragen.

Ik vind het altijd een beetje flauw om een ontspoord dier of mens niet verantwoordelijk voor zijn eigen daden te houden.

Natuurlijk is een falende begeleider de oorzaak , maar die doet er niks aan dus zul je het zelf op moeten lossen op dat moment binnen die paar seconden en dan heb je soms weinig keus , zul je moeten kiezen tussen afwachten (en laten escaleren) of zelf ingrijpen in de hoop dat je het gevaar dan af kunt wenden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:43

Hi Eva, een tip voor als dit nog een keer gebeurd....ren de andere kant op!! en niet gillend achter je hond aan gaan, dan moedig je je hond juist aan, en zal hij zich gesterkt voelen in zijn actie door jou. ga rennen zodra je aan je hond ziet dat hij iets achter je ziet, draai zelf niet eens om. (misschien ren je wel voor niks weg maarja dat liever dan een andere hond tussen de kaken van jouw hond. ;) ) je kunt namelijk ook te laat zijn met weg rennen.
als je hond jou echt als alfa ziet zal je hond jou dan volgen.

ik heb zelf een dominante boxerteef uit het asiel die niet helemaal spoort, maar vals is ze ook weer niet. ze ziet mij als alfa en let ook goed op mij buiten. de andere kant op rennen werkt super bij haar. :D

was er niet bij dus kan er niet zo goed over oordelen maar als mij boxer op een hond zou duiken dan zou ik er zelf niet boos om worden als ze een trap krijgt....niet leuk maar voor de andere onschuldig langslopende hond is het nog minder leuk denk ik dan.

stel dat 2 honden van hetzelfde geslacht elkaar uittesten, ongeveer zelfde karakter, leeftijd en kracht en die klappen op elkaar, omdat ze er met dreigen/imponeren niet uitkomen wie boven wie staat, dan vind ik 1 van de honden schoppen not done.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:46

je al t vast al vaker gehoord hebben maar ja, ook van mij had hij een schop gehad....

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:53

In jou situatie zou ik hulp erbij zoeken want het is voor jou ook niet prettig dat iedereen maar bang is voor jou hond. Jij en je hond moeten gewoon lekker en redelijk zorgeloos kunnen wandelen. Daarbij begrijp ik je drang om lekker je hond los te laten, dit is ook echt belangrijk voor een hond maar als je weet dat je hond zo beschermend is naar jou dan zou ik hem toch maar vast houden. (dit is allemaal gewoon vriendelijk bedoeld hoor!)
In de situatie van de vrouw zou ik dus al nooit trappen, althans niet als de hond aangelijnd en wel bij de baas staat. Als een hond mijn hond nog vast zou hebben en ik krijg hem niet op een fatsoenlijke manier los, dan maar hardhandig. Ik vind het vreselijk dat die vrouw jou hond trapt op zo`n moment aangezien de hond ook nog eens geen idee heeft waarom hij die trap kreeg, het beestje kan zo trauma`s krijgen en dus mensen gaan wantrouwen. En dan inderdaad nog de schade die ze aan had kunnen richten, zo onnodig.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:04

heb je trouwens nog gezegt tegen haar dat het dom was om haar hond omhoog te trekken terwijl hij voor jouw hond op de rug ging liggen?
en had jouw hond dan de aanval gestaakt denk je?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:24

Zodra er een hond agressief op mijn hond komt afrennen, dan staat mijn rechtervoet al in de houding :=
Ik probeer de losloopgebieden ook te vermijden, want er lopen er imo altijd bij die niet te vertrouwen zijn.

Dat zij je hond een hard schop kon geven toen jij hem net had aangelijnd, zegt natuurlijk wel iets over de afstand tussen jullie.
Misschien dat jij vond dat het "gevaar" was geweken, maar zij nog niet.

Ik zou iig hard schoppen áls ik schop, want het moet gelijk zonder twijfel over zijn.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:25

RightOn schreef:
heb je trouwens nog gezegt tegen haar dat het dom was om haar hond omhoog te trekken terwijl hij voor jouw hond op de rug ging liggen?

