Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anneliesdj schreef:Loody schreef:Anneliesdj, even teruglezen, het staat er wel degelijk
Ik heb niet de volle 14 pagina's gelezen, enkel de eerste 3 en daar staat het niet.
Maar in dat geval kan hij nog steeds zien dat de andere hond onderdanig is, onderdanigheid bestaat niet alleen uit het plat gaan liggen maar is veel meer dan dat. Ookal wordt die hond overeind getrokken, hij heeft nog steeds een onderdanige lichaamshouding dus is het nog steeds abnormaal dat de hond van TS erop duikt.

Citaat:Al zet die vrouw haar hond op rolschaatsen , een andere hond moet er gewoon vanaf blijven als hij geen toestemming heeft van het baasje !
Ben benieuwd of al die mensen die het gedrag van de aanstormende hond vergoeilijken , ook zo makkelijk doen als ze zelf midden op straat bestormt worden door iemand die met een mes staat te zwaaien.
Weet jij veel dat achteraf blijkt dat er niks heel ernstigs gebeuren zal , behalve dat hij het mes even op je keel zet op het moment dat je een beweging maakt die hem niet aanstaat.
Citaat:Ik heb iets vergelijkbaars wel eens mee gemaakt. Ik heb destijds niet geschopt, maar gezegd dat als ze die honden nog één keer los liet en niet corrigeert bij mijn hond dat ze ze kan opvegen....
aerdenhout1 schreef:Misschien nog een tip om vechtende honden uit elkaar te halen...pak je eigen hond bij de achterpoten ( andere eigenaar zijn hond) en draai de honden in tegenovergestelde richting op de rug. In 9 van de 10 gevallen laten ze dan los...natuurlijk direkt de honden uit elkaar trekken en aan lijnen.

ruzie om reeds opgegeten stukjes renske of balletjes. mijn jack russell weet van geen ophouden en blijft buiten dus ook aan de flexilijn tegenwoordig, tenzij ik zeker weet dat het goed gaat in het betreffende gezelschap of als ik goed kan zien of er iemand aankomt. een schop na geven zou ik nooit doen, wat heeft het voor nut? 

Jeannine schreef:Ik ben het met Loody eens, want die onderdanige hond wordt overeind getrokken en zal heus wel even de kluts kwijt zijn. Net als de hond van de TS. Veel mensen snappen honden taal niet en grijpen veel te snel in

)
) je kunt namelijk ook te laat zijn met weg rennen.
superwoman schreef:Citaat:RightOn schreef:
heb je trouwens nog gezegt tegen haar dat het dom was om haar hond omhoog te trekken terwijl hij voor jouw hond op de rug ging liggen?
en had jouw hond dan de aanval gestaakt denk je?
Vind niet dat zij nog recht had om de andere vrouw te vertellen wat ze "fout" deed.![]()
BraveSpots schreef:Jeannine schreef:Ik ben het met Loody eens, want die onderdanige hond wordt overeind getrokken en zal heus wel even de kluts kwijt zijn. Net als de hond van de TS. Veel mensen snappen honden taal niet en grijpen veel te snel in
Ik snap écht niet waar mensen het idee vandaan halen dat 'men' honden maar moet laten vechten en 'men' geen verstand heeft van hondentaal.
Hoe durf je zo te oordelen? Ik grijp altijd in, ik wil niet dat mijn hond vecht. Het is aan de andere om te zorgen dat zijn hond niet aanvalt, doet ie dat wel, dan spijt me dat zeer, maar dan zet ik alles op alles om mijn hond te beschermen.
Iedereen heeft zelf beslissingsrecht over zijn eigen hond.

RightOn schreef:Hi Eva, een tip voor als dit nog een keer gebeurd....ren de andere kant op!! en niet gillend achter je hond aan gaan, dan moedig je je hond juist aan, en zal hij zich gesterkt voelen in zijn actie door jou. ga rennen zodra je aan je hond ziet dat hij iets achter je ziet, draai zelf niet eens om. (misschien ren je wel voor niks weg maarja dat liever dan een andere hond tussen de kaken van jouw hond.) je kunt namelijk ook te laat zijn met weg rennen.
als je hond jou echt als alfa ziet zal je hond jou dan volgen.

RightOn schreef:heb je trouwens nog gezegt tegen haar dat het dom was om haar hond omhoog te trekken terwijl hij voor jouw hond op de rug ging liggen?
en had jouw hond dan de aanval gestaakt denk je?
RightOn schreef:ik heb het niet over terecht wijzen maar op een normale manier communiseren zoals de meeste honden ook doen totdat mensen zich er mee gaan bemoeien.
ik heb een heel dominante boxer en die vloog een keer achter de JR van mijn tante aan, die gaat na een rondje rennen gauw op haar rug liggen op dat moment staat mijn boxer gelijk boven haar stil. als mijn tante zich er mee had bemoeid was ze er wel opgedoken. mensen nemen maar een hond zonder zich een beetje te verdiepen in hondengedrag, als zij haar hond gewoon had laten liggen was de hond van de ts waarschijnlijk niet eens door gegaan met aanvallen....als haar hond dan toch was doorgegaan dan vond ik die schop gelijk op dat moment echt terecht.
) , máár als het gaat om mensengedrag, denk ik niet dat een normale manier van communiseren over wat er daarvoor was gebeurd nog mogelijk was