Vind niet dat zij nog recht had om de andere vrouw te vertellen wat ze "fout" deed. :n

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:38

Ik heb niet alles gelezen, maar wij hebben ook een hond die wel eens agressief kan reageren, maar dit komt uit angst, hij is te vaak gegrepen door grotere honden, die ook niet luisterde naar hun baas. Nu is mijn hond twee en gaat het zelfde gedrag vertonen. Geboren uitangst, denk ik. Als die andere honden eigenaren nou gewoon hun hond vast hadden gehouden had ik nu niet een probleem.

Ik snap dus dat die vrouw hem een schop gaf, maar ze had het nooit achteraf mogen doen. Ik schop ook mijn hond of die van een ander om ze van elkaar af te krijgen, maar nooit de hond van een ander achteraf. Ik heb een catle dog trouwens

heeft iemand een tip om het gedrag weer af te leren? Hij luisterd trouwens erg goed voor de rest, best angstig als je je stem verheft, plast soms ook van zich af als je boos doet.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:30

superwoman schreef:
Citaat:
RightOn schreef:

Vind niet dat zij nog recht had om de andere vrouw te vertellen wat ze "fout" deed. :n

ik heb het niet over terecht wijzen maar op een normale manier communiseren zoals de meeste honden ook doen totdat mensen zich er mee gaan bemoeien.
ik heb een heel dominante boxer en die vloog een keer achter de JR van mijn tante aan, die gaat na een rondje rennen gauw op haar rug liggen op dat moment staat mijn boxer gelijk boven haar stil. als mijn tante zich er mee had bemoeid was ze er wel opgedoken. mensen nemen maar een hond zonder zich een beetje te verdiepen in hondengedrag, als zij haar hond gewoon had laten liggen was de hond van de ts waarschijnlijk niet eens door gegaan met aanvallen....als haar hond dan toch was doorgegaan dan vond ik die schop gelijk op dat moment echt terecht.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:38

BraveSpots schreef:
Jeannine schreef:

Ik snap écht niet waar mensen het idee vandaan halen dat 'men' honden maar moet laten vechten en 'men' geen verstand heeft van hondentaal.

Hoe durf je zo te oordelen? Ik grijp altijd in, ik wil niet dat mijn hond vecht. Het is aan de andere om te zorgen dat zijn hond niet aanvalt, doet ie dat wel, dan spijt me dat zeer, maar dan zet ik alles op alles om mijn hond te beschermen.

Iedereen heeft zelf beslissingsrecht over zijn eigen hond.

Maar dan had ze beter niet haar eigen hond omhoog kunnen trekken maar die van de ts weg kunnen schoppen. Dat was op dat moment meer gepast dan achteraf.

Bovendien moet je het ook durven. Voor hetzelfde geld zit jou arm ertussen. En je hoeft niet zo heftig te reageren hoor. Ik heb een hond die regelmatig aangevallen wordt, dus ik weet wel een beetje waarover ik praat.
Ik schrijf nergens dat je ze moet laten vechten. ;-)

Tegenwoordig snappen ook niet alle honden de regels meer en gaan er gewoon flink oplos.
Mijn hond toont zich volgens mij wel onderdanig, maar ze happen gewoon door.

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 21:44

RightOn schreef:
Hi Eva, een tip voor als dit nog een keer gebeurd....ren de andere kant op!! en niet gillend achter je hond aan gaan, dan moedig je je hond juist aan, en zal hij zich gesterkt voelen in zijn actie door jou. ga rennen zodra je aan je hond ziet dat hij iets achter je ziet, draai zelf niet eens om. (misschien ren je wel voor niks weg maarja dat liever dan een andere hond tussen de kaken van jouw hond. ;) ) je kunt namelijk ook te laat zijn met weg rennen.
als je hond jou echt als alfa ziet zal je hond jou dan volgen.

Bedankt voor de tip! Daar heb ik wat aan :)

RightOn schreef:

Ik denk het wel. Lex is absoluut geen valse hond !
Dr komt heel vaak een klein wit hondje bij ons logeren, waar hij super mee om kan gaan. Dat is dan wel een teefje, maar die laat absoluut niet over zich heen lopen..

Het lag hem ook gewoon aan deze hond, ze liggen elkaar gewoon niet! Lex liep overigens ook een tijdje bij een uitlaatservice, dan kwamen ze hem ophalen en mocht ie met een groepje in een heel groot bos/strandgebied lopen. Dat ging altijd super! Nooit gevochten oid.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:12

RightOn schreef:
ik heb het niet over terecht wijzen maar op een normale manier communiseren zoals de meeste honden ook doen totdat mensen zich er mee gaan bemoeien.
ik heb een heel dominante boxer en die vloog een keer achter de JR van mijn tante aan, die gaat na een rondje rennen gauw op haar rug liggen op dat moment staat mijn boxer gelijk boven haar stil. als mijn tante zich er mee had bemoeid was ze er wel opgedoken. mensen nemen maar een hond zonder zich een beetje te verdiepen in hondengedrag, als zij haar hond gewoon had laten liggen was de hond van de ts waarschijnlijk niet eens door gegaan met aanvallen....als haar hond dan toch was doorgegaan dan vond ik die schop gelijk op dat moment echt terecht.

Maar hoe wil je dat nog aanpakken dan?
Normaal communiceren als beide partijen strak staan van de stress :=
(vrouw boos op de ts en de ts boos op de vrouw)
Weet niet zoveel van hondentaal (heb zelf een soort van "beginnershond" in de vorm van een berner sennen van 1 jaar die best goed luisterd *D ) , máár als het gaat om mensengedrag, denk ik niet dat een normale manier van communiseren over wat er daarvoor was gebeurd nog mogelijk was -:)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:46

Poeh ik weet precies hoe je je voelt.
Ik heb ook zo'n zelfde hond, alleen is die niet evenwichtig van zichzelf.
Het is een hond met een verleden en is heel onzeker over zichzelf, maar tegelijk ook heel waaks over zijn gezin.
Hij beschermt ons dan ook in huis, door te blaffen naar de postbode enz. Als er iemand binnenkomt doet hij echter niks, hij heeft alleen een grote mond qua blaffen ;)
Ik heb het met een aantal honden bij ons in de buurt, die hij gewoon echt niet aardig vind.
Stuk voor stuk zijn dat ook weer honden die ook 'niet helemaal 100% zijn'.
Terwijl er een rottweiler in de buurt woonde wie met geeneen andere hond kon, en die was dikke maatjes met mijn hond. Hij heeft die hond zelfs zo ver gekregen dat hij ging spelen met hem, wat die nog nooit eerder heeft gedaan! Helaas is die rottweiler overleden.

Ik weet dus ook dat ik zo'n hond heb, en ik let altijd heel erg goed op. Helaas kan ik het niet altijd
voor zijn, en dan heb ik ook wel eens zo'n aanvaring. Wat ik dan doe is meestal naar achter lopen en gedag zeggen tegen mijn hond, meestal werkt dat goed.
Soms is hij echter al te dichtbij, en dan is het een kwestie van de hond bij me roepen.
Als ze echt al elkaar aan zitten te kijken dan is het vaak al te laat.
Gelukkig doet mijn hond niks, het is gewoon een hoop schijn. Hij gromt wel en hapt in de lucht, maar hij heeft nog geen enkele keer een hond echt gegrepen.
Als mijn hond boven de andere hond zit, dan trek ik hem er altijd af.

Ik heb nu wel al een aantal keer opgemerkt dat de mensen van die andere honden vaak de andere kant uitlopen als ik er aan kom. Wat ik heel apart vind, want dan heb ik mijn hond dus al allang vast.

Ach ja, ik heb het ook met een man gehad met een boxer, die hond en mijn hond zijn dikke maatjes maar elke keer deed hij zijn hond vast en liep snel weg als ik er aan kwam.
Uiteindelijk is mijn moeder erachter gekomen dat hij dacht dat ik de honden niet aankon.
Gelukkig is dat nu opgelost, en kunnen de honden lekker met elkaar spelen.
Hij was er duidelijk ook nog niet achter dat ik degene in huis ben die de meeste controle over de honden heb (met name de 'probleemhond')

Mijn tip: Altijd ogen in je voor en achterhoofd hebben. Ook al kan dat helaas niet altijd. En als je
de vaste uitlaattijden van die andere hond weet, kun je die misschien een beetje ontwijken
Zo kun je een confrontatie ook vermijden.
Je kan ook oefenen je hond met iets lekkers afleiden zodra hij die andere hond ziet.
Probeer voor jezelf ook het gevoel van 'oh daar gaan we weer' te laten verdwijnen, want
dat voelt jouw hond ook aan. Daar reageert hij ook op